Nadaljevalni poduk in ljudska šola. (Govor poslanca Robiča v državnem zboru dne 24. aprila 1894.) Visoka zbornica! Predno spregovorim ob kratkem o nekaterih vprašanjih, ki se tičejo ljudske šole, moram naglašati, da zaslužuje popolno priznanje način, kako pospešuje vlada nadaljevalni poduk. Pri tem bi se pa vendar moralo gledati, da s podukom ob nedeljah in praznikih ne trpe niti eerkvene koristi, niti se krati posvečevanje nedelj. Mladim ljudem tudi raanjka nravne vzgoje in treba je baš na tej stopinji, da se ne podučujejo samo, temveč tudi vzgajajo. Zatorej z veseljem pozdravljam, da hoče vlada, kakor razvidimo izobravnav proračunskega odseka, tudi na obrtnih učilnioah veronauku in vorskim vajam dati primerno mesto. (iotovo imamo poslednji dve desetletji v Avstriji zaznamovati veliko uspeha v nadaljevalnem šolstvu, pred vsem v obrtnem, pa tudi nadaljevalne šole za dekleta, tako imenovane gospodinjske šole, množe se od leta do leta. Te nadaljevalne šole za dekleta imajo pred vsera pred očmi srednji stan, torej premožnejše razrede prebivalstva. Ko se snujejo taki zavodi, misli se le. da se zboljša stanift ->or>oir^ :-__- j seveda ^ugovarjati ne more. Žensko vpraSanje pa ima še neko drugo jako važno stran, zboljšati osodo delavk, žensk nižjih slojev/prebivalstva. Kdor ima priložnost, opazovati zakonsko življenje v delavskih slojili -prebivalstva, bode kmalu spoznal,