UčitelfsKi tovariš Stanovsko politiško glasilo J. t/. ZJ. — sekcife s a dravsko banovino v Ljubljani -r— _ _ ^ __ „ _ _^ _ JJ^ -¿j-m . . = Uredništvo in uprava: Ljubljana. FranMikaneka milom 6/i. Rokopisov ne vrmčmmo. Nefrankiranih pisem ne sprejemamo. Izhaja vsak četrtek. Naročnina letno TEŽ Mesečna priloga » JPrOSVCia« = 60 Din zrn inozemstvo »0 Din. Člmnl sekcije J. U. 17. plmlmje llet s člmnmrinm. Oglasi po oenlka in dogovoru, davek posebe. Wt ček. rmi. 17.7 J J. Telefon 3113 Problem naših strokovno - nadaljevalnih šol (K projektu Uredbe izdane od min. trg. in industrije.) Vse premalo se danes naša javnost zanima za problem strokovno nadaljevalnega šolstva. Zato ji v vzpodbudo priobčujemo še sledeče misli o rešitvi te*>a problema. Učni načrti. To je najšibkejša točka vse«a pravilnika. Kakor že iz naslova »obrtna nadaljevalna šola« samega izhaja, je to nadaljevalna šola, ki ima obrtni, torej strokovni značaj. Če strokovni, odn. obrtni značaj odvzamemo, nam ostane le še nadaljevalna šola, ista nadaljevalna šola, ki je bila prej nastavek osnovni šoli. Mi pa hočemo »strokovno« nadaljevalno šolo, saj je v njej za marsikaterega vajenca edina prilika, da si pridobi, odn. razširi svoje strokovno znanje. Žal, da je to za enkrat mogoče le v teoretičnem pogledu, nudile se bodo pa prilike, da bo šla ta izobrazba itudi v praktično stran, in sicer v šolskih delavnicah. Težnji po »strokovni« izobrazbi vajencev pa načrt pravilnika ne daje prave podlage. Če pogledamo člen 16. načrta k pravilniku, vidimo. da pozna prav za prav dva tipa strok, nad. šole, namreč tip za manjše kraje, nekak podeželski tip. in tip za večje kraje, torej mestni tip. Podeželski ¡tip naj bi služil samo splošni izobrazbi vajencev. To se vidi iz tega, da je nanovo vstavljen predmet »fizika in kemija« ter »verouk«, da pa popolnoma manjka najvažnejši predmet strok. nad. šol, t. j. strokovno risanje. Da strok. nad. šola, čeprav je podeželskega tipa, brez strok, risanja ni več strok, šola, itega menda ni treba še posebe utemeljevati. Ta predmet je torej neobhodno potreben. Bojazen, da morda ne bi bilo zanj primernih učnih moči, nima razloga, ker so predvideni ris. tečaji za učitelje in se bo dalo v razmeroma kratki dobi doseči, da bo imela tudi vsaka podeželska strok. nad. šola izpra-šanega učitelja za pouk strok, risanja. Pač pa je fizika in kemija kot poseben r>redme