Zareče ognjišče ljubezni. H. B. (Konec.) Človek je včasih naravnost kurje slep. Pred seboj "na kar išče, pa ne vidi in ne najde. Vzrok je pa ta, ker nJegovo dušno oko mrena prerašča. Ne vid'i, ker nima Yere, ali mu ta kvečjemu še svetlika, kakor očesna luč skozi mreno. Ljubezen, velika in nesebična, mu jo simpatična, si je želi, naj jo najde pri komerkoli. Toda pri tem "c pomisli, da se taki dragoceni biseri ne pobirajo sredi ceste. Ljubezen, ki na zemljo izžareva pred vsem iz božjega Srca Jezusovega, je na polju ljubezni najlepša in najp1emenitejša cveti ica. A kdor se hoče naslajati ob njeni opojni vonjavi, jo mora s korenino izpuliti in presaditi v svoje srce. Njena korenina je vera, njeno steblo "Panje, njen rdeči cvet je prava ljubezen. Cvet bi marsikateri rad odtrgal, za korenino in steblo pa >ne mara. ' '»ki so moderni iskatelji nesebične ljubezni in neskaljene sreče. Zato ju ne najdejo. Sredi preteklega stoletja je nastopil nemški apostol evangelija ljubezni Moric pi. Egidy. Ni dvoma, da je bil 'deal na duša in imel pri tem plemenite namene. Kot castnik nemške armade, ki je že od nekdaj stavila vse svoje upe na mrzlo orožje, dokler je ni v svetovni vojski temeljito ogoljufalo, je v svoji naravni plemenitosti že n vzrok našega poraza ta, ker se je r°k glasovanja tako zavlekel. Leta '919. bi bilo mnogo nemškutarjev, socialistov in omahljivcev glasova- z nami. Do 1. 1920. nam jih je Vzel čas. Ne smemo vnemar puščati ''judske duše. Narodna duša je bila in nekaj časa po zasedbi, prepojena od novih vtisov, ki so bili vsi za naso stvar ugodni, nekako prestrašena je bila in ni imela časa, da se Prav orientira. Splošni vtis je bil: zdaj so Jugoslovani tu, nič ne polaga, prav nobenega prerekanja ne karamo z njimi. Z zasedbo je prišel kruh, meso, mast. Želodec je pa najboljši agitator. Naj navedem doživljaj v Celovcu °b zasedbi. Prve dni po povratku iz Pariza pridem v javni prostor,- kjer so se dnevno shajali pri čaši vina i-stl ljudje. Slišim in poslušam njih govorjenje. "No, da smo le jesti d'o-bili!" To je bil tenor vseh glasov. Nihče ni zinil besedice o Srbih, ali 'zrekel kake žal sodbe. Po osmih c'neh sem zopet tam. Isti ljudje. Je že res, je že res, kruha in mesa 'niamo, pa prekl . . . drago je vse. ^e ho šlo tako naprej, kdo bo še mogel kupiti?" Nemci so imeli še Staatswirtschaft," dajali po ceni, a seve skoraj nič. Naši so računali po dnevnih cenah. Po osmih dneh že slišim: "Dobro je, pa saj to ni jugoslovanska moka, ali, in meso? To je Prišlo vse iz Ogrskega!" in padale s° po Srbih prav rezke opazke. Kaj Je bilo? Najedli so se. Duša se je Pomirila in se začela orijentirati, se-ve zopet na nemško stran. Enako se je godilo v coni A. Želodec je bil sit, stradanje pozabljeno. Duša se je nekako pomirila in začela zopet sanjati o avstrijskih Pogrnjenih mizah, ker so take sanje za nemškutarsko srce silno prijet-,le- Vsak nedostatek na naši strani Je postal cela gora in tako je čas o-Jeklenil vse nemškutarje in omah-Ijivce, da 1. 1920. niti eden ni bil yeč na naši strani. Čas je postal va-zen faktor, a žal, ni bilo v naših močeh, da se mu izognemo! Kritiki, tu zastavite svoja peresa! Čas do glasovanja je bil prekratek, da bi bili nam nasprotni, z nemškim duhom prenasičeni elementi sprejeli nekoliko jugoslovanskega duha, a predolg, da bi bili prvi vtisi ostali. Ljudje so se prcnajedli, in kakor Izraleci v puščavi, začeli sanjati o egiptovskih loncih, dasi so bili prazni. V Podi j uhelj u n. pr. se je med socijalisti pojavila prav čudna agitacija. Nemci so imeli malo sladkorja, in so dajali mesto tega neko rdečo brozgo, ki je bila naravnost škodljiva, ostudna, s saharinom poslajena. Jugoslovani so prinesli vsaj zadosti sladkorja. Sprva je bilo vse dobro. A ko so se socijalisti in njih strastne "babure" sladkorja najedli, so začeli tarnati po "zoftu" in z vso silo agitirali za Avstrijo, češ, tam imajo "zoTt". Jugoslavija f^i pa nima ! To je prinesel čas. Drugi slučaj. Stara slovenska korenina ]). d. Ilič na Kopanju pri Lo-čah, mi je po plebiscitu pripovedoval, da so se nekaj dni pred glaso-vianjem na skrivnem priklatile na njegov dom, kjer je bilo okoli 15 glasovalcev, neke nemškutarske babure, ki so njegovim ljudem zmešale glave s tem, da so jim pravile: Poglejte, Avstrija ima "špilce" — vžigalice, Jugoslavija jih nima! I11 Jože je moral precej brusiti jezik, da jim je glave zopet postavil na vrat, drugače bi bil marsikateri glas odpadel. Opravičeno lahko trdim, da je bilo takih slučajev precej, ker mi smo imeli preveč časa, Nemci pa pravi čas. To je moje osebno mnenje glede težkoč pri plebiscitnem delu. Ako je res narod odločil, so nas te težko-če ovirale, nam škodovale, a vsaj jaz sem prepričan, da bi ne bile mogle povzročiti nagega ^propada za 6.000 glasov. Odgovoriti moram še na vprašanje: "Kako smo morali biti tako slepi, da nismo tega videli in do zadnjega verovali v našo zmago?" Oglasil se bo cel trop ljudi, ki bodo kričali: "Jaz sem videl in vedel! Jaz nisem veroval! Prepričan sem bil, da propademo!" Nekoliko sem takim že odgovoril in jih imenoval "šleve," ako iz svojega prepričanja niso izvajali posledic in niso imeli poguma prevzeti odgovornost tudi za posledice, kar bi bili prav lahko, ker več ko propasti nismo mogli. Kakšne posledice bi bile nastopile, ako bi bili popustili, o tem je težko govoriti, ker nihče ne ve bodočnosti. Pa bo kdo rekel: Morda bi se bilo kako zasukalo, da bi bil Korotan vendarle naš? Mogoče! Ne zanikam naravnost. Ampak kolikor jaz razmere poznani in morem presoditi razpoloženje pri antanti, moram s prepričanjem trditi, da bi bila Koroška izgubljena tudi v tem slučaju. Plebiscit, prvi plebiscit seve, je bitka, kdor se pred bitko umakne, bitko izgubi. Zopet je tudi za nas poučljivo in značilno, kako se je godilo pri "glasovanju" v Šopronju. Ta plebiscit so odredili pri dogovorih v Benetkah. Nemci so hitro spoznali, kam pes taco moli: Šopronj hočejo dati Ogrski. Sicer so zatrjevali, da je devet desetink prebivalstva za Avstrijo, a ker so po plebiscitu na Koro-roškem in v Šlezijj prav dobro vedeli, kako se ljudsko glasovanje "vrši" in je šlo tokrat proti njim. so se z užaljeno gesto nad krivičnim postopanjem, umaknili. Avstrijski predsednik dogovora v Benetkah ni podpisal! (Pri nas so mnogi zahtevali, seve še le naknadno, da naj bi tudi Jugoslavija koroškega plebiscita ne imela priznati.) Nemško časopisje je kričalo, da glasovanje v Šopronju nima pravne podlage, ker dogovor ni pravilno podpisan. Antan-ta se pa prav nič ni zmenila za taka pravna vprašanja, temveč glasovanje odredila. Opravičeno sodim, da bi se bilo tudi na Koroškem tako zgodilo, če bi Jugoslavija bila res odrekla podpis. Pa se je nekaj pripetilo, kar nam more zopet služiti v pouk. Avstrija je videla, da gre antanta preko nje na 'dnevni red in se bo glasovanje vršilo. Morda so bili Avstrijci "naivni," prav tako kakor smo bili mi, ali pa so ra- 204 r čunali na svojo privlačno silo, ker je bilo baje devet desetink prebivalstva za Avstrijo, kratko, ugriznili so v kislo jabolko plebiscita in poslali v Šopronj svoje zastopnike. Ko so pa ti videli, da jim ne pomaga nobena "žavba," so plebiscitno komisijo ostentativno zapustili. An- tanta se pa ni prav nič ustrašila, temveč mirno, brez Avstrijcev in po svojem "izvedla" glasovanje, ki je bilo izpadlo ugodno za Ogrsko, kakor so prvotno hoteli. Prav enako bi se bilo zgodilo tudi na Koroškem, ako bi bili mi komisijo zapustili. Kdo je bolj diplomatično in pamet- neje ravnal, Nemci v Šopronju, ali mi na Koroškem, o tem si ne upam izreči definitivne sodbe, ker ne vem kakšna kritika bi se bila v tem slučaju v slovenski javnosti pojavila, a bojim se, da bi bilo vse kričalo: "Čemu ste odšli, saj bi bili mi sijajno zmagali!" Ali ni tako? j*.....muhi..............11.; • 1111 • * ■ 111 r., 11111 • ■ 111,,.., | t t t 111111,.., 11.....in, ..mi.....o.......milil, .......mu, ..,,111*1111,. .........................................tin......pilili............ = •Ijlllllllil' llllllllll Milili M.....I....................................................................................................................................... Tvoj nedeljski tovariš. Piše Rev. J. C. Smoley. ....................................................................................................................................................................................... S'"1!...............................H""1'.....I.....'''Umni"!^'I'llllllll"!'l'llliilll" .......................I*1 Milili llll ^l lili Mill' ^lllinilll' ........................... ŠESTA NEDELJA PO BINKO-ŠTIH. Množica se mi smili, ker glejte, že tri dni vstrajajo pri meni in nimajo ničesar jesti. --Mark, 8, 2. Kar nam pripoveduje današnji e-vangelij, je jako zanimivo in krasno. Kristus uči množice v puščavi. Je na gori, okoli njega pa ljudstvo--- kakor ovčice okoli svojega pastirja. Pojdimo tudi mi danes v duhu v ono puščavo h Kristusu, pazimo, kaj se tam godi! Je vse tako poučno ! Tri stvari si hočem izbrati za naše današnje premišljevanje: i. — gorečnost ljudi; 2. — srečo teh ljudi ; 3. — Gospodov zgled usmiljenja. -o- Ogromna množica je bila zbrana okoli Gospoda v puščavi. Sv. Marka, katerega evangelij se nam danes čita, pravi: "Tistih pa, ki so jedli, je bilo okoli štiri tisoč." Sv. Matevž, ki opisuje tudi ta dogodek, pravi pa še natančneje: "Tistih pa, ki so jedli, je bilo štiri tisoč mož, brez otrok in žensk" (15, 38). Velika množica mož, žensk in otrok! Niso pa prišli samo od blizu, prišli so tudi od daleč. Gospod sam nam to pove, ko govori aposto- lom: "Množica se mi smili, ker glejte, že tri dni vstrajajo pri meni in nimajo ničesar jesti; in ako jih odpustim lačne na njih dom, bodo onemogli na potu; nekateri izmed njih so namreč prišli daleč." In vstrajali so pri Gospodu tri dni, kakor vidimo iz Gospodovih besed. Vstrajali so, ni jim bilo mar, da so morali prenočevati pod milim nebom, ni jim bilo mar, da jim bo treba iti daleč, daleč domov, ni jim bilo mar, da so vse, kar so imeli seboj, že porabili. Njihove misli so bile obrnjene e-dino le na Gospoda: pri njem so hoteli biti! Kako krasen zgled gorečnosti za nas vse! Ko bi bili mi blizu te gore, kjer je Kristus učil, bi li bili pohiteli k Gospodu? Bi li bili vstrajali tri dni pri njem? In glejte, prijatelji moji, Gospod je blizu nas — — on je sredi med nami! Je tu med nami v hiši božji; on nas tu uči, vsaj spolnjuje cerkev njegov ukaz: "Učite vse narode, učite jih spolnjevati vse, kar sem vam zapovedal"; tu nas nasičuje s kruhom, mnogo vzvišenejšim, kakor je bil kruh v puščavi, tu nam skazuje svoje usmiljenje. Zbirajmo se radi okoli Gospoda! Naj nas ne straši daljava, naj nas ne zadržujejo razne skrbi; Bog nas ne bo zapustil, kakor ni zapustil množic v puščavi. Psalmist David je napisal besede: "Veselil sem se, ko mi je bilo rečeno : V hišo Gospodovo pojdemo!" Te besede ponavljamo lahko mi kristjani vedno, kadar gremo v cerkev. Kako srečni trenutki, ko smo v cerkvi, ko smo blizo svojega Kristusa ! Poglejmo pa sedaj srečo te množice, ki je bila zbrana okoli Kristusa. Bili so kakor otroci pri svojem o-četu, kakor ovčice pri svojem pastirju. Bili so pri njem, ki je bil tako usmiljen, tako dobrotljiv, ki je bil vsegamogočen; bili so pri svojem Odrešeniku, zato so bili pa srečni. Prijatelji, to srečo imamo lahko tudi mi. Tudi z nami je Gospod, tudi pri nas more biti Gospod. Od nas je to odvisno--Gospod hoče biti pri nas. Skrbimo, da bo Gospod v našem srcu. In on bo v našem srcu, če bomo imeli vero, upanje in ljubezen! Kako srečen, kdor ima Gospoda v svojem srcu — — kako nesrečen, kdor ga nima! Ako nimamo Gospoda v svojem srcu, k komu pojdemo po resnico? Ali bomo šli k ljudem, ki so kakor trst, katerega maja veter semter-tja? K ljudem, ki trdijo to, kar bo- "AVE MAHA" 205 do jutri zanikali? K ljudem, ki s svojim razumom ne morejo niti tega zapopasti, kar je na zemlji, pa bi hoteli učiti in razlagati resnice, ki se tičejo Boga in vere? O, kako bi se mi goljufali, zidali bi na pesek! Ako nimamo Gospoda v svojem srcu, h komu pojdemo po tolažbo? Življenje nam nalaga toliko križev "i težav, toliko bridkosti in trplje-nja, da nam je tolažba potrebna — — tqda pri ljudeh ne bomo tolažbe našli. Kako naj se tolaži ta, ki je morda že leta in leta priklenjen na bolniško postelj, kateremu ni več zdravniške pomoči? Človek brez Kristusa nima tolažbe, kdor ima Kristusa v svojem srcu, bo vedno našel tolažbo. Ako nimamo Kristusa v svojem srcu, kdo nam bo dajal moč v našem poslednjem boju? Bomo šli k ljudem ? Nam bodo li ti mogli polagati? Človek brez Kristusa nima tolažbe v poslednji uri, zato ker ni-nia upanja; in če tisočkrat trdi, da se smrti ne boji, bo lagal samemu sebi. Bogokletnež Voltaire je rekel nekoč: "Umrl bom med smehom, če bo mogoče." Toda ni umiral med smehom, ampak v obupu je divjal. Skrbimo nadalje, da bo Gospod v naših družinah. Kjer je Gospod, tam je mir, tam je ljubezen, tam je sreča. Ko je Kristus na križu umiral, ko je ležal v grobu, poskrili so se apostoli vsi nesrečni v neki hiši; od Velikega petka pa do velikonočnega Jutra niso imeli pokoja--in zakaj? Omajala se jim je vera. vest J'm je očitala, ker so zapustili Gos-Poda. Njihovo bivališče je bil kraj nepokoja, kraj strahu, kraj nesre-ee. Na velikonočno jutro pa se jim Je prikazal Gospod, stal je sredi med "jimi in jim rekel: "Mir vam bodi!" Gospod je bil z njimi, in z Gospodom sta prišla mir in sreča! I v naših hišah, v naših družinah bo mir in sreča, če bo bival v njih Gospod. Kjer ni Gospoda, kjer vlada nevera, kjer je slišati mesto m o-litve samo preklinjanje, tam ni mi-r", tam ni sreče! Vrnimo se v duhu še v puščavo, k Gospodu. Kako ljubeznjive so Gospodove besede: "Množica se mi smili; ker glejte, tri dni že vstrajajo pri meni in nimajo ničesar jesti." Besede usmiljenja in ljubezni! Ni pa Gospod ostal pri sami besedah, v svoji vse-gamogočnosti je lačne tudi nasitil. Predno je zapustil ta svet, je rekel Gospod: "Zgled sem vam dal, da tako storite, kakor sem storil jaz." Zgled usmiljenja nam je dal Gospod v današnjem evangeliju. Tudi mi ne smemo pc/zabiti teh, ki so v potrebi. Usmiljenje je veliko dobro delo pred Bogom; Bog vam bo vsako dobro delo usmiljenja plačal, da niti sami ne boste vedeli za to. Za skorjico kruha, za kozarec mrzle vode plačal te bo Bog obilneje, kakor upaš sam. Z usmiljenjem zado-bil boš božje usmiljenje, "Blagor usmiljenim, ker bodo usmiljenje dosegli," pravi Gospod. Te tri nauke iz današnjega evangelija si vtisnite v srce: bodite goreči v službi božji, skrbite, da bo Gospod ostal pri vas, bodite usmiljeni ! In srečni boste, kakor so bile srečne množice pri Gospodu v puščavi. Amen. -o-- SEDMA NEDELJA PO BINKO-ŠTIH. Varujte se lažnjivih prerokov. --Mat. 7, 15. Važen je Kristusov opomin v današnjem evangeliju: '.Varujte se lažnjivih prerokov." Lažnjivi preroki so vstajali že ob Gospodovem času, vstajali so ob času apostolov, tako da so morali ti pogosto svariti vernike pred njimi. Sv. Pavel piše v listu do Rimljanov: "Prosim vas, bratje, pazite na tiste, kateri delajo razpore in pohujšanje proti nauku, ki ste se ga naučili, in ogibajte se jih" (16, 17.) V pismu na Tita (3, to) piše: "Krivovernega človeka posvari enkrat ali dvakrat in potem se ga ogiblji." V listu do Galačanov (1, 9) pravi: "Če vam kdo oznanja kak drug evangelij, bodi preklet." In pri sv. Janezu be- rem : "Ce pride kdo k vam, in ne prinese tega nauka, ga nikar ne sprejmite v hišo in ga nikar na pozdravite" (11., 10). Prijatelji moji, lažnjivi preroki vstajajo tudi danes in bodo vstajali po Gospodovih besedah prav do konca sveta. Gorje njim, ki se bodo dali od njih zapeljati; pogubljeni bodo na veke. Je jako važno, da poznamo lažnji-ve preroke, da se ne bomo dali od njih zapeljati. Kako pa jih bomo spoznali? To je važno vprašanje. In Kristus Gospod nam je to jasno povedal. V današnjem evangeliju nam jih slika: "Prihajajo k vam v ovčjih oblačilih, znotraj pa so grabežljivi volkovi. Po njihovih sadovih jih boste spoznali." Pokazal je pa še druga znamenja, po katerih nam bo mogoče lažnjive preroke spoznati. Jaz vam hočem danes pokazati dve vrsti lažnjivih prerokov, ki se javljajo posebno v naših časih. Prva vrsta, na katero vas hočem opozoriti, so brezverci. Prihajajo v ovčjem oblačilu; pravijo, da hočejo ljudstvo poučiti, da jim prinašajo prosveto in napredek; toda znotraj so grabežljivi volkovi, oni hočejo ljudstvo pokaziti. Uče, da ni Boga, da Kristus ni Bog, da je s smrtjo vsega konec, da ni večnosti, ni nebes, ne pekla itd. Da so taki ljudje lažnjivi preroki, mi ni treba nadalje dokazovati-- po njihovih besedah jih spoznate sami ; in Kristus Gospod je sam jasno rekel: "Kdor ne veruje, bo pogubljen." Treba je pa dobro paziti na njihove besede, kajti njihova usta so polna laži. Pravijo, da omikancem, izobražencem ni treba vere; vera je po njihovih besedah dobra samo za nevednega človeka. Ravno narobe je resnica: največji učenjaki so i-meli globoko, živo vero. Take trditve so samo limanica, s katero hočejo ljudi loviti, je to njihova ovčja obleka. Ne bom vam imenoval veliko učenjakov, ki so bili globoko verni. Eden najslavnejših zvez-doslovcev je bil Newton; ta se je vedno odkril, kadar je izgovarjal 206 - A V K MARIA" božje ime. Zvezdoslovec Kepler je napisal veliko učenjaško delo, in ob koncu hvali in slavi Boga, ki je tako krasno svetovje vstvaril. Fizik Volta je bil goreč kristjan in ni nikoli zamudil božje službe. Slavni inženir Lesseps, ki je izdelal načrte za Sueški prekop, je bil pobožen sin katoliške cerkve. Predno je pričel z delom, daroval je svojemu župniku stotisoč frankov, da bi jih razdelil med reveže, da bi si s tem delom usmiljenja zadobil božji blagoslov. Znani naravoslovec Linne je bil prav otroško pobožen. Globoka, prava učenost in veda vodi človeka k Bogu, edinole površnost privede človeka končno v brezverstvo. Poglejte pa sedaj, prijatelji, kako mnogim in neumnim trditvam morajo pogosto neverci verjeti, če hočejo res biti brezverci: to je da ne bi morali verovati v Boga. Morajo verovati, da se je svet sam napravil, morajo verjeti, da so rastline i-t. d. nastale same, in vse to iz materije, tvarine! Uho je samo nastalo, da sliši, oko, da vidi itd. Vse to verujejo . . . Boga pa zametujejo! Druga vrsta lažnjivih prerokov, na katere vas hočem opozoriti, so ti, ki sicer verujejo v Boga, verujejo v Jezusa Kristusa, to vero tudi uče, toda nočejo poslušati Kristusove cerkve. Kristus nam je zapustil svojo vero — — edino pravo, zveličavno vero; in kot varhinjo, čuvarico te svoje vere je postavil svojo cerkev, učečo cerkev--to so škofje združeni z najvišjo glavo cerkve, z rimskim papežem, ki je naslednik sv. Petra. Njim je rekel: "Učite vse narode!" Njim je rekel: "Jaz ostanem pri vas vse dni do konca sveta." Njim je rekel: "Karkoli boste zavezali na zemlji, bo zavezano tudi v nebesih; in karkoli boste razvezah na zemlji, bo razvezano tudi v nebesih." Njim je rekel: "Kdor vas posluša, mene posluša; kdor vas zaničuje, mene zaničuje." In sv. Petru je rekel: "Pasi moje ovce, pasi moja jagnjeta." Edino le cerkev je torej čuvajka pravega in čistega Kristusovega na- uka. In kdor uči in oznanja nauk, kakor ga uči cerkev, ta je pravi prerok ; kdor pa uči nauk Kristusov in je pri tem nepokoren cerkvi, kdor uči to vero po svojem lastnem razumu --ta je, prijatelji moji, kriv prerok ! To je razvidno iz Kristusovih besed : "Ako pa cerkve ne posluša, naj ti bo kakor pogan in očiten grešnik!" Bilo jih je že mnogo, ki so se zmotili v veri; toda vsi se niso obnašali enako: nekateri so svoje zmote spoznali, se podvrgli cerkvi; drugi so cerkveno razsodbo zavrgli in ostali trdovratni v svojih zmotah. ZAHVALA. | Kakor čujemo od našega vr- j j lega potovalnega zastopnika j ! Mr. Mladiča, so se preč. gg. j ! duhovniki radi odzvali našemu j ! apelu nanje, naj bi za mesec ) ! maj priporočili naš list svojim J ! vernikom. Vspeh kaže koliko j ! to pomaga. Bodi tem potom I j vsem in vsakemu posamezne- 1 | 11111 izrečena najprisrčnejša zah- ! j vala. Prav tako prisrčna hvala 1 ! pa tudi vsem lokalnim zastop- ! j nikom in ostalim prijateljem l | našega lista za vsako šmarnico, J ki so jo položili na altar naše j brezjanske Matere. Naj jim ona j I stotero povrne ves trud! Urednik. Zmota se da popraviti in če bi kateri morda še tako globoko padel — zmotljivi smo vsi; tudi Peter je padel jako globoko. Toda kdor je v veri pokoren sv. cerkvi, on je pravi oznanjevalec vere. Nepokorščina nasproti cerkvi pa napravi iz človeka --in če bi bil njegov značaj sicer čist ko kristal — — krivega preroka: "Naj ti bo kakor pogan!", pravi Kristus. Vidite, prijatelji, tu imate znamenje od Jezusa Kristusa samega, po katerem morete spoznati lažnjivega preroka, dasi morda prihaja v ovčjem oblačilu: "Če je pokoren cerkvi, verujte mu; če ne posluša cerkve, ne verujte--je lažnjivi pre- rok, o katerem pravi Gospod: "Varujte se lažnjivih prerokov." Nam Slovanom sta oznanjala Kristusov evangelij sv. Ciril in Metod. Poklicana sta bila v Rim, da bi zagovarjala svoj nauk, ker so ju nemški duhovni tožili, češ, da učita krivo vero. Kaj sta storila Ciril in Metod? Sta H zavrgla poziv? Ne! Z radostjo sta šla v Rim, in njun nauk je bil potrjen. Seveda ta, ki je v zmotah, mora biti jako ponižen, da se podvrže sodbi cerkve, ki je njegove zmote, krive nauke, obsodila; toda ravno ponižnost je prva čednost, katero nam Kristus priporoča: "Učite se od mene, ker jaz sem krotak in od srca ponižen." Lažnjivi preroki pa--in teh je bilo mnogo--so smatrali sebe za nezmotljive in so zavrgli cerkev. To ste dve vrsti lažnjivih prerokov, na katere sem vas hotel opo-zariti: brezverci in ti, ki se nočejo pokoriti sv. cerkvi. Obojih se varujte; ne dajte si vaše vere ukrasti! Edino pravo vero ima sv. cerkev, v nji vstrajajte do smrti. Amen. -o- OSMA NEDELJA PO BINKO-ŠTIH. Otroci tega sveta so modrej-ši v svojem rodu, ko otroci luči. --Luk. 16, 8. Nekako čudna se nam zdi prilika, katero nam pripoveduje Gospod v današnjem evangeliju. Nek oskrbnik je zapravil premoženje svojega gospodarja. Ta ga je pa sedaj pozval ,da naj da račun od svojega gospodarstva. In oskrbnik je rekel sam pri sebi: "Kaj bom storil? Moj Gospod mi je vzel gospodarstvo ! Kopati ne morem, beračiti me je sram . . . Kdo se me bo usmilil? Kdo me bo vzel pod streho?" In je uredil vse hitro in pametno. Sklical je dolžnike svojega gospoda in vsakemu zbrisal nekoliko njegovega dolga. — Ti si dolžan mojemu gospodu sto čebrov olja, napiši petdeset!--r Ti si dolžan "AVE MARIA" 207 sto mernikov pšenice, napiši jih o-semdeset! Gospod ni pohvalil načina oskrb-nikovega, pohvalil pa je njegovo zvitost in prebrisanost, kako je poskrbel za svojo prihodnjost. Rekel je: "Otroci tega sveta so modrejši v svojem rodu, ko otroci luči." To očitanje, prijatelji moji, se tika nas katoličanov, nas otrok luči, ki nismo tako prebrisani, tako zviti, kakor so sovražniki Boga in cerkve. Oni delajo in se trudijo, napenjajo vse sile, mi pa držimo roke v žepih. Oni čujejo, mi pa spimo. Oni pojejo, mi pa jokamo. Oglejmo si danes naše napake in si poiščimo zdravila za nje! - (Oglejmo si najprej otroke tega sveta! So polni življenja, delavnosti in živahnosti; pri svojem delu imajo oči in ušesa odprta. Trgovec napenja vse moči, da bi razširil svojo trgovino. Farmar poskuša vse na svojem polju da bi bila boljša letina ; naročuje razna semena, prebira kmetijske časnike in razprave, premišljuje in špekulira. Poglejmo politike! Govore, razširjajo liste, prirejajo shode, zbirajo prijatelje, obiskujejo volilce, da bi bila na dan volitev zmaga njihova. Tako dela svet, otroci tega sveta: agilni so, delavni na vse kriplje! Kaj delamo pa mi? Tožimo, kako vera propada, da je mladina vedno bolj razposajena, da so cerkve mnogokrat prazne, plesne dvorane pa polne ... In kaj mnogokrat storimo?--Nič! Stariši, vi imate poredne, razposajene otroke pred svojimi očmi, pod svojo oblastjo. Sami jih ne morete strahovati, a v cerkev in v katoliško šolo jih ne pošiljate! Delodajalci, kapitalisti, vi imate po svojih tovarnah delavce z brez-verskim, revolucionarnim mišljenjem! Vaš zgled jim tega ne bo izgnal, dokler se sami smejate, zabavate, veseljaoite, zraven pa zabavljate, mislite, da bo vse prišlo samo-obsebi ... Se motite! Vi, kateri ste še dobri, molite, hodite k sveti maši, pa mislite, da je to za katoličana že dovolj! Kar priznajmo, da smo počasneži, brez-brižneži, lahkomišljenci, zanikrne-ži. "Ustanovimo katoliško društvo," pravi eden v župniji; "združimo se!" Sest, osem, deset mož je navdušenih, ostali pa so hladni, nezaupljivi ! Po župniji so razširjeni protiver-ski časniki; župnik opominja in prosi, da bi si naročili katoliške liste! In koliko jih je, ki svojega župnika poslušajo! Za kak dober namen ni denarja; če je pa kak ples, kaka zabava, bo pa vsega dovolj; za cerkev pa ne more dati niti rujavega centa! Kaj storimo, da bi zmagala dobra stvar? Da bi utrdili vero?--Nič! Dandanes se ljudje pogosto boje storiti kaj dobrega. Shakespeare nam v eni svojih ža-loiger predstavlja kraljevega princa, neusrašenega junaka v boju, pa velikega strahopetneža pred javnim mnenjem. Vidi očeta umirati, rad bi jokal, pa je potlačil solze, ker se je bal, da bi se mu prijatelji smejali. Vprašal je potem enega svojih prijateljev: "Kaj pa bi si bil mislil, ko bi me bil videl jokati?" "Da si kraljevski hinavec." "Vsi bi tako mislili," je rekel princ," "zato ne jokam." Glejte vašo podobo, katoličani našega časa. Vera umira . . . poštenost umira . . . zasebni in družabni mir izumira ... vi pa si ne upate jokati, ker se bojite, da bi vas imeli za nazadnjake. Pa je še veliko hujše. Iz samega strahu, iz samih ljudskih ozirov, edinole radi javnega mnenja podajamo pogosto roke sovražniku in se z njimi bratimo. V župniji je n. pr. napovedan sv. misijon. Koliko pišejo in rujejo nasprotniki proti njemu! Umrl je pa prostozidar, ni hotel slišati ničesar, da bi se spravil z Bogom, zavrgel je njega in zakramente, katoličani se pa udeleže njegovega pogreba! Oče socijalist noče prinesti otroka h krstu, krstijo ga po "Marksovem" obredu, norčujejo se iz naše vere, katoličani pa gredo na pojedine v čast novorojenca . . . Potem pa pravijo, da je svet hudoben, da vera izginja, da se dobrim slabo godi in da hudobni triumfi-rajo! Vzrok temu je naša brezbrižnost, naša zanikrnost, naš strah — — — naše izdajstvo. Ni li to sramota za nas? Učimo se od apostolov! Niso samo molili, niso se samo pokorili, hodili so od kraja do kraja, opominjali •,svarili, učili. Učimo se od prvih kristjanov! Molitev sv. obhajilo, čitanje sv. pisma, vse to je bilo njihovo dnevno opravilo, bila je njihova vsakdanja potreba. Šli so pa in nesli svojo vero tudi k sosedom, v družine, na trg, v kraljeve palače, kjer jih je večkrat čakala ječa in smrt. Učimo se od svetnikov! Bili so goreči do skrajnosti pri razširjanju božjega kraljestva, pri spreobračanju grešnikov, pri popravljanju pohujšanja od strani brezbožnežev. In kaj delamo mi?--Nič! Vstanite, prebudite se, katoličani, v boj, prijatelji moji, za sveto vero katoliško, v boj za vaše družine! Na tem kraju, kjer so vaši predniki postavili svoj pomnik, svojo cerkev, trofej katoliške vere, na tem kraju naj bi vi spali? V vaših družinah, kjer je vladal Kristus, naj bi visel križ zaprašen, umazan od paj-čevine? V vaših društvih, ki temelje na geslu "Verujem v Boga" naj hi se šopirili mlačneži? Šopirili sovražniki Boga in cerkve? Cerkev ne bo izginila nikoli, bo stala na veke. Res je, da se je mej tem, ko so apostoli spali, pričelo Kristusovo trpljenje; toda ni li temu sledilo njegovo vstajenje od mrtvih, ni li sledil veličastni aleluja? Cerkev ne bo umrla. "Otroci sveta," pravi nek francoski,1 pisatelj, "vi mislite, da ste cerkev uničili, toda med tem, ko se vse okoli vas ruši, morate prisiljeni priznati, da edino še cerkev stoji po- konci. Računajte, kaj vam je ostalo. Oznanjali ste naravno vero; kdo se po njej ravna? Vstvarili ste filozof ičen nauk, ki naj bi nadomestil božje razodenje; kje so vaši verniki? Proglasili ste neodvisnost razuma ; a od tega časa, kar je postal svoboden, ravna kakor blazen, ne vedoč ,kam bi se zatekel . . . Popačili ste božjo besedo, širili ste dvome in brezverstvo, toda vzgojili ste ljudstvo tako, da so sedaj vsi narodi v nesreči, da se človeška družba zvija, da pada, da vstaja e-01110 me zašile, ti bomo me naredile, kar potrebuješ.' Za plačilo te ne vPrašamo, nam bo že Bog plačal, za katerega delamo. To je prava, prist-11 a krščanska ljubezen, ki ne išče svojega. Kdor je je deležen, se mu 'nora po gorki obleki, ki jo je ljube-šivala, tudi srce ogreti, če ni Ze popolnoma zmrznilo. Društvenice, kaj pravite na to? bi se ne dalo res tudi po drugih C'sto naših društvih osnovati tak SlValni odsek? Koliko bi se na ta način cerkvi stroškov prihranilo. A- meriško cerkveno blago oz. oprava je slaba, se hitro raztrga. Večnih kolekt je duhovnik prav tako sit kot ljudstvo. Enako pa duhovnik prav tako ne gre rad s kakimi franžami, ki mu vise od plašča, pred altar, kakor ga ljudstvo ne gleda rado. Koliko hvaležnega cerkvenega dela bi imel tu tak šivalni odsek. Ponekod imajo v ta namen posebna altarna društva. A ni potrebno posebno društvo, ga čisto lahko nadomesti odsek maternega društva, morda združen z enakim odsekom Marijine ■družbe. Večinoma se v vsakem Maternem društvu ali Marijini družbi dobe posamezne članice, ki se iz lastnega nagiba lotijo tega bogoljubnega dela. Predsednica našega Materinega društva, Mrs. Kobal n. pr. včasih po cele noči krpa cerkveno obleko in dela novo. Toda za eno je preveč dela, ker nima samo to. Ko bi jih več kako prosto urico temu posvetilo, bi šlo lahko, vse bi se naredilo, cerkvi marsikateri dolar prihranilo, ki bo sicer itak na župnijo padel. Mrs. Hoge lepa hvala, da nas je na to misel napotila. Upamo, da ne zastonj. II. Gilbert, Minn. Dragi g. urednik. Ko sem brala dopis iz Eveletha, od članice Društva krščanskih mater in žena, se jc tudi v meni zbudila želja napisati par vrstic o društvenem delovanju tukaj na Gilbertu. Tudi pri nas imamo obojno društvo, moško najsvetejšega Imena in žensko Krščanskih žena in mater, ter še Oltarno društvo. Ni moj namen obširneje opisovati njih delovanja. Morda je, ali pa še bo kaka druga to storila. Le eno misel, ki jo jc sprožila evelethska dopisnica, naj še jaz malo podprem. To je misel ure molitve, ali častne straže pred Najsvetejšim, ki je po mnogih župnijah že vpeljana. Tudi meni se večkrat ob nedeljah popoldne stoži po starem kraju, ko mislim, kako tam naše matere in žene kleče pred Jezusom v tabernakeljnu in molijo uro molitve, kar je bilo nekdaj tudi moje veselje. Po mojem mnenju jc to v Ame- riki še bolj potrebno, kakor je bilo vsaj prej v starem kraju. Vsaka župnija ima več kot preveč bogomrzkih in pozabnih ljudi, ki žalijo Jezusa v Najsvetejšem zakramentu in kličejo prekletstvo za župnijo. Da Jezusa potolažimo in mu za ta žaljenja zadostimo, bi bilo nedvomno lepo in njemu drago, če bi se gotove dneve zbrala vsa verna župnija pred taber-nakeljnom k uri molitve in tako Jezusu pokazala, da tudi njo boli ta nelrvalež-nost, s katero mu zgubljeni sinovi in hčere plačujejo njegovo brezmejno ljubezen do nas. Gospod urednik, jaz Vam želim prav trdnega zdravja, da bi mogli tudi za to kaj storiti, da bi se ta lepa misel skoraj uresničila po vseh naših naselbinah. Naročnica Ave Maria. Prav vesel sem tega poziva, vesel zlasti zato, ker je izšel iz srede naših žena samih. To je dobro znamenje, da si naše ljudstvo zopet žele evharističnega Solnca, ki jih je zadnja leta v stari domovini, tako ljubko obsevalo in jih ogrevalo. Jaz od svoje strani sem pripravljen vse storiti, da nam skoraj zopet posije skozi oblake. Kakor vam je znano je pred par leti Ave Maria imela poseben korner pod naslovom: Častna straža, ki je bil posvečen aposto-latu evharističnega češčenja. Da bi ta apostolat tim vspešnejše vršili, smo ta korner pred tremi leti spremenili v lastni list "Glasnik presv. Srca Jezusovega." Ta ima zdaj nalogo to češčenje razširjati. Ker vneto vrši svojo nalogo, bi bilo želeti, da bi imel več naročnikov. Kdor ima naročenega, na tega vedno lahko računate, da ko izide mobilizacija za častno stražo, ga ne bo manjkalo. Dobro bi bilo, da bi čimprej mobilizirali vse prijatelje evharističnega češčenja, da bomo imeli 1. 1926. ko bo v Chicagi svetovni evlia-ristični kongres vse že lepo organizirano in da bomo mogli Slovcnci kot samosvoja močna in junaška straža tabernakeljma nastopiti in si tudi tu pridobiti pred svetom naš nekdanji častni narodni naslov: Verni slovenski narod. Bog daj! 214 "AY* MARIA NA RAZGLEDU PO AMERIKI. Vesele in žalostne iz Puebla. Nekdanji učenec naše slovenske šole Rev. Georg Luba, O. S. B. je imel 10. jun. v cerkvi sv. Antona svojo novo sv. mašo. Slavnosti govor je imel njegov rojak in sošolec Rev. Leo Rehak, O. S. B. Rev. Ciril Zupan O. S. B. se ni mogel udeležiti te vesele slovesnosti svojega nekdanjega učenca, ker je bil isto nedeljo slavnostni govornik na srebrni sv. maši Rev. John Peršcta v Kansas City, Kans. Pri fari (Grove) se pridno pripravlja tridnevni fair v prid cerkve, ki jo je treba na novo dekorirati. Na Bescmerju je pa nujno potreba nove šole. Zveza sloveilsko-brvatskih mater je v ta namen te dni priredila Picnic. Kar je dobrega je vse pridno pomagalo. Še nekaj bolj zaspanih je to navdušenje na novo ogrelo za cerkev in šolo. Veliko jih pa še spi. Kakoršne matere, take seveda hčerke. Za obleko in moko vse, za cerkev nič. Toda skušnja uči, da je iz take moke slab kruh. Prej ali slej jja taka dekle s solzami ugrizne. P. C. Z. Novi chicaški župan — katoličan. Vroč boj se je bil v začetku aprila za chicaški županski stol. Resna kandidata sta bila katoličan, Kolumbov vitez, William E. Dever in protestant in prostozidar Artur C. Lueder. Prvi je član demokratske stranke, drugi republikanske, ki je zdaj pri glavnem krmilu. Pro-tikatoliški elementi, mej njimi posebno Klani, so storili vse, da bi Luedcrju priborili zmago in se pod njegovo vlado dobro imeli. A kakor je videti, je Chi-caga pri vsej lumpariji, ki je nagroma-dena v mestu, vendar še toliko zavedna in poštena, da je izvolila katoličana z večino 103,0000 glasov. Tako je že drugo največje mesto v Ameriki za New Yorkom, dobilo zavednega katoličana za župana. Novi župan je eden tistih, ki so hodili "od pluga do krone." Kot sin bostonskega strojarja se je prvotno 0-prijcl obrti svojega očeta. Kot zrel mož ie prišel po svoji obrti v Chicago. Tu je začutil, da, da mu je Bog dal glavo za kaj druzega kot za to. kako se kože stroje. Šel je v večerno šolo in no letih truda in napora postal odvetnik. Deset let kasneie se je povspel do alder-mana. Kmalu za tem je bil pa izvoljen zt sodnika, v kateri službi je bil dozdai, ko mu je ljudstvo poverilo vodstvo tega ameriškega Babilona. Upamo, da bo marsikaj drugače v mestni upravi. Bog daj da boljše, kakor je bilo doslej. Zgovorne številke. Preteklo leto se je po statističnih podatkih v Združenih državah naveličalo življenja 13,350 oseb, obojega spola. Mladinski samomori so se v zadnjih treh letih podvojili. Leta IQ19. jih je statistika konštatirala 477; lani pa 900. Kako vendar to, da se celo v zlati, raznih udobnosti polni Ameriki, ljudem vedno bolj studi življenje? V oholi, pa tako ponižani Nemčiji, ter sestradani Nemški Avstriji, bi bilo sorazmerno število samomorov umljivo- A v Ameriki? Statistikarji navajajo različne vzroke, mladostne ženitbe, skrahirani šolski sistem., razorano družinsko življenje. Gotovo, vse to je ljudem potiskalo samomorilno orožje v roke. A vse to se lahko strne v en glavni vzrok, ki je korenina vseh drugih, to je bil verski ban-kerot dotičnih. Brez vere je sain-omor tacega. ki mu tostransko življenje nudi več trnja, kot cvetja, nekaj logičnega. "Vesel" dogodek prohibicije. Prohibi-cija je doživela nov "vesel" dogodek. Povila je hčerko z imenom Narkoza. Ta je šele pravi "frihtelc" ki mater za več kot sto procentov "bita." Silno se raz-pasuje zlasti po mestih uživanje narkotičnih sredstev, ki človeka, ki se jim je vdal, še hujše zasužnijo, kot alkohol in imajo še veliko slabše posledice za njegovo telesno in duševno življenje. To je res pravi strup, ki bi ga smele imeti samo lekarne in ga prodajati le pod strogo zdravniško kontrolo. Brezmejna ameriška dobičkaželjnost ga je pa v tej dobi suše kontrobandirala na splošni trg. Seveda si vsak, ki ne more brez "o-kajenja" živeti, rajši privošči primeroma majhne in ccnp količine tega, kakor dragega alkohola, ki ga še težko dobi. Ko pa v kratkem postane njegov suženj, je zgubljen. Ali bo od njega konec vzel, ali si bo pa v obupu, ker vidi, da se ne more iztrgati iz njegovih krempljev, sam končal življenje. Oboje vrste slučaji se dan za dnem boli množe in to celo mej mladino. Da se ljudstvo ubrani te sramotne sužnosti, je detroitski škof Rt. Rev. Gallagher izdal na vise organizacije svoje škofije apel, naj z združenimi močmi nastopijo proti temu novemu grobokopu ameriških narodov. Ave Maria in — Trocky. "Kako pa ta dva prideta skupaj?" bd kdo rekel. "Pa se ta rdeči car menda vendar ni na Ave Maria naročil?" Tega se menda lii ravno bati. Resnica pa je da sta se Ave Maria in Trocky enkrat mimogrede malo seznanila. To je bilo kmalu po njeni u-stanovitvi v New Yorku. Kje se bo najceneje in najprimerneje tiskala, to je- bilo takrat pri skromnih financah glavno vprašanje. Ko si je njen ustanovnik in prvi urednik Rev. Kazimir s tem problemom belil glavo, je prišel do zaključka, da bi zaenkrat morda še najbolje kazalo, se obrniti na najbližjo tiskarno, nasproti naši njujorski rezidenci. Sicer je vedel, da je lastnik čifut, vedel je pa tudi, da so taki čifuti, ki so šele v začetku svoje biztiiške kariere, navadno najbolj zmerni v cenah. Gre. k njemu, pove kaj hoče, a dobi odklonilen odgovor, češ, da njegova mala tiskarna služi drugim namenom. Takrat ustanovnik Ave Marije še ni vedel, da je imel, o-pravka s tistim Trockyjem, ki se je kmalu potem kot repatica pojavil na krva-vo-rdečem ruskem nebu, drugače bi si ga bil malo bolje ogledal. Pač pa mu je pozneje postalo jasno, kake namene je imela njegova tiskarna. V boj za katoliško šolo. Ta mobilizacijski oklic je sklenil in objavil upravni odbor naše katoliške centrale N. C. W. C. 11a svoji seji v Chicagi. Ne le nadalj-ne prodiranje framasonerije hoče ustaviti, ampak tudi vse storiti, da si zgubljeno postojanko v Oregonu, ki jo zma-gavec pravkar utrjuje, zopet osvoji. Vsi udeleženci seje, škofje in pravni izvedenci, so bili enega prepričanja, da je ore-gon.ska postava, ki je tamkajšnim katoliškim šolam zadala smrtni udarec, v kričečem nasprotju z našo ustavno sviobodo in naravnimi vzgojnimi pravicami sta-rišev, kakor tudi s pravicami katoliške cerkve. Sklenilo se je intenzivno podrobno delo, za uveljavljcnje teh prirojenih in ustavno zajamčenih pravic, kakor tudi potrebna finančna pomoč. Gotovo je lažje postojanke držati, kot pa zgubljene nazaj osvojevati. A ker je prva padla, padla v prvi vrsti radi zaspanosti katoličanov, je neizogibno, da se preide v ofenzivo, naj bodo žrtve še tako velike, ker so sicer vse druge postojanke v nevarnosti, da padejo. PO JUGOSLAVIJI. Velika noč v Sloveniji je bila letos kljub žalostnim razmeram- t« vesela. Ka- ?r so Judje velikonočno nedeljo žalost-n| Povešali glave, ko se je raznesla no-V|ca: "Vstal je!" tako tudi slovenski Jud-ki bi Kristusa v Sloveniji rajši da-"Cs križali, kot jutri. Kako so bili pijani "amišljene zmage nad njim, o kateri so j!"s'ili, da jo imajo že v žepu. Srbska su-l'c?> če že ne slovenska, tako so mislili, Kristusu prebodla stran, ter zapeča-"a njegovo smrt in grob. Oscmnajste-Ra marca so pa pečati popokali, sla-^e"sko ljudstvo je odvalilo kamen od j?'°ba in Kristus jc v Sloveniji tako ve-^casten vstal, kakor morda še nikoli. Ce erete volivni izid, vidite povsod Slo-Vc'isko ljudsko stranko na prvem me-?tu> razun vedno zaspane Ljubljane in Par starih liberalnih gnezd. Ves hrušč !" trušč krščenih Judov, vse mazanje "!. teroriziranje, vsi potujoči ministri, "J''1 grožnje in njih obljube, vse je bilo j"astonj, naše ljudstvo ni hotelo in ni .otelo za njimi in z njimi kričati: Kri-ga! ampak je enoglasno iz polnih ?rc zaorilo: Kristus je naš kralj! Razo-tarana zdaj gleda vsa slovensko-srbska s°(lrga in premišljuje, kako bi najbolje "Obolela velikanski poraz, ki ga očit-J10 Priznava- Ko bi bila Slovenija av-.°n°nina, bi se zanjo začeli zopet zlati Cas' miru in napredka. Zdaj pa, ko je naimanjši del Jugoslavije, bo treba še ""logih bojev, predno uveljavi svojo ta- 0 enodušno izraženo voljo, da se za ako mater, kakor ji je Jugoslavija zdaj, C|)0_ zahvali. Kakor vse kaže jc to še a,cč. Sicer so zadnje čase nekatera ^"anienja kazala, da ne bo več treba ta-, ? dolgo čakati, če bo narodova volja, 1 io je pri volitvah pokazal, res kaj ^'jala. Saj se je ogromna večina Hrva- °v pod vodstvom Radiča istotako jas-1,0 i" glasno izrazila proti trinoški hege-m°»iji Srbov. Prišlo je celo do neke 2Veze mej Hrvati in Slovenci za skupni "astop proti centralistični vidovdanski Us(avi, ki je Slovence in Hrvate srb-stvu zasužnjila. A vse kaže, da Srbi tudi } tem slučaju ne niislijo nazaj dati, ar^ so na krožniku dobili. V skrajnem Ucaju, če bi imeli ljudski zastopniki Ustavnim potoni izvojevati avtonomijo, j"1 še kaj več, mislijo uvesti vojaško dik-a'uro, da s prusaško silo ukrote neza-°voljnc brate in jih če ne z lepo, pa z Rrdo spravijo pod eno kapo. Srbi i-!^ajo prav tako že narejeno Jugoslavijo, k°_r je bil, kakor Rev. Trunk piše, ko-r°ski plebiscit že prej narejen, predno je l'il razglašen. Vprašanje je le ,čc jim 0 "ratalo." Kajti mej Koroško in an-a,,to na eni strani, ter mej Srbi in o-®,alimi narodnostmi v Jugoslaviji na n,gi strani, razmerje ni enako. Če se bo Srbija tudi v tem uračunala, ka-, 0r se ie te dni, ko je hotela Bolgarijo ..ar lepo brez krčmarja kasirati, a so Jl večje sestrice povedale, da ima malo Prevelik apetit ter ji zapovedale, naj na-rUsen meč lepo mirno nazaj v nožnico ytakne. Se razume, da se na kake strice Amerike, ali odkod drugod ni zana-ker je to naš domači prepir. Seve, Ce bi se Slovenci in Hrvati s Srbi v Podobi kake revolucije pomerili, bi ti strici takoj prišli čez mejo "red delat." To je pa tudi ena taka beseda, kakor rekvirirati, po domače krasti. Gotovo je, da naša mila domovina zdaj ne leži na nežnih, duhtečih rožah, temveč na bodečih nežah in žgočih koprivah. PO DRUGIH KRAJIH. Protestantizem v razsulu. Hrbtenica vsega protestantizma je bila Nemčija in sicer "kajzerska" Nemčija, kakor je bila pravoslavja carska Rusija. Nemški "kaj-zer" je bil papež protestantizma, kakor ruski car pravoslavja. Ne kaka notranja sila je držala protestantizem in pravoslavje skupaj, ampak zunanja moč koncentrirana v rokah teh dveh samodržcev, "kajzerja" in carja. Komaj je preteklo par let po strmoglavljenju carstva, že se jc pravoslavje razcepilo ne vem na koliko cerkva. Protestantizem je sicer že zdavnaj šel v franže, a železna pest "kajzerjev" združene Nemčije, zlasti Viljema Zadnjega, je znala te raztresene ude vsaj na zunaj zvezati v eno celoto. Po njegovem padcu so protestantje v verskem oziru mnogo na slabšem kot pravoslavni. Oficielno pravoslavje je sicer suha veja brez soka, a v ljudstvu, zlasti v Rusiji, ki je srce pravoslavja, polje še živahno versko življenje. Protestantizem je tudi na znotraj, glede verskega čustvovanja in življenja v zadnjem štadi-ju jetike. Ljulika, ki so jo sejali tisti, katerih dolžnost bi bila sejati zdravo seme, je pognala in s svojo bohotno rastjo zadušila plemenito rast. Pastorji sami, ki so se toliko časa prepirali o verskih resnicah, da jim nazadnje ni ničesar ostalo, niti Kristus-Bog, so prevzeli vlogo hudobnega človeka, ki je ponoči, ko so drugi spali, zasejal ljuliko. Zato danes takorekoč v zraku vise. "Kajzerja" ni, da bi se mogli prijeti za njegovo železno roko, v ljudstvu nimajo zaslombe, ker vedo, da mu niso bili pastorji-pastirji, ampak mercenarii-najcmniki. Radi bi se na novo orientirali, a ne vedo kako. Kolikor glav toliko misli. Je povsem umljivo, če so nekam zmedeni in nervozni. Ta nervoznost v centru protestantizma, se pa bolj ali manj javlja tudi na skrajnih točkah, v Angliji in Ameriki. Anglikanski protestantizem se še hitreje razkraja, kakor se je prej. Bogati ameriški, ki sloni na raznih dolarskih "kajzerjih" in carjih, si hoče z raznimi ekstraviaganca-mi: prohibicijo, plavo nedeljo in podobnimi obupnimi poskusi pomagati na trdnejša tla. Tudi besnost naših protika-toliških fašistov Ku Klux Klanov je en tak obupni pokret. Ko se človek potaplja je vsako sredstvo dobro in dobrodošlo. Božji mlini so v obratu in ti vedno dobro meljejo. "Boljševizem v smrtnem boju." Tako je naslov knjižici, ki jo je spisal Italijan Zingarelli. Jeli ima to kako stvarno podlago, ali je le želja celega kulturnega sveta, je treba še počakati. Rusija je v krogu narodov velika sfinga. Boljševizem je bil že tolikokrat v agoniji, smrtnem boju, kakor Lenin. Vsekako se pa zdi, da se tamkajšne razmere bližajo svo* jemu zenitu, svojemu višku. Boljševi-ki so svoj lok do skrajnosti napeli. Nič čudnega ne bo, če poči. Sovjetska vlada, katere zli duh jc zdaj čifut Trocky, je napravila zadnji obupni poizkus, prisiliti ljudstvo, da bi se sprijaznilo z rdečimi nebesi. Ker se pa globoko verni ruski duši vedno bolj toži po nebesih, ki mu jih obljublja in daje vera, hočejo boljševiki to z vsemi silami in sredstvi za-treti.Pred par meseci je sovjetska vlada izdala "ukaz", da se imajo zapreti vse katoliške cerkve po Rusiji in da se niti v privatnih prostorih ne sme vršiti nikako bogoslužje. Temu satanskemu nasilju se je katoliška duhovščina pod vodstvom nadškofa Čepljaka praktično uprla. Po zasebnih hišah je opravljala bogoslužje in poučevala krščanski nauk. To je rdeče peteline tako ujezilo, da je dala vseh petnajst kat. duhovnikov z nadškofom aretirati in jih postavila pred sodišče. Genljiv prizor je bil dne 4. marca pred Nikolajevem kolodvorom v Pctcrburgu. Ves katoliški Pe-terburg — okrog 50.000 katoličanov šteje — se je zbral tam. Ko je rdeča banda pripeljala nadškofa in petnajst duhovnikov, da jih odžene v Moskvo pred sodišče, je nastal glasen jok osirotele črede. Vse je hotelo še enkrat prejeti blagoslov svojega junaškega nadpastirja, ki je moral radi njih pred sodišče. Še pravoslavni se niso mogli zdržati solz. Kaj se jc v Moskvi godilo z njimi in kakšen je bil izid poroča moskovski kores-pondent njujorškega Hcralda. Pod predsedstvom znanega Krilenka, bivšega "fcldvcbelna" poznejšega boljševiškega gencralissima, je sodnik Kelkin vsacega izmej duhovnikov posebej vprašal, če so mladino pod osemnajstim letom res zasebno poučevali v krščanskem nauku. Na kar so vsi po vrsti odločno odgovarjali: Da! Potem jim je sodnik prebral sovjetska "postavo," ki prepoveduje mladino pod osemnajstim letom z verskimi "bajkami trapiti." Za tem jim jc bilo stavljeno vprašanje, če so potem, ko so jim bile cerkve "postavno" zaprte, še maševali. Zopet je bil krepki "Da" odgovor. Sledilo je vprašanje, če bodo to še kdaj storili. In zopet je bil samo e-nergični Da odgovor. Potem jim jc bila dana alternativa, ali, ali. "Rim tako uči," je dejal sodnik, "sovjetska vlada ravno nasprotno. Komu se boste pokorili, ali Rimu, ali rdeči Rusiji?" Trenutno je na-daji jc mislil, da se pomišljajo, da jim je stal molk. Judovski sinedrij v drugi iz-odločitev težka. Takrat se pa najmlajši mej njimi in najneustrašnejši, ki jc to bando naravnost preziral, oglasi: "Rimu!" Rimu . . . Rimu ... je potem šlo od prvega do zadnjega. Kocka je padla, obsodba je bila zapečatena. Bila je stroga. Nadškof in njegov ganeralni vikarij Dudkijevič, sta bila obsojena na smrt. drugi na večletno ječo. Ko je nadškof slišal, da ga čaka smrt, je objel svojega zagovornika, nekega pravoslavca in oba sta se zjokala. Komaj je svet zvedel o tej obso.dbi, ki ima svoj par samo na Pi-latovem dvoru, je začelo deževati protestov od vseh strani celega sveta. Vlade, 2l6 "A V B MARIA" katoliške in nekatoliške, katoličani, protestanti, judje, celo socialisti, seveda ne take propalice kot so slovenski, vse jc ogorčeno obsojalo to barbarstvo. Na podlagi teh protestov ali kakor sovjeti pravijo že prej, je bil nadškof pomiloščen na io-letno oz. dosmrtno ječo, ne pa njegov generalni vikarij. Tega so odvedli v ječo, kjer je bil od zadaj v glavo ustreljen. Izvršitev obsodbe potrjuje tudi sovjetska vlada. Ista usoda, kakor katoliško duhovščino, čaka tudi pravoslavno, ki je ostala zvesta svoji cerkvi. Vrhovnega poglavarja pravoslavne cerkve, patriarha Tihona in več duhovnikov, so že postavili pred sodišče. Kakšen bo izid še ni znano. Najbrže ne dosti boljši, kakor glede katoliških duhovnikov. Jud ni nikoli v zadregi za vzroke. Toda prej ali slej pride ta nedolžna kri, ki jo prelivajo, tudi nanje, kakor je prišla nad njih očete kri kalvarijske žrtve. Little Flower — blažena. Kdo je ta "Mala rožica," je večini katoličanov že znano. To je Sestra Terezija od Deteta Jezusa, karmelitarica. Navadno se imenuje Mala Terezija, kar so sicer tako prozaični Angleži pesniško izrazili z ZAHVALE. Prisrčna hvala Mariji Pomagaj za uslišano prošnjo. Prilagam za eno sv. mašo njej na čast, $q pa za kinč njenega altarja na Brezjah. Mrs. Mary Hegler, Pueblo, Colo. Tudi jaz sem dolžna se javno zahvaliti, ker sem bila v stiski uslišana. V podporo Marijinemu listu pošiljam $2. Mrs. John Susha, Sheboygan, Wiss- S hvaležnim srcem tudi jaz javljam javnosti, da sem pri presv. Srcu Jezusovem in Mariji vedni Pomočnici dobila za kar sem prosila. Prilagam mali dar. Katarina Simonich, Joliet, 111. Bila sem nevarno bolna. Z zaupanjem sem se obrnila do "Zdravja bolnikov" in hvala Bogu in Mariji ne zastonj. Zato se tu javno zahvalim za uslišano prošnjo in prispevam za Ave Maria mali dar. Frances Dremelj. Iz srca se zahvalim prebl. Devici Mariji in sv- Ani za uslišano prošnjo in se še nadalje priporočam za milostno varstvo. Mrs. Frances Gasperich, Joliet, III. Bolna sem se podala na deželo. Takoj sem spoznala, da mi je bolje v svežem podeželskem zraku. Ker je pa sam zrak včasih preslab zdravnik, sem se o-brnila na boljšo zdravnico prebl. svojo nebeško Mater, Milostno mi je pomagala. tipam, da bom kmalu zopet na Little Flower- Dasi je Jjila članica najstrožjega ženskega reda, karmeličank, se vendar zdi njena pot do svetniške popolnosti kakor z rožami posuta. Če človek bere njen zanimiv življenjepis, dobi vtis, da svetnik ali svetnica postati vendar ni taka coprnija, kakor mnogi menijo. Ona je to v enem oziru prav na lahko vzela. Bogu je rekla: Tu-le me i-maš za igračo. Naredi z menoj kar hočeš. Ce me ljubeče vzameš v roko, kakor otrok novo igračo, mi bo prav; če me v kak kot zalučaš, kakor otrok igračo, ki se je je naveličal, mi bo tudi prav. Bog se je tega držal, ona pa tudi. Včasih jo je ljubeče prijel za roko, včasih jo je pa tudi trdo stisnil in pokoril. Ona je pa vedno enako ljubeče poljubljala roko božjo, naj jo je božala ali tepla. Tako je zgodaj dozorela za nebesa in za altar: Božji blogoslov. Saj veste, kaj razumem pod tem božjim blagoslovom, fina ali druga mati, četudi ne morda iz-mej naročnic Ave Marije, se bo pri tem malo nasmehnila. Bodi, dasi bi bilo bolje, da bi se zjokala. Tistim v tolažbo in pogum, ki imajo to še za božji blagoslov, naj povem, da je bil največji1 božji blagoslov navadno v tistih družinah, RAZNO. svojem mestu. Prilagam $1. za Ave Marijo- Kat. Pavlic, Dover, N. J. -O- DAROVI ZA AVE MARIJO. Po $5.00: Mary Otoničar, Cleveland, Ohio, za Glasnik. Po $2.50: Agncs Novak, Greaney, Minnesota. Po $2.00: M.rls J0I111 Susha, Sheboygan, Wis-Neimenovana, Barberton, Ohio. Po $1.00: Frank Ulčar, Gilbert, Minn. Za Glasnik. Frank Skul, Cleveland, O.; Paulina Lunder, Cleveland, O.; Mary Zot, Cleveland, O.; Mary Okečič, Pueblo, Colo.; Agnes Jordan, Willard, Wis.; Mrs. J. Grandlic, Sheboygan, Wis.; Ana Per-šič, Greaney, Minn.; Mrs. Neža Ložar, F.lv, Minnesota. Po 50c.: Apolonia Kern, Gilbert. Minn. Za Glasnik. Johaji Knaus, Gilbert, Minn.; Ivana Kodrič. Cleveland, 0-: Math. Flajnk. Cleveland, O.; J. Mevžek, Newark, N. J.: Johana Flek, Greaney Minn.; Maks Krolnik, Grafton, Wis.; J. Progar, Whiting, Tnd.; Mrs. Lužar, Cleveland, Ohio. ZA SV. MAŠE K MARIJI POMAGAJ. Jennie Zupančič, Cleveland, O. za zdr. $2 (2); Jernej Intihar, Dodson, ki so to reč Bogu prepustile. V dokaz nekaj zgodovinskih podatkov: Sv- Ber-nard je bil tretji izmej sedmih otrok, sv. Tomaž Akv. šesti otrok, sv. Igna-cij Lojolski trinajsti. Sv. Vincenc Pav-in sv. Janez Berchmans sta izšla iz družine s petimi otroci, sv. Alfonz Ligvo-rij, sv. Marjeta Marija iz družine s sedmih otroci; sv. Alojzij, bi. Grinjon mon-fortski, Bernardka Lurška iz družine z osmimi otroci; sv. Janez Krstnik de la Salle, bi. Bernardin Feljterski iz družine z desetimi; sv, Terezija, bi. Katarina Labour iz druž. z enajstimi otroci; sv. Benedikt Jožef Laber iz družine s petnajstimi, sv. Pavel od Križa iz družine s šestnajstimi, sv. Frančišek Borgia iz družine s sedemnajstimi, sv. Katarina Si-jenska celo iz družine z dva in dvajsetimi otroci, vsi iste matere. Pa ravno ta zadnja, ki bi morala biti po sodbi modernih padarjev človeške družbe popolni kreten, jc bila velika žena, ki je za časa tako zvane "babilonske sužnosti" papc-štva v Avignonu samim kardinalom levite brala in največ storila, da se je papež Gregor XI. vrnil iz "babilonske sužnosti." Ma- po nam. $2 (2). Anton Stiglic, Sheboygan, Wis. v zaliv. $4.50 (4); Mary Urbanija, La Salle, 111. po nam. $1 (1); JoeTJ'laninšek, Uniondalle, Pa. v d. nam. $!■ (1); A. in K. Selau, Forest City, Pa. za zdr. $1 (1); Mrs. Taucher, Rock Springs, Wyo, v zali. $1 (1); Helen Maren, Gilbert, Minn, v dob. nam. $3 (3); Mary Jakopič, Steelton, Pa. po nam. $5 (5); Ter. Stefanič, Tower, Minn, po 11am. $2 (2); John Hladnik, po nam. $1 (1); at. Shonta, Chicago, za rai. s. star. $2 (2); Mary Fatur, Lansing, O. za raj star. br. in sestr. $5 (s); Antonija Be-rus. Bridgeport, O. za zdr. $5 (5); John Molek, Forest City, Pa- po njeg. nam-$5 CS)- Ivana Gal, Johnstown, Pa, za r. moža $5 (s); Mary Hegler, Pueblo, Colo. II. č. M. B. $1 (1); Neim. po nam. $1 (1). DAROVI ZA K MARIJI POMAGAJ. Mary Hegler, Pueblo, Colo, $0.00 za mil. kapelo; Jernej Intihar. Dodson, Ma. $0.50; Marko Blut, Joliet, 111. $050; Ana Blut, Joliet, 111. $0.50; Apoloni jo Kostelc. Toliet, 111. $0.50; Agnes Sodeč. Joliet. III. $025; Marv Trlea. Joliet, 111. $0.25; Neimenovana, Forest City, Pa. $0.50. Te sv. maše oz. darovi so došli od 7. maja do 6. junija in bili odposlani na Brezje 7. junija. VPRAŠANJA IN ODGOVORI. Vprašanje: V starem kraju so nam s Prižnice brali škofovo pismo, v katerem 50 bili gotovi protiverski časopisi imenoma prepovedani. Tukaj jih pa noben škof ne prepove, dasi imamo dosti časo-Pisov, ki so stokrat slabši, kakor so bili starokrajski. Ali se jih zato sme brati, ker niso izrecno prepovedani? Odgovor: Nikakor! Knjige, časopisi, k' pišejo proti veri in zdravi morali ali "favnosti, so po naravni in božji posta-Vl Prepovedani, če tudi iz kateregakoli vzroka po cerkveni niso. Ko bi mi tu v Ameriki imeli svoje narodne škofe, kakor jih imajo v starem kraju, ki bi podali vse razmere v katerih živimo, podali vse žive in tiskane sovražnike nase sv. vere, bi časopise, kakor so: Glas Svobode, Prosveta, Proletarec. Čas, E-"akopravnost, Glas Naroda, gotovo tudi "ravnost in izrecno prepovedali, ker vsi Spodkopavajo vero, ali pa širijo versko Prezbrižje, kakor Glas naroda. Ker pa tu "'niamo svojih višjih pastirjev, da bi "as na vsacega volka, ki se nam bliža v ovčjem oblačilu takoj opozorili, mo-ranio biti sami oprezni. Kakor hitro sPoznamo, da kak časopis napada to, kar nas cerkev uči, piše v nasprotnem SlT>islu; nam zdrava pamet in vest, rne-s'o škofa, povesta, da takih grobokopov vere ne smemo ne naročati, ne brati, ne • Ja kak drugi način podpirati. Mnogi na- 51 ljudje pa v tem oziru nimajo nikake-Ra "zrajtala." Primerilo se mi je že, da Seni prišel v družino, ki se mi je opiso-vala kot vzorna katoliška družina, steber župnije. A na mizi sem videl Glas Naroda. Gospodar se mi je še pobahal, ^a nasprotno časopisje nima pristopa v nJegovo hišo. Glas Naroda je menda v njihovih očeh izrazito katoliški list. Cul sem o neki članici Marijine družbe, k' je baje dejala, da je G. N. all right "st, četudi včasih malo duhovnike "pe-R'a," saj dekleta tudi. Ne mislite, da je Po mojem vsak list protiverski, ki včasih t»di kakega duhovnika v roke vzame. Ce je zaslužil naj ga le, seveda njega, ne duhovščino, ne stan. Toda vsak, ki je le Parkrat imel G. N. v roki, ve, da je on Po svoji koloni Petra Zgage izmej vseh "asprotnih slovenskih listov v Ameriki najbolj svinjski. Marijino hčerko, ki ~se "aslaja ob tem svinjaku, bi jaz kot žup-n'k pri priči izbrisal iz Marijine družbe, katoliška zavest pa taka! Vprašanje: Jaz sem svoj business o-?lasjl tudi v nasprotnih listih, ko je prišel agent v hišo. Domači župnik me je Pa radi tega v roke vzel, češ, da se to ne sme. Rad bi vedel, kje je to prepovedano. Odgovor: Prijatelj, v katoliški mora-Še stran bi ti navedel, ko bi ti la-*'nsko znal. Greh je proti glavni zapovedi naše sv. vere, proti ljubezni. Ta Kreh se imenuje v katoliški morali c°operatio, to je soudeležba pri slabem dejanju. Čim bolj je tisti, ki slabo, dela, odvisen od sopomoči druzega, tim večji ?,reh ima oni, ki mu na ta ali oni na-pomaga. Pomagati komu pri slabem, grešnem je brez dvoma greh. Ce-svetne oblasti, ki niso tako^natančne soudeležence tega ali onega kaznjivega dejanja v luknjo vtaknejo in udeležbi primerno kaznujejo. Mislite li, da neskončno pravični Bog tega ne bo storil? Se zelo motite, če tako mislite. Do zadnjega vinarja bo razdeli! krivdo in škodo, ter dotičnemu predložil račun. Čim večji ak-cijonar pri slabem je kdo bil. večji bo račun. Vedite, navadni raznašavec slabih časopisov, ki je obenem raznašavec slabega, se bo moral radi tega' pred Bogom zagovarjati. Enako zadnji stavec protiverskega časopisja. Še bolj seveda naročniki, dopisniki, uredniki in lastniki takih listov. Ti so prav tako odgovorni za vse zlo, ki je tak časopis napravi, kakor banditska družba, ki je napadla banko in jo oropala, dasi jih je morebiti par le na kakem kornerju stalo in opazovalo, če ni morda preteče nevarnosti. To naj bi se zlasti tisti zapomnili. ki svoj business v nasprotnih časopisih oglašajo. Oglasi so posebno za a-meriško časopisje življenskega pomena, njih hrbtenica. Marsikateri bi takoj propadel, če bi ne imel oglasov- Oni ga vzdržujejo v njegovem satanskem aposto-latu, oz. tisti, ki v njem oglašajo. Očitno je, da so za vse po njem povzročenem zlo tudi soodgovorni. Res se, če je sorazmerno važen vzrok, tudi v nasprotnem časopisu lahko to ali ono oglasi. Recimo, da bi bil business v svojem procvitu bistveno odvisen od nasprotnih odjemavcev. To; se pa, kar tiče naše slovenske razmere, ne more reči. Naši verski nasprotniki sicer jako radi in polni sladkosti hodijo okrog naših busi- nessmanov, kadar nabirajo oglase, če je treba pa kaj kupiti, bo sigurno šel k svojemu somišljeniku, ako ga ima le na razpolago. Ko bi se mi tako strogo držali pravila: Svoji k svojim, kakor se ga oni, bi se bil kak "Proletarec" že zdavnaj "stegnil." Naj si naši ljudje le sproti zabeležujejo, koliko jim dajo nasprotniki, v katerih časopisju so oglasili svoje podjetje, izkupiti, pa bodo videli, da so denar za oglas tja vrgli, protiverske-mu časopisju in po njem zlu pa podaljšali življenje. NE POZABITE priporočati na društvenih sejah društvam, ali posameznikom za tiskanje tiskovin KATOLIŠKO TISKARNO "EDINOST Vsa tiskarska dela se izdeluje lično, točno in po nizkih cenah. Pišite nam za cene predno oddate naročila drugam. TISKOVNA DR. EDINOST 1849 W. 22nd Street, Chicago, I1L EDWARD V. SOURBIER Edini katoliški pogrebnik V STEELTONU se priporoča Slovencem in Hrvatom Na uslugo podnevi in ponoči Bell Phone: 191 Front & Swatara Streets STEELTON, PA. ROJAKI kateri želite dobiti iz starega kraja sorodnike ali prijatelje in jim želite poslati prošnje (Affidavit) se obrnite platneno ali osebno na: Michael Zeleznikar Br* SLOVENSKI NOTAR (v uradu "Edinosti.) 1849 West 22nd Street, CHICAGO, ILLINOIS. » AVE MARIA" 4 t IMENIK KNJIG KI SE dobe v zalogi KNJIGARNE EDINOST 1849 West 22nd Street Chicago, 111. MOLIT VENIKI. ANGELSKA SLUŽBA za dečke (kako se streže pri sv. maši__$ DEVICA VERNA, šmarnice DUHOVNI BOJ . DUŠA POPOLNA DUŠA SPOKORNA . _ IZ DUHOVNE zakladnice Tomaža Kempčana . . _ MOJ TOVARIŠ Marija Varhinja nedolžnosti, usnje . . .................... NEBEŠKA Hrana I. In II. zv. a $125. Obhajilne molitve, broš..... OBREDNIK DR. NAJSV. IMENA _ OBREDNIK Krščanskih Mater OBREDNIK za III. red bv. Frančiška PRIPRAVA NA SMRT _I_ Rajski glasovi, usnje ....... Rajski glasovi, vatirano usnje Skrbi za dušo, usnje ........ Skrbi za dušo, vatirano usnje SV. KRIŽEV POT _ SV. ROŽNI VENEC _ SMARNICE, Volčič _ SMARNICE, L. Skufca _ ŠMARNICE arskega župnika _ VODNIK III. reda _ •OB .95 1.00 1.00 1.00 .45 L00 1.25 2.60 .05 .35 .85 .35 1.25 1.25 1.50 1.25 1.50 .16 1.00 .95 .95 .96 .25 .10 Sedemnedeljska pobožnost na čast Marije 7 žal............. ANGLEŠKI MOLIT VENI KI. KEY OF HAEVEN, molitvenik pripraven za vsakogar priročne oblike v različnih vezavah, cen« _od 60c. do_ 2.00 THE CHILD'S PRAYER-BOOK molitvenik za otroke, cena _ od26c. do_ 1.60 THE DEVOUT CHILD, mali molitvenik za otroke ___ .10 THE YOUNG MAN'S GUIDE, molit-venik za mladeniče _______ 1.60 THE YOUNG GIRL'S GUIDE, molitvenik za dekleta ________ 2.00 VISIT TO THE MOST HOLY SACRAMENT. molitve za vsak dan v mesecu, pripraven za vsakega kristjana . 1.60 Poleg navedenih, (prejemamo naročila ga VI« angleške molitvenike, ki Jih je mogoče dobiti pri večjih knjigo-tržcih. HRVATSKI MOLITVENIM. PASTIRSKI LISTI - RED ZA LJUDI živeče med (vetom _ SLOV. GOFFINE. kratka zgodovina cerkvenega leta trd. vez. _______ SLOV. GOFFINE, kratka zgodovina cerkvenega leta meh. vez. ,„ Spolnuj zapovedi, dve knjigi a 50c......................... SV. EVANGELIJ IN DEJANJE APOSTOLOV . . SV. VINCENCIJ, trdo vez. _ TEMELJI KRŠČANSTVA _ UMETNOST V BOGOCASTNI službi. VODNIK MARIJANSKI . - VZORNIKI 1. SV. OBHAJILA _ ZGODBE SV. PISMA, obsegajoče 18. zv. posamezni zv. 20c. ako se naroči vseh 18 zv. skup. stane ŽIVLJENJE G. JEZUSA KRISTUSA. mala izdaja --- ŽIVLJENJE SVETNIKOV, dr. J. E. Zore. . . _ ŽIVLJENJE SVETNIKOV. Matija Torkar, velika izdaja II..... POEZIJE IN PESMI: BISERNICE CERKVENA pesmarica, A. Berk _ CERKVENA pesmarica, L. Dolinar _ CVETJE NA POTI ŽIVLJENJA, M. Elizabeta ___ IZ MOJE CELICE. M. Elizabeta _ PESMI, J. CIMPERMAN _ POEZIJE. F. Levstik _ PSALM1 . . _ ŠOTOR MIRU VRTEC GOSPODNJI, vezan v usnje , RAJSKI CVJETOVI. vezan v usnje . UTJEHA STAROSTI SLAVA BOGU. črna koščena vezava SLAVA BOGU, vatirano usnje _ PUT V NEBO,_ od $1.75 do _ ZVONCEC, navadna vezava _ ZVONCEC. vatirano usnje _ ZVONCEC, črna koščena vezava z okrašavo . . ____________ ZVONCEC, vatirano usnje z okrašavo- 1.00 1.00 1.25 2.00 1.76 2.00 1.00 1.50 2.00 1.75 VALENTIN VODNIK, svojemu narodu ZA SOLNCEM. G. Strniša . _ RAZNE KNJIGE IN SPISI AJDOVSKI GRADEC. J. TominSek— AMERIKA IN AMERIKANCL 3. F. Trunk, v zvezkih, meh. vez. AMERIŠKI SLOVENCI, kaj hočemo, A. Tomec . ____ APOLOGETICNI GOVORI . _ FRANC PIRC. življenjepis _ FRIDERIK BARAGA, meh. vez. _ III. SLOV. KAT. shod v Ljubljani _ KATOLIŠKI SHOD v Ljubljani __ KITAJCI IN JAPONCI _ KOLEDAR DR. SV. Mohorja 1921 _ KRIŠTOF KOLUMB, odkritje Amerike MILOSRQNOST DO ŽIVALI, za mlade in stare . . _ Kratka zgodovina Slovencev, .25 .86 2.00 1.6« I.OO 1.50 .76 .50 1.00 .75 1.00 3-00 .3« .60 2.00 .76 .50 .60 .75 1.00 .76 1.00 .79 .75 .35 .85 NABOŽNE KNJIGE: DUHOVNE VAJE ZA DUHOVNIKE. Urban Nežmah. trdo vez. __$ JEDRO KATOLIŠKEGA NAUKA, trdo vez. -- KRALJESTVO BOŽJE NA ZEMLJI— KRISTUSOVO TRPLJENJE - KRISTUSOVO ŽIVLJENJE IN SMRT I. in II. del a 75c. - MOLIMO, ali najpotrebnejši nauk _ MESIJA NA NOGE V SVETI BOJ NEBEŠKA KRONA. NEVESTA KRISTUSOVA __ OD BLAGOSLOVIL . - O SV. CIRILU IN METODU PAMET IN VERA _ 1.00 .95 .46 .46 1.60 .16 .85 .35 .46 .60 .75 .86 .46 Hrvatov in Srbov ............ KRŠČANSKO N RAVOSLOVJE . _ NARODNO GOSPODARSKI eseji NAŠA DRŽAVA_____ NAŠA POTA. I. in 11. vz. oba _ OBČINSKO POSREDNIŠTVO . _ OSNUTEK — Slov. nar. gospodarstvo OSMERO BLAGROV. nauk za srečno življenje, vezan______ O DVEH GREHIH____ O SV. CIRILU IN METODU _ PETER BARBARIC . _ PLES PODOBE IZ MISIJONSKIH dežel POGLED V NOVI SVET _ PRILIK . P. BONA VENTURA _ SLOVENSKI ŽUPANI _ Več luči, dva zvezka ....... SVETA RUSIJA . _ VOJSKA IN MIR VZORI IN BOJI, Jože Debevc. trdo ZGODOVINA BREŽIŠKE župnije _ ZMISEL SMRTI . __ POUČNE KNJIGE. 1 Domači zdravnik ............. .20 1.50 .05 .60 .85 .45 .86 1.00 .46 .20 .46 .25 •25 .76 .85 .75 .40 .76 .46 1.00 .45 .60 .96 .25 .80 .05 .35 .25 .20 .46 .45 2.00 .95 .75 •75 Domači živinozdravnik ........20 Nauk o čebelarstvu............50 Pevska šola....................................1.25 Pregledna karta S. H. S......25 BESEDNJAK, angleško-slovenski, Dr. F. J. Kern__________________$ 5.00 DOMAČE IN TUJE ŽIVALI V PO- DObah . _______________________________.60 DRŽAVLJANSKI KATEKIZEM, pouk za uobavo drzavljansKetcu papirja __.10 DRUŠTVENI GOVORNIK . __1.00 GOSPODARSKI NAUKI __.50 GOSPODINJSTVO . __1.00 GRŠKO-SLOVENSKI slovar, A. Dokler trd. vez. ______3.00 HIGIJENA NA KMETIH __.75 KAKO SI OHRANIMO ljubo zdravje .25 KATEHEZE ZA PRVENCE __.35 Knjiga uradnih vlog .........75 KNJIGOVODSTVO . ___-.25 KRATKA KATEHETIK A __.20 KUBIČNA RACUNICA___.75 MLADENIČEM, prevz. škof Jeglič _ .40 NASVETI ZA HIŠO IN DOM__.75 NEMŠČINA BREZ UČITELJA __.45 OSNOVA PRAVILA ZA ZDRAVJE MALARIJE. ___.10 OBČINSKI RED __.45 PERUTNINAR _______________.20 DROBNI NAČRTI ZA POUČEVANJE VEROUKA . . ____.25 POŠTNO IZRAZOSLOVJE ___.25 POUK ZAROCENCEM in zakonskim- .65 PRAKTIČNI (hitri računar. vez. v slov. ali angleškem jeziku___.76 PRAVILA ZA OLIKO __.75 PRAVOSLOVJE . . ______.45 RABOJEMNO PRAVO . __.45 REJA DOMAČIH ZAJCEV __.45 ROČNI SPISOVNIK . . __.35 SLOVARČEK k Ovidijevim pesmim. Doki. . . ______,75 SLOVENSKE besede v slovenščini _ .76 SLOVENSKI PRAVOPIS __.50 Sadno vino ali sadjevec.......50 UČITELJ v bojo proti alkoholizmu .45 UMNA ŽIVINOREJA . . __.46 ZAZNAMEK OKRAJŠAV korešpon- denčnih pisem_____1.00 ZDRAVILNA ZELIŠČA __.45 ŽENINOM IN NEVESTAM __.25 KNJIGE ZA MLADINO. Orlič, št. 1 do 7, posamezna št. po ........................ ANGELJČEK, otrokom prijatelj, vod- LEŠNIKI . . ___ nik in učitelj ____$ BOB ZA MLADINO ZOB _ DORE DEDEK JE PRAVIL, trd vez.__ MALI AVE MARIA, letnik 1917. — 1918. . . ______ MLADIM SRCEM . __ POVESTICE . ___ VRTEC trd. vez______ ZGLEDI BOGOLJUBNIH OTROK _ ZLATI OREHI. . _ •05 .45 .35 .30 .55 .46 1.00 .25 .35 .65 .45 .35 POVESTI, ROMANI IN NOVELE. AVSTRIJSKA EKSPEDICIJA BARVASTE ČREPINJE _ BITKA PRI VISU _ BOG IN ZMAGA . _ BOJ S PRIRODO 'BOY", Louis Coloma, _ CERKVICA NA SKALI, ali plačilo sveta . . _____________ CAR IN TESAR____ CESAR MAKS IN MEHIKA _ ČAS JE ZLATO _ ČETRTEK, povest _ .46 .36 .46 .45 .15 .75 .25 .35 .25 .80 .75