{ je- -Ne |rdimo, da so vsi Sokoli žo lcar brezverci. Ker .hp —¦¦— -¦- - postane;,,,;,.,. prva st* Starši, čuvajte mladino pred Sokolil BrezversKi svob"odomiselci v Jugoslaviji, lite ralci in koraunisti, so zasnovali peklenski na5rt — vzeti hočejo našemu ljudstvu najdražjo svetinjo: vej'.o. Stare.j6ih ljudi, ki so v veri utrjeni, ne bodo pre(ibrnili, to dobro vedo. Zato so se lotili mladine, ljudskožolske in odrasle. Že lanslco leto je prosvctni odbor, v katerem so sedeli.v veliki večini sami bt-ezvorni svobodomisclci, Jzdelal za ijudske šole nafrt, kojega poglavitni namen je. uvosti v šolo brezverskc vzgojo. O tistem Solskem iitiortu sino žo dovolj govorili in Kmetska zveza ga je na vseli svojih zborovanjili odločno zavrnila. Saj joraljG krščanskim staršom in Cerkvi vso pravice, ki jih iinajo do vzgoje otrok. In namesto versko-nravne vzgoj<' ho^e imeti samo narodno-nravno vzgo.io. Sodaj ;jc učitolj rlolžen otroke vzgajati v vorskonravnem duuu^ kot ufii sv. vera: v nobenem predmotu ne sme sine^iU vero. Po novem načrtu pa bi lahko svobotk)niselni ufiifelj v svojih urah nemoteno smešil vero , izpodbijnl versko miSljenje otrok in tako sproti uni Ceval'.kalftlifitovo delo in delo verne matcre, ki jjo z vclikim trudom vsadilo v sroe svojih otrok verstoga duha. Ta šoTski nai5rt se je za zdaj moral umakniti j,red cstro obsodbo Ijudstva. Toda gotovo ga bodo o prvi priložnosti zopot skušali vsiliti ljudstvu. K"er jirn Solski načrt ni uspel, so ubrali drugo pot. Mladino, ljudskoSolsko in odraslo, priganjajo k Sokolu. Sokol naj bi storil to, 5P,sar se jim v šolskem nafirlu "i posrt.'(r;ilo: vzgajiiti mladino brezvorsko in krščanstvu sovražno. Sokol je vcri skrajno sovi^ižen. Rokoli sami fega no tajo. Slarosta vseh" Sokolov, dr. Pavel Pesfotnik, jo na sokflskcm občnem zboru 11. lehr. 1912 sam rekel: ,Brez zmagovitega kulturnega boja (to je boja proti Cerkvi in vori) ne pričaku.imo Ira.jnn zmage sokolskim idejam." Starosta Sokolov je s fem oiikritosrfno priznal, da sta si vera in sokoist\o dva sovražnika in da so zmagoviti obstoj solrolsko misli raoro prif.akovati le, kadar bosta Corkev in vera na tlob. Isti dr. Pavel Postntnik jo zapisnl v ,,Sokolslvi'1'i vrsfniku" marca 101.'! lo-lo: _Krščansko svetovno niiz,i'iiiijp jo v oslrom liasprotjn s tendencnrai (fo/.njami) sotcot.^fva. Zo sam TyrS (iistanovitPTi so kolsfv;)) je.'nfill, da nn,{ solcolstvo dnlnjo v-svobr»domišfitn.čhl ctuim.'" V tonl dtihn solroistvn ros tudi delu- prija -brezverstva je verska brezbrižnost. Toda vse vodgtvo, duh, vzgoja, mišljenje sokolske organizacije je-Veri sovražno. Ce.se v sokolski družbi zabavlja pi^tt ^erkvenim napravam in duhovnikom, 6e smešijo versko mišljenje in življenje, če prezirajo one, ki se h<^eyo zavedati tudi svojih dolžnosti do Boga: ali je potem čudež, če člani SokoJa postanejo versko brezbrižni, seasoma pa ranogi veri naravnost sovražni ^. Ze svoj šolski naraščaj (šolarje^ navaja Sokol k temu, da se ne menijo za cerkvene zapovedi. V nedeljo, 30. raaja t. ]., je imel Ijutomerski Sokol glavno vajo^ spkolskega narašfiaja ravno ob času, ko se otroci pdvečini udeležujejo službe božje. Okoli 25 otrok Sokoličev, ki tisto nedeljo niso bili pri sv. maši, se je izgovarjalo s to glavno vajo. Na neki šoli blizu Maribora so Iiberalni učitelji peljali sokolski naraši čaj neko nedeljo ob 6. uri v jutro na izlet, da šolafji nisp mogli biti pri sv. maši. Ali taka sokolska vzgo^ .ia.ini protiverska? In starši naj bi pustili, da se nji-i hovim otrokom iztrga iz srca najdražje, kar so oni Oh trokom v srce zasadili. Starši! Odredba pravi, da smejo šolarji le tedaj pristopiti k sokolskemu naraš^ čaju, fie starSi dajo pismeno dovoljenje. Glejte, da ne !>oste vi deležni brezverske vzgoje v sokolstvuj rAkQ ste moirebiti že dali dovoljenje, prekličite ga ia na dopustite, da bi vaši otroci, vaš zaklad, zaradi so«< kolstva zanemarjali cerkvene zapovedi in sčasomaf poštali verskd brezbrižni ali celo brezverski! Ker svobodoraiselci vedo, da velika večina Krsčanskih starSev otrokom ne bi dovolila biti pri So Irolu, ki jim kvari deeo, zato bi radi s surovim nasi« ]jem starše prisilili k temu. Začetkom letošnjega le-< ta, ko so še imeli vlado v rokah svobodomiselci, liberalci in socijalni demokratje, je izdal svobodomiselni naučni minister Marinkovič odredbo, ki pravi med drugim: ^Pouk telovadbe se bo v vseh šolah vršil po. sokolskern sistemu, metodi (nafiinu), estetiki, discipljn nt in i-edu. Učitelji telovadbe imajo doižnost, da podpirajo delo v sokolskem dulm." Kavno tako hočejo S< stavo. 2. Za odraslo mladino naj se vpelje prisilnatfti lovadba in sicer za raoške do 24. leta, za ženske da 20. leta. Vso to telovadno vzgojo prevzame Sokol, d» žava in občine pa prevzamejo vse stroške, gradnja telovadnic itd. 3. V vso armado naj se zanese sokolski vzgoj* ni duh in vojaki-SokoIi imajo pravico do skrajšania vojaške službe in hilrojšega napredovanja. Kaj (orej hočejo Sokoli? Vso mladino od Solarfika v I. razredu do starega veterana v armadi hr> 8ejo prisilno, potora državnih zakonov, vzgojiti v 80kolskem, svobodomiselnem, brezverskem duhu. Naša plobokovcrne malere bi po tera na/Ttu morale pošiljati svoje siuovo in hčere v Sokola, kjer naj bi mladirn sroem še tisto vere in verskega življenja iztrgaB iz srca, česar brezverska vzgoja v šoli ne bi mogla dose6i! S svojim načrtom pa hočejo svobodomisftlni Sokoli tudi uniftiti in za vodno onerno.uoSiti vsakokatoliško mladoniško organizacijo, predvsem Orla. Ali bodo slovonski, s krščanskim mišljcniem prešiaieni st&rši tako nasilje prenašali? Potem bi bili sami sokrivi, fte se njihovi olroci in otrok otroci pogreznejo v močvirje brezverstva!