Nedograjena cestna mreža občine Ljubljana Vič-Rudnik (po stanju januar 1990) Z zakonom o policentričnem raz-voju Slovenije je občina Vič-Rudnik zavestno pričakovala, da bodo orga-ni republike, mesta in občin z večjo odgovornostjo spremljali cestno mrežo naše občine, ki ima trenutno še vedno »okoli 272 km gramoznih cest«, in »okoli 59 km asfaltiranih cest,« ki jih je treba nujno temeljito dograditi. Pri kilometrih smo upoštevali le komununalne, lokalne, regionalne (pokrajinske) in magistralne (repu-bliške) ceste ter smo izpustili nebroj vaških cest. ki bi že morale biti ko-munalne. V pojasnilo naj služi podatek, da je naša občina v merilu Slovenije po gospodarski moči na 63. mestu, ali skoraj na repu vseh občin. Ponovna posredovanja organov naše občine so pri republiki, mestu in ostalih mestnih občinah naletela na nerazumevanje, tako v pogledu razvoja gospodarstva, kakor še po-sebno pri obravnavi cestne mreže. Vsa dokazovanja, da moramo v smislu zakona prvenstveno skrbeti za cestno mrežo, ako hočemo obdr-žati vaško prebivalstvo na zemlji, ki mora biti živa in obdelana, stno le deloma uspeli, saj so se šele zadnja leta razmere malenkostno spremeni-le. V naši občini je še vedno »5 krat več« gramoznih cest kakor v ostalih mestnih občinah skupaj. Na kratko, za vsak kilometer as-faltne ceste, so še vedno trajne doka-zovalne borbe ali se bo v naši občini gradilo ali ne in že zopet koliko in kje? V naše novo mestno in občinsko obdobje prinašamo bilanco cestne mreže. ki je v merilu vseh slovenskih občin najbolj porazna in problema-tična, je pa takšna kakor smo jo pri-kazali z podebeljeno črto. Te bilance, naj bodo smernice za nadaljnji razvoj in življenje naše ob-čine ter prebivalstva tja od Črnega vrha, Jošta, Rakitne, Velikih Lašč, Lužarjev itd. CIRIL STANIČ