Cerkveni II. štev. Al I A VIP jti | |# Letnik II. LASBENIK. tata 1 8 7 9. T „Cerkven i glasbenik" izhaja po enkrat na mesec in velja za celo leto z muzikalno prilogo vred 2 gold., za ude Cecilijinega društva 1 gold. 50 kr. Vredništvo in opravništvo sta v Alojznici. III. občni zbor Cecilijinega društva. (Konec.) Prevzvišeni g. knezoškof pozdravijo zbrano društvo, razodenejo svoje veselje nad tako obilnim številom udov, ki so prišli iz raznih krajev, nekateri celo od daleč, udeleževat se zborovanja. Pravijo, da jih posebno to veseli, ker pred sabo vidijo mnogo neduhovnikov, kateri se svojo navzočnostjo pričajo, da jim je tudi mar za povzdigo cerkvene glasbe. Potem poudarjajo lepi namen „Cec. društva", žele, da bi ono čedalje vspešnejše delovalo Bogu v čast in vernemu ljudstvu v duševni prid. Na prošnjo (izrečeno po č. g. A. Dolinarji *), naj bi premil. knezoškof prej ko mogoče nov na podlagi cerkvenih liturgičnih postav popravljen „ordo cultus divini" izdati blagovolili, so obljubili, da bodo po lastnem resnem preudarku ter zaslišanji modrih mož raznih krajev naše škofije tej želji ustregli, in to tem rajši, ker so iz svoje lastne skušnje prepričani, kako nam je treba edinosti v cerkvenih obredih. — Ker je premil. g. knezoškofa drugod čakalo nujno opravilo, so zapustili dvorano; zbor pa je dalje zboroval. C. g. špiritual J. Flis dobi besedo in govori blizo tako: G. Dolinar je posebno povdarjal edinost v liturgičnih obredih. Res je, prav bi bilo da bi se bolj ravnali po rimskem obredniku. Pri prestopu pa se je varovati dvojne napake in sicer: 1) Da se ne vpelje kaka novotarija, češ da je rimsko; n. pr. izpostavljanje sv. Rešnjega Telesa še le po sv. maši. 2) Da se obredi ne zametujejo prezgodaj, češ, da jih Rim prepoveduje. Sim spada sv. maša z dvema blagoslovoma. Na razna vprašanja, se li sme to zgoditi, ni bilo dovoljeno. Najnovejši dekret pa ta obred odobruje. Dekret se glasi: Salis-burgen. Rmus Dns Maximilianus de Tarnoczy Archiepiscopus Salisburgensis et Germaniae Priinas S. R. Congregationi exposuit, in ecclesiis suaj archidice-cesis tum Ssecularium tum Regularium adesse consuetudinem a tempore Lutheri invectam et constanter hucusque servatam benedicendi populo cum Ss. Sacra-mento ante sacras functiones et in fine, quoties exponitur necnon cum pixide, post ministratam s. Synaxim. Hodie vero primum in ecclesia Franciscanorum Salisburgensium, ne id amplius fiat, vetuit Rmus P. Minister generalis eorundem fratrum in actu sacra visitationis cum scandalo fidelium et Archiepiscopi Ora-toris moerore. Quapropter hie ab eadem sacra Cougregatione humiliter postula-vit, ut sibi detur facultas injungendi Religiosis, nt pergant juxta consuetudinem; Proposito itaque in S. R. Congregatione per infrascriptum Secretarium dubio: „An in prsedicta archidicecesi enuntiata consuetudo sit servanda vel abolenda?" — Sacra eadem Congregatio, ne mature perpensa auditaque sen-tentia R. D. Laurentii Salvati sancta; fidei Promotoris Coadjutoris rescriben-dum censuit: »Nihil esse innovandum". Atque ita rescripsit et in archidicecesi Salisburgensi servari mandavit. Die 15. Februarii 1873. Ta dekret velja, se ve da, le za nadškofijo Solnograško, pa je vendar važen in podučen tudi za nas. Razvidi se, da dva blagoslova nista tako ojstro prepovedana. Tu je P. General vpeljal rimski obred z naj boljšim namenom, tem bolj, ker je bilo 1. 1872 oo. frančiškanom na Tirolskem to zapovedano, vkljub temu so se morali poverniti k stari navadi, in sicer na povelje Rima. — Iz tega se razvidi, kako velike previdnosti je treba pri samovlastnem spreminjevanji obredov, posebno tako očitnih; sicer se več škoduje, kakor koristi. G. govornik zagovarja potem samovoljne dostavke oziroma odpeve pri petih lavretanskih litanijah in konečno stavi še predlog: Naj zbor sklene, nikar sa-movlastno spreminjati cerkvenih obredov, dokler ne dojde nov cerkveni obrednik. Pri glasovanji obvelja ta predlog.*) Za gosp. Flis-om je hotel govoriti še č. g. Janez Tavčar; toda nek krepek glas (ne g. predsednika, ki ima edini pravico društveno zborovanje voditi): „Qš§ ift feine geit meljr, bie