Iz soglasja. Kakor so odkrite kvinte in oktave v čveteroglasji zarad praznoglasja zaporedoma postavljati prepovedane, tako pa je tudi prepovedan prestop v veliko sekundo, n. pr.: iz c v dis, iz d v eis, iz e v fis fis i. t. d. *) Po Bstol. Prat."Vredn. Da pa bode to č. gg. bralcem jasno, mislimo si, post., šesto stopnjo od (a mol) s triglasom, kteri je: f, a, c. Vzemimo omenjeni triglas v vseh legah, in prestopimo v bližnji triglas pete stopnje (a mol) e, gis, h. (Glej zglede 1, 2, 3!) Naravnost se tukaj vidi, da je f v pervem zgledu iz soprana v sopran, v drugem iz alta v alt, in v tretjem zgledu iz tenora zopet v tenor preskočil, kar vzrokuje silno razglasje. Da se pa temu pregrešku v okom pride, treba je povsod pri pervem soglasu terco odvojiti, oklavo pa izpustiti. (Glej zglede 4, 5, 6!) Ako pa se iz petega soglasa v šestega prestopiti hoče, naj se pa ravno nasproti ravna, t. j., naj se v šestem terca odvoji. To kažejo zgledi 4. 5. in 6.; sanio da se zadnji soglas pervi , in pervi zadnji igra. Omenel sem pregrešek ta zato, ker se v kompozicijab nahaja mnogo teh napak; pa tudi zato, kcr se omenjeni soglasi mnogokrat drugače razkladajo. Daniel Feigel. Z g I e d i. 3. 6. Ł*E$E^k ^ !¦ e§=S=Ie r r m^^ % mi 5, ^=Ł