» SPREJETJE OBOlNSKI _ PRORAČUN ZA LETO 1980 SPLOŠNA PORABA V OBČINI Splošno porabo v občini v letu 1980 opredeljujeta zvezna in re-pubtiška resolucija o politiki izva-janja in uresničevanja družbenib načrtov la obdobje 1976 do 1980 v letu 1980, ki določata, da smejo izvirni prihodki za splošne druž-bene potrebc v občinah — ra-zen sredstev za konpcazacfc in rezerve, nujne za preskrbo ob-čanov z osnovnimi živili — rasti največ do 16 % v primeijavi z do-seženo realizacijo v letu 1979. Iz dopustnega 16 odstotnega limita pa je izvzeta rast sredstev za fi-nandranje nadaljnje reorganiza-cije pravosodnega sistema in izvajanje srednjerocnega pro-grama na področju Ijudske obrambe. Nadalj. na 5. str. (Nadaljevanje s-1. strani) Financiranje splošne porabe v Ljubljani temelji na skupni proračunski bilanci in dogovoru o oblikovanju splošne porabe v ljubljanskih občinah in mestu, iz katerega je razvidno, da bo v letu 1980 zbranfli 1.310.413,000 dinarjev ali za 33% višji od dosežene realizacije v letu 1979. Na povečan je prihodkov vpli-vajopovečane oziroma usklajene davčne stopnje vSR Sloveni-ji, kateiih viri so se povečali za 163,849.000 dinarjevin so vce-loti namenjeni za kompenzacije za mleko, za blagovne rezerve in za druge intervencije v gospodarstvu. Po odštetju tega zne-skaznaša realno povečan je prihodkov le 16 %, kar je v skladu z resolucijskimi izhodišči o splošni porabi v letu 1980. Proračun občine Ljubljana Moste-Polje za leto 1980, ki ga je sprejela skupščina občine 24. marca, izkazuje 172,279.000 di-narjev prihodkoV. Načrtovani prihodki so za 42,574.000 dinar-jev ali za 33% višji, kot je znajjaja realizacija v letu 1979. Na tako visoko povečanje prihodkov vpliva povečanje davčnih stopenj pri nekaterih davčnih virih, ki so se na ta način povečali za 22,330.000 dinarjev. Gre predvsem za povečanje davčne stopn je pri davku iz osebnega dohodka delavcev, ki se je pove-čala z 0,12 % na 0,50%. Po odštetju takopovečanih prihodkov od skupnih proračunskih prihodkov znaša realno in dopustno povečanje le 16%. Prihodkovna stran proračunske bilance kaže, da v stmkturi skupnih prihodkov predstavlja največji delež davka na doho-dek in davek \z osebnega dohodka, ki znaša 55 % in se v pri-merjavi z realizacijo v letu 1979 povečuje za 32,042.000 dinar-jevaliza51 %. Najbolj sepovečujeprihodekoddavkainoseb-nega dohodka delavcev, in to za 227 %, in kar vpliva že ome-jeno povečana davčna stopnja. Drugi prihodki predstavljajo 45-odstotni delež in se v pri-merjavi z letom 1979povečujejo le za 12%. Razlog za to je v znižanju prihodkov od davka na promet nepremičnin in davka na dohodek od premoženja zaradi predvidene spremembe davčnih predpisov. Predvidena pa je tudi ukinitevobdavčeva-nja tovornih cestnih motornih in priklopnih vozil. Razporeditev prihodkov na odbodkovni strani proračunske bilance občine za leto 1980 temelji na resolucijskih izhodiščih, po katerih smejo sredstva za financiranje spiošnih družbenih potreb v občinah rasti največ do 16%, razen sredstev za kompenzacije, blagovne režerve, reorganizacijopravosodnega sistema in za izvajanje programiranih nalog na področju ljud-ske obrambe. Odhodki proračuna so načrtovani v višini 172,279.000 di-narjev in so v primerja"vi z realizacijo v letu 1979 višji za 51,474.000 dinarjev ali za 43%. Delitev tako načrtovanih odhodkov pa je naslednja: — sofinanciranje skupnih mestnih potreb; povečanje v primerjavi z Ietom 1979 znaša90% 20,373.000 din — sofinanciran je gradn je Šmartinske ceste v okviru 10-letnega programa gradnje cest v Ljubljani 6,800.000 din — prispevek za kompenzacije, blagovne rezerve in druge intervencije v gospo- darstvu 15,530.000 din — preodkazilo sredstev od zbranih taks na promet parklarjev in kopitarjev — ha poseben račun pri SML 3,500.000 din — za financiranje čiste splošne porabe v občini 126,076.000 din Primerjava med načrtovano čisto splošno porabo v občiniza leto 1980 in realizacijo v letu 1979 kaže le 14-odstotno pove-čanje ali 15,981.000 dinarjev. Iz prikazanih podatkov je razvidno, da smo pri načrtovanju čiste proračunske porabe v občini za leto 1980 v cdoti izhajali in upoštevali tako resolucijska izhodišča kakor tudi dogovor o uresničevanju družbene asmeritv e razpore|anja dohodka v letu 1980 v SR Sloveniji, ki v 16. členu določa, da smejo sredstva za izplačilo osebnih dohodkov delavcev in funkcionarjev v občin-skih upravah porasti največ za 16 % v primerjavi z reaUzacijo v letu 1979. Š.T.