23. OKTOBER 2009 23 OCTOBER 2009 št./No 38 3 NACIONALNI RAČUNI NATIONAL ACCOUNTS št./No 5 BRUTO DOMAČI PROIZVOD, TEMELJNI AGREGATI NACIONALNIH RAČUNOV IN ZAPOSLENOST, SLOVENIJA, 2005–2008 GROSS DOMESTIC PRODUCT, MAIN AGGREGATES OF NATIONAL ACCOUNTS AND EMPLOYMENT, SLOVENIA, 2005-2008 V letu 2009 se je nadaljevalo sodelovanje s predstavniki Odbora za bruto nacionalni dohodek (Odbor BND), ki deluje v okviru Eurostata z namenom, da preverja skladnost virov in metod ocenjevanja bruto nacionalnega dohodka z Evropskim sistemom računov 1995 (ESR 95). Tokratna revizija je rezultat tako omenjenega sodelovanja in metodoloških popravkov kot tudi običajnih revizijskih korakov. In 2009 we continued to co-operate with the representatives of the Gross National Income Committee (GNIC), which is organised within Eurostat to verify the alignment of sources and methods of gross national income (GNI) compilation with the European System of Accounts 1995 (ESA 95). The main aggregates of national accounts were revised due to mentioned cooperation and methodological improvements and also due to routine revision. Vrednost BDP za obdobje 2005–2007 se je po tokratni reviziji nominalno povečala minimalno: v letu 2005 za 0,2 %, v letu 2006 za 0,1 % in v letu 2007 za 0,3 %. The effect of this revision on nominal GDP level in the period 2005–2007 is a minimal increase: in 2005 by 0.2%, in 2006 by 0.1%, and in 2007 by 0.3%. Nove ocene realne gospodarske rasti se ne razlikujejo bistveno od doslej objavljenih: nova stopnja gospodarske rasti v letu 2005 je večja za 0,2 odstotne točke, nova stopnja gospodaske rasti v letu 2006 pa je manjša za 0,1 odstotne točke; stopnja gospodarske rasti v letu 2007 ostaja enaka prvotno ocenjeni. Revised GDP real growth rates do not differ significantly from previously published figures: in 2005 the growth rate is higher by 0.2 p.p., in 2006 it is lower by 0.1 p.p., and in 2007 the growth rate remains equal to the initial estimate. Po prvi letni oceni je BDP v tekočih cenah v letu 2008 znašal 37 135 milijonov EUR, kar je nominalno za 7,4 % več kot leto prej (34 568 milijonov EUR). V obsegu se je BDP 2008 v cenah preteklega leta povečal za 3,5 %, predvsem v drugi polovici leta 2008 pa je očiten zastoj gospodarske dinamike. Nova ocena stopnje realne rasti BDP za leto 2008 je sicer enaka prvi oceni po četrtletnih računih. According to the first annual estimate GDP 2008 at current prices amounted to EUR 37 135 million and was 7.4% higher than the previous year (EUR 34 568 million). In real terms GDP 2008 at previous year prices grew by 3.5%, the second half of the year was marked by declining economic dynamics. The revised real GDP growth for 2008 is the same as initially estimated by quarterly accounts. Obseg bruto dodane vrednosti v cenah preteklega leta se je v letu 2008 po posameznih področjih dejavnosti najbolj povečal v dejavnostih finančno posredništvo (za 7,1 %), promet, skladiščenje in zveze (za 6,5 %), gradbeništvo (za 5,5 %), trgovina in popravilo motornih vozil (za 5,0 %), nepremičnine, najem in poslovne storitve (za 4,5 %) ter v oskrbi z elektriko, plinom, paro in vodo (za 4,5 %), v predelovalnih dejavnostih pa je rast zastala (0,1 %). Gross value added in volume terms in 2008 increased the most in the following activities: financial intermediation (by 7.1%), transport, storage and communications (by 6.5%), construction (by 5.5%), trade and motor vehicle repair (by 5.0%), real estate, renting and business activities (by 4.5%), and electricity, gas, steam and water supply (by 4.5%), whereas in manufacturing it stagnated (0.1%). Po nekajletnem upadanju deleža stroškov dela oziroma sredstev za zaposlene v BDP se je ta v letu 2008 povečal na 51,0 % (z 49,8 % v letu 2007). Neto dobički oziroma skupni neto poslovni presežek gospodarstva se je leta 2008 nominalno povečal za 6,5 %, relativno glede na BDP pa se je zmanjšal na 13,6 % (s 13,8 % leta 2007). After several years of declining share of compensation of employees in GDP, in 2008 it increased to 51.0% (from 49.8% in 2007). Net profits or the total net operating surplus of the economy in 2008 nominally increased by 6.5%, but its share in GDP decreased to 13.6% (from 13.8% in 2007). Obseg domačega trošenja se je v letu 2008 povečal z enako stopnjo rasti kot BDP, 3,5 %. Potrošnja gospodinjstev se je v letu 2008 realno povečala za 2,1 %, bruto investicije pa za 4,4 %. The volume of domestic consumption increased in 2008 at the same growth rate as GDP; 3.5%. Final consumption of households increased in volume terms by 2.1% and gross capital formation by 4.4%. Delež izvoza blaga in storitev v BDP je v letu 2008 predstavljal 67,7 %, delež uvoza pa 70,7 % BDP. Primanjkljaj v menjavi blaga in storitev s tujino je v letu 2008 predstavljal 3,0 % BDP, skupaj s transakcijami dohodkov in kapitala ter ostalimi transakcijami s tujino pa je primanjkljaj predstavljal 6,0 % BDP (leto prej 4,6 %). In 2008 the share of exports of goods and services in GDP was 67.7% and the share of imports was 70.7%. Negative external balance of goods and services in 2008 was 3.0% of GDP and together with income, capital, and other external transactions the net borrowing of Slovenia was 6.0% of GDP (4.6% the year before). Statistične informacije, št. 38/2009 2 Rapid Reports No 38/2009 V letu 2009 se je nadaljevalo sodelovanje s predstavniki Odbora za bruto nacionalni dohodek (Odbor BND), ki deluje v okviru Eurostata z namenom, da preverja skladnost virov in metod ocenjevanja bruto nacionalnega dohodka z Evropskim sistemom računov 1995 (ESR 95). Tokratna revizija je rezultat tako omenjenega sodelovanja in metodoloških popravkov kot tudi običajnih revizijskih korakov. Revizija je zajela obdobje od vključno leta 2005 (račun s tujino tudi za obdobje od vključno leta 2002). In 2009 we continued to co-operate with the representatives of the Gross National Income Committee (GNIC), which is organised within Eurostat to verify the alignment of sources and methods of gross national income (GNI) compilation with the European System of Accounts 1995 (ESA 95). The main aggregates of national accounts were revised due to mentioned cooperation and methodological improvements and also due to routine revision. The revision extends over the period from 2005 inclusive (rest of the world account from 2002 inclusive). Vrednost BDP za obdobje 2005–2007 se je po tokratni reviziji nominalno povečala minimalno: v letu 2005 za 0,2 %, v letu 2006 za 0,1 % in v letu 2007 za 0,3 %. The effect of this revision on nominal GDP level in the period 2005–2007 is a minimal increase: in 2005 by 0.2%, in 2006 by 0.1%, and in 2007 by 0.3%. 1. Bruto domači proizvod, revizija - popravki po vrstah po proizvodni metodi, 2005–2007 Gross domestic product, revision - corrections by types by production method, 2005-2007 2005 2006 2007 Tekoče cene / Current prices, mio EUR Povečanje BDP, skupaj (A + B) 46,0 42,4 97,3 GDP increase, total (A + B) A. Izboljšanje virov in metod 27,7 11,1 8,4 A. Improvements of sources and methods 1. Izločitev kapitalskih dobičkov / izgub iz vrednosti proizvodnje zavarovalnic -15,1 -27,9 -8,6 1. Exclusion of capital gains / losses from the value of output of insurance companies 2. Popravki zajetja majhnih gospodarskih družb za napačno poročanje 7,1 15,0 9,5 2. Improvements of exhaustiveness adjustment for misreporting of small corporations 3. Popravki stanovanjske dejavnosti gospodinjstev na novo izhodiščno leto 10,1 30,1 37,0 3. Benchmark adjustments of housing services of households 4. Popravki zajetja samozaposlenih 21,8 19,1 -5,7 4. Exhaustiveness adjustments for the households sector 5. Popravki računa proizvodnje NPISG 3,9 -25,2 -23,8 5. Corrections of production account of NPISH B. Drugi popravki in običajna revizija 18,3 31,3 88,9 B. Other adjustments and routine revision 6. Popravek zavarovalnih storitev 18,3 31,3 43,9 6. Correction of insurance services 7. Rutinski popravki 45,0 7. Routine revision Povečanje BDP (v %) / GDP increase (%) Povečanje BDP, skupaj (A + B) 0,16 0,14 0,28 GDP increase, total (A + B) A. Izboljšanje virov in metod 0,10 0,04 0,02 A. Improvements of sources and methods 1. Izločitev kapitalskih dobičkov / izgub iz vrednosti proizvodnje zavarovalnic -0,05 -0,09 -0,02 1. Exclusion of capital gains / losses from the value of output of insurance companies 2. Popravki zajetja majhnih gospodarskih družb za napačno poročanje 0,02 0,05 0,03 2. Improvements of exhaustiveness adjustment for misreporting of small corporations 3. Popravki stanovanjske dejavnosti gospodinjstev na novo izhodiščno leto 0,04 0,10 0,11 3. Benchmark adjustments of housing services of households 4. Popravki zajetja samozaposlenih 0,08 0,06 -0,02 4. Exhaustiveness adjustments for the households sector 5. Popravki računa proizvodnje NPISG 0,01 -0,08 -0,07 5. Corrections of production account of NPISH B. Drugi popravki in običajna revizija 0,06 0,10 0,26 B. Other adjustments and routine revision 6. Popravek zavarovalnih storitev 0,06 0,10 0,13 6. Correction of insurance services 7. Rutinski popravki 0,13 7. Routine revision V tabeli 1 so prikazani glavni koraki tokratne revizije; pri tem so popravki, opravljeni zaradi izboljšanja virov in metod (popravki A), prikazani ločeno od drugih in rutinskih popravkov (popravki B). Vrednosti posameznih korakov revizije so v tej tabeli prikazane po proizvodni metodi kot povečanje bruto dodane vrednosti. Table 1 shows the main points of this revision. Corrections due to improvements of sources and methods (A corrections) are shown separately from other adjustments and routine corrections (B corrections). Values of each revision point are shown by the production approach as increase of gross value added. Od skupno petih popravkov iz skupine A sta prva dva opravljena na podlagi sodelovanja z Odborom BND. Prvi zahteva popravek proizvodnje zavarovalnic z izločitvijo kapitalskih dobičkov ali izgub iz prihodkov od zavarovalno tehničnih rezervacij. Drugi popravek je uskladitev popravkov zajetja proizvodnje zaradi napačnega poročanja malih podjetij z rezultati analize teh popravkov pri nekorporativnih podjetjih v novem izhodiščnem letu. From altogether 5 section A corrections, the first two are the result of cooperation with the GNIC. The first is a correction of output of insurance companies by excluding capital gains or losses from technical provisions. The second is a new benchmark of exhaustiveness adjustments for misreporting of small corporations, based on analysis of these adjustments for unincorporated enterprises. Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 3 V okviru popravkov iz skupine A je prikazana tudi revizija ocene stanovanjskih dejavnosti gospodinjstev vključno z revizijo pripisane stanarine gospodinjstev (postavka 3 v tabeli 1) zaradi uporabe podatkov novega izhodiščnega leta. Popravki zajetja samozaposlenih (postavka 4) vključujejo popravek zaradi nove ocene samogradnje gospodinjstev, uskladitev z novimi izračuni tabel ponudbe in porabe in popravek zaradi izboljšanega navzkrižnega preverjanja podatkovnih virov. Popravki proizvodnega računa NPISG (postavka 5) temeljijo na izboljšanem podatkovnem viru za te enote. Zaradi podrobnejše sheme letnih poročil društev za leto 2007 so bile za leti 2007 in 2006 popravljene ocene vseh komponent računa proizvodnje NPISG ter v manjši meri za leto 2005. Within section A there is also the revision effect of new benchmark data in estimation of dwelling activities of households including imputed rent of households (item 3 in Table 11). Exhaustiveness adjustments for the households sector (item 4 in Table 11) were revised by the improved model of own-account construction, by the revised supply and use calculations for the unincorporated enterprises, and by additional cross- checking of source data. Corrections of the production account for NPISH are based on improved data sources for these units. Due to a more detailed 2007 annual report scheme for societies the estimates of all components of the production account of NPISH were revised for 2007 and 2006 and to a lesser extent also for 2005. V okviru skupine B so v postavki 6 zajeti popravki vmesne potrošnje v zavarovalnih storitvah, in sicer zaradi izboljšane prevajalne tabele po podatkovnih virih in zaradi usklajevanja s tabelami ponudbe in porabe pozavarovalnih storitev za obdobje od vključno 2005 dalje. Postavka 7 pa zajema običajne popravke v okviru revizije prve letne ocene BDP. Within section B item 6 shows correction of intermediate consumption in insurance services due to improved bridge table from data sources and due to balancing the supply and use side of reinsurance services for the period from 2005 inclusive. Item 7 comprises the usual corrections within routine revision of the first annual GDP estimate. V izdatkovni strukturi BDP je bilo treba za uskladitev s proizvodno metodo opraviti revizijo strukture investicijske in končne potrošnje po posameznih proizvodih in storitvah na podlagi tabel ponudbe in porabe za leto 2005. Spremenjena je bila tudi ocena samogradnje stanovanj in poslovnih objektov gospodinjstev. Revizija izdatkovne strukture BDP je bila opravljena za obdobje od vključno leta 2005. For the expenditure approach to GDP to be consistent with the production approach the structure of products and services in final consumption and in capital formation was revised by 2005 supply and use table calculations. The estimation of own-account construction of dwellings and business buldings was also revised. The expenditure side of GDP was revised for the period from 2005 inclusive. Z revizijo BDP se nove ocene realne gospodarske rasti ne razlikujejo bistveno od doslej objavljenih (tabela 2): nova stopnja gospodarske rasti v letu 2005 je večja za 0,2 odstotne točke in znaša 4,5 %, nova stopnja gospodarske rasti v letu 2006 pa je manjša za 0,1 odstotne točke in znaša 5,8 %; nova stopnja gospodarske rasti v letu 2007 ostaja enaka prvotno ocenjeni, 6,8 %. Revised GDP real growth rates do not differ significantly from previously published figures (Table 2). In 2005 the new growth rate is higher by 0.2 p.p. and amounts to 4.5%, in 2006 it is lower by 0.1 p.p. and amounts to 5.8%. In 2007 the growth rate remains equal to the initial estimate; 6.8%. Poleg popravkov, ki so rezultat sodelovanja z Odborom BND, so bile izvedene tudi spremembe v zvezi s pripravo Poročila o primanjkljaju in dolgu države za Evropsko komisijo. Štiri enote sektorja nefinančnih družb so bile za obdobje od vključno leta 2008 dalje prerazporejene v sektor država, in sicer RTV Slovenija, Stanovanjski sklad RS, Družba za svetovanje in upravljanje (D.S.U.) ter DSU nepremičnine. S sektorsko spremembo RTV Slovenija se je plačevanje RTV-naročnine spremenilo iz plačila tržne storitve v plačilo davka, vendar to skoraj ne vpliva na raven BDP; gre za prenos iz zasebne potrošnje v potrošnjo države. Spremenjena je bila tudi obravnava davka na pogodbeno delo, za obdobje od vključno leta 2007 dalje se namesto med davke na dohodek šteje med druge davke na proizvodnjo. Other than adjustments resulting from work with the GNIC, there were also changes in connection with Reporting of Government Deficit and Debt Levels – EDP to the European Commission. Four units have been from 2008 onwards reclassified from the non-financial corporations sector into the general government sector, namely Radiotelevision Slovenia, Dwelling fund of Slovenia, Management and Consultancy Company (D.S.U.), and DSU Real Estate. By reclassifying the Radio-television the subscription payment for its radio and television broadcast is no longer treated as payment of market services but as tax. This has practically no effect on the level of GDP; private final consumption is reduced and general government consumption is increased. Also tax on contractual work is from 2007 onwards no longer treated as tax on income but as other taxes on production. Po prvi letni oceni je BDP v tekočih cenah v letu 2008 znašal 37 135 milijonov EUR, kar je nominalno za 7,4 % več kot leto prej (34 568 milijonov EUR). V obsegu se je BDP 2008 v cenah preteklega leta povečal za 3,5 %, predvsem v drugi polovici leta 2008 pa je očiten zastoj gospodarske dinamike. Nova ocena stopnje realne rasti BDP za leto 2008 je sicer enaka prvi oceni po četrtletnih računih. Obseg bruto dodane vrednosti v cenah preteklega leta se je v letu 2008 po posameznih področjih dejavnosti najbolj povečal v dejavnostih finančno posredništvo (za 7,1 %), promet, skladiščenje in zveze (za 6,5 %), gradbeništvo (za 5,5 %), trgovina in popravilo motornih vozil (za 5,0 %), nepremičnine, najem in poslovne storitve (za 4,5 %) ter v oskrbi z elektriko, plinom, paro in vodo (za 4,5 %). Obseg bruto dodane vrednosti v predelovalnih dejavnostih je zastal (stopnja realne rasti 0,1 %), v gostinstvu je upadel (za -2,8 %). According to the first annual estimate GDP 2008 at current prices amounted to EUR 37 135 million and was 7.4% higher than the previous year (EUR 34 568 million). In real terms GDP 2008 at previous year prices increased by 3.5%, the second half of the year was marked by declining economic dynamics. The revised real GDP growth for 2008 is the same as initially estimated by quarterly accounts. Gross value added in volume terms in 2008 increased the most in the following activities: financial intermediation (by 7.1%), transport, storage and communications (by 6.5%), construction (by 5.5%), trade and motor vehicle repair (by 5.0%), real estate, renting and business activities (by 4.5%), and electricity, gas, steam and water supply (by 4.5%). The volume of gross value added in manufacturing stagnated (real growth rate 0.1%), and in hotels and restaurants it decreased (-2.8%). Po nekajletnem upadanju deleža stroškov dela oziroma sredstev za zaposlene v BDP se je ta v letu 2008 povečal na 51,0 % (z 49,8 % v letu 2007). Neto dobički oziroma skupni neto poslovni presežek gospodarstva se je leta 2008 nominalno povečal za 6,5 %, relativno glede na BDP pa je znašal 13,6 % (leto prej 13,8 %). Zaradi postopnega ukinjanja davka na After several years of declining share of compensation of employees in GDP, in 2008 it increased to 51.0% (from 49.8% in 2007). Net profits or the total net operating surplus of the economy in 2008 nominally increased by 6.5%, its share in GDP was 13.6% (13.8% the year before). Due to gradual termination of the payroll tax the share of other taxes on Statistične informacije, št. 38/2009 4 Rapid Reports No 38/2009 bruto plače se je delež drugih davkov na proizvodnjo glede na BDP še zmanjševal: v letu 2005 je znašal 2,9 % BDP, v letu 2006 se je zmanjšal na 2,5 % BDP, v letu 2007 na 2,1 % BDP in v letu 2008 na 1,6 % BDP. production in GDP kept declining; from 2.9% in 2005 to 2.5% in 2006, 2.1% in 2007, and 1.6% of GDP in 2008. Obseg domačega trošenja se je v letu 2008 povečal z enako stopnjo rasti kot BDP, 3,5 %. Potrošnja gospodinjstev se je v letu 2008 realno povečala za 2,1 %, bruto investicije pa za 4,4 %. Realna rast bruto investicij v osnovna sredstva je bila v letu 2008 manjša kot leto prej (leta 2008 7,7-odstotna, leto prej 17,1-odstotna). Tudi v letu 2008 so se znatno povečale zaloge: naložbe v zaloge so predstavljale 3,2 % BDP (predvsem povečanje zalog nedokončane proizvodnje in trgovskega blaga). Večja realna rast izdatkov države za potrošnjo (6,2 %) pa je bila v veliki meri posledica prej opisanih sektorskih prerazporeditev. Domestic consumption increased in volume terms in 2008 at the same rate as GDP; 3.5%. Final consumption of households increased in volume terms by 2.1% and gross capital formation by 4.4%. Volume growth of gross fixed capital formation in 2008 was lower than the year before (7.7% in 2008, 17.1% in 2007). Also in 2008 there was a significant increase in inventories, it represented 3.2% of GDP (mostly increase of work in progress and of goods for resale). Increased real growth of general government consumption (6.2%) was largely the result of previously described sector reclassification. Delež izvoza blaga in storitev v BDP se je v letu 2008 zmanjšal na 67,7 % (v letu 2008 je znašal 69,5 %), delež uvoza pa se je zmanjšal na 70,7 % BDP (v letu 2007: 71,3 %). Primanjkljaj v menjavi blaga in storitev s tujino se je v letu 2008 povečal, in sicer na 3,0 % BDP (leto prej 1,7 %) – ob enaki realni rasti izvoza in uvoza v letu 2008 (oboje po stopnji rasti 2,9 %) in ob poslabšanih pogojih menjave (indeks 98,1). The share of exports of goods and services in GDP was in 2008 reduced to 67.7% (from 69.5% in 2007), and the share of imports was reduced to 70.7% (from 71.3% in 2007). Negative external balance of goods and services increased in 2008 to 3.0% of GDP (1.7% the year before). The volumes of exports and of imports both increased by 2.9%. The terms of trade worsened (index 98.1). Ob redni letni reviziji plačilne bilance Banke Slovenije je bil v nacionalnih računih usklajen tudi metodološki popravek s prikazom odpisa dolgov v računu odnosov s tujino kot transferja kapitala, tako da je ta popravek vključen v račune od leta 2002 dalje. Revidiran skupni primanjkljaj s tujino je bil v povprečju v vsem obdobju višji glede na BDP za okoli 0,4 odstotne točke in je bil v letu 2008 ocenjen na 6,0 % BDP (pred revizijo 5,6 %), v letu 2007 na 4,6 % (prej 3,5 %), v letu 2006 na 2,8 % (prej 2,3 %) in v letu 2005 na 2,1 % BDP (prej 1,7 %). Primerjava skupnega primanjkljaja z bruto investicijami kaže, da je vse večji delež bruto investicij financiran z zadolževanjem v tujini: v letu 2005 7,9 %, v letu 2006 9,7 %, v letu 2007 14,5 % in v letu 2008 18,8 %. With the routine annual revision of the Balance of Payments data by the Bank of Slovenia there was also a methodological alignment in national accounts; showing debt write-off in the rest-of-world account as capital transfer. This correction was made for the period from 2002 inclusive. The revised net borrowing of Slovenia increased on average by 0.4 p.p. in the whole period. In 2008 it was estimated at 6.0% of GDP (5.6% before the revision), in 2007 at 4.6% (3.5% before), in 2006 at 2.8% (2.3% before), and in 2005 at 2.1% of GDP (1.7% before). Compared to gross capital formation it shows increased financing of gross capital formation by borrowing abroad: in 2005 7.9%, in 2006 9.7%, in 2007 14.5%, and in 2008 18.8%. Bruto nacionalni dohodek v letu 2008 je bil ocenjen na 36 278 milijonov EUR, kar znaša 97,7 % BDP (leto prej 33 854 milijonov EUR ali 97,9 % BDP). Bruto nacionalni razpoložljivi dohodek v letu 2008 je bil ocenjen na 35 993 milijonov EUR ali 96,9 % BDP (leto prej 33 627 milijonov EUR ali 97,3 % BDP). Delež bruto varčevanja v BDP za leto 2007 se je zmanjšal s 27,2 % BDP (9 419 milijonov EUR) na 26,1 % BDP leta 2008 (9 678 milijonov EUR). Gross national income in 2008 is estimated at EUR 36 278 million, or 97.7% of GDP (EUR 33 854 million the year before, or 97.9%). Gross national disposable income in 2008 was estimated at EUR 35 993 million, or 96.9% of GDP (EUR 33 627 million the year before, or 97.3% of GDP). The share of gross saving in GDP decreased from 27.2% in 2007 (EUR 9 419 million) to 26.1% in 2008 (EUR 9 678 million). Skupna zaposlenost v letu 2008 je bila po nacionalnih računih ocenjena na 988,9 tisoč oseb ali za 2,8 % več kot leto prej (962,3 tisoč). V okviru skupne zaposlenosti se je število zaposlenih oseb povečalo za 3,0 % (820,7 tisoč leta 2008), število samozaposlenih pa za 1,8 % (168,2 tisoč leta 2008). Z vidika posameznih dejavnosti se je skupna zaposlenost leta 2008 ponovno najbolj povečala v dejavnostih gradbeništvo (za 11,6 %, na 89,8 tisoč), nepremičnine, najem in poslovne storitve (za 5,8 %, na 115,7 tisoč) in promet, skladiščenje in zveze (za 5,4 %, na 62,0 tisoč). Z vidika institucionalnih sektorjev se je skupna zaposlenost leta 2008 najbolj povečala v finančnih družbah (za 3,4 %, na 22,5 tisoč). The aggregate of total employment in national accounts in 2008 was estimated at 988.9 thousand or 2.8% more than the previous year (962.3 thousand). Within the total employment the number of employees increased by 3.0% (820.7 thousand in 2008) and the number of self- employed by 1.8% (168.2 thousand in 2008). By activity the total employment in 2008 increased the most in construction (by 11.6% to 89.8 thousand), real estate, renting and business services (by 5.8% to 115.7 thousand), and in transport, storage and communications (by 5.4% to 62.0 thousand). By institutional sector the total employment in 2008 increased the most in financial corporations (by 3.4% to 22.5 thousand). Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 5 2. Bruto domači proizvod, revizija 2005–2008 Gross domestic product, revision 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Tekoče cene / Current prices, mio EUR Proizvodnja v osnovnih cenah 56590 62384 71180 76652 Output at basic prices Vmesna potrošnja 31386 35154 40838 44039 Intermediate consumption Bruto dodana vrednost 25205 27230 30341 32612 Gross value added Plus: davki na proizvode in storitve 3697 3954 4420 4733 Plus: taxes on products Minus: subvencije na proizvode in storitve 152 133 194 210 Less: subsidies on products Bruto domači proizvod 28750 31050 34568 37135 Gross domestic product Prejšnja vrednost 28704 31008 34471 37126 Former value Sprememba (%) 0,2 0,1 0,3 0,0 Change (%) Stalne cene preteklega leta / Constant previous year prices, mio EUR Proizvodnja v osnovnih cenah 54735 60495 68457 73380 Output at basic prices Vmesna potrošnja 30003 33767 39332 42058 Intermediate consumption Bruto dodana vrednost 24731 26728 29125 31322 Gross value added Plus: davki na proizvode in storitve 3688 3843 4171 4639 Plus: taxes on products Minus: subvencije na proizvode in storitve 130 151 135 185 Less: subsidies on products Bruto domači proizvod 28290 30420 33161 35776 Gross domestic product Nova vrednost stopenj rasti (%) 4,5 5,8 6,8 3,5 New value of growth rates (%) Prejšnja vrednost (%) 4,3 5,9 6,8 3,5 Former value (%) Bruto nacionalni dohodek 28506 30683 33854 36278 Gross national income V % od BDP 99,2 98,8 97,9 97,7 As % of GDP Zaposlenost (1000) 920,3 934,2 962,3 988,9 Employment (1000) Od tega: zaposleni 760,3 772,3 797,1 820,7 Of which: Employees Mio EUR Bruto domači proizvod v tekočih cenah in po tekočem tečaju 28750 31055 34568 37135 Gross domestic product at current prices and at current exchange rate Na prebivalca v EUR / Per capita in EUR Bruto domači proizvod v tekočih cenah in po tekočem tečaju 14369 15467 17123 18367 Gross domestic product at current prices and at current exchange rate Bruto domači proizvod v tekočih cenah in po tekočem tečaju 17869 19400 23467 27014 Gross domestic product at current prices and at current exchange rate Statistične informacije, št. 38/2009 6 Rapid Reports No 38/2009 3. Bruto dodana vrednost po dejavnostih v osnovnih cenah in bruto domači proizvod, tekoče cene, 2005–2008 Gross value added by activities at basic prices and gross domestic product, current prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo 679 646 757 763 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 4 4 3 3 B Fishing C Rudarstvo 127 133 136 137 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 6019 6454 7112 7213 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 761 817 854 977 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 1681 1957 2393 2720 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 3013 3208 3713 4130 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 554 603 704 753 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 1856 2044 2340 2489 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 1088 1328 1404 1447 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 4275 4638 5270 5804 K Real estate, renting and business activities Od tega: stanovanjska dejavnost gospodinjstev 1755 1809 1883 2019 Of which: household dwelling activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 1512 1599 1683 1856 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 1424 1500 1568 1673 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 1280 1331 1383 1559 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 913 948 1000 1064 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 19 19 21 23 P Private households with employed persons Skupaj bruto dodana vrednost, osnovne cene 25205 27230 30341 32612 Total gross value added, basic prices Davki na proizvode in storitve 3697 3954 4420 4733 Taxes on products Minus: subvencije po proizvodih in storitvah 152 133 194 210 Less: subsidies on products Skupaj - bruto domači proizvod 28750 31050 34568 37135 Total - gross domestic product Struktura (%) / Structure (%) A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo 2,4 2,1 2,2 2,1 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 0,01 0,01 0,01 0,01 B Fishing C Rudarstvo 0,4 0,4 0,4 0,4 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 20,9 20,8 20,6 19,4 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 2,6 2,6 2,5 2,6 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 5,8 6,3 6,9 7,3 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 10,5 10,3 10,7 11,1 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 1,9 1,9 2,0 2,0 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 6,5 6,6 6,8 6,7 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 3,8 4,3 4,1 3,9 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 14,9 14,9 15,2 15,6 K Real estate, renting and business activities Od tega: stanovanjska dejavnost gospodinjstev 6,1 5,8 5,4 5,4 Of which: household dwelling activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 5,3 5,2 4,9 5,0 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 5,0 4,8 4,5 4,5 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 4,5 4,3 4,0 4,2 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 3,2 3,1 2,9 2,9 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 0,07 0,06 0,06 0,06 P Private households with employed persons Skupaj bruto dodana vrednost, osnovne cene 87,7 87,7 87,8 87,8 Total gross value added, basic prices Davki na proizvode in storitve 12,9 12,7 12,8 12,7 Taxes on products Minus: subvencije po proizvodih in storitvah 0,5 0,4 0,6 0,6 Less: subsidies on products Skupaj - bruto domači proizvod 100,0 100,0 100,0 100,0 Total - gross domestic product Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 7 4. Bruto dodana vrednost po dejavnostih v osnovnih cenah in bruto domači proizvod, stalne cene preteklega leta, 2005–2008 Gross value added by activities at basic prices and gross domestic product, constant previous year prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo 630 649 660 759 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 4 3 4 3 B Fishing C Rudarstvo 128 134 132 138 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 6109 6453 6951 7122 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 750 797 829 892 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 1558 1935 2286 2525 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 2863 3200 3468 3900 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 539 562 637 684 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 1834 2037 2259 2493 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 1143 1193 1521 1505 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 4164 4524 4946 5506 K Real estate, renting and business activities Od tega: stanovanjska dejavnost gospodinjstev 1683 1774 1834 1921 Of which: household dwelling activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 1474 1556 1622 1732 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 1381 1442 1527 1583 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 1252 1304 1340 1436 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 881 920 924 1023 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 20 18 19 21 P Private households with employed persons Skupaj bruto dodana vrednost, osnovne cene 24731 26728 29125 31322 Total gross value added, basic prices Davki na proizvode in storitve 3688 3843 4171 4639 Taxes on products Minus: subvencije po proizvodih in storitvah 130 151 135 185 Less: subsidies on products Skupaj - bruto domači proizvod 28290 30420 33161 35776 Total - gross domestic product Spremembe obsega (%) / Volume changes (%) A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo -0,7 -4,4 2,2 0,2 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 14,0 -13,9 1,3 -5,6 B Fishing C Rudarstvo 0,7 5,7 -1,0 1,4 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 4,3 7,2 7,7 0,1 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 5,0 4,8 1,5 4,5 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 5,2 15,1 16,8 5,5 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 4,6 6,2 8,1 5,0 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 2,8 1,4 5,6 -2,8 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 5,7 9,8 10,5 6,5 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 10,9 9,7 14,5 7,1 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 3,4 5,8 6,6 4,5 K Real estate, renting and business activities Od tega: stanovanjska dejavnost gospodinjstev 2,6 1,1 1,4 2,0 Of which: household dwelling activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 2,7 2,9 1,4 3,0 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 4,1 1,2 1,8 1,0 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 5,2 1,9 0,7 3,8 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 4,7 0,8 -2,4 2,3 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 5,9 -3,5 0,6 2,0 P Private households with employed persons Skupaj bruto dodana vrednost, osnovne cene 4,4 6,0 7,0 3,2 Total gross value added, basic prices Davki na proizvode in storitve 4,8 3,9 5,5 4,9 Taxes on products Minus: subvencije po proizvodih in storitvah -0,8 -0,8 1,5 -4,3 Less: subsidies on products Skupaj - bruto domači proizvod 4,5 5,8 6,8 3,5 Total - gross domestic product Statistične informacije, št. 38/2009 8 Rapid Reports No 38/2009 5. Bruto domači proizvod in primarni dohodki, tekoče cene, 2005–2008 Gross domestic product and primary incomes, current prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR Sredstva za zaposlene 14651 15673 17212 18955 Compensation of employees Bruto plače in prejemki 12569 13443 14782 16314 Wages and salaries Socialni prispevki delodajalcev 2082 2230 2429 2641 Employers' social contributions Davki na proizvodnjo in uvoz 4527 4725 5154 5328 Taxes on production and imports Davki na proizvode in storitve 3697 3954 4420 4733 Taxes on products Drugi davki na proizvodnjo 830 772 734 594 Other taxes on production Minus: subvencije na proizvodnjo 590 670 754 800 Less: subsidies Subvencije po proizvodih in storitvah 152 133 194 210 Subsidies on products Druge subvencije 438 536 560 590 Other subsidies Bruto poslovni presežek 7158 8057 9265 9848 Gross operating surplus Potrošnja stalnega kapitala 3935 4134 4505 4780 Consumption of fixed capital Neto presežek 3223 3923 4760 5068 Net operating surplus Bruto raznovrstni dohodek 3004 3265 3691 3805 Gross mixed income Potrošnja stalnega kapitala 456 479 515 538 Consumption of fixed capital Neto raznovrstni dohodek 2548 2786 3176 3267 Net mixed income Bruto domači proizvod 28750 31050 34568 37135 Gross domestic product Struktura (%) / Structure (%) Sredstva za zaposlene 51,0 50,5 49,8 51,0 Compensation of employees Bruto plače in prejemki 43,7 43,3 42,8 43,9 Wages and salaries Socialni prispevki delodajalcev 7,2 7,2 7,0 7,1 Employers' social contributions Davki na proizvodnjo in uvoz 15,7 15,2 14,9 14,3 Taxes on production and imports Davki na proizvode in storitve 12,9 12,7 12,8 12,7 Taxes on products Drugi davki na proizvodnjo 2,9 2,5 2,1 1,6 Other taxes on production Minus: subvencije na proizvodnjo 2,1 2,2 2,2 2,2 Less: subsidies Subvencije po proizvodih in storitvah 0,5 0,4 0,6 0,6 Subsidies on products Druge subvencije 1,5 1,7 1,6 1,6 Other subsidies Bruto poslovni presežek 24,9 25,9 26,8 26,5 Gross operating surplus Potrošnja stalnega kapitala 13,7 13,3 13,0 12,9 Consumption of fixed capital Neto presežek 11,2 12,6 13,8 13,6 Net operating surplus Bruto raznovrstni dohodek 10,4 10,5 10,7 10,2 Gross mixed income Potrošnja stalnega kapitala 1,6 1,5 1,5 1,4 Consumption of fixed capital Neto raznovrstni dohodek 8,9 9,0 9,2 8,8 Net mixed income Bruto domači proizvod 100,0 100,0 100,0 100,0 Gross domestic product Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 9 6. Izdatkovna struktura bruto domačega proizvoda, tekoče cene, 2005–2008 Gross domestic product by expenditures, current prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR Domača potrošnja skupaj 28867 31211 35163 38259 Total domestic consumption Končna potrošnja 21039 22226 24208 26316 Final consumption Gospodinjstva 15331 16156 17944 19297 Households NPISG 256 246 274 283 NPISH Skupna država 5452 5825 5990 6735 General government Individualna potrošnja 3247 3434 3594 4072 Individual Kolektivna potrošnja 2206 2390 2396 2664 Collective od tega: dejanska individualna potrošnja 18833 19836 21812 23652 of which: actual individual consumption Bruto investicije 7828 8985 10956 11943 Gross capital formation Bruto investicije v osnovna sredstva 7321 8242 9571 10742 Gross fixed capital formation Spremembe zalog in vrednostnih predmetov 506 743 1384 1201 Changes in inventories and valuables Saldo menjave s tujino -117 -161 -595 -1124 External balance of goods and services Izvoz proizvodov in storitev 17859 20657 24041 25134 Exports of goods and services Proizvodi (fob) 14599 17026 19798 20048 Goods (fob) Storitve 3260 3632 4242 5086 Services Minus: uvoz proizvodov in storitev 17976 20818 24636 26258 Less: imports of goods and services Proizvodi (fob) 15644 18202 21490 22726 Goods (fob) Storitve 2332 2616 3146 3532 Services Bruto domači proizvod 28750 31050 34568 37135 Gross domestic product Struktura (%) / Structure (%) Domača potrošnja skupaj 100,4 100,5 101,7 103,0 Total domestic consumption Končna potrošnja 73,2 71,6 70,0 70,9 Final consumption Gospodinjstva 53,3 52,0 51,9 52,0 Households NPISG 0,9 0,8 0,8 0,8 NPISH Skupna država 19,0 18,8 17,3 18,1 General government Individualna potrošnja 11,3 11,1 10,4 11,0 Individual Kolektivna potrošnja 7,7 7,7 6,9 7,2 Collective od tega: dejanska individualna potrošnja 65,5 63,9 63,1 63,7 of which: actual individual consumption Bruto investicije 27,2 28,9 31,7 32,2 Gross capital formation Bruto investicije v osnovna sredstva 25,5 26,5 27,7 28,9 Gross fixed capital formation Spremembe zalog in vrednostnih predmetov 1,8 2,4 4,0 3,2 Changes in inventories and valuables Saldo menjave s tujino -0,4 -0,5 -1,7 -3,0 External balance of goods and services Izvoz proizvodov in storitev 62,1 66,5 69,5 67,7 Exports of goods and services Proizvodi (fob) 50,8 54,8 57,3 54,0 Goods (fob) Storitve 11,3 11,7 12,3 13,7 Services Minus: uvoz proizvodov in storitev 62,5 67,0 71,3 70,7 Less: imports of goods and services Proizvodi (fob) 54,4 58,6 62,2 61,2 Goods (fob) Storitve 8,1 8,4 9,1 9,5 Services Bruto domači proizvod 100,0 100,0 100,0 100,0 Gross domestic product Statistične informacije, št. 38/2009 10 Rapid Reports No 38/2009 7. Izdatkovna struktura bruto domačega proizvoda, stalne cene preteklega leta, 2005–2008 Gross domestic product by expenditures, constant previous year prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR Domača potrošnja skupaj 28047 30483 33887 36388 Total domestic consumption Končna potrošnja 20563 21717 23362 24945 Final consumption Gospodinjstva 14997 15779 17239 18314 Households NPISG 276 267 257 272 NPISH Skupna država 5290 5671 5865 6359 General government Individualna potrošnja 3161 3354 3520 3849 Individual Kolektivna potrošnja 2130 2317 2346 2510 Collective od tega: dejanska individualna potrošnja 18434 19400 21016 22435 of which: actual individual consumption Bruto investicije 7484 8767 10525 11443 Gross capital formation Bruto investicije v osnovna sredstva 7003 8046 9204 10308 Gross fixed capital formation Spremembe zalog in vrednostnih predmetov 480 721 1321 1134 Changes in inventories and valuables Saldo menjave s tujino 242 -64 -726 -613 External balance of goods and services Izvoz proizvodov in storitev 17362 20097 23480 24733 Exports of goods and services Proizvodi (fob) 14216 16556 19371 19802 Goods (fob) Storitve 3147 3541 4110 4931 Services Minus: uvoz proizvodov in storitev 17120 20161 24206 25346 Less: imports of goods and services Proizvodi (fob) 14870 17624 21075 22046 Goods (fob) Storitve 2250 2537 3131 3300 Services Bruto domači proizvod 28290 30420 33161 35776 Gross domestic product Spremembe obsega (%) / Volume changes (%) Domača potrošnja skupaj 2,3 5,6 8,6 3,5 Total domestic consumption Končna potrošnja 2,8 3,2 5,1 3,0 Final consumption Gospodinjstva 2,8 2,9 6,7 2,1 Households NPISG -7,1 4,5 4,6 -0,7 NPISH Skupna država 3,4 4,0 0,7 6,2 General government Individualna potrošnja 2,8 3,3 2,5 7,1 Individual Kolektivna potrošnja 4,2 5,0 -1,9 4,8 Collective od tega: dejanska individualna potrošnja 2,7 3,0 5,9 2,9 of which: actual individual consumption Bruto investicije 0,8 12,0 17,1 4,4 Gross capital formation Bruto investicije v osnovna sredstva 3,7 9,9 11,7 7,7 Gross fixed capital formation Spremembe zalog in vrednostnih predmetov1) -0,7 0,7 1,9 -0,7 Changes in inventories and valuables1) Saldo menjave s tujino1) 2,2 0,2 -1,8 -0,1 External balance of goods and services1) Izvoz proizvodov in storitev 10,6 12,5 13,7 2,9 Exports of goods and services Proizvodi (fob) 10,3 13,4 13,8 0,0 Goods (fob) Storitve 12,0 8,6 13,2 16,2 Services Minus: uvoz proizvodov in storitev 6,6 12,2 16,3 2,9 Less: imports of goods and services Proizvodi (fob) 6,8 12,7 15,8 2,6 Goods (fob) Storitve 5,5 8,8 19,7 4,9 Services Bruto domači proizvod 4,5 5,8 6,8 3,5 Gross domestic product 1) Kot prispevek k realni rasti BDP (v odstotnih točkah). As contribution to real GDP growth (in percentage points). Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 11 8. Temeljni agregati nacionalnih računov, tekoče cene, 2005–2008 Main aggregates of national accounts, current prices, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 Mio EUR Bruto domači proizvod 28750 31050 34568 37135 Gross domestic product Plus: saldo primarnih dohodkov s tujino -244 -368 -715 -857 Plus: net primary incomes from the ROW* Primarni dohodki iz tujine, prihodki 765 1033 1353 1433 Primary incomes receivable from the ROW Sredstva za zaposlene 205 218 229 235 Compensation of employees Subvencije na proizvodnjo 138 166 224 220 Subsidies on production Dohodki od lastnine 422 649 901 978 Property income, receivable Obresti 331 442 653 800 Interest Drugi dohodki od lastnine 91 206 248 179 Other property income Primarni dohodki v tujino, odhodki 1009 1400 2068 2290 Primary incomes payable to the ROW Sredstva za zaposlene 77 110 179 239 Compensation of employees Davki na proizvodnjo in uvoz 79 90 139 137 Taxes on production and imports Odhodki od lastnine 854 1200 1750 1914 Property income, payable Obresti 466 634 1105 1398 Interest Drugi odhodki od lastnine 388 565 645 516 Other property income, payable Bruto nacionalni dohodek 28506 30683 33854 36278 Gross national income Plus: saldo tekočih transferjev s tujino -144 -215 -227 -285 Plus: net current transfers from the ROW Tekoči transferji iz tujine, prihodki 630 672 819 462 Current transfers receivable from the ROW V tem: tekoči transferi iz EU 162 166 69 77 Of which: current transfers from EU Tekoči transferji v tujino, odhodki 774 887 1046 747 Current transfers payable to the ROW V tem: plačilo v EU iz BND in popusta VB 214 205 219 277 Of which: payments to EU from GNI and UK rebate Bruto nacionalni razpoložljivi dohodek 28362 30467 33627 35993 Gross national disposable income Minus: izdatki za končno potrošnjo 21039 22226 24208 26316 Less: final consumption expenditures Bruto varčevanje 7323 8241 9419 9678 Gross saving Minus: potrošnja stalnega kapitala 4391 4613 5020 5319 Less: consumption of fixed capital Neto varčevanje 2932 3628 4399 4359 Net saving Minus: bruto investicije 7828 8985 10956 11943 Less: gross capital formation Presežek na računu tekočih transakcij -505 -744 -1537 -2266 Surplus on the current account with the ROW Plus: saldo transferjev kapitala s tujino -108 -126 -50 22 Plus: net capital transfers from the ROW Transferji kapitala iz tujine, prihodki 171 205 316 329 Capital transfers receivable from the ROW V tem: transferji kapitala iz EU 30 47 128 78 Of which: capital transfers from EU Transferji kapitala v tujino, odhodki 279 332 366 307 Capital transfers payable to the ROW Minus: nabave minus prodaje neproizvedenih nefinančnih sredstev 5 5 1 -1 Less: acquisitions less disposal of non-produced non-financial assets Neto posojanje (+), neto izposojanje (-) -618 -875 -1589 -2243 Net lending (+), net borrowing (-) Statistične informacije, št. 38/2009 12 Rapid Reports No 38/2009 8. Temeljni agregati nacionalnih računov, tekoče cene, 2005–2008 (nadaljevanje) Main aggregates of national accounts, current prices, 2005-2008 (continued) 2005 2006 2007 2008 % od BDP / % of GDP Bruto domači proizvod 100,0 100,0 100,0 100,0 Gross domestic product Plus: saldo primarnih dohodkov s tujino -0,8 -1,2 -2,1 -2,3 Plus: net primary incomes from the ROW* Primarni dohodki iz tujine, prihodki 2,7 3,3 3,9 3,9 Primary incomes receivable from the ROW Sredstva za zaposlene 0,7 0,7 0,7 0,6 Compensation of employees Subvencije na proizvodnjo 0,5 0,5 0,6 0,6 Subsidies on production Dohodki od lastnine 1,5 2,1 2,6 2,6 Property income, receivable Obresti 1,2 1,4 1,9 2,2 Interest Drugi dohodki od lastnine 0,3 0,7 0,7 0,5 Other property income Primarni dohodki v tujino, odhodki 3,5 4,5 6,0 6,2 Primary incomes payable to the ROW Sredstva za zaposlene 0,3 0,4 0,5 0,6 Compensation of employees Davki na proizvodnjo in uvoz * 0,3 0,3 0,4 0,4 Taxes on production and imports Odhodki od lastine 3,0 3,9 5,1 5,2 Property income, payable Obresti 1,6 2,0 3,2 3,8 Interest Drugi odhodki od lastnine 1,3 1,8 1,9 1,4 Other property income, payable Bruto nacionalni dohodek 99,2 98,8 97,9 97,7 Gross national income at market prices Plus: saldo tekočih transferjev s tujino -0,5 -0,7 -0,7 -0,8 Plus: net current transfers from the ROW Tekoči transferji iz tujine, prihodki 2,2 2,2 2,4 1,2 Current transfers receivable from the ROW V tem: tekoči transferi iz EU 0,6 0,5 0,2 0,2 Of which: current transfers from EU Tekoči transferji v tujino, odhodki 2,7 2,9 3,0 2,0 Current transfers payable to the ROW V tem: plačilo v EU iz BND in popusta VB 0,7 0,7 0,6 0,7 Of which: Payments to EU from GNI and UK rebate Bruto nacionalni razpoložljivi dohodek 98,7 98,1 97,3 96,9 Gross national disposable income Minus: izdatki za končno potrošnjo 73,2 71,6 70,0 70,9 Less: final consumption expenditures Bruto varčevanje 25,5 26,5 27,2 26,1 Gross saving Minus: potrošnja stalnega kapitala 15,3 14,9 14,5 14,3 Less: consumption of fixed capital Neto varčevanje 10,2 11,7 12,7 11,7 Net saving Minus: bruto investicije 27,2 28,9 31,7 32,2 Less: gross capital formation Presežek na računu tekočih transakcij -1,8 -2,4 -4,4 -6,1 Surplus on the current account with the ROW Plus: saldo transferjev kapitala s tujino -0,4 -0,4 -0,1 0,1 Plus: net capital transfers from the ROW Transferji kapitala iz tujine, prihodki 0,6 0,7 0,9 0,9 Capital transfers receivable from the ROW V tem: transferji kapitala iz EU 0,1 0,2 0,4 0,2 Of which: capital transfers from EU Transferji kapitala v tujino, odhodki 1,0 1,1 1,1 0,8 Capital transfers payable to the ROW Minus: nabave minus prodaje neproizvedenih nefinančnih sredstev 0,0 0,0 0,0 0,0 Less: acquisitions less disposal of non-produced non-financial assets Neto posojanje (+), neto izposojanje (-) -2,1 -2,8 -4,6 -6,0 Net lending (+), net borrowing (-) Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 13 9. Zaposlenost, 2005–2008 Employment, 2005-2008 2005 2006 2007 2008 1000 Vse osebe / All persons A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo 91,7 88,8 86,8 85,1 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 0,3 0,3 0,3 0,3 B Fishing C Rudarstvo 4,1 3,9 3,7 3,5 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 239,8 235,9 237,7 236,7 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 11,8 11,8 11,8 12,0 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 67,8 72,5 80,5 89,8 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 111,6 113,6 118,0 122,5 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 30,9 31,8 33,2 34,2 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 53,7 55,1 58,9 62,0 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 21,7 22,3 22,9 23,8 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 93,5 101,4 109,3 115,7 K Real estate, renting and business activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 50,4 50,7 50,6 51,3 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 58,8 59,5 59,9 60,9 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 50,9 52,0 52,6 53,5 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 31,7 33,0 34,6 36,1 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 1,5 1,45 1,49 1,5 P Private households with employed persons Skupaj 920,3 934,2 962,3 988,9 Total S.11 Nefinančne družbe 512,7 520,4 542,2 558,1 S.11 Nonfinancial corporations S.12 Finančne družbe 20,9 21,3 21,8 22,5 S.12 Financial corporations S.13 Država 147,1 149,0 149,4 153,6 S.13 General government S.14 Gospodinjstva 234,1 237,9 243,3 248,9 S.14 Households S.15 NPISG 5,5 5,6 5,6 5,7 S.15 NPISH Zaposleni / Employees A Kmetijstvo, lov, gozdarstvo 9,6 8,8 8,3 8,3 A Agriculture, hunting, forestry B Ribištvo 0,2 0,2 0,2 0,2 B Fishing C Rudarstvo 4,0 3,9 3,6 3,4 C Mining and quarrying D Predelovalne dejavnosti 228,0 224,2 226,1 225,0 D Manufacturing E Oskrba z elektriko, plinom, paro in vodo 11,6 11,6 11,6 11,8 E Electricity, gas, steam and water supply F Gradbeništvo 56,7 60,6 67,4 76,0 F Construction G Trgovina in popravila motornih vozil 98,7 100,3 104,4 108,6 G Wholesale and retail trade, motor vehicle repair H Gostinstvo 25,3 26,0 27,2 28,3 H Hotels and restaurants I Promet, skladiščenje in zveze 46,6 48,0 51,7 54,7 I Transport, storage, communications J Finančno posredništvo 21,1 21,5 22,1 22,8 J Financial intermediation K Nepremičnine, najem in poslovne storitve 76,3 82,3 87,9 91,9 K Real estate, renting and business activities L Javna uprava, obramba, obvezno soc. zavarovanje 50,4 50,7 50,6 51,2 L Public administration and compulsory soc. security M Izobraževanje 58,1 58,7 59,0 59,8 M Education N Zdravstvo in socialno skrbstvo 48,4 49,3 49,7 50,6 N Health and social work O Druge javne, skupne in osebne storitve 23,9 24,8 25,7 26,5 O Other community, social and personal services P Zasebna gospodinjstva z zaposlenim osebjem 1,5 1,5 1,5 1,5 P Private households with employed persons Skupaj 760,3 772,3 797,1 820,7 Total S.11 Nefinančne družbe 512,7 520,4 542,2 558,1 S.11 Non-financial corporations S.12 Finančne družbe 20,9 21,3 21,8 22,5 S.12 Financial corporations S.13 Država 147,1 149,0 149,4 153,6 S.13 General government S.14 Gospodinjstva 74,1 76,1 78,1 80,8 S.14 Households S.15 NPISG 5,5 5,6 5,6 5,7 S.15 NPISH Statistične informacije, št. 38/2009 14 Rapid Reports No 38/2009 10. Letne stopnje realne rasti temeljnih agregatov ponudbe in povpraševanja, 2000–2008 Annual real growth rates of main aggregates of supply and demand, 2000-2008 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 Bruto domači proizvod 4,4 2,8 4,0 2,8 4,3 4,5 5,8 6,8 3,5 Gross domestic product Domače povpraševanje1) 1,8 1,2 3,0 4,8 4,8 2,3 5,6 8,6 3,5 Domestic demand1) Zasebna potrošnja 1,2 2,5 2,5 3,3 2,7 2,6 2,9 6,7 2,0 Private consumption Državna potrošnja 3,1 3,8 3,3 2,2 3,4 3,4 4,0 0,7 6,2 Government consumption Bruto investicije v osnovna sredstva 2,2 0,7 0,7 8,1 5,6 3,7 9,9 11,7 7,7 Gross fixed capital formation Izvoz proizvodov in storitev 13,1 6,4 6,8 3,1 12,4 10,6 12,5 13,7 2,9 Exports of goods and services Uvoz proizvodov in storitev 7,1 3,1 4,9 6,7 13,3 6,6 12,2 16,3 2,9 Imports of goods and services 1) Skupaj s spremembo zalog. Together with changes in inventories. 11. Implicitni indeksi cen bruto domačega proizvoda, 2000–2008 Implicit price indices of gross domestic product, 2000-2008 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 Indeksi cen, predhodno leto = 100 Price indices, previous year = 100 Implicitni BDP deflator 105,3 108,7 107,7 105,6 103,4 101,6 102,1 104,2 103,8 Implicit GDP deflator Domača potrošnja 107,3 107,6 106,6 105,1 104,0 102,9 102,4 103,8 105,1 Domestic demand Zasebna potrošnja 107,2 107,6 107,8 105,3 103,0 102,1 102,2 104,1 105,3 Private consumption Državna potrošnja 109,9 111,1 106,9 105,8 103,6 103,1 102,7 102,1 105,9 General government consumption Bruto investicije 105,7 105,1 103,7 104,2 106,3 104,6 102,5 104,1 104,4 Gross capital formation Pogoji menjave 96,9 101,7 101,9 100,8 99,0 98,0 99,5 100,6 98,1 Terms of trade Izvoz proizvodov in storitev 110,3 108,1 104,4 102,9 103,0 102,9 102,8 102,4 101,6 Exports of goods and services Uvoz proizvodov in storitev 113,9 106,3 102,5 102,1 104,1 105,0 103,3 101,8 103,6 Imports of goods and services METODOLOŠKA POJASNILA METHODOLOGICAL EXPLANATIONS Viri in metode zbiranja podatkov Sources and methods of data collection Glavni viri podatkov so letni zaključni računi in bilance gospodarskih družb ter drugih poslovnih subjektov, letni podatki o poslovanju fizičnih oseb, statistična raziskovanja, davčne evidence, finančna statistika, plačilna bilanca Banke Slovenije in še nekateri drugi. The main sources of data are annual final accounts and balance sheets of companies and other business subjects, annual data of unincorporated enterprises, basic statistical surveys, tax records, financial statistics, balance of payments of the Bank of Slovenia and other sources. Zajetje Coverage V obračun so zajete vse dejavnosti v skladu s konceptom proizvodnje po Sistemu nacionalnih računov iz leta 1993 (SNR 93) in Evropskega sistema računov iz leta 1995 (ESR 95). The calculation covers all activities following the concept of production by the 1993 System of National Accounts (SNA 93) and the 1995 European System of Accounts (ESA 95). Prikaz podatkov Data presentation Temeljni agregati in kategorije so vsebinsko in pojmovno usklajeni s SNR 93 in ESR 95. Podatki pred letom 2007 so bili preračunani v evre po fiksnem menjalnem tečaju 239,64 slovenskega tolarja za en evro. The main aggregates and categories are, as regards the contents and terminology, harmonised with SNA 93 and ESA 95. Data before the year 2007 were recalculated into euros using the fixed exchange rate 239.64 slovenian tolars for one euro. Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 15 Definicije in pojasnila Definitions and explanations Proizvodnja je enaka vrednosti dokončanih proizvodov od začetka do konca leta. Od leta 1994 je proizvodnja po panogah dejavnosti vrednotena v osnovnih cenah. V osnovnih cenah so iz vrednosti proizvodnje izločeni vsi davki na proizvode, vključene pa vse subvencije po proizvodih. Proizvodnjo sestavljajo proizvodnja za trg, proizvodnja za lastno končno porabo in druga netržna proizvodnja (proizvodnja individualnih storitev države in nepridobitnih institucij storitev gospodinjstvom in proizvodnja kolektivnih storitev države). V skladu z ESR 95 so posredno merjene storitve finančnega posredništva (PMSFP) razporejene po končnih uporabnikih teh storitev, pri čemer razporeditev PMSFP po proizvodni metodi povečuje proizvodnjo in bruto dodano vrednost v dejavnostih denarnega posredništva oziroma v poslovnih bankah, ki proizvajajo te storitve. Output equals the value of finished goods and performed services from the beginning to the end of the year. Since 1994 the output by activities has been valued at basic prices, from which all taxes on products are excluded, but all subsidies on products are included. Output includes market output, output for own final use and other non-market output (output of individual non-market services produced by government and non-profit institutions serving households and output of collective services produced by government). In line with ESA 95 concepts financial intermediation services indirectly measured (FISIM) are allocated to final consumers of these services. FISIM allocated to final consumers by the production approach increases both, output and gross value added of monetary intermediation services, mostly commercial banks as producers of these services. Vmesna potrošnja je vrednotena v cenah kupcev kot vrednost proizvodov, ki jih posamezni proizvajalec nabavi zato, da proizvede druge proizvode. Vključeni so vsi proizvodi z življenjsko dobo, krajšo od enega leta, in proizvodi, ki so vredni do 500 evrov in imajo daljšo življenjsko dobo, ter storitve tekočih popravil in vzdrževanja, ki ne povečujejo osnovne vrednosti in življenjske dobe osnovnih sredstev. V vmesni potrošnji so PMSFP po sektorjih uporabnikih razporejene po dejavnostih sorazmerno glede na bruto dodano vrednost. Intermediate consumption is given at purchaser’s prices as the value of goods and services which are purchased by an individual producer in order to produce other goods and services. These comprise all goods with the life time up to one year and value up to EUR 500 if life time is over one year, and services of current repair and maintenance which do not increase the value and life time of fixed assets. In intermediate consumption FISIM is allocated by user sectors proportionally according to gross value added. Dodana vrednost v osnovnih cenah je enaka proizvodnji v osnovnih cenah, zmanjšani za vmesno potrošnjo v cenah kupcev. Dodana vrednost v osnovnih cenah je tudi enaka vsoti sredstev za zaposlene, plačanim drugim davkom na proizvodnjo, zmanjšanim za prejete druge subvencije za proizvodnjo, ter vsoti bruto poslovnega presežka in bruto raznovrstnega dohodka. Value added at basic prices equals output at basic prices, reduced by intermediate consumption at purchaser’s prices. Value added at basic prices also equals the sum of compensation of employees, other taxes on production, less other subsidies on production, and the sum of gross operating surplus and gross mixed income. Med davke na proizvode so vključene vse carine in uvozne dajatve, davek na dodano vrednost, trošarine na naftne derivate, cigarete in alkohol, davki na igre na srečo in na nekatere specifične storitve ter davki na transakcije nepremičnin. Taxes on products are all taxes and import duties, value added tax, excises on petrol, cigarettes, alcohol, taxes on gambling and slot machines, taxes on specific services and real estate transactions. Drugi davki na proizvodnjo so davki, ki jih podjetja plačujejo za uporabo določenih osnovnih sredstev in davki na delovno silo kot dejavnik proizvodnje. Other taxes on production are taxes which are paid by enterprises for the use of certain fixed assets, and taxes on labor force as production input. Subvencije so nepreklicna plačila državnih institucij tržnim proizvajalcem. Subvencije so deljene na subvencije na proizvode in na druge subvencije na proizvodnjo. Subsidies on products are irrevocable payments to market producers, made by government institutions. Subsidies are divided into subsidies on products and into other subsidies on production. Bruto domači proizvod je enak dodani vrednosti v osnovnih cenah, povečani za davke na proizvode in zmanjšani za subvencije po proizvodih. Bruto domači proizvod je tako enak vsoti dodane vrednosti v osnovnih cenah vseh domačih (rezidenčnih) proizvodnih enot in neto davkov na proizvode (davki na proizvode, zmanjšani za subvencije po proizvodih). Bruto domači proizvod po izdatkovni metodi je enak skupni domači potrošnji in saldu menjave blaga in storitev s tujino. Domačo potrošnjo sestavljajo izdatki rezidenčnih gospodinjstev za potrošnjo (nacionalni koncept), izdatki nepridobitnih institucij storitev gospodinjstvom in države za končno potrošnjo ter bruto investicije. Bruto domači proizvod po dohodkovni metodi je enak vsoti sredstev za zaposlene, neto davkov na proizvodnjo (davki na proizvodnjo minus subvencije na proizvodnjo) in bruto poslovnega presežka ter raznovrstnega dohodka. Gross domestic product equals value added at basic prices by activities, increased by taxes on products, and reduced by subsidies on products. Gross domestic product thus equals the sum of value added at basic prices of all domestic (resident) production units and net taxes on products (taxes less subsidies on products). By the expenditure approach, gross domestic product equals total domestic consumption and surplus of exports and imports of goods and services with the rest of the world. Domestic consumption includes resident households expenditures (national concept), expenditures of non-profit institutions serving households and general government and gross capital formation. Gross domestic product by the income approach equals the sum of compensation of employees, net taxes on production (taxes on production less subsidies on production) and gross operating surplus and mixed income. Potrošnja stalnega kapitala je vključena v oceno BDP po podatkih zaključnih računov in bilanc podjetij in organizacij. V stanovanjski dejavnosti gospodinjstev in za sektor države je potrošnja stalnega kapitala ocenjena z metodo nepretrganega popisovanja. Consumption of fixed capital is in the estimation of gross domestic product taken from the data in final accounts and balances of enterprises and organisations. In households’ housing activity and for general government consumption of fixed capital it is estimated by the perpetual inventory method. Sredstva za zaposlene so bruto plače in osebni prejemki zaposlenih ter prispevki delodajalcev za socialno varnost zaposlenih. Prispevki Compensation of employees is gross wages and salaries and employers’ social contributions. Employers’ social contributions include Statistične informacije, št. 38/2009 16 Rapid Reports No 38/2009 delodajalcev za socialno varnost vključujejo dejanske prispevke delodajalcev (obvezne in prostovoljne) in pripisane prispevke delodajalcev. Pripisani prispevki vključujejo vsa nadomestila plač za čas odsotnosti z dela zaradi bolezni, nesreč ipd., ki jih izplačuje delodajalec. Osebne prejemke sestavljajo denarna nadomestila zaposlenim za hrano, prevoz na delo in z dela in regres za letni dopust. Vsa bruto plačila delodajalcev za pogodbene, začasne in enkratne zaposlitve so od vključno leta 2002 dalje prikazana v vmesni potrošnji. Osebni prejemki vključujejo oceno napitnin v gostinskih in osebnih storitvenih dejavnostih ter oceno zasebne rabe službenih vozil. actual (compulsory and voluntary) and imputed social contributions. Imputed social contributions comprise payments by employer to employees during the absence from work due to sickness, accidents, etc. Personal allowances comprise expenses for food, transport to and from work and reimbursement for annual vacation. All gross payments of employers for contract, temporary or part-time employment are from 2002 on included in intermediate consumption. Gross wages and salaries include tips in restaurants and personal services as well as estimation of private use of business cars. Poslovni presežek je rezidualna kategorija dodane vrednosti v finančnih in nefinančnih gospodarskih družbah ter v stanovanjski dejavnosti v okviru gospodinjstev. Kategorija je lahko prikazana kot neto ali bruto vrednost skupaj s potrošnjo stalnega kapitala. V netržnih dejavnostih je bruto poslovni presežek enak obračunani potrošnji stalnega kapitala. Operating surplus is the residual category of value added in financial and non-financial corporations and in housing activities of households. The category can be shown either as net or gross, together with consumption of fixed capital. In non-market activities, gross operating surplus equals the consumption of fixed capital. Raznovrstni dohodek je rezidualna kategorija v obračunu dodane vrednosti nekorporativnih podjetij. Kategorija je lahko prikazana kot neto ali bruto vrednost skupaj s potrošnjo stalnega kapitala. Mixed income is the residual category in the calculation of value added of unincorporated enterprises of households. The category can be shown either as net or gross, together with consumption of fixed capital. Zaposlenost zajema vse stalno zaposlene osebe po domačem konceptu ter samozaposlene osebe in pomagajoče družinske člane v zasebnem kmetijstvu in samozaposlene v drugih dejavnostih gospodinjstev. Zaposlenost po nacionalnih računih vključuje študentsko delo in druge oblike začasne zaposlenosti, zaposlenost v pomorskem transportu na naših ladjah in zaposlenost v naših diplomatskih in konzularnih predstavništvih v tujini, podjetja brez zaposlenih ipd. Employment covers all permanently employed persons according to the domestic concept, and self-employed persons together with unpaid family workers in agriculture and self-employed persons in other household activities. Employment in national accounts also covers student work and other forms of part-time employment, employment in transport by sea on our ships, diplomatic and consular representatives abroad, enterprises without employment, etc. Izdatke končne potrošnje sestavljata agregata individualni izdatki za potrošnjo in kolektivni izdatki države za potrošnjo. Individualno potrošnjo sestavljajo izdatki za končno potrošnjo gospodinjstev, izdatki nepridobitnih institucij, ki opravljajo storitve za gospodinjstva (NPISG), in individualni izdatki države. Individualne izdatke države sestavljajo izdatki za netržne storitve države (izobraževanje, zdravstvo in socialno skrbstvo, kulturo, šport itd.) in izdatki za tržne proizvode in storitve (zdravila, ortopedski pripomočki, koncesijske pravice zasebnemu sektorju, storitve zdravilišč ipd.). Kolektivni izdatki države so izdatki za upravne, administrativne, obrambne, ekonomske, razvojno-raziskovalne in druge skupne netržne storitve države. Državni izdatki za netržne storitve in izdatki NPISG za končno potrošnjo so enaki razliki med vrednostjo proizvodnje po stroškovni metodi in vrednostjo prodaj. PMSFP so v končni potrošnji razporejene v izdatke gospodinjstev, države in NPISG ter v izvoz in uvoz storitev. Final consumption expenditure is composed of the aggregates individual consumption expenditure and collective consumption expenditure. Individual consumption is composed of expenditure of households, non-profit institutions serving households (NPISH) and individual government expenditure. Individual government expenditure comprises payments for non-market government services (education, health, social care, culture, sport, etc.) and market goods and services (pharmaceutical and therapeutic products, concessions to private sector, health resort services, etc.). Collective government expenditure consists of expenditure on administrative, defense, economic, R&D and other non- market government services. Government and NPISH final consumption expenditures are calculated as the difference between the output value by the cost method and sales. FISIM is in final consumption allocated in household, general government and NPISH consumption and in exports and imports. Bruto investicije so sestavljene iz bruto investicij v osnovna sredstva, sprememb v zalogah ter neto nabav vrednostnih predmetov in umetnin. Bruto investicije v osnovna sredstva so sestavljene iz investicij v nova osnovna sredstva, stroškov transakcij rabljenih osnovnih sredstev in povečanja vrednosti neproizvedenih nefinančnih sredstev. Gross capital formation is composed of gross fixed capital formation, increase in inventories and acquisitions less disposals of valuables. Gross fixed capital formation consists of investments into new fixed assets, costs of transactions of existing fixed assets and of additions to the value of non-produced assets. Spremembe v zalogah so obračunane za nedokončano proizvodnjo in dokončane proizvode pri proizvajalcih, zaloge trgovskega blaga in zaloge surovin, materiala, rezervnih delov ipd. pri vseh tržnih proizvajalcih. Increase in inventories is calculated for work-in-progress and finished goods at producers, inventories of trade goods in stores, and inventories of raw material, spare parts, etc., at all market producers. Kategoriji izvoz in uvoz blaga zajemata izvoz in uvoz blaga v zvezi z oplemenitenjem po bruto načelu. Izvozna vrednost blaga je obračunana po pariteti FOB, uvozna vrednost je po podatkih Banke Slovenije iz paritete CIF zmanjšana na pariteto FOB. Podatki o izvozu in uvozu storitev so povzeti iz plačilne bilance po podatkih in metodologiji Banke Slovenije. Exports and imports of goods cover exports and imports of goods in connection with processing by the gross principle. The export value of goods is calculated by FOB and the import value of goods has been reduced from CIF to FOB according to data supplied by the Bank of Slovenia. Exports and imports of services are taken from the balance of payments according to data and methodology of the Bank of Slovenia. Temeljni agregati nacionalnih računov v tekočih cenah Main aggregates of national accounts at current prices Bruto nacionalni dohodek je enak bruto domačemu proizvodu in saldu primarnih dohodkov (od dela in kapitala) s tujino. Gross national income equals the sum of gross domestic product and balance of primary incomes (from labour and capital) with the rest of the world. Statistične informacije, št. 38/2009 Rapid Reports No 38/2009 17 Bruto nacionalni razpoložljivi dohodek je enak bruto nacionalnemu dohodku in saldu tekočih transfernih dohodkov s tujino. Gross national disposable income equals the sum of gross national income and the balance of current transfers with the rest of the world. Bruto varčevanje je enako bruto nacionalnemu razpoložljivemu dohodku, ki so mu odšteti izdatki za končno potrošnjo (izdatki za individualno in kolektivno končno potrošnjo). Gross saving equals gross national disposable income less final consumption expenditures (individual and collective final consumption). Neto varčevanje je enako bruto varčevanju, zmanjšanemu za potrošnjo stalnega kapitala. Net saving equals gross saving less consumption of fixed capital. Saldo tekočih transakcij s tujino je enak bruto varčevanju, zmanjšanemu za bruto investicije. Balance of current external transactions equals gross saving less gross capital formation. Neto posojanje (+) v tujino, neto izposojanje (-) iz tujine je enako saldu tekočih transakcij s tujino, povečanemu za saldo transferjev kapitala s tujino in zmanjšanemu za neto nabave neproizvedenih nefinančnih sredstev v tujini. Net lending (+), net borrowing (-) with the rest of the world equals the balance of current external transactions plus the balance of current capital transfers with the rest of the world less net acquisitions of non-produced non-financial assets with the rest of the world. Temeljni agregati nacionalnih računov v stalnih cenah Main aggregates of national accounts at constant prices Temeljni agregati nacionalnih računov v stalnih cenah so realni bruto domači dohodek, realni bruto nacionalni dohodek, realni bruto nacionalni razpoložljivi dohodek, realno bruto varčevanje in realno neto varčevanje. Izračun teh agregatov temelji na oceni presežkov in izgub v trgovini zaradi sprememb v pogojih menjave (T); dobimo jih po standardni enačbi: Real gross domestic income, real gross national income, real gross national disposable income, real gross saving and real net saving are main aggregates of national accounts at constant prices. The estimation of these aggregates at constant prices is based on valuation of trading gains or losses due to change in the terms of trade (T) using the standard formula: ⎟⎟ ⎠ ⎞ ⎜⎜ ⎝ ⎛ −− − = mx P M P X P MXT ⎟⎟ ⎠ ⎞ ⎜⎜ ⎝ ⎛ −− − = mx P M P X P MXT pri čemer so T = sprememba v pogojih menjave where T = change in the terms of trade X = izvoz po tekočih cenah X = exports at current prices M = uvoz po tekočih cenah M = imports at current prices Px = indeks izvoznih cen Px = the price index for exports Pm = indeks uvoznih cen Pm = the price index for imports P = (Px + Pm)/2. P = (Px + Pm)/2. Realni neto primarni dohodki in realni neto tekoči transferji s tujino so ocenjeni z implicitnim deflatorjem za agregat končne domače potrošnje, potrošnja stalnega kapitala pa z implicitnim deflatorjem za agregat bruto investicij v osnovna sredstva. Real net primary income and real net current transfers from the rest of the world are estimated using the implicit price index for domestic final consumption expenditures and consumption of fixed capital by using the implicit price index for gross fixed capital formation. Objavljanje Publishing Četrtletno: Prva statistična objava. Nacionalni računi Quarterly: First Release. National Accounts Četrtletno, letno, občasno: Statistične informacije. Nacionalni računi Quarterly, Annually, occasionally: Rapid Reports. National Accounts Letno: Slovenija v številkah Annually: Slovenia in Figures Statistični letopis Republike Slovenije Statistical Yearbook of the Republic of Slovenia Sestavil / Prepared by: Jure Lasnibat Izdaja, založba in tisk Statistični urad Republike Slovenije, Ljubljana, Vožarski pot 12 - Uporaba in objava podatkov dovoljena le z navedbo vira - Odgovarja generalna direktorica mag. Irena Križman - Urednica zbirke Statistične informacije Marina Urbas – Urednica podzbirke Karmen Hren - Slovensko besedilo jezikovno uredila Ivanka Zobec - Angleško besedilo jezikovno uredil Boris Panič - Naklada 50 izvodov - ISSN zbirke Statistične informacije 1408-192X - ISSN podzbirke Nacionalni računi 1580-1721 - Informacije daje Informacijsko središče, tel.: (01) 241 51 04 - El. pošta: info.stat@gov.si - http://www.stat.si. Edited, published and printed by the Statistical Office of the Republic of Slovenia, Ljubljana, Vožarski pot 12 - These data can be used provided the source is acknowledged - Director-General Irena Križman - Rapid Reports editor Marina Urbas – Subject matter editor Karmen Hren - Slovene language editor Ivanka Zobec - English language editor Boris Panič - Total print run 50 copies - ISSN of Rapid Reports 1408-192X - ISSN of subcollection National accounts 1580-1721 - Information is given by the Information Centre of the Statistical Office of the Republic of Slovenia, tel.: +386 1 241 51 04 - E-mail: info.stat@gov.si - http://www.stat.si.