PRELOMNO ŠOLSKO LETO Šolski zvonec že nekaj dolgih dni zvo-ni svojo tako napriljubljeno glasbo. Tudi iprvi cveki so po nqpreverjenih podatkih menda že padli, tako da mirno lahko za-pišemo, da se je šolsko ileto čisto zares in do vseh ipotankosti začelo. Toda to šolsko leto nam mora prinesti še vse kaj drugega ikot cveke ali tistih nekaj petic. Predvsem je to Jeto, v kate-rem bomo morali dopolniti oaaše zamisli in dejanja glede usmerjenega izobraže-\'anja (zakon o tem je slovenska skuipšči-na sprejela že sipomladi — skupaj z dru-gimi akti v zvezi z vzgojo in izobraževa-nje?n). Za letos, smo rekli, naj bo še po starem in da se bomo že med letom po-menili o vsem potrebnem... Upajmo, da se tudi res bomo, kajti tudi letošnja bilanca vipisov na fakultete (ikar naj bi bila končna stQpnja v A'erigi usmerjenega izobraževanja) kaže, da bomo še nekaj let več filozofirali, raziskovali družbo ter pri- merjali književnost ikot. pa mačrtovali ozi-roma usmerjali iproizvodnjo v združenem delu... Sicer ipa, ta'kole v globalu pogledano, srednjemu šolstvu letos niti ne kaže pre-več slabo, saj zaradi bližnje reforme uži-va določeno dkonomisko prednost. Ta re-forma, ki je majbolj korenita doslej, pred-stavlja zlasti integracijo šolstva z gospo-darstvom ter prestavitev učencev iz raz-redov in raznih tipov šol v enotne progra-me — za vse to ipa je seveda potreben denar. Ce s sredstvi ipri srednjem šolstvu le-tos stabilizacija ne ibo ipreveč šfcrtarila, pa tega zanesljivo ne imoremo reči za o-snovno šolstvo. Na ikiomiteju za vzgojo in izobraževanje so sicer izdelali nov zakon in na zavodu za šolstvo nov predmetnik, ki oba predvidevata zlasti razširitev do-polnilnega programa dn svobodnih aktiv-nosti, vondar iz