Nagovor poveljnika 670. logisticnega polka Podpolkovnik Andrej Skodic Spoštovani pripadnice in pripadniki 670. logisticnega polka, pred vami je prva številka našega internega glasila VOJAŠKI LOGIST. Mogoce kdo porece, ali je to treba, saj smo do zdaj od leta 1998, ko je bila ustanovljena 670. logisticna baza v Celju, pozneje leta 2004, ko je bil ustanovljen 670. poveljniško-logisticni bataljon, in leta 2013, ko je s preoblikovanjem nastal 670. lo­gisticni polk, delovali brez internega glasila. Seveda lahko zatrdim, da je potrebno, saj se casi in mi z nji-mi spreminjajo in tudi naša enota se je spreminjala in razvijala. Cas je, da tudi tako pokažemo, KDO so mravljice, KAJ in KAKO delamo, KJE vse delujemo in ZAKAJ smo tako pomembni za Slovensko vojsko in našo domovino Republiko Slovenijo. Naše interno glasilo bo namenjeno predvsem nam, pripadnicam in pripadnikom 670. LOGP, in seveda tudi tistim, ki jih zanima vojaška logistika. V glasilu želimo opozoriti na delo in življenje v naših enotah, predstaviti najboljše dosežke polka, cet, posameznikov in Vojašnice Vincenca Repni­ka v Slovenski Bistrici. Seveda bomo vedno predstavili tudi poklice, ki so v vojaški logistiki in so v našem polku. Želim si, da glasilo vzamete za svoje, da iz njega še bolje spoznate svoje sodelavce in da ga izdajamo veckrat letno, saj nam odlicnih posameznikov in zgodb ne manjka. Ravno slednjih se je v tem letu, ko poveljujem polku, nabralo ogromno, saj prakticno dnevno podpiramo delovanje enot SV, drugih sestav zašcite in reševanja, civilne policije, gasilcev, razlicnih društev in organizacij, obcin in še bi lahko našteval. Pri tem pa je bistveno, da vedno uspešno izpolnjujemo svoje pos­lanstvo in delujemo skladno z motom: VEDNO PO NAJBOLJŠIH MOCEH. Spoštovani, za nami so dopustniški dnevi, ki smo jih preživeli z bližnjimi in si nabrali moci za jesenske dni, ko so pred nami razlicni dogodki: od dneva enote do dneva odprtih vrat vojašnice in seveda logisticna podpora mednarodne voja­ške vaje Preskok. Vem, da bomo tudi te naloge opravili z odliko, saj drugace ne znamo, ker ni vsak logist vojaški logist. KAZALO 5 ZGODOVINA ENOTE 6 POSLANSTVO ENOTE 6 ZNAK EVOJ VINCENCA REPNIKA – SB 7 NAGOVOR ENOTOVNEGA PODCASTNIKA 8 PRVA TRANSPORTNA CETA 9 CETA ZA STORITVE 11 CETA ZA OSKRBO 13 NEPREMICNA CETA ZA OSKRBO 15 ŠOLA VOŽNJE SLOVENSKE VOJSKE 17 V EVOJ-U NIC NOVEGA! ŠEVEDNONIHCENICNEDELA Vojaški logist je interno glasil 670. logisticnega polka Številka 1 September 2022 ODGOVORNI UREDNIK: ppk. Andrej Skodic UREDNIK: vu. Anton Bertole NASLOV UREDNIŠTVA: Vojašnica Vincenca Repnika Ljubljanska 22 2310 Slovenska Bistrica Telefon: 02 805 32 00 Faks: 02 805 51 06 OBLIKOVANJE IN PRELOM: Jurko Starc LEKTORIRANJE: Urška Prelog FOTOGRAFIJE: Arhiv 670. logisticnega polka ISSN (tiskana izdaja): 2820-5189 ISSN (spletna izdaja): 2820-5200 Elektronska izdaja. Publikacija je dostopna na https://dk.mors.si. Prispevki, objavljeni v glasilu, niso uradno stališce Ministrstva za obram bo RS in ne Slovenske vojske. Objavljeni prispevki so lahko zaradi omejenosti prostora ali razumljivosti skrajšani in preoblikovani. ZGODOVINA ENOTE Praprošcak Marino Brecko Enota je bila kot logisticna baza ustanovljena junija 1998. Razvila se je iz delavnic za vzdrževanje pri 7., 8. in 2. pokrajinskem poveljstvu SV ter drugih logisticnih elementov 3. operativnega poveljstva. Njena te­meljna enota je bila logisticna podpora, predvsem z oskrbo in vzdrževanjem 3. operativnega obmocja na 22 razlicnih lokacijah. Od leta 2001 je delovala v sestavi 72. brigade. Na novo so ji bile podrejene enote vojašnic, strelišc in vadi­šc, ustanovljeni pa sta bili transportna ceta in ceta za varovanje. Ob uveljavitvi novega koncepta logisticne oskrbe v Slovenski vojski je baza v drugi polovici leta 2003 predala tehnicna skladišca in vode za oskrbo Po-veljstvu za podporo SV, marca 2004 pa kot 670. poveljniško-logisticni bataljon prešla v sestavo 1. brigade. Takratna naloga enote je bila logisticna podpora delovanju poveljstva in enot ter podpora poveljevanju in nadzorovanju poveljstva 1. brigade. Naloge so bile: vzpostavljanje in vzdrževanje zvez, izvidovanje, premiki enot in transport materialnih sredstev, oskrba s sredstvi vseh razredov, vzdrževanje sredstev na II. stopnji, zdravstvena oskrba ter nadzorovanje škode v zaledju. Bataljon je oblikoval logisticno bazo na obmocju de­lovanja brigade. Ob napotitvi bataljonske bojne skupine v operacijo zunaj obmocja Slovenije je dopolnjeval logisticne zmogljivosti bataljonske bojne skupine (BBSk) ter oblikoval nacionalni podporni element. Leta 2012 se je enota preoblikovala v 670. logisticni bataljon. Poslanstvo enote je bilo: bataljon izvede premik na obmocje delovanja in oblikuje bazo (LOGBA). Izvaja LZD poveljstva in enot brigade ter podpira funkcije poveljevanja in kontrole poveljstva brigade. Pri napotitvi BBSk v operacijo za podporo miru zunaj obmocja RS dopolnjuje logisticne zmogljivosti BBSk in oblikuje nacionalni podporni element (NPE). Preoblikovanje SV 15. maja 2013: 670. LOGB se je z 22. aprilom 2013 podredil v Poveljstvo za podporo (PP) in se s 15. majem 2013 preoblikoval v 670. logisticni polk (670. LOGP) skladno z Ukazom za preoblikovanje SV, da se vzpostavi nova sestava in tako poveca ter izboljša ucinkovitost logisticne podpore SV. Dosedanji poveljniki od leve proti desni (manjka polkovnik Peter Einfalt): podpolkovnik Andrej Skodic,podpolkovnik Franci Mogolic,polkovnik Friderik Škamlec, podpolkovnik Jernej Peternelj, podpolkovnik Jožef Budja, brigadir Franc Koracin. Poslanstvo enote 670. LOGP je namenjen nacrtovanju, organiziranju in izvedbi storitev, oskrbovanja ter premikov in tran­sportov za potrebe enot SV v Republiki Sloveniji in tujini. Sodeluje pri oblikovanju premestljivih logisticnih modulov s funkcionalnega podrocja oskrbovanja, premikov in transporta, izvaja ravnanje s SiMES, usposa­blja kandidate za voznike (kategoriji C in CE) ter skladno z zmožnostmi izvaja usposabljanja za VED oskrbe in transporta. Oznaka 670. logisticnega polka Oznaka je predpisane velikosti, oblike in barv. Enota je bila ustanovljena 10. septembra 2004 in bila podre­jena 1. brigadi SV. Nastala je iz takratne 670. logisticne baze in bila prepodrejena Logisticni brigadi 15. maja 2013. Osrednji in najpomembnejši del oznake predstavlja »mravlja«, saj simbolizira marljivost, premišljeno borbenost in vzdržljivost. Drža mravlje je obrambno-napadalna. Moto enote izhaja iz njenega imena: Mar-ljiv, Redoljuben, Aktiven, Vztrajen, Lojalen, Junaški, Ambiciozen. Nad oznako je trak v obliki pentlje, na katerem je zapisano ime enote 670. LOGP (670. logisticni polk). Tako dobi enota tudi novo oznako in prepoznavnost v SV. »ENKRAT MRAVLJICA, VEDNO MRAVLJICA.« Znak EVOJ Vincenca Repnika – SB Pod enoto 670. LOGP je podrejen tudi EVOJ VR – SB, ki nosi isto oznako s spremembo v napisu oznake. Na njem piše EVOJ VR – SB. Tako je vidno, da spadajo v 670. LOGP, z napisom pa je jasno, da so pripadniki EVOJ VR – SB. Bojna uniforma Službena uniforma Nagovor enotovnega podcastnika Praprošcak Marino Brecko V veliko cast in osebno zadovoljstvo mi je bilo, da sem pred štirimi leti prevzel dolžnost višjega enotovnega podcastnika 670. logisticnega polka v Logisticni brigadi (LOGBR). 670. logisticni polk se je z leti razvijal v ucinkovito in uspešno logisticno orga­nizacijo, ne samo v LOGBR, temvec za celotno Slovensko vojsko, ki podpira enote doma in v tujini. Slovenija velja za varno državo. Vendar je v današnjem svetu, ki je vedno bolj nestabilen in manj predvidljiv kakor vcerajšnji, tudi Slovenija varnostno bolj izpostavljena, kot je bila do pred kratkim. Splošno poslabšanje varnostnih razmer v svetu od nas zahteva primerno pripravljenost. Naša varnost je pogoj za naše uspehe in napredek. Vsakdo zase ve, da drža­va, ki nima dobre in sposobne vojske, ne more veljati za varno. Kot podcasniški kader smo takticno odgovorni za uresnicitev teh ciljev. Ker smo kadrovsko podhranjeni, postane naše delo zahtevnejše in težje je izva­jati dodeljene naloge, ki pa jih opravljamo z resnostjo in odgovornostjo. Zato pricakujem od sebe in drugih pripadnikov enot visoko stopnjo pripravljenosti. Vsak od nas je odgovoren, da spoštljivo nosi uniformo, skrbi za vojaško opremo, spoštuje pravila, se udeležuje izobraževanj in usposabljanj ter ohranja oziroma izbolj­šuje svojo psihofizicno kondicijo. Pri izvajanju in spremljanju usposabljanja v naših enotah sem bil vedno zelo zadovoljen. Zlasti sem ponosen na pripadnike, kadar opažam, koliko znanja nosijo v sebi za prepoznavnost naše enote. Pohvaliti se mora-mo, da smo leta 2019 imeli najboljšo vojakinjo Slovenske vojske. Predvsem je treba uporabiti veliko bojno moc, tehnicno izurjenost posameznika, ki nas povezuje s timskim delom. Brez timskega dela v bojni logistiki pac ne gre. Pomembna sta spoštljiv odnos drug do drugega in dobra medsebojna komunikacija. Pravzaprav lahko povem, da 670. logisticni polk v zadnjem casu izstopa iz cone vsakodnevne logisticne ruti­ne. Veliko vas je takih, ki me navdihujete. Verjamem, da tudi svojo neposredno okolico in s tem navdihom s seboj vlecete druge, kar ste tudi pokazali na vajah doma in v tujini, predvsem pa na tekmovanju logisticnih oddelkov z mednarodno udeležbo. Vsi potrebujemo zmage, kar ne pomeni, da se bomo zadovoljili z doseženimi, temvec bomo iskali možnosti, kako postati boljši, odlicni in vrhunski. Zmag je vec vrst in veliko vas je takih, ki zmage omogocate samim sebi in drugim okoli sebe. Zame je najpomembnejše, da še naprej vztrajno razvijamo vojaško dušo enote, zmagovalno miselnost, logisticno nepopustljivost, odgovornost, drznost spoprijemanja z izzivi, strokovnost, kooperativnost, pred­ vsem pa tovarištvo in enotne kolektive. Srecno, 670. logisticni polk. Enkrat mravljica, vedno mravljica. Prva transportna ceta Stotnica Nastja Puhar, poveljnica 1. TRAC Prva transportna ceta (1. TRAC) je bila ustanovljena 1. aprila 2006 in je od takrat nastanjena v Vojašnici Vincenca Repnika v Slovenski Bistrici. Skladno z nekaj preoblikovanji enot sil SV in spremembami umešcenosti transpor­tnih zmogljivosti, ki podpirajo sile SV, je 1. TRAC ena izmed cet 670. logisticnega polka/Logisticne brigade. Poslanstvo transportne cete sta zagotavljanje transportnih zmogljivosti in kon­trola premikov za potrebe enot SV doma in v tujini. Naloge 1. TRAC v Republiki Sloveniji poleg zagotavljanja transporta moštva in materialnih sredstev obsegajo tudi sodelovanje v sistemu zašcite in reševanja, popolnitev zmogljivosti, sodelovanje pri nalogah varovanja širšega obmocja dr­žavne meje, izvajanje usposabljanj za pridobitev VED prometnika ter podporo premikov tujih oboroženih sil v Republiko Slovenijo ali skozi njo. 1. TRAC je sestavljena iz poveljstva cete, dveh tran­ sportnih vodov in voda za kontrolo premikov. Potrebne minimalne kompetence za uresnicevanje pos­lanstva in nalog 1.TRAC v transportnih vodih obsegajo dovoljenje za upravljanje vozil kategorij B in C, VED voznika ter ustrezne licence za izvajanje prevozov z razlicnimi tipi tovornih vozil SV. Vecina pripadnikov ima opravljeno ADR-usposabljanje, ki omogoca in dovoljuje prevoz streliva in minskoeksplozivnih sredstev. Vod za kontrolo premikov je sestavljen iz skupin za kon­trolo premikov (SKP) in specialnega transporta. Tudi na teh delovnih mestih morajo imeti pripadniki ustrezne licence in specialisticna znanja. Posebnost v silah SV je dispecerski center 1. TRAC, ki je vstopna tocka za zahteve enot SV po avtobusnih pre­vozih. Del cete so tako tudi vojaki vozniki avtobusov, ki morajo imeti za opravljanje svojega dela opravljen izpit kategorije D, namenjeni pa so za prevoze ljudi v Sloveniji in tujini. Zmogljivosti 1. TRAC s premiki pripadnikov in sredstev doma ter na tujem podpirajo enote SV na vajah, me-njavah in logisticni oskrbi SVNKON MOM, pri varovanju širše državne meje, uresnicevanju ukrepov zašcite sil, podpori pri usposabljanju, vzpostavljanju in ohranjanju sil EU in Nata, humanitarnih prevozih, donacijah in de­javnostih civilno-vojaškega sodelovanja. Leta 2022 je 1. TRAC izvedla logisticno oskrbo in pre­voze v Nemcijo, na Poljsko, Ceško, Slovaško, Kosovo, v Bosno in Hercegovino, Latvijo, Italijo, na Madžarsko in Hrvaško. Kakovostno izvajanje nacrtovanih in nujnih nalog od pripadnikov 1. TRAC zahteva veliko požrtvovalnosti, prilagodljivosti in potrpljenja ter spoštovanja do »so-borcev« tudi zunaj logisticnih enot. Logistika je že po svoji naravi zapletena in nikoli koncana umetnost. Tran­sport ljudi in sredstev v kriznih razmerah pa ji daje še dodaten pomen. Zelo sem ponosna na svoje pripadnike, ki vsak dan do-kazujejo, da je nemogoce mogoce. Ceta za storitve Stotnik Bernad Lukenda, poveljnik cete, nadporocnica Anja Knap Rakuša, namestnica poveljnika cete Odzivna in ucinkovita logisticna pod pora je pogoj za uspešno vojaško usposabljanje. Za izvedbo te nalo ge pripadniki 670. logisticnega pol ka zagotavljajo nemoteno logisticno podporo s sredstvi, ki jih enota za usposabljanje potrebuje za nemoteno delovanje usposabljanja. Ceta za storitve (CSTOR) poskrbi za ustrezno nastanitev vojakov, da ima vojak na usposabljanju vse pogoje, da si odpocije, po goje za osebno higieno ter zagotovljeno hrano in pros tor za pripravo na usposabljanje. Ceta za storitve zagotavlja logisticne storitve enotam SV v Republiki Sloveniji in tujini ter prispeva sile za sodelovanje v zašciti in reševanju. Popolnjuje premostljive logisticne module s funkcionalnega podrocja storitev. Pomaga pri izvedbi prakticnega usposabljanja za VED oskrbe in transporta. Zagotavlja logisticno podporo in sodeluje pri nalogah varovanja državne meje. V Ceti za storitve smo marca 2022 zaceli graditi vojaško bazo na Pocku Bile. Prvotno je bila baza postavlje na za sto petdeset ljudi. Aprila smo jo razširili, zdaj lahko sprejme tristo ljudi. V bazi imamo postavljenih 35 pnevmatskih šotorov, velikih 40 kvadratnih metrov, ki so namenjeni nastanitvi pripadnikov na usposablja nju. Dva pnevmatska šotora, velika 103 kvadratne metre, sta namenjena jedilnici, postavljene so še ena kontejnerska in dve mobilni tuširnici. Za prevoz in delitev hrane je odgovoren kuharski vod Cete za storitve. Za vojaško bazo med delovanjem skrbi okoli dvajset pripadnikov. Pripadniki sanitarnega voda poskrbijo za nemoteno delovanje tuširnic 24 ur, pripadniki storitvenega voda skrbijo za pnevmatske šotore in ogrevanje ter za elektrifikacijo za celotno vojaško bazo. Pripadniki kuharskega voda zagotavljajo prevoz in delitev hrane za vse v vojaški bazi ter pomagajo v kuhinji v Postojni pri pripravi obrokov. Pripadniki Cete za storitve so strokovno usposobljeni in so temeljni dejav nik kakovosti in uspešnosti Cete za storitve ter 670. logisticnega polka. Opis del in nalog, ki jih opravlja vojak kuhar Vojak kuhar je usposobljen za ravnanje s specialno kuharsko terensko tehniko in njeno vzdrževanje ter v kuharskih postopkih, ki obsegajo pripravo in delitev hrane na terenu. Pri delu mora spoštovati pravila o higieni živil (HACCP) in poleg specificnega kuharskega znanja mora skrbeti za psihofizicno pripravljenost, strelsko usposobljenost ter se udeleževati usposabljanj v Sloveniji in tujini. Zahtevana civilna izobrazba za poklic vojaka kuharja Za vojaka kuharja je zahtevana najmanj IV. stopnja civilne izobrazbe. Najbolj koristno za SV je, da ima pripadnik civilni poklic kuharja, natakarja ali gostinskega tehnika. Pripadnik, ki ima koncano V. stopnjo izobrazbe, lahko zasede poddesetniško delovno mesto in pozneje delovno mesto podcastnika poveljnika kuharskega oddelka, ce je perspektiven, izpolnjuje pogoje in konca Šolo za podcastnike. Dodatna strokovna usposabljanja za poklic vojaka kuharja Po koncanem TVSU in OVSU v Vipavi mora pripadnik, ki bo zasedel delovno mesto vojaka kuharja, opraviti VED 12009 (VED oskrbe). Tako se priuci ravnati s specialno kuharsko terensko tehniko in usvoji znanja za delo v kuharskem vodu. Posebna oprema pri opravljanju poklica vojaka kuharja Pri terenskem zagotavljanju prehrane vojak kuhar uporablja zašcitna kuharska oblacila. Pri drugih nalogah uporablja bojno ali službeno uniformo. Ceta za oskrbo Stotnik Gregor Tkalec, poveljnik cete VOJAK SPECIALIST MANIPULANT Z VNETLJIVIMI SNOVMI – VOZNIK ADR Uporablja vozila, ki jih dolži poveljnik oddelka. Za­dolžen je za vozilo ACG z vso pripadajoco opremo in vozilo TOA. Zna upravljati vozila Puch, CDI, sredstva in opremo po MF v oddelku (CMA, pretocna crpalka). Odgovoren je za pravilno uporabo vozila, nadgradnje opreme in sredstev, brezhibno delovanje vozil in nji-hove oznacbe ter kompletno dokumentacijo (eviden­ce tocenja goriv). Skrbi za urejenost, vzdrževanje in brezhibnost tovornega vozila, daje predloge, opozori na nepravilnosti. Upoštevati mora predpise o konstrukciji, opremi, preverjanju in oznacbe. Dosledno vodi pred­pisano dokumentacijo o vozilih, sredstvih in opremi. Opravlja naloge skladno z ukazi in navodili poveljnika. Se izobražuje in usposablja za razlicne specialisticne dolžnosti. Skrbi za red in cistoco v enoti, za svojo opremo in osebno oborožitev, za upoštevanje predpisov iz varstva pri delu, požarno varnost. Uporablja varovalno-zašcitna sredstva (osebna, oddelcna). V celoti pozna SOP voda in cete, standarde (norme, kriterije), ki se nanašajo na usposabljanje vojaka voznika in oddelka. Delo opravlja skladno s Pravili službe, predpisi, kodeksom in drugimi zakoni. Pozna predpise iz ADR, izredne prevoze, nevarno blago, CPP, ZVCP. Upošteva varnostne ukrepe. V celoti pozna temeljne in osnovne indi­vidualne vojaške vešcine, ki se nanašajo na usposobljenost vojaka voznika, ter specialisticne individualne vojaške vešcine s podrocja svojega dela. Skrbi za svojo podobo in psihofizicno pripravljenost. VOJAK LABORANT Opravlja vsakodnevno delo v laboratoriju oz. oddel­ku. Zadolžen je za laboratorij, naprave in materialna sredstva. Zna upravljati vozila, sredstva in opremo po MF v oddelku. Odgovoren je za pravilno uporabo naprav in sredstev, laboratorij in lastno usposobljenost na napravah. Skrbi za izvajanje osnovnega vzdrževanja naprav, sredstev, motornega vozila in opreme. Dosle­dno vodi predpisano dokumentacijo o delu, napravah, analizah, tehniki in opremi. Se izobražuje in usposablja. Skrbi za urejenost, vzdrževanje, brezhibnost naprav, opreme in sredstev. Skrbi za upoštevanje predpisov iz varstva pri delu, daje predloge za izboljšanje. Uspo­sablja se iz individualnih in specialisticnih vešcin ter v kolektivnih vešcinah. Skrbi za red in cistoco v enoti. Opravlja naloge in druga dela skladno z ukazi in navodili nadrejenega. Poroca po opravljenih nalogah. Odgovoren je za lastno usposobljenost iz splošnih individualnih in specialisticnih vešcin, pozna svoje delo, Pravilnik o pitni vodi, parametre, ki jih dolocamo v pitni vodi, monitoring, postopke ob nesreci oz. razlitju kemikalij in odpadnih vod. V celoti pozna SOP voda in cete ter standarde (norme, kriterije), ki se nanašajo na usposabljanje vojaka voznika in oddelka. Delo opravlja skladno s Pravili službe, predpisi, kodeksom in drugimi zakoni (ADR, CPP). V celoti pozna temeljne in osnovne individualne vojaške vešcine, ki se nanašajo na usposobljenost vojaka voznika, ter specialisticne individualne vojaške vešcine s podrocja svojega dela. Skrbi za svojo podobo, psihofizicno pripravljenost, opremo in osebno oborožitev. VOJAK MANIPULANT ZA PRECIŠCEVANJE Opravlja vsakodnevno delo v oddelku. Zadolžen je za naprave in materialna sredstva. Skrbi za izvajanje osnovnega vzdrževanja naprav, sredstev, motornega vozila in opreme. Dosledno vodi predpisano dokumen­tacijo o delu, napravah, analizah, tehniki in opremi. Se izobražuje in usposablja. Skrbi za urejenost, vzdrže­vanje, brezhibnost naprav, opreme in sredstev. Zna upravljati vozila, sredstva in opremo po MF v oddelku. Odgovoren je za pravilno uporabo naprav in sredstev ter lastno usposobljenost za vzdrževanje naprav. Skrbi za upoštevanje predpisov iz varstva pri delu. Daje predloge za izboljšanje. Usposablja se iz individualnih in specialisticnih vešcin ter v kolektivnih vešcinah. Skrbi za red in cistoco v enoti. Opravlja naloge in druga dela skladno z ukazi in navodili nadrejenega. Poroca po opravljenih nalogah. Odgovoren je za lastno usposobljenost iz splošnih individualnih in specia­listicnih vešcin. Pozna svoje delo, Pravilnik o pitni vodi, parametre, ki jih dolocamo v pitni vodi, mo­nitoring, postopke ob nesreci oz. razlitju kemika­ lij in odpadnih vod. V celoti pozna SOP voda in cete ter standarde (norme, kriterije), ki se nana­šajo na usposabljanje vojaka voznika in oddelka. Delo opravlja skladno s Pravili službe, predpisi, kodeksom in drugimi zakoni (ADR, CPP). V celoti pozna temeljne in osnovne individualne vojaške vešcine, ki se nanašajo na usposobljenost vojaka voznika, ter specialisticne individualne vojaške vešcine s podrocja svojega dela. Skrbi za svo­jo podobo, psihofizicno pripravljenost, opremo in osebno oborožitev. VOJAK VOZNIK UPRAVLJAVEC ACV Opravlja vsakodnevno delo v oddelku. Zadolžen je za vozila, naprave in materialna sredstva. Zna up-ravljati vozila, sredstva in opremo po MF v oddelku. Odgovoren je za pravilno uporabo vozil, naprav in sredstev, lastno usposobljenost in naprave. Skrbi za izvajanje osnovnega vzdrževanja motornega vozila, naprav, sredstev in opreme. Dosledno vodi predpisa-no dokumentacijo o delu, napravah, tehniki in opre-mi. Se izobražuje in usposablja. Skrbi za urejenost, vzdrževanje, brezhibnost vozil, naprav, opreme in sredstev. Skrbi za upoštevanje Priloge 3 predpisov iz varstva pri delu. Daje predloge za izboljšanje. Usposablja se iz individualnih in specialisticnih ve-šcin ter v kolektivnih vešcinah. Skrbi za red in cisto-co v enoti. Opravlja naloge in druga dela skladno z ukazi in navodili nadrejenega. Poroca po opravljenih nalogah. Odgovoren je za lastno usposobljenost iz splošnih individualnih in specialisticnih vešcin. Pozna svoje delo, Pravilnik o pitni vodi in postopke ob ne­sreci. V celoti pozna SOP voda in cete ter standarde (norme, kriterije), ki se nanašajo na usposabljanje vojaka voznika in oddel­ka. Delo opravlja skladno s Pravili službe, predpisi, kodeksom in drugimi za­koni (CPP). V celoti pozna temeljne in osnovne indi­vidualne vojaške vešcine, ki se nanašajo na uspo­sobljenost vojaka vozni­ka, ter specialisticne indi­vidualne vojaške vešcine s podrocja svojega dela. Skrbi za svojo podobo, psihofizicno pripravlje­nost, opremo in osebno oborožitev. Nepremicna ceta za oskrbo Stotnik Dušan Dobaja, poveljnik cete Nepremicna ceta za oskrbo (NCOSK) je ena od cet v sestavi 670. LOGP. Kot pove že ime, imamo skladišca za oskrbo. Naše poslanstvo je, da skrbimo za nepretrgano skladišcenje in oskrbovanje enot Slovenske vojske z ustreznimi kolicinami hranjenja, kot to dovoljujejo predpisi z vsemi razredi. Pripadnikom SV je najbolj poznano skladišce v OC Roje, saj se pripadnik pri vstopu v organizacijo najprej sreca z zadolževanjem osebne opreme in opremljanjem z uniformo, pozneje pa z njeno zamenjavo ali po­ polnitvijo. V ceti nenehno skrbimo za usposobljenost pripadnikov in pirotehnicno varnost ter gradimo kolektivni duh. »Akcija!« V skladišcih imamo v sestavi moštva vodnike stražarsko-patruljnih psov in stražarsko-patruljne pse. Redno in skladno z zmožnost-mi vzdržujemo kondicijo iz poslušnosti, patruljiranja in varovanja, cemur so stražarsko-patruljni psi namenjeni in ki jih je za bojne naloge vzgojila Enota za vzrejo in šolanje vojaških psov v Primožih. Tam so nam vedno na voljo izkušeni inštruktorji, ki spremljajo in redno preverjajo usposobljenost stražarsko-patruljnih psov. Na vo­ljo je tudi veterinar, ki stražarsko-patruljne pse redno in po potrebi pregleduje in odloca o njegovi zdravstveni zmožnosti ter sposob­ nosti za njegovo nadaljnje delo. Delo vodnika stražarsko-patruljnih psov je specificno in zahteva posebna znanja in vešcine, istocasno pa tudi veselje in posluh za delo s psom, saj je le tako moštvo pri opravljanju bojnih nalog uspešno. Višja vodnica Marinka Leban, vodja skladišca Vojaki NCOSK se predstavijo Sem desetnik Peter Malnar in v Slovenski vojski zaposlen od septembra 2003. Za delo v Slovenski vojski me je navdušil starejši brat, ki je prav tako zapo­slen tukaj. Kot pri vecini se je moja pot zacela v CSU Vipava, kjer sem opravil osnovno vojaško usposabljanje. Spomnim se, da je bilo v tem casu izredno veliko zanimanje za vojaški poklic. Prvo delovno mesto kot logist je bilo v Ceti za oskrbo v Grosuplju, kjer sem opravil vojaško strokovno specializacijo. Po letu dni sem bil premešcen v skladišce Ribnica. Na novem delovnem mestu sem opravil tecaj za SiMES in veliko sodeloval s pirotehniki v skladišcu in na OSVAD Pocek. Nadaljnja pot me je pripeljala v 670. LOGP/NCOSK. V tem casu sem sodeloval na mednarodni misiji Kfor in mednarodnih vojaških vajah. Zdaj sodelujem pri opravljanju nalog varovanja državne meje. Delo v logistiki vidim kot zelo zahtevno in odgovorno. Brez strokovnosti in dodatnega usposabljanja ter prizadevanja, da se delo opravi kakovostno, si ne znam predstavljati. V enoti sem lahko opravil tudi dodatna usposabljanja, tecaje in izpite za bojišcnega reševalca, vilicarja, za delo z motorno žago, ob-vladam delo s fitofarmacevtskimi sredstvi, saj pri tem delu brez tega ne gre. Delo v tehnicnih skladišcih je zelo raznovrstno. Osnovna naloga so skladišcenje, sprejem in izdaja SiMES. Sem spadajo še pregled streliva, locevanje streliva po ADR, sprotno vodenje dokumentov in skrbno ravna­nje s sredstvi. Brez urejanja okolice pa tudi ne gre, saj veliko casa namenimo prav temu. Skratka, izzivov nam nikoli ne zmanjka. Na delo v Slovenski vojski gledam s ponosom in hvaležnostjo obenem. Veliko mi pomenijo zaupanje, poštenost do sodelavcev in odnos do nadrejenih. Na prav tak nacin smo zgra­dili skupen zdrav odnos v kolektivu. Desetnik Peter Malnar Moje ime je Ana. Koncala sem III. gimnazijo v Mariboru za pomocnico vzgo­jiteljice. Šolanje sem nadaljevala na Višji strokovni šoli za gostinstvo in tu­rizem, smer velnes. V prostem casu sem igrala nogomet pri ŽNK Maribor, naredila licenco za trenerko in trenirala mlajše deklice. Moja skrita želja pa je vedno bila vojska. Ker sem imela službo in veliko ak­tivnosti zunaj nje, sem tiho željo postavila na stran. Pot je nanesla tako, da sem ostala brez službe, in takrat sem si rekla, da je morda zdaj tisti pravi trenutek, da se preizkusim v Slovenski vojski. Med usposabljanjem sem se srecala z razlicnimi izzivi in se veselila spoznavanja novih ljudi, okolja, ravna­nja z orožjem in fizicne pripravljenosti. Poškodba kolena, cas korone in težave z zdravjem so me le še okrepili in mi dali dodatno moc, da sem se še bolj posvetila svojemu cilju, da uspešno koncam usposabljanje in se zaposlim v Slovenski vojski. Pridobila sem vse to in še vec. Spoznala sem nove prijatelje, izboljšala svojo fizicno in psihicno pripravljenost. Naucila sem se veliko novih stvari, ki mi bodo ne glede na vse v življenju prišle prav. Obleci sem si želela uniformo Slovenske vojske in po­nosno stati v bran svoji domovini, ce bo treba. Z velikim trudom so se moje želje izpolnile. V enoti je delo vedno razgibano in se zmeraj kaj dogaja. Tudi v prihodnosti se vidim v vojski, saj z veseljem opravljam ta poklic. Moj življenjski moto je: »Ne merimo svojega poguma po tem, ali smo dosegli cilje, ki smo si jih zadali – pomembna je volja, da se ne glede na to, kolikokrat nam je spodletelo, vedno znova postavimo na noge.« (Oprah Winfrey, Kar zagotovo vem). Vojakinja Ana Miljkovic Šola vožnje Slovenske vojske Vojaški uslužbenec VU XI. r. Rajko Vrecar, strokovni vodja Šole vožnje SPLOŠNO O PROMETNI VARNOSTI Prometna varnost je ena od temeljnih pravic vsakega posameznika. Je vrednota, ki jo mora celotna družba negovati in uresnicevati s pomocjo pre­ventivnih in represivnih ukrepov, ce hocemo, da bo sistem prometne varnosti v državi deloval v korist državljanov in njihove varnosti. Zagotavljati jo je mogoce le s spodbujanjem vseh vpletenih k odgovornejšemu vedenju, spo­štovanju predpisov in oblikovanju zavesti. Današnje varnostno okolje se zelo hitro spreminja in kot odziv nanj se spre­minjajo tudi naše oborožene sile. Integracija Slovenske vojske v mednarodno okolje zahteva od posameznika in celotnega sistema nenehno prilagajanje, ucenje in oblikovanje novih strategij, da bi izboljšali splošno varnost doma in v tujini. Ce gledamo na transport zgodovinsko, ekološko, sociološko ali politicno, je najpomembnejša dejavnost na svetu, saj brez prevoza ne moremo voditi niti podjetja, kaj šele zmagati v vojni. Prevoz spada v najstarejše oblike družbe­ne dejavnosti, saj se kot proces zagotavljanja temeljnih življenjskih dobrin pojavlja v vseh oblikah družbenega življenja. Že v najzgodnejšem obdobju clovekove družbe je bila potreba po prevozih ljudi in materialnih sredstev velika, saj brez prevoza ni pridobivanja dobrin. Enako ali pa še pomembnejšo vlogo pa imata prevoz in premik pri nacrtovanju in izvedbi vojaških aktivnosti. Brez hrane, vode in orožja vojak ne more na bojišcu preživeti, kaj šele bojno delovati. Podrocje premikov in transporta je integrirano v vojaško logistiko, ki oboroženim silam zagotavlja materialne in druge vire za delovanje. Enote SV izvajajo posebne naloge, katerih izvedba je neposredno odvisna od svojevrstnih strokovnih znanj, spretnosti in vešcin posameznikov, razporejenih na dolžnost voznikov v enotah SV. Pridobljeno znanje in vešcine morajo biti plod nenehnega izobraževanja in usposabljanja voznikov, ki naj temelji na delovnih iz­kušnjah posameznikov in enot SV. ZGODOVINA Šola vožnje Slovenske vojske je bila ustanovljena leta 2005 za usposabljanje pripadnikov Slovenske GRAFICNI PRIKAZ ŠTEVILA OPRAVLJENIH IZPITOV V ŠOLI VOŽNJE SV OD vojske za pridobitev C- in CE-kategorije vozniške- USTANOVITVE ga dovoljenja. Do leta 2006 je delovala v sestavi Centra za usposabljanje Vipava. Od leta 2006 do 2013 je bila umešcena pod Poveljstvo za doktri-no, razvoj, izobraževanje in usposabljanje. S celo­vitim preoblikovanjem enot Slovenske vojske leta 2013 pa je poveljevanje nad enoto prevzel 670. LOGP. Šola vožnje je bila tako umešena v Enoto za usposabljanje voznikov vojaških vozil – šola vožnje (EUV ŠV), v katero spada še danes. POTEK USPOSABLJANJA Poveljstvo sil Slovenske vojske napoti kandidate na podlagi potreb enot na usposabljanje. Na pod-lagi sporazuma med MO RS in MNZ se usposablja­nja udeležujejo tudi pripadniki slovenske Policije. Usposabljanje je sestavljeno iz teoreticnega in prakticnega dela. Teoreticni del, ki traja 12 peda­goških ur, izvajamo v ucilnici šole vožnje SV, prak­ticni del (ca. 30 šolskih ur) pa na poligonu in javnih cestah (v Slovenski Bistrici in Mariboru). Kandidati lahko zacnejo prakticno usposabljanje šele, ko po­zitivno opravijo teoreticni del vozniškega izpita. Po koncanem prakticnem delu vozniškega izpita, ki ga kandidati opravijo pred izpitno komisijo, se jim v vozniško dovoljenje vpiše nova kategorija vozniškega dovoljenja. Stroške usposabljanja v celoti placa de­ lodajalec. Kandidate za pridobitev C-kategorije vozniškega dovoljenja usposabljamo na štirih novih motornih vozilih MAN TGM 15.290 in CE-kategorije na dveh priklopnih vozilih MF-CT, ki smo jih v enoto pridobili leta 2020. Vozila so poleg osnovnih sistemov opremljena z naprednimi sistemi za pomoc voznikom, kot so samodejno zaviranje v sili (emergency braking system), pomoc pri zamenjavi voznega pasu (line change assist), avto­matski klic v sili (e-call), radarski tempomat (adaptive cruise control) in še bi lahko naštevali. Tehnološko izpopolnjena vozila olajšajo delo uciteljem vožnje, kandidatom pa možnost uporabe teh v re­snicni prometni situaciji. Od ustanovitve Šole vožnje Slovenske vojske do danes je razlicne kategorije vozniških dovoljenj pridobilo vec kot 1800 kandidatov. Pri tem je treba poudariti, da je uspešnost kandidatov na teoreticnem in praktic­nem delu vozniškega izpita glede na slovensko povprecje nadpovprecna. V EVOJ-u nic novega! Še vedno nihce nic ne dela Major Branko Poklic, poveljnik EVOJ VVR Ni lahko biti EVOJ! Še posebno v vojašnici Slovenska Bistrica, ko si dejansko logist v najboljši in najvecji logisticni enoti! Kot bi na »štangi« svojega kolesa peljal Primoža Roglica! Ceprav je že kar nekaj Save in drugega vodovja preteklo od takrat, ko sem se prekipevajoc entuziast, mo-tiviran kot Terminator v prvem delu, samozavesten kot Rambo v tretjem, mocan kot bik, pameten pa malo manj, znašel pred vrati vojašnice Slovenska Bistrica, so se mi šele zdaj zaceli odpirati malo drugacni vidiki v tej naši zeleni bratovšcini. Tistega davnega 1992 se sploh nisem spraševal, kaj je tisto, kar mi omogoca vso to »partizanšcino«, ko smo uprizarjali junaške juriše, pretkane zasede in ponižujoce umike na vadbišcu Crešnjevec, kjer smo se skupaj s prepotenimi naborniki bojevali kot levi (pa tudi desni). Pot je lil v slapovih in verjetno je imeli vsak od teh vojakov veliko povedati cez mojo mamo … ali vsaj cez kak njen telesni del. A takrat nas nic ni skrbelo in za nic se nismo spraševali, od kod je in kdo nam kaj daje. Vse nam je bilo nekako spontano dano! Kot da bi nekdo tam zgoraj zamahnil s posveceno palico in pricaral vse potrebno. Hrana je prišla, kadar smo bili lacni, in strelivo se je cudežno pojavilo kot Schwarzeneggerju in ga nikoli ni bilo premalo. Tudi sveže oprana obleka se je spontano pojavila, ko smo se vrnili v vojašnico in se preoblekli, da smo bili lepi kot Bruce Willis v sklepni prizorih romanticnega konca množicnega streljanja in klanja. Ko pa je z leti »fighterski« ego pocasi zacel brez vidnega vzroka hirati in smo zaceli ugotavljati, da ni vojak le tisti tam spredaj s šarcem (pisano z malo zacetnico) v levi in »bazooko« v desni roki in so nam prerazpo­reditve na druge dolžnosti nenadoma odmaknile prve bojne linije tja nekam za obzorje, se je ocitno zacela tudi tista posvecena palicica onemu z belo brado tam zgoraj vedno pogosteje kvariti. Zdaj smo sami zaceli okušati vse sladkosti, predvsem pa grenkobe logistike. Naenkrat nic vec ni bilo samoumevno in smrkavcu Rambu tam na celu »blitzkriega« je bilo treba k riti poleg plenic prinesti še vse mogoce. Kako je bil naenkrat zahteven! Kaj vse bi rad imel! Bojevnik tam spredaj se je zacel obnašati kot triletnik v Baby Centru! Vse bi imel … in to že vceraj! Naenkrat je logistik za nas postal najvecji frajer na vasi in naše prve in edine mokre sanje. Tisti tam spredaj so se jezili na nas, kadar cesa iz njihovih »hard rock« želja nismo takoj izpolnili. In tako smo kmalu ugotovili, da je nujno treba zaceti ta gnev prenašati dalje, drugace se bomo utopili v njem! A kam? Na koga naj zli­jemo vsebino kahle, bratje? Nekoga je bilo treba nujno najti za to pomembno in nadvse odgovorno nalogo! Ahaaaa! Evo ga! Imamo ga! Oni so krivi! EVOJ!!! Na tnalo z njimi in naj se veselo spusti giljotina in zagori grmada! Imamo krivca! Pa saj oni itak nikoli nic ne delajo! Sedijo tam za kuhinjo na klopci, pa v avtoparku jih je za en licen travnik … pa še v infrastrukturi itak ne vedo, kaj bi sami s sabo, oni v oskrbi pa se cel »šiht« tako skrivajo, da ob treh sami sebe išcejo, ko je treba iti domov! Življenje pa tece naprej in cudežna palicica posvecenega tam zgoraj vendarle še vedno deluje! Morda se je celo nekaj popravila na bolje: ne jemo vec sendvicev s tirolsko v visoki travi terena, ampak cloveka vreden obrok za pogrnjeno mizo poleti hladne, pozimi tople jedilnice; nihce vec ne pomni, kdaj je kdo šel peš na Crešnjevec (baje je zadnji na tem pohodu tam, kjer je danes avtocesta, še videl dinozavra); skozi nova okna na objektih vojašnice se hrup in vremenski ekstremi ne zmorejo prebiti; v prostorih pa je prijetno svetlo in primerna temperatura; za hojo po sejni sobi ne potrebujemo vec planinskih cevljev; kaplje toplega tuša uspešno preženejo znoj iz fitnesa; in pisal ter drugega pisarniškega materiala je toliko, da se naš mul'c v šoli ponosno postavlja pred sošolci in slovesno pokaže flomastre: »Veste, to so pa ta pravi vojaški!« In potem pride dan, ko se nenadoma tista posvecena carobna palicica Marijinemu možu tam nad oblaki cisto pokvari: ta dan ni vozil, ker je avtopark zaprt. A kljub temu nihce ne hodi peš … iz preprostega razloga, ker ne gre nihce nikamor. Jedilnica se sama zaklene in vsi jezno odpiramo zelene vrecke ter pred zaslonom za pisalno mizo nostalgicno in tiho, kakor v študentskih casih, žvecimo nekaj hladnega. Celo žarnica je ravno danes crknila, pa je nihce nalašc noce menjati. Le voda pod tušem je spet tista ta prava »HUA HUA« – mrzla za »celicenje«! Ja, kakšno nakljucje … vse to se dogaja na isti dan, ko je EVOJ na 67-kilometrskem pohodu med Tepanjem in Tepanjskim vrhom! A to je zgolj nakljucje! Cisti slucaj! P.S. Med tem pohodom sta »obnemogla« Dragica Trunkl in Cveto Stankovski! Noceta vec priti k nam! Hvala vama za vse in uživajta v zasluženi upokojitvi! 18 Zahteve po premestljivosti, premicnosti in samoza dostnosti enot Slovenske vojske, sodobna oprema in transportna sredstva ter nenehno spreminjajoce se okolje delovanja zahtevajo kolicinski in vsebinski nabor strokovnega logisticnega kadra za opravlja nje nalog. 670. logisticni polk zagotavlja nemoten proces de lovanja logisticnih tokov SV, pri cemer na ustvarja len in realisticen nacin razmišljanja vojaška logisti ka ustvarja pogoje za delovanje enot SV. »Kraljica vojske« le stežka sprejme dejstvo, da brez logistike ni nic, in ko že mislijo, da bodo prvi, ki zmorejo sami, ugotovijo, da je potrebna velika mera znanja, delovnih navad, ustvarjalnosti in iz najdljivosti, ki jo dajejo in premorejo le vojaški lo gisti. Biti pripadnik 670. LOGP pomeni: 670. razlogov, da si Lojalen, Odlocen, Gospodaren, Prilagodljiv. Stotnik Boštjan Dobovišek