Kazalo.pmd

71 KAKO UPORABNIKI RAZLIČNIH STROK ZAZNAVAJO UPORABNIŠKO PRIJAZNOST VMESNIKOV SISTEMOV ZA POIZVEDOVANJE 1 Polona Vilar Maja Žumer Oddano: 14. 3. 2008 – Sprejeto: 22. 9. 2008 Izvirni znanstveni članek UDK 004.5 UDK 025.4.03 Izvleček Članek obravnava del širše študije, opravljene na Oddelku za bibliotekarstvo, infor- macijsko znanost in knjigarstvo Filozofske fakultete v Ljubljani. V študiji so bile preučene zaznave uporabniške prijaznosti vmesnikov sistemov za poizvedovanje in vloga, ki jo imajo pri tem individualne značilnosti uporabnikov. Izvedena je bila upo- rabniška študija z 61 raziskovanci, podiplomskimi študenti Univerze v Ljubljani. Preučeni so bili trije uporabniški vmesniki: Science Direct, Proquest Direct in Ebsco Host. Za zbiranje podatkov so bili uporabljeni vprašalniki in opazovanje. Preučene so bile zaznave pomembnosti pomožnih funkcij, preferenca določenega vmesnika ter zaznave uporabniške prijaznosti določenih elementov vmesnikov, identificirane so bile povezave med temi zaznavami in individualnimi značilnostmi uporabnikov. Vključeni so bili trije modeli individualnih značilnosti: stili mišljenja pri iskanju informacij, pris- VILAR, Polona; Maja ŽUMER. How do users of different academic areas perceive user friendliness of IR. Knjižnica, Ljubljana, 52(2008)2–3, p. 71 – 93 1 Članek predstavlja del raziskave, opravljene v okviru doktorskega študija na Oddelku za bibli- otekarstvo, informacijsko znanost in knjigarstvo Filozofske fakultete. Celotna študija je predstav- ljena v doktorski disertaciji Vilar, P., Vrednotenje in načrtovanje uporabniških vmesnikov siste- mov za poizvedovanje na osnovi proučevanja vedenja pri poizvedovanju. V Ljubljani: Filozofska fakulteta, 2007.

RkJQdWJsaXNoZXIy