V p riču jo č i k n jig i se je av to r odločil za zonalno k lasifikac ijo . N a jp re j so opisane zonalne p rs ti (prsti v iš jih in s red n jih geografsk ih širin te r p rsti tropsk ih področij). Tem sledi p rik az azonaln ih in in trazonaln ih prsti. P rsti vedno ob ravnava v ozki povezanosti z d rug im i d e jav n ik i oko lja (zlasti s k li­ mo in reliefom ). Za ilu s trac ijo posam eznih tipov so p rik azan i na grafični način tu d i n jih o v i p rofili. T akšen način raz b re m en ju je te k s t in pripom ore k h itre jš i osvojitv i ob ravnavane snovi. V celoti je k n jig a zelo dobro op rem ­ lje n a z ilu s tra tiv n im gradivom (kartam i, d iagram i, p ro fili in fo tografijam i). Še posebno je tre b a om eniti odlične b arv n e fo tog ra fije profilov prsti, k i jih n im ajo n iti obsežnejši in popo lne jši učbeniki. K njigo za k lju č u je poglav je o vlogi, k i jo im a p ro u čev an je p rs ti za bo ljšo izrabo tal. F. Lovrenčak Stadtgeographie in einem neuen Curriculum, Dargestelt am Beispiel München, M ünchner G eographische H efte, št. 37, V erlag M ichael Lassleben K allm ünz, R egensburg ,1973. Ta zvezek M ünchner G eographische H efte je posvečen petinšestdeset- le tn ie i p ro feso rja dr. W olfganga H a rtk e ja , znanega nem škega geografa, k i si je v svojem plodnem znanstvenem delu predvsem p rizadeval u stv a riti in u trd iti zvezo m ed geografsko teo rijo in p rakso . Tem strem ljen jem ustrezno se stav lja zvezek v rs ta člankov, k ako ap lic ira ti geografske izsledke p ri izob ra­ ževan ju u č ite ljev geografije . Po p rihodu prof. R. G eip la v geografski in štitu t tehn iške un iverze v M ünchnu se je z in tenzivn im ek ipnim delom skušalo iz­ dela ti d idak tično p rip ravo o upo rab i znanstven ih rezu lta tov p r i izobraževan ju na vseh šolskih stopn jah . Mesto M ünchen je bilo izbrano k o t vzorec za ta s trem lje n ja . V p riču jočem zvezku je b ilo razen teo re tičn ih izhodišč obdela­ n ih pe t p rim erov d idak tične p red stav itv e različn ih socialnogeografskih p ro ­ cesov v velikem m estu. Snov je podana v ob lik i v p rašan j, odgovorov, skic, p rikazov diapozitivov in na koncu vsakega pog lav ja je tu d i navedena s tro ­ kovna lite ra tu ra . V p rvem p og lav ju je B a rb a ra K reib ich obdela la po jav rek reac ije . P o­ g lav je je razd eljen o na podpoglav ja, k i o b ravnavajo različne aspek te r e ­ k rea c ije : gostinske o b je k te v okolici M ünchna, zgradbe ko t elem ent re k re a ­ cije, počitn iške h iše n a T egernskem jeze ru , vp liv avtoceste na rek reac ijo , u re ­ ja n je o k o lja za po treb e rek re a c ije itd. V drugem pog lav ju je D etlev K lingbeil obdelal p re s tru k tu r ira n je s ta rih m estn ih če trti, p r i čem er je v k lju č il v ob­ ravnavo tu d i zdom ce k o t elem ent tran sfo rm ac ije s ta rih m estnih središč. T re tje poglav je, nap isa l ga je H elm ut S ch re ttenb runner, govori o izrab i in cenah zem ljišč v m estn ih središčih in sezn an ja učence z m etodam i, k ako iz ra ču ­ n a ti dnevno gostoto p reb iva lstva , določiti trgovska sred išča itd. Isti av to r obravnava v če trtem pog lav ju prom etne problem e v starem m estnem sre ­ dišču te r ob tem sezn an ja učence s p roblem i u re ja n ja m estnega p rosto ra n a sploh. V petem p og lav ju p a govori o p rom etn ih p roblem ih na robu m esta in v obm estju , p roblem ih cestne povezave M ünchna z d rugim i m esti, pove­ zavi avtocest in o k r iž a n ju n a jv až n e jš ih p rom etn ih vpadnic. P re d stav ljen i p rim eri d idak tičnega p o d a ja n ja strokovnih problem ov so za vzgojo nedvom no koristn i. V p rašan ja z odgovori so postav ljen a v logič­ nem zap o red ju tako, da sled ijo procesu v vsej n jegov i širin i. V p rašan ja so zasnovana kom pleksno in posegajo tu d i v d ruge stroke. U čenec se sam do­ k o p lje do spoznanj, osvoji m etodologijo in je nedvom no sposoben ap lic ira ti tako p ridob ljeno poznavan je procesov in m etodologije n a d rug ih prim erih . P re d stav ljen a ob lika rea lizac ije učne snovi je p rim e rn a za šole vseh stopen j in bi b ilo sam o zaželeno, da bi tu d i naša geografska glasila začela p rin aša ti tov rstne d idak tične prispevke. M. P ak