Najvažnejša oprema vsake šole so šolske klopi. V novejši dobi se zida pri nas, v Dravski banovini, mnogo novih modernih šoi, ki naj po svoji tehniški izvedbi ustrezajo vsem pe« dagoškim, zdravstvenim in higijenskim pred* pisom. Ponosni smo dahko na te nove šolske zgradbe, ki niso le v ponos dotični šolski obs čini, temveč dvigajo predvsem splošen ugled n$šega šolstva na zunaj in istočasno doku* mentirajo kulturo našega naroda. In ravno za« radi tega je popolnoma na mestu, da prinaša »Učit. Tovariš« slike takih modernih šolskih zgradb s primernimi opisi,. da zainteresira ta* ko tudi druge šolske občine za napredek in modernizacijo šolskih zgradb, posebno 'tam, kjer je to že davno neobhodno potrebno in kjer stara šolska poslopja ne odgovarjajo več duhu današnje dobe, ki jo preživljamo. Za vsako novo sitavbo pa je treba pri« mernega naorta, ki odgovarja krajevnim po< trebam dotične šolske občine in njeni finan* čni zmožnosti. Na podlagi tega in na podlagi danega kapitaia se prične z zidavo, seveda točno po odobrenem načrtu. Torej vse po načrtu! Na eno pa navadno člani krajevnih šolskih odborov pozabijo to je na načrte in izbiro šolskih klopi, ki so najvažnejši šolski inven* tar. Na šolske klopi polagajo odločujoči fak* torji po veliki večini vse premalo pažnje. Je pa jako važno, kakšna je klop, kako je sestavljena, kako je visoka. kakšna je distanca med sedalom in ploščo. kakšna je plošča itd. Na vse to se moramo ozirati, ako hočemo, da bo ustrezala klop vsem zdravstvenim in mo> de'rnim higijenskim predpisom in da bo otrok sedel v njej svojj starosti in velikosti primer= no, udobno, in se ne bo treba foati. da bi dol« gotrajno sedenje v klopi škodovalo njegove= mu zdravju. Koliko otrok, posebno slabo krvnih in onih slabe telesne konstitucije, si je za vedno pokvarilo svoje dragoceno zdravje in so postali kreteni, pa samo zaradi tega, ker so sedeli v klopeh, )ki niso bile zanje fpri^ merne. Noge bržkone niso segale do tal. na= slonjalo klopi ni bilo v pravi višini >s hrbte* nico otrokovo. KIop je imela mogoče v prvih raziredih plus distanco, tako. da" je moral otrok pri pisanju sloneti s prsi na plošči itd. Vse to so pogreški, ki jih najdemo skato v sleherni šoli in Iki premalo pazimo nanje. Da se pa takim nedostatkom izognemo, si moramo preskrbeti tudi za šolske klopi primerne načrte in detajk s potrebnlmi du menzijami in izberemo klopi, ki so najprak* tičnejše in onih velikosti, ki ustrezajo starosti in velikosti otrok. Pri tem naj omenim, da mora imeti vsak razred praviloma po tri ve= likosti klopi, in če le mogoče dvosedežne. Kako pa pri nas navadno prakticiramo, kadar zidamo novo šolo? Tu jtnislim seveda nabavo klopi. Kar je še dobro ohiranjenih klopi, se prenesejo iz .stare šole v novo, pa ne oziraje se na ito, če odgovarjajo zdravstve^ nim predpisom ali ne. Ostale kliopi pa narede običajno domači obrtniki=mizarji, seveda po starih vzorcih in češ, da domači obrtnik pri tem tudi nekaj zasluži. Tako imamo lepo, tno^ derno šolo, klopi pa take, kakršne so bile prej !ki niso in ki tudi sedaj ;ne odgovarjajo modernim zdravstvenim predpisom. 'In tako smo v novi šoli, gledc klopi tam kjer smo biTi prej v stari. To ni prav! Te nedostatke, ki so pired* vsem v kvar zdravju naše nam izročene mla« dine — moramo enkrat temeljito odpraviti. To pa storimo najlažje na ta način, da vzame celo zadevo v roke prosvetni oddelek Dravs ske banovine, mogoče referent, ki ima v rokah šolske zgradbe; ta naj preskrbi potrebne na= črte, detajle in razne velikosti ter modele klopi, )ki so za naše šo'1« najprimernejše in najpraktičnejše. Taki modeli in načrti z določenknj,. veli« kostmi klopi so baje prasvetnemu oddelku na razpolago, treba jih bo le komisijsko in stro^ kovno pregledati, oceniti in nato odobriti ter pripoiročati vsem krajevnim šolskim odborom. Na ta način pridemo enkrat do enotnih in uporabnih šolskih klopi, ki bodo odgovar« jale vsem zdravstvenim in higijenskim pred= pisom. Kdo pa te klopi potem izdela, je stvar krajevnega šolskega odbora. Klopi pa bodo vendar enkrat take, kakršne morajo bi.ti. R. G.