• JULIJSKO ZASEDANJE ZBOROV OBČINSKE SKUPŠČINE V znamenju prizadevanj za gospodarsko stabilizacijo Na julijskih sejah zborov občinske skupščine so delegati kot osred-njo točko dnevnega reda obravnavali poročilo o uresničevanju druž-benega plana razvoja Ljubljane /a obdobje 1976—1980 in poročilo o uresničevanju resolucije o družbenogospodarski politiki in razvoju mesta Ljubljana v letu 1981. Na junijskem zasedanju zborov občinske skupšeine pa so delegati že obravnavali oceno izvajanja resolucije o družbenogospodarski politiki in razvoju občinc v letu 1981, tako da je bila obravnava zgoraj omenjenih zadev logično nadaljevanje obrav-navanja letošnje gospodarske situacije in stahili/acijskih naporov. V obširnem uvodu je predsed-nica izvršnega sveta občinske skupščine Gabrijela Jelen sezna-nila delegate s trenutno situacijo v gospodarskem oziroma z izva-janjem resolucije v republiki, mestu in občini ter delegatom predložila akcijski program ob-činskega izvršnega sveta za ure-sničitev resolucije o družbenogo-kspodarski politiki in razvoju ob-Fčine v letu 1981 s predlogi skle-pov in ukrepov. Izvršni svet bo dal pobudo za izdelavo in spre-jem planskih aktov za srednje-ročno obdobje 1981—1085 ti-stim ozdom, KS in drugim, ki jih doslej še niso sprejeli (po oceni je takih organizaci j nad 50 %) ter zahteval temeljito analizo in oceno polletnih rezultatov po-slovanja, še posebej na tistih po-dročjih, kjer so odstopanja od planov občutna. Nadalje bo izvršni svet pozval ozde in druge k obnovi in aktualiziranju že sprejetih programov varčevanja ter njih obravnavi v okviru pol-letnih rezultatov poslovanja, so-časno pa k njihovi dopolnitvi v ti-stih delih, kjer morda sedaj niso dorečeni. V okviru obravnave polletnih rezultatov bc izvršni svet pozorno pročil programe varčevanja z energijo, ki so jih ozdi morali izdelati do konca ju-nija, pa jih še niso predložili, ter zaključil proces preverjanja in-vesticij v skladu s sprejetimi in dogovorjenimi kriteriji investi-ranja. Izvršni svet bo ob more-bitnih dvomih v utemeljenost dviga cen skupaj s strokovnjaki delovnih organizacij ocenil neka-tere kalkulativne eletnente ter se na leh osnovah opredeljeval do odstopanj. Natančno in po-drobno bo anaiiziral programe vključevanja v izvozno dejav-nost, z vso pozornostjo do tistih možnosti, kjer bi z minimalnimi dopolnitvami sfrojnega parka lahko povečali proizvodnjo, na-menjeno v izvoz, do povečanja proizvodnje z uvajanjem dodat-nih izmen ter vseh tistih možno-sti, kjer bi z inovacijami in boljšo organizaci jo lahko povečali proi-zvodnjo, nadomestili uvožene surovine ali reprodukcijske ma-teriale z domačimi. Izvršni svet bo tudi preveril možnosti pre-hoda delavcev iz ene delovne or- ganizacije v drugo ob morebitnih zastojih, pomanjkanju repro-dukcijskega materiala ali v dru-gih primerih višje sile. Preveril bo tudi možnosti povečanja kmetijske proizvodnje ob ustreznih sovlaganjih, pridobi-vanje kreditov in druge možno-sti, zlasti pa usmerjanje kmetij-stva v višinskih predelih ter pre-veril možnosti zmanjšanja neka-terih zaostankov pri izvajanju nalog komunalne dejavnosti. V bogati in plodni razpravi so nato delegati ugotovili, da je po-ročilo o uresničevanju družbe-nega plana razvoja Ljubljane za obdobje 1976—1980 presploš-no, saj v njem niso zajeti podatki, ki bi dovolj nazomo pokazali stanje v naši občini, še zlasti v tr-govini oziroma pri osnovni pre- skrbi, kjer lahko ugotovimo, da smo v zadnjih Ietih zanesljivo na-zadovali predvsem zaradi najviš-jega porasta števila prebivalcev kot posledica gradnje novih so-sesk. Iz istega vzroka se pojav-Ijajo tudi problemi pri družbeni vzgoji in varstvu predšolskih otrok ter osnovnega šolstva, če-prav je v poročilu ugotovljeno, da so bile v naši občini načrto-vane zmogljivosti skoraj v celoti izpolnjene. Delegati so posebej izostavili strokovno usposobljenost inve-stitorjev za izvajanje del po spre-jetih programih in menili, da je delni vzrok za neizpolnjevanje programov v neodgovornosti in nestrokovnosti posameznih strokovnih služb, ki zadeve do-stikrat zakomplicirajo in zavla-čujejo, posledica tega pa je, da je investicija potem slabša in draž-ja, kot je bilo načrtovano. Zlasti je to opazno v komunalnem in sta-novanjskem gospodarstvu, kjer so bile dane vse možnosti za gradnjo načrtovanih stanovanj, v poročilu pa je ugotovljeno, da je bila stanovanjska gradnja v Ljubljani uresničena le 86-od- stotno. Zato so delegati menili, da bi poročilo moralo vsebovati vzroke, zakaj naloge tz srednje-ročnega plana 1976—1980 niso bile uresničene, ukrepe, ki so bili sprejeti za izvajanje neuresniče-nih nalog, ter naloge, ki jih pre-našamo v srednjeročno obdobje 1981—1985. Ob vsem tem so navedeni le nekateri objektivni in subjektivni vzroki za neuresniči-tev sprejetih nalog. Delegati scr menili, da je zato treba izposta-viti osebno odgovornost posa-meznih strokovnih služb, nosil-cev planiranja in izvajanja nalog. Delegati so tudi ogotovili, da v poročilu o uresničevanju resolu-cije o družbenogospodarski poli-tiki in razvoju mesta Ljubljana v letu 1981 niso izpostavljena de-mografska gibanja, ki bi pokaza-Ia, da je naglo preseljevanje pre-bivalstva v našo občino (priseli-tveni koeficient je v zadnjih 10 letih v Sloveniji najvišji) povzro-čilo močna neskladja v Ijubljan-skem prostoru in da zato razvoj naše občine v primerjavi z dru-gimi Ijubljanskimi občinami zao-staja, še posebno glede družbe-nega standarda. Z gradnjo sose-ske Fužine se neskladje še pove-čuje. V poročilu o izvajanju reso-lucije za leto 1981 tudi ni ukre-pov za izenačevanje občine z drugimi ljubljanskimi občinami niti ukrepov za enakomernejši razvoj med Ijubljanskimi obči-nami. Ob koacu veija omeniti, da so delegati sprejeti IikK priponbe izvriaega sveta obttnske afcnpč-čine aa posMezaa področja prednostih Mlog zfl leto 1981 in sicer na presfcrbo z energijo, stm-novanjsko in komanalno gospo-darstvo, cestoo infrastrukturo, plt dejavnost in dražbene de-javnosti. STANE BREZOVAR