TUR!ZEM Informativno ... . . . .. . ~ . . . . . . . .. . .. . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . . R!Z Pred veselo urico na BIT Milano: predstavitev slovenske turistične ponudbe na najbolj dišeč in okusen način. Pogostitev sta sponzorsko omogočila Movia Goriška Brda in Dvorec Zemono, družina Kavčič. (Foto: RVK) N A p o v E D N K • Tema meseca: EXPO '98: Lizbona bo "središče oceanov" - Slovenija prvič na svetovni razstavi. ...... 2. in 3. stran • Hoteli: Kdaj bomo tudi v Sloveniji ponudili "otrokom prijazne hotele"?, Promocija kraja: Kako stopiti iz anonimnosti z učinkovito predstavitvijo, Naj, naj ............................................................................................................................... 4. stran • Turistične agencije: ASTA - mednarodna konferenca v Sevilli - Brez dodatnega znanja ne gre več!, Adria Airways potrdila nakup tretjega letala Canadair Regional Jet, Trendi: Kako se spreminjajo prioritete pri planiranju počitnic ................ 5.stran • Mednarodni turistični marketing: Silvestrovanje 1999 - 2000 - Kakšna bo slovenska vstopnica v tretje tisočletje?, 50 let Evropske turistične komisije, Poljska - tudi lani rast prihodov v "ravno deželo" ..................................................................... 6. stran • Sejmi in borze: Veliki zmagovalec 1TB 98 je - mesto Berlin: 260 milijonov DEM prihodka, Preostali program udeležbe na mednarodnih turističnih sejmih in borzah v letu 1998 ................................................................................................. 7.stran • Zadnja stran: Kje je kdo? Ivana Šundov bo vodila novo televizijsko oddajo "Dobrodošli. Doma". Investicije v slovenska zdravilišča. Podčrtano: MajhenJ_Qr9k za ~!ovenijo, velik za Koroško .......................................................................... 8.stran Kot kaže tabela, smo v preteklem letu s turizmom zaslužili 1,182.797.000 USD ali 47,2 milijona ameriških dolarjev (4 odstotke) manj kot leta 1996 in porabili na potovanjih po tujini (544.150.000 USD) približno toliko kot leto prej (indeks:100). Med posameznimi viri turističnega deviznega priliva beležimo pozitivno stopnjo rasti samo pri storitvah turističnih podjetij , kar se ujema s stopnjo rasti inozemskega stacionarnega turističnega prometa. 1996 1997 INDEKSI ABSOLUTNI DELEŽ V% ABSOLUTNI DELEŽ V% 1997/1996 PODATKI PODATKI SKUPAJ PRILIV 1,229.960 100,00 1,182.797 100,00 96 ODKUP GOTOVINE 531.728 43,2 525.722 44,5 99 TURISTIČNA PODJETJA 106.517 8,7 128.0731 10,8 120 PRODAJA BLAGA TUJINI 160.575 13,1 125.734 10,6 78 IGRALNICE 151.361 12,3 134.720 11,4 89 DRUGO 279.779 22,7 268.548 22,7 96 SKUPAJ ODLIV 542.488 44,1 544.150 46 100 Vir: Banka Slovenije Predstavljamo logotip akcije "Dolg vikend so kratke počitnice" Logotip akcije Dolg vikend so kratke počitn i ce, ki ima slogan 'Dobrodošli . Doma.' , je usmerjen k domači ciljni javnosti in vabi Slovence k preživljanju počitnic v Slovenij i. Tega znaka torej ne bomo uporabljali v tržnem komuniciranju s tujimi trgi in ga ne bomo prevajali. Znak združuje ime akcije "Dobrodošli. Doma." in celostno grafično podobo turistične ponudbe Slovenije v enopomensko celoto. Osnovna barva je živo ze lena, ki ponazarja svežino, naravnanost k naravi, črke so vesele, sproščene, celo razposajene. Logotip izraža domačnost, sproščenost in enostavnost in sled i likovnemu izrazu vseh komunikacijskih sredstev Centra za promocijo turizma Slovenije . Center za promocijo turizma Slovenije v tem zapisu opozarja, da slovenska turistična podjetja lahko uporabljajo omenjeni logotip šele po pisni odobritvi. Vse informac ije na tel. št. 061-189-18-40 oziroma po elektronski pošti "dobrodosli.doma@cpts.tradepoint.si" GelJe - sKlact1sce Per I I 17936 / 1998 IIIIIII III III III III IIII III llll l llllllll 1111111111111111 5000006319, 19 COBISS m Komentar "Dobrodošli. Doma." Obljuba dela dolg, pravijo. Lani smo slovenskemu turističnemu gospodarstvu obljubili akcijo komuniciranja z domačo javnostjo, vendar so nam škarje zakonodajalca odrezale premalo platna in smo akcijo, za katero smo izvaja- lca na javnem razpisu že izbrali, preložili na letos. Zdaj gre torej zares: poleg osnovnega cilja, še bolje povezati domačega gosta s ponudniki turističnih storitev, pa smo naše poslanstvo zastavili še bolj ambiciozno: slovenskim turistom konkretno predlagati, kako si lahko obogatijo svoj prosti čas. Odgovor, ki je tudi sporočilo akcije, je na dlani: "z dolgim vikendom, ki so pravzaprav kratke počitnice". Večina dejavnosti Centra za promocijo turizma Slovenije je namenjena pro- mociji in trženju slovenske turistične ponudbe na tujih trgih. Pri tem sledimo strateškemu cilju, po katerem naj bi v nekaj letih dosegli razmerje 70 proti 30 odstotkov, v prid tujih gostov. Za zdaj je razmerje še vedno približno 50 proti 50 odstotkov. Vendar pa se v petem nadstropju ljubljanskega WTC-ja dobro zavedamo, da je prav pohvala ali kritika domačega gosta tisti, najbolj vero- dostojen pokazatelj prave vrednosti slovenske turistične ponudbe. Slovenski turist je najbolj zahteven, pa tudi najbolj hvaležen gost. Njegova kritika prej povzroči spremembo na bolje, pohvala pa najbolje godi, saj je možnost, da se bo zadovoljen domači gost vrnil, zaradi bližine njegovega doma, mnogo bolj verjetna. Včasih se tudi zalotimo pri zmotnem prepričanju, da se slovenskih turističnih danosti ne splača predstavljati rojakom, saj ti dobro poznajo svojo domovino in v njej ne morejo doživeti ali se naučiti česa novega. Na CPTS vemo, da bo tudi letos nekaj sto tisoč državljanov Slovenije letovalo v tujini, večina na bližnji hrvaški obali in tega dejstva ne nameravamo spre- minjati. Turistu namreč ne more nihče vsiljevati počitnic, temveč na njegovo odločitev vpliva vseh sedem dejavnikov tržnega spleta (sedem "p"-jev: tu- ristični proizvodi (Product), cena (Price), prodajne poti (Placement), izvajanje storitev (Processing), kvantitativno spremljanje podatkov (Physical evi- dences), ljudje (People) in tržno komuniciranje (Promotion). Center za pro- mocijo turizma Slovenije želi z leto!injo kampanjo vplivati na domači trg - po izračunih gre približno za dobro polovico oziroma milijon državljanov Slovenije - da bi se večkrat v letu odpravili na "dolg vikend, ki so pravzaprav kratke počitnice". S tem bodo nekaj dobrega storili zase, svoje bližnje, ki se jim bodo posvetili, nenazadnje pa tudi za slovenski turizem. Razlogov za dolge vikende v Sloveniji ne manjka, sploh pa ne gre zgolj za uži- vanje v naravnih lepotah naše bližnje okolice. Vse več slovenskih krajev ponu- ja - predvsem ob koncih tedna - zanimive prireditve, bolj kot kdaj pa se tudi zavedamo naše bogate kulturne dediščine. Center za promocijo turizma bo tako začel redno obveščati slovensko javnost o možnostih za novo doživlja- nje lastne dežele, zlasti takrat, ko se imamo čas in voljo popeljati naokrog, torej ob koncih tedna. Iz navedenega je zdaj še posebej pomembno, da slovenska turistična podjetja, ki še ne pošiljajo informacij ali novic na naslov Centra za promocijo turizma Slovenije, s tem začno zdaj. Nenazadnje pa gre še za eno posebej pomembno dejstvo: potovanja pomeni- jo druženje z ljudmi, ki so nam blizu - najsi gre za člane naših družin, s kate- rimi smo v hitrem tempu življenja vse manj ali zgolj prijateljev, spoznavanje tujcev in nemara navezovanje novih znanstev, doživljanje tujih krajev in ustva- rjanje lepih spominov. Skratka - gre za višjo kakovost življenja. In k temu stremimo vsi, kajne? Torej: "Dobrodošli. Doma." Franci l