LETO VIL 18 VOCERO DE LA CULTURA ESLOVENA 30.9.1960 MED SKRAJNOSTMI Naglica, napetost, panika •— pretirano drvenje, nezdrav optimizem ali mrzek pesimizem so znaki sodobnega življenja. In kar preživljamo danes, se bo verjetno jutri še poslabšalo, kdar se danes predaja paniki, ga bo jutri zalil val brezsapnosti. Toda tudi med temi skrajnostmi je treba znati živeti. Umaknili smo se zgolj materialističnemu pojmovanju življenja, ko smo se odločili za bivanje in delo v emigraciji. Seveda smo se pri tem ušteli: zašli smo v enak ali pa še hujši materializem, kot pa g'a živi ali oznanja svet, ki smo ga zapustili. V enem svetu uči in ohranja na oblasti materializem partija. V drugem delu sveta se ohranja z nevidnimi nitmi časa in razmer in je zato verjetno še bolj nevaren, kot pa je tisti, ki ga morajo prenašati v domovini. Nosilci materializma pa niso prav nič varni v svojih temeljih — svet jim je ušel z uzd in truditi se morajo, da bi ga ujeli v svojo pest, ki pa postaja iz dneva v dan šibkejša in manjša. Kdor pregleduje razmerje sil v sovjetskem svetu, že more razumeti tiste, ki razlagajo, da je v Rusiji partija že na četrtem mestu tistih sil, ki pravzaprav nosijo opornike, na katerih se gradi nov svet. Na zapadu je zbeganost in panika prav nazoren dokaz, kako manjka tistih, ki bi se mogli smatrati kot gospodarji razvoja sil, ki so iz dneva v dan nove. Umetnost, glasba, poezija, vse prihajajo s svojimi dognanji pred človeštvo — in zdi se, da so v tem že mimo panike, nemira, napetosti ali pesimizma, ko je bilo opevanje absurda največja modrost. Na vzhodu in zahodu — v svetu obeh skrajnosti je kulturni delavec vedno bliže silnicam, ki bi mogle biti osnove za nov optimizem, za obnovljeno vero v človeka in njegovo poslanstvo. Med nami samimi je dovolj znakov panike, pesimizma, razbitosti. Saj bi bilo čudno, če jih ne bi bilo. Najbolj nevarno nam je vsekakor bilo tisto naziranje, ki je učilo, da je glavna naloga vsemu našemu stremljenju zgolj materialna ustalitev, gospodarska udarnost, monopoli in podobno. Kdor je znal do sedaj bolj špekulirati, meni, da se je že zavaroval pred pretresi od vseh strani. Lov v tej smeri je nujno vodil v tisto duhovno praznoto, revščino, kot jo je že ustvaril režim v domovini; materializem je isti, le barva je drugačna. Sodobno kulturno stremljenje ne terja od človeka nemogočih stvari, ne terja odpovedi blaginji. Le zavest mu skuša ohraniti, da so duhovne dobrine nad tvarnimi in da se ta resnica vedno maščuje nad tistimi, ki jo kršijo. SLOVENSKA KULTURNA AKCIJA Gledališki odsek Enajsti kulturni večer v soboto 1. oktobra 1960, točno ob osmih zvečer, na odru kolegija sester frančiškank, Arroyo 909 Jean A n o u i 1 h MEDEJA tragedija v enem dejanju Režira Maks Borštnik, v glavnih vlogah pa bodo nastopili: Marija Kutnar Jeločnikova, Maks Nose in Jože Rus s sodelovanjem gostov. Vstopnice so v prodaji v pisarni Slov. kult. akcije, Alvarado 350, Ramos Mejia, eno uro pred začetkom predstave pa pred dvorano. “Anouilhovo delo doživlja na evropskih odrih veliko predstav in veliko priznanj. Je dramatik, ki obvlada formo in kompozicijo, ki zna pritegniti z motivom, ki je resda nekoliko nevsakdanji, pa vendarle stvaren, verjeten, občečloveški, predvsem pa je pisatelj, ki se kaže v svojih delih kot prediren psiholog in analitik... O Anouilhu vemo, da ne pripada nobeni od današnjih francoskih političnih skupin. To pa ni v nobeni zvezi z njegovim pogledom na svet, ki je dobil jasen odsev tudi v nekaterih njegovih dramah ... Anouilh ni ne dekadent ne eksistencialist, in morda niti ni nujno, da bi mu nalepili literarno in filozofsko etiketo.” Moravec: Pomenki o sodobnih dramah. Tiska se ZGODOVINSKI ATLAS SLOVENIJE Uredil pvof. Roman Pavlovčič. MEDDOBJE Prvi zvezek VI. letnika. — Gotovo poznate prijatelja ali znanca, ki še ni naš naročnik. Opozorite ga, naj postane naročnik šestega letnika publikacij SKAi Če pa menite, da je bolje mu poslati prospekt in vabilo, potem Vas prosimo: sporočite nam njegov naslov! TARIFA REDUCIDA ConcMion 6228 Registro Nacion*! de la Propiedad Intelectual N