Boljše sodelovanje med RVS in šolami Občinska kon(erenca ZRVS Be-žigrad je preko svoje komisije za dfužbenopolitično dejavnost, splošni Ijudski odpor m druJbeno samozaSČito sklicala sestanek C!a-nov komisije \n njenih instruktorjev z ravnatelji osnovnih So! in uCilelji, ki na teh šolah pouCujejo predmet obrambe in zaščite. Sestanek je vo-dil predsednik komisije Miro Dež-man, udeleztli pa so se ga tudi ne-katen predavatelji tega predmBta na sredn/ih šolah v občini Žal se povabilu na sestanek niso odzvali predstavniki DPO občine. ki so nosilci obrambne vzgoje Tudi nekaterim Šolam se ni zdelo po-trebno, da bi na sestanek poslale svoje predstavnike. Namen seslanka je bil. doseda-nie sodelovanje med rezervnimi vo-jaSkimi stareiinami in šolami pn pouku predmHta obrambe in Samo-zaSčite Se poglobiti m raziirHi. Obenem so prisotni izmenjali mne-nja, se pogovonli o problemih In ležavah na posameznih Šolah jn o drugi problematiki. Po uvodnih be-sedah in napotkih za sestanek. ki jih je podal Miro DeSman, se je ra-zvila plodna in zelo koristna deba-ta. V njej sta sodelovala tudl Joie SimSič in predstavnik srednje grad-bene Sole ki ima edtna na obmofiju občine potreben kabinet za pouk obrambe >n zaSčite ter učne pnpo-moike. Med razgovorom so ugotovill, da na nekaterih Solah pouk obrambe in zaftčite dobro poteka. drugod pa imajo precejšnje tezave tako glede kadra materialnih sredstev kot ludi učnrh pnpomočkov. Ugotovill so, da ie iz predmetnikov za izobraže-vanje starejSih firtan predmel obramba in zaščita Nekatere Sole pa so vs8 premalo povezane z OPO jn KS na svojem podrofiju Tudi pri-stojni v DPO in KS se vse premato vključujeio v delo in pomoč Solam pri pouku obrambe in samozaščite Učence je treba usposobiti, da se bodo kot bodoči proizvajalci za-vestno vključili v sploSni IJudskt od-por in družbeno samozaSčito tako na delovnem mestu kot v svoji kra-jevni skupnosti Napačno je staii-šče. na> bi samo v zadnjih dvah razredih osnovne Sole vzgajali učence v sploSni Ijudskl obrambi in družbeni samozaSčiti in to samo pri predmetu obramba in zaSčita. Ta vzgoja mora oa primeren način po-tekati preko vseh predmetov od pr-vega razreda naprej in se poglab-Ijali z udejstvovanjem v raznih krotklh in seminarjih na SoU. Na sestanku 30 sklenili. da bodo na šolah organizirali aktive ZRVS. v katere bodo vključeni RVS >z aktiva RVS na Loli, kjer ti obstojajo. RVS izven Sole, ki so strokovno uspo-sobljeni za predavanja tega pred-meta. kakortudi očetje učencev. ki so rezervni vojaSki stareSine. Zna-no \e, da na lerenu defuje precej rezervnih vojaSkih stareiin. ki so bili predavatelji na vojaških Sofah m akademijah ter so pnpravljeni pnskoLiti§olamnapomoL Kvzgoji obrambe m samozaičite pa je treba pritagniti tudi radio in televizijo. ki lahko veliko storita na tem podrod-ju Potrebno bi bilo tudi uvesti po-sebne nagrade za učence. ki se ak-tivno udelezujejo v SLO m DS. V obrambne krozke je treba vkljuditi vs& mladmce. ki imajo interes za delo na lem podrofiju m tisie učen-ce, ki želijo nadaljevali Solan|B na vojaških 6olah- Polrebno je analizi-rati. kaj so Sole doslej naredile na tem področju, obenem naj fiole po-vedo. kakSno pomod želi|O od RVS. Znano ie, da so mnogi starji proti, da bi njihovi smovt nadaljevali šola-n)e na voiaSkih šolah Wnogi imajo Se vse preveč zastarele in napačne pojme o vojaških šolah m vojaških poklicih ter stopnji izobiazbe. Zato je treba oiganizirali seslanke s starši m jim pojasniti možnosti in perspeklive iolanja na vojaikih šo-lah Nerazumljivo je. da je lansko leto obiskalo vojaSko gimnazijo Franca Rozmana-Staneta v Ljublja-ni samo osem Šol. V naši občini je vojaSnica Ljuba šercerja. kjer so stareSine in vojaki pripravtjeni vs&k čas ustrečr šotam. jim razkazati orožje. sredstva za ve-zo in druga vojna sredstva ter jim pojasniti njihovo delovanje Dotž-nost Sol pa |e. da se pravočasno povežejo z vodstvom vojašnice m Enako velja tudi za vojaSko gi-mnazijo. Vsaka fiola bi lahko te oglede organizirala v sklopu infor-mativnega dne v SLO in DS. o voja-Sklh toiah in poklicth. Prav tako imajo velik vpliv na delovanje učen-cev interesne deiavnosti; Ijudska tehnika. avtomoto, nbiii. radioa-maierji. modelarji, planmci, strelci, planmci, RK. gasilci. taborntki in vse drugs. Pri tem pndemo vadno do vprasanja. kje vzeli sredstva in dobiti instruktorje Tudi ta probiem bo potrebno reŠili. Med učenci ie treba uvesti tekmovanja. ki naj bo-do rezulta! masovnega delovanja, Na Solah pa je polrebno urediti pri-mefne kabinete al > omare za orožje in druga sredstva Pri vzgoji obrambe in zaSčite se nai osnovne Sole lesneje povežejo s srednjimi šolami in skupmaini predavateljev RVS v kraievnm organizacitah. Tov Pretnar z gradbene srednje sole je prostovoljno ponudil pomofi osnovnim Solam. enako pomoČ je obljubil tudi tov Simšii s šolshBga centra, kjer ta pouk zelo dobro po-teka in temu pnmernt so tudt uspehi. Pnsotni so menili, naj bodo obrambni dnevi odslej v sklopu krajevnih skupnosti Nosilec obrambnaga dneva naj bo ODBOR 2A LJUDSKO OBRAMBO prr kra-letfni skupnosti skupaj s SZDL So-le bodo samo udeleženci pn tem de'u. Obrambni dnevi naj boda ne-kakfina manifestaciia znanja in pn-pravljenosti na sploSno Ijudsko obrambo Ker za izvedbo lako ma-sovnih obrambnih dne«ow Se mma-mo dovol| izkuSen|. so prisotni me-mli. da bi izvedbo takega obramb-nega dneva tzvedla ena KS v Sol-skem okolišu. drugi pa bi bili opa-2ovalci Za povezovanje m usktaje-vanje dela med Soio m RVS bodo ustanovlli na Sotah posebno stalne aktive Posebno pozornost ie treba posvetiti tudi vzgoji učencev v po-žarm varnosti. da bodo znali pravil-no ravnali s posamezmmi aparati. kakor tudi vzgoji o plinski in elek-tnčni za&čiti. kar vse spada v pouk samozafičite. STEVO JAVOR