Podlaga izobražcnosti. Podlaga vsc izobražcnosti in učenosti so začetuo sole. — Izobraženost in učpnost ste pa dvc rpči, ktprp človcka plenienile, in mu lajšate pot do pravega nainena, to jc, da je človek že tukaj na zenilji srečen in da nc zgrpši srcče, ktero iiiu je Bog v svojeni kraljcstvu — v obljubljcni ncbeški dcžcli pripravil. V šoli se otroci šlirih poglavitnili prednielov vadijo: kerščanskega nauka, branja, pisanja in stcvilslva. Pervine štiri skupaj Življcnje časno srečno Dajejo nam žc tukaj, In unkraj gioba večno. — Kerščanski nauk je naj iinenitnejši vseh predmetov,— je začetek znanja in vse modrosli, — je vratar in svetilo ne- beškega žara do spoznanja, in je oživljevavec naših serc v strahu božjem. V kerščanskem nauku spoznamo, da snio naj imenitnejše stvari na zemlji, in da nas je dobrotljivi stvarnik za kaj več ustvaril in namcnil. Po tem nauku dobivamo v svoje serca tisti mir, kterega nam svet ne niore dati, — tisto tolažbo, ktere dmge minljive pozemeljske stvari nimajo, da namreč naša duša ne bo nikoli umerla, ieniuč vedno živela. — Kerščanski nauk naj bo naše celo življenje, — in toraj naj pervi in naj potrebnejši predmet začetne šole. Branjc nam je v življenju zeld potrebna in koristna reč. Brati se moramo učili, da si iz bukev in spisov potrcbnili naukov nabiramo. — Brati morarao pridno in skerbno, da si žlahtnimo serce in bistrimo spomin. — Beriino pa tudi pazljivo veliko knjigo neiznicrne narave božjo, da občudujeino nevidljivega slvarnika, — ga molimo in častimo neprenehoma. — Branje je tedaj drugi korisini predmet začelnc šolc. Nič manj potrebuo in koristno, kot branje, je ludi pisanje. — Uciino se pisati, da bonio Iahko sebi in drugini kaj zapisali in ludi poznejšemu narodu svojc rnisli zapustili. ¦— Ne samo lepo, temuč tudi dobro in prav se učimo pisafi. Kdor si ve začerkati, kaj je prav in lepo, kaj jc dobro in koristno, — si nabira bogali zaklad za življenje. Pa tudi gorje pisaču, ki kaj nepoštenega pisari! —¦ Je pa še neka večja in lepša pisava z neizbrisljivirai čerkanii brez pisavnega orodja, ktera je zapisana na tablo našega serca, kjer se berc kerščanstvo in bogoIjubnost. — Ta pisava nas uči, da naj si zapišenio nauke modrosti in bogaboječnosti na tablo svojega serca. — Pisanje je ledaj trctji koristni predmet začetne šole. Številstvo nas uči, da bi bili varčui pri gospodarstvu, — da bi pri vseh svojili opravilili prinierjali izdajke in dohodke z dobički in z zgubami. — Pa tudi še kaj več nas uči številstvo! Vči nas tudi, da se bo enkrat pred večnim sodnikom števililo za naš večni dobiček ali za našo večno zgubo. To številstvo iinejmo z velikinii številkanii globoko vtisnjeno v scrce, ker to bo naše poslednje številstvo. — Številstvo je tedaj četerti koristni predmet začetne šole. A. Stamcar.