120 let železniške proge Ljubljana Trst 2?T. julija 1857 je iz ljubljan-ske železni&ke postaje odpeljal prvi urafini vlak v Tnst. Na progd iz.Ljubljane do Trsta je bik) ob otvoritvd 13 postaj, pro-ga pa je bila dolga 144,9 km. želesniško zveao Dunaja z morjem so začeli preučevati že leta 1836, aktobra 1849 pa je nMnisbrstvo za trgovino, obrt in javne naprave na Dunaju pod-pisalo odiok za prioefcek grad-nje žeJeznice čez Kras v Trst. Ljubljanska po&taja je imeila v tem času pet tlrov, kurilnica pa 15 lokomotiv. Lokomotive so nosile riaslove naših mest, rek in gora. Tržažka postaja je bd-la takra/t manjša enanadstropna stavba. Ko pa so pred 100 leti zasuH del morja, 90 sezidali današmjo potniško postajo, slkladdšča in druge objekte. t« nekaj mesecev zatem, ko ie bila odprta proga s Tnstom, je bil odprt ttidi. splošen bla-govni pramet. Ljubljana kot proraetno križašče je prifiela od- mirati. Zamrlo je brodarjenje na Savi, utihnil je promet ve-likdh parizarjev po Tržaški in Dunajski cestd in poleglo se je tudi vrvenje po ljiibljanskih ulicali. Brzovlak je po novipro-gi vozil prvo leto samo dvakrat na tedem, poanesje pa so vpe-ljali vsakodnevniO brzwlalficw-no zvezo, V počastdteiv Ofbeh jaibj,l©jev, tb je 120-letoice otvoritve pr^ge Ljubljana—rTrst in 100-letnice železniške postaje Tnst, bo v soboto, 18. junija 1977, vozil po-seben izletniškl vlak pd Ljub-ljane dio Trsta in nazaj, Jubi-lejni vlak bo sestavljen iz mu-zejskih vagpaiov 1., 2. in 3. raz-reda, starih od 60 do 84 let ter parne lokomotive, zgrajene pred pod stpletja. V nekdanji dvorni čakataici na pos^aji Trst si bo vsak udeleženec lahko ogledal spaminsko razistavo o gxaditvi notraiijsiko-iraske proge,.inude-ležil sperejema, ki ga bodo za videleženoe ,tega potovapja prd-reddld v Trstu iitalijanski že-lesmiearji. M. Breznikar