Polni avtobusi Z uvedbo parnlh in-neparnfh dnl se Je pred števflne občane postavllo vprašanje, s katerlm se še niso ubadall: kako v službo, kako po otroke v vrtec? Hote all nehote so se tako seznanill z uslugaml mestnega prometa, kl pa so posebno ob prometnlh konicah, dokaj slabe. V torkih in četrtkih stojijo na postajališčih gruče ljudi, ki nestrpno pričakujejp avtobu-se, ti pa prihajajo z žamudo, včasih tako polni, da ne more-]o sprejeti nobenega čakajo-čega. Mlade mamice z otroki v naročju zamujajo na svoje de-lovno mesto zaradi tega, in marsikatero pikro na račun Mestnega prometa je slišati v prepolnih avtobusih. TOZD Mestni potniški promet SAP Viator ni uspela realizirati obveznosti, ki so bile začrtane v srednjeročnem planu in za-gotoviti v Ljubljani ustrezen avtobusni prevoz. Vzroki so v starih avtobusih, ki jih ni do-volj, tare jih pomanjkanje av-tobusnih voznikov, vse dražje gorivo in rezervni deli. Kljub1 temu pa so podaljšali progo štev. 9 »Trnovo-Kodeljevo« do novega obračališča v Šte-panjskem naselju, prav tako progo št. 8 »Ježica-Vižmarje«, ki so jo potegnili do Broda in uvedli novo progo od Vižma-rij do Bavarskega dvora ter podaljšali progo št. 7 »Javna skladišča-Zg. Šiška« do Prža-nja. Pri uvajanju novih prog pa se srečujejo tudi s proble-mom gostega prometa v Ljub-ljani, ki velikokrat botruje tu-di zamudam mestnih avtobu-sov. Telefon je postal danes po-membno sredstvo komunici-ranja, toda v Ljubljani pone-kod še vedno tombola, če ga dobiš. Zaostaja namreč pro-gram razvoja PTT prometa in to predvsem tisti del progra-ma, ki obsega razvoj' telefoni-je. Vzroki so predvsem v po-manjkanju finančnih sred-stev. Z novimi cenami za tele-fonske priključke se bo mor-da položaj izboljšal in bo v prihodnjem letu program vendarle vsaj deloma realizi-ran. Ljubljana je leta 1975 spre-jela 10-letni program gradnje cest, ki se postopoma tudi realizira. V obdobju od 1975 do danes je bila končana re-konstrukcija Drenikove ceste in dve fazi rekonstrukciie Ce- lovške ceste, končana je bila izgradnja Karlovškega mostu in vozlišča kot tudi nova 4 pa-sovnica za Gradom. Prešerno-va cesta, okoli katere je bilo toliko razprav, je tudi že goto-va. Začela pa so se gradbena dela na zahodni obvoznici. Za rekonstrukcijo Poljanske in Litijske ceste je že pripravlje-na investicijska dokumenta-cija, v pripravi pa je investicij-ska dokumentacija za Šmar-tinsko cesto in Tržaško cesto ter za še nekatere druge manj-še investicijske naloge. Pri-pravljalna dela pa potekajo tudi ob s^verni obvoznici Ljubljane. Moramo pa se soočiti z re-snico, da bo uresničevanje ce-lotnega programa zahtevalo znatno večja sredstva kot je bilo prvotno predvideno. Kje in kako bomo zbrali dodatna sredstva je sedaj težko reči, vendar pa bo ta sredstva treba zagotoviti, saj bp drugače ljubljanski promet zašel v sle-po ulico. Zjutraj, še pogosteje pa okoli 15 ure se pojavi skoraj vsak dan prometni zamašek pred avtobusno in železniško postajo. Letos je bil razpisan javni nalečaj za rešitev celot-nega kompleksa centralne av-tobusne postaje in železniške postaje v Ljubljani in tudi sprejet idejni osnutek. Tudi za to investicijo bo treba zago-toviti sredstva.