Planiranje v krajevni skupnosti V krajevnlh skupnostih In organlzacijah zdru-ženega dela potekajo prlprave za Izdelavo plan-skih aktov za obdobje 1986-1990. S to Informa-cijo žellmo seznanitl delovne Ijudi in občane s potekom priprav In rokovnlkom posameznih opravll, ki potekajo in bodo fte potekale v OZD, KS, SIS, občlni In ilrie ter jim tudl na ta način omogočili, da se lahko aktivno vključijo v pripra-ve, aktivnosti in obravnavo omenjenih gradiv, ki bodo pripravljena v posameznlh okoljlh. OPRAVUENE AKTIVNOSTI NA NIVOJU OBČINE Na nivoju občine Ljubljana-šiška so do 30. okto-bra 1984 sprejeli naslednje planske dokumente za srednjeročno obdobje 1986-1990: — sklep o pripravi srednjeročnega plana občine Ljubljana-Šiška, — analizo razvojnih možnosti občine Ljubljana-Siška, — predlog smernic za pripravo družbenega plana občine Liubljana-Šiška Organizacije združenega dela kot nosilke plani-ranja na področju občine oziroma krajevnih skupno-sti so v fazi priprave smernic in elementov za sa-moupravno sporazumevanje. Sprejemale jih bodo na svojih samoupravnih organih hkrati z analizami razvojnih možnosti. Kmetijska zemljiška skupnost, Skupnost za pospeševanje kmetijstva in SIS po-žarne varnosti so že sprejele naslednje planske do-kumente: sklep o pripravi srednjeročnega plana, analizo razvojnih možnosti za obdobje 1986-1990 ter smernice in elemente za pripravo srednjeročnih planov. PROCES IZDELAVE SREDNJEROČNIH PLAN-SKIH DOKUMENTOV V KS ¦ V procesu izdelave srednjeročnih planskih doku-mentov so v krajevnih skupnostih predvidene na-slednje faze: — SKLEP O PRIPRAVI PLANA, — DELOVNI PROGRAM, — SMERNICE IN ELEMENT) ZA PLAN KS, — SAMOUPRAVNI SPORAZUM O TEMELJIH PLANA KS, — PLAN KRAJEVNE SKUPNOSTI. Sklep o pripravi plana KS je.dokument, ki izraža odločitev o pristopu k izdelavi plana KS z roki in or-ganf, ki so odgovorni za pripcavljanje planskih doku-mentov. Sklep sprejme skupščina KS. Rok za spre-jetje sklepa je potekel aprila 1984. Oelovnl program. Organ, ki je zadolžen za potek planiranja (v večini primerov je to svet KS) formira komisija za pripravo plana kot delovno telo. Ta iz-dela delovni program, ki ga sprejme svet KS. De-lovni program določa področja, naloge in obveze, ki so potrebne za izdelavo planskih aktov, organe, ki so dolžni pri planiranju strokovno sodelovati, faze planiranja, roke za posamezne faze in končni rokter finančna in druga sredstva, ki so za izvedbo pro-grama potrebna. Sklep in program pošlje svet kra-jevne skupnosti vsem udeleženkam v procesu plani-ranja. Smernlce in elementi za plan KS. Skupščina oziroma ustrezen organ v krajevni skupnosti s skle-pom zadolži svet za izdelavo smernic in elementov ter ustanovi organ oziroma delovna telesa, ki so od-govorni za pripravljanje plana za posamezna po-dročja družbenega življenja in dela v KS. Delovno telo zagotavlja povezovanje vseh zainteresiranih samoupravnih organizacij in skupnosti, družbenih organizacij in društev, da usklajeno delujejo in se sporazumevajo v pripravah in sprejemanju planov za njihovo področje. Rok sprejemanja je oktober 1984. Način sprejemanja: svet KS oblikuje osnutek smernic in elementov ter jih da v razpravo občanom in delovnim Ijudem. Z upoštevanjem pripomb obča-nov v KS delegatov delavskih svetov v DO in v sa-moupravnih interesnih skupnostih oblikuje svet predlog obeh dokumentov in jih da v sprejem delav-cem in občanom, ki jih sprejemajo na zborih kraja-nov. Vsebina: smernice so cilji, ki opredeljujejo ra-zvojni nivo na posameznih področjih gospodarske in družbene dejavnosti, kot tudi prostorske ureditve in gospodarjenja s prostorom. Pri opredeljevanju teh ciljev izhaja KS iz analize stanja in analize razvojnih možnosti lastne KS in iz možnosti DO in SIS. Opredelitev elementov. z elementi občani v KS določajo naloge in okvire za uresničevanje smernic v sodelovanju z DO in SIS s katerimi so povezani. Samoupravni sporazum o temeljih plana. De-lovno telo organizira z delavci v OZD in SIS usklaje-vanje elementov na vseh področjih z upoštevanjem potreb in realnih možnosti v določenem časovnem obdobju. Realne možnosti predstavljajo razpolož-Ijivi prostor, obstoječa infrastruktura, finančna sred-stva, družbeni plan skupščine občine, zakonski predpisi itd. Usklajevalni postopek bi moral biti zak-Ijučen v oktobru, medtem ko bo razprava o osnutku novembra oziroma decembra. Razprava o predlogu bo maja 1985. Samoupravni sporazum sprejemajo delavci in občani v KS z osebnim izjavljanjem. Plan KS. Svet KS da ošnutek v javno razpravo, ki ga bo do 30/6-1985 sprejela skupščina KS. Predlog bo v javni razpravi do 30/10-1985. Skupščina ga bo sprejela decembra 1985. Plan KS temelji na pre-dhodnih planskih aktih,to so smernice in elementi za plan in samoupravni sporazum o temeljih plana. Vsebuje: kratko oceno družbenega razvoja in ključne probleme, temeljne cilje, izhodišča nadalj- njega fazvoja, naloge in ukrepe za uresničevanje ci-Ijev ter roke za izvršitev posameznih nalog in dose-ganje ciljev. DRUŽBENOPOLITIČNA AKTIVNOST V KRA-JEVNI SKUPNOSTI PRI URESNIČEVANJU POLI-TIKE EKONOMSKE STABILIZACIJE IN PRIPRA-VAH PLANOV Uresničevanje dolgoročnega programa ekonom-ske stabilizacije v celoti temelji na trajnem razvijanju samoupravnega urejanja družbenoekonomskih nalog, kar je pogojeno s pripravljenostjo in aktivnim vključevanjem delavcev, delovnih Ijudi in občanov v vsakem temeljnem okolju v fazreševanje konkretnih lastnih in širših skupnih družbenih problemov. V le-tošnjih globalnih gospodarskih gibanjih so prisotni nekateri pozitivni trendi, zlasti glede rasti proizvod-nje in izvoza ter bolj odločnega začetka urejanja fi-nančnih odnosov, pri čemer pa se še vedno zožujejo materialni okviri gospodarjenja, krepijo se pritiski na povečanje cen in rast vseh oblik porabe. Zato je nujno v vseh okoljih in celotni družbi dosledno vrtra-jati na izpolnjevanju dogovorjenega in se povsod obnašati stabilizacijsko. Pri tem" pravzemajo subjektivne sile v krajevni skupnosti vrsto pomembnih konkretnih nalog, ki jih je mogoče učinkovito uresničevati le čimbolj nepo-sredno med Ijudmi in skupaj z njimi. 1. Uveljavljanje čimbolj sprotne in celovite ob-veščenosti občanov s problemi in rezultati uresniče-vanja politike stabilizacije v lastnem okolju. Pri tem gre posebej za oceno uresničevanja začrtanih ciljev gospodarjenja v tem letu s poudarkom na kvalitativ-nih elementih gospodarjenja (učinkovitost gospo-darjenja z družbenimi sredstvi, uveljavljanje znanja, nagrajevanjepodelu, produktivnozaposlovanje...). Le tako bo mogoče nadalje razvijati ustrezno druž-beno klimo in mobilizirati Ijudi za premagovanje se-danjih težav. Ti napori morajo potekati v lesnem so-delovanju z OZD in SIS ter prispevatifc usmerjanju aktivnosti v krajevni skupnosti kot tudi k njenemu vplivu v širšem okolju (zlasti v občini preko zborov KS in skupščin SIS). 2. Nujno je bolj realno ocenjevanje potreb v KS in selektivnih možnosti za njihovo zadovoljevanje v zoženih materialnih pogojih. Še posebej je treba to ocenjevati z vidika prispevanja k skupnim naporom po razbremenjevanju gospodarstva kot tudi glede na pripravljenost občanov, da pokrivajo svoje nujne potrebe čimbolj z lastnimi sredstvi. 3. Dogovarjanje in izpeljava konkretnih aktivnosti pri hitrejšem razvoju nekaterih gospodarskih dejav-nosti, ki so v veliki meri odvisne tudi od dovolj široke mobilizacije delovnih Ijudi in občanov v KS. Gre predvsem za vprašanja učinkovitejšega razvoja (nadal/evanje na 5. strani) ROKOVNIK ZA PRIPRAVO PLANSKIH LISTIN ZA OBDOBJE OD LETA 1986 DO 1990 Izvršni Skupščlna Skupščine SFRJ ______________________________^_____________svet SRS__________Občine________SIS in KS_________OZD__________. ZIS Odloki družbenopolitičnih skupnosti______________________________20. febr. 84 marec1984 _________________________________1983 Sklepi samoupr. or.____________________________________________________________________ marec—maj 84 marec— maj 84_______________ Analiza razvojnih možnosti - maj1984 junij—jutij julij—avgust julij—avgust 1984 1984 1984 1984 15.juiij1984 Smernice družbenopblitičnih skupnosti _____________julij 84________september julij—oktober 84__________________________________________•_ Smernice in prvine samoupravnih org. in skupnosti_____________________________________________oktober 84 oktober 1984________________ Osnutki samoupravnih sporazumov nov.—dec. 84 nov.—dec. 84 o temeljih načrtov_____________________________________________________________________in jan. 85_______in jan, 85__________________ Osnutki dogovorov o temeljih nadrtov družbenopolitičnih skupnosti_____________________februar 85____________________marec 1985_____________________________________________ Temelji načrtov TOZD__________________________________________________________________________________marec—april 85_______________ Predlogi samoupravnih sporazumov o temeljih načrtov_____________________________________________________________sept—okt. 85 sept,—okt. 85________________ Predlogi dogovorov o temeljih načrtov DPS________sept.—okt. 85__________________sept.—okt, 85 ________________________________________ Osnutki načrtov maj1985 julij 1985 julij—sept. 85 julij—sept. 85 julij—sept. 85 31.maj1985 Predlogi načrtov_______________________________okt. 1985 december85 okt—nov.85 okt.—nov.85 okt—nov. 85 31.okt. 1985 (nadaljevanje s 4. strani) drobnega gospodarstva in turizma, kjer smo v zad-njem času tudi v SZDL oblikovali konkretne in obve-zujuče usmeritve, v KS pa je potrebno odločneje pri-stopiti k njihovi realizaciji. Pri tem je treba posebno pozornost nameniti ure-sničevanju kmetijske politike, posebej podružbljanju kmetijske proizvodnje, razvoju zadružništva, ure-sničevanju kmetijskih planov idr. vprašanjem, ki so vsakodnevno prisotna v podeležskih KS. 4. Povečana skrb za smotrno urejanje in varova-nje človekovega bivalnega okolja kot sestavine sta-bilizacijskih naporov, kar postaja vse bolj občutljiva in odgovorna naloga v sedanjih pogojih omejenih materialnih možnosti. 5. Nadaljnje dosledno uresničevanje nekaterih operativnih nalog, ki so opredeljene kot skupne prednostne naloge SZDL, ki jih je potrebno izvajati predvsem v KS: — družbena aktivnost varčevanja, kar naj uve-Ijavi bolj premišljeno in razumno ravnanje z družbe-nim bogastvom; — skrb za zagotavljanje osnovne preskrbe ob-čanpv in pri tem zlasti organiziranje potrošnikov in uveijavljanje njihovega vpliva v povezavi s trgovino; — gospodarjenje s stanovanji, predvsem razvoj družbenoekonomskih odnosov na osnovi samou-pravnega organiziranja stanovalcev za gospodarno ravnanje in izrabo stanovanjskega fonda; — uresničevanje socialne politike, tako da bo mogoče z aktivnejšim vključevanjem KS zagotoviti čim realnejšo presojo upravičenosti ter potrebno pomoč občanom in njihovim družinam; — selektivno urejanje odnosov na področju skupne porabe (pa tudi splošne porabe), tako da bo mogoče z nadaljnjim razvojem družbenoekonom-skih odnosov in zlasti z večjo aktivnostjo uporabni-kov uveljaviti njihovo selektivno prilagajanje realnim okvirom razpoložljivega dohodka. 6. Usmerjanje naporov v razvijanje bolj odgovor-nega ravnanja z družbeno lastnino, kar zahteva tudi konkretne akfivnosti proti privatizaciji družbene imo-vine, prekupčevanju, neupravičenemu bogatenju in drugim oblikam negativnih pojavov. Takšne pojave običajno prav v KS dokaj hitro ugotovimo in pozna-mo, vendar v praksi ostajamo tudi v sociatistični zvezi do njih preveč pasvini. 7. Pričele so se že priprave novih planskih aktov, ki jih bo treba v prihodnjih mesecih intenzivirati. Po-menijo pomemben sestavni del stablizacijskih pri-zadevanj, s katerim naj bi omogočili preseganje se-danje prakse preveč kratkoročnega reševanja pro-blemov. Že v tem mesecu naj bi se na osnpvi anali-ze razvojnih možnosti v KS lotili obiikovanja smernic in elementov za srednjeročni plan KS. Te bo treba v nadaljnji fazi usklajevati predvsem z ustrez-nimi OZD in SIS, tako da bo mogoče ob koncu leta pristopiti k oblikovanju realnih osnutkov samou-pravnih sporazumov o temeljih plana KS. Potrebno je, da z aktivnostjo SZDL že v teh fazah priprav za-gotovimo čim širše in aktivno sodelovanje občanov v KS pri opredeljevanju ciljev in nalog razvoja. Pri tem morajo biti plani naravnani k temeljnim stabilizacij-skim ciljem ter na podlagi realnih projektov mobilizi-rati delovne Ijudi in občane za razvoj v okviru mož-nosti, ki jih lahko dosežejo s svojim živim in minulim delom. POTEK PRIPRAV SREDNJEROČNIH PLANSKIH DOKUMENTOV V SIS DRUŽBENIH DEJAVNOSTI OTROŠKO VARSTVO Sklep o pVipravi srednjeročnega plana , sprejet na skupščini majai 984 Smernice za pripravo srednjeročnih planov občin- skih skupnosti otroškega varstva v Ljubljani sprejete na skupščini septembra 1984 IZOBRAŽEVANJE Sklep o pripravi srednjeročnega plana sprejet na skupščini septembra 1984 RAZISKOVANJE Sklep o pripravi srednjeročnega plana sprejet na skupščini maja 1984