Vprašanje evidence zamud poletnih oproščencev Evidenčna razpredelnica na zadnji strani razrednice nam glede poletnih oproščencev ni delala mobenih težav, dokler so bili oproščeni šolskega obiska vse šolske dni od 1. aprila do 31. oktobra v letu. Zgodilo se je pač, da so nekatere šole to evidenco vodile le toliko različno, da v tej dobi oproščencev sploh niso imele v številčnem staležu, drugjc so jim pa zamude sproti šteli med opravičene in jih tako ločeno vodili v evidenci dalje. V tem uradnem poslovanju pa je po odloku, ki tem oproščencem predpisuje po dva dni šolskega obiska v tednu, nastalo popolnoma novo stanje. Odprto je tudi še vprašanje, ali veljata dva obvezna šolska dneva tudi v tednu, v katerem odpade več dni pouka iz raznih razlogav. V zelo težko situacijo pridemo na podeželskih šolah pri vodstvu evidence šolskih zamud v višji ljudski šoli med poletno in jesensko oprostitvijo, ker ni točnih navodil1, kako izračimati odstotke navzočih in odsotnih učencev. Naglasiti moramo, da nastanejo te težave zlasti še zaradi tega, ker oproščeni učenci ne prihajajo v šolo ob določenih dveh dnevih vtednu, zlasti1 ne, če jc ta dva dni lepo vreme, pač pa prihajajo druga dva dni, ko jc poljisko delo iz katerih koli razlogov onemogočeno. Toda svojo obveznost so vendarle izpolnili. Primer: Razred šteje skupno 65 učencev. Od teh je 40 oproščenih. Za šolski obisk oproščencev sta določena ponedeljek in četrtek. Ob teh dneh nam torej služi kot osnova število 65, od katere izračunamo odstotek navzočih (ali odsotnih). Ob sklepu mesca bomo torej morali iz obojih odstotkov, t. j. ponedeljkovih in četrtkovih in tistih iz ostalih dni izračunati povprečno število odstotkov. Razpredelnice zamud pa žal niso temu primerno urejene, zato mora pač učitelj sam. skušati najti možnost pravilne evidence zamud oproščencev in neoproščencev. Pri ozko čntanih mbrikah te razpredelnice je to pač nerodno. Upoštevati pa je treba še druge primcre. Nekateri oproščeni učenci pridejo namesto v ponedeljek in četrtek v šolo druge dni — ob slabem vrememx. V teh naj bi pa bilo osnovno število za izračunanje odstotkov navzočih (odsotnih) število 25. V šoli pa je te dni tudi še n. pr. 10 oprošcencev! V visem torej 35 učencev. In to se dogaja kaj različno še druge dni, ker se pač otroci ne držijo določenih dveh šoloobvcznih dni ter imamo ob takih dneh tako rekoč nad 100 odstotni šolski obisk!? Nasprotno pa ob določenih dneh (n. pr. ponedcljkih in cetrtkih) pa celo le pod polovični obisk! Katero število je tu vplsati kot število »v s e h« učencev? Navajamo te komplikacije, ki se na podeželskih šolah pojavljajo zaradi na novo uvedene delne oprostitve. Za strogo izvaja- nje tega novega načina šoLskih olajšav, za katere predstavljamo — kakor vedno — »strelovod« ljudske nevolje, moramo skrbeti le mi — učitelji. Zato vprašamo, kako naj se uredi evidenca šolskih zamud ob prej navedenih primerih, kar je važno, ker se v kratkem pričnejo delne poletne oprostitve!