a ezijansKi p p p o p ve s t n i k Poštnina plačana v gotov. 1942-XX Lvgust — September 'SALEZIJANSKI VESTNIK izhaja vsak mesec. Letno stane 10 L (za inozemstvo 14 L. Izdaja- Salezijanski inšpektorat na Rakovniku v Ljubljani. Tiska sal. tiskarna Rakovnik - Ljubljana. Predstavnik lastnika in tiskarne: dr. Jože Valjavec. Urednik: Tone Vode. Skupna pošta Praznik Marijinega rojstva. — Dne 8. septembra bo obletnica posvetitve svetišča Marije Pomočnice na Rakovnika. Služba božja bo kakor ob praznikih: svete maše s pridigo ob 6, 8, 9, 10. Ob 10 slovesna sv. maša. Popoldne ob pol 4 slovesen zaključek medšmarmh po-božnosti. Marijini častilci m častilke, pridite vsi, da počastimo Pomočnico kristjanov in jo skupno prosimo za blagoslov in pomoč. K Mariji na Rakovnik! — Ljubljančani! Skoraj vsa večja mesta po katoliškem sveta imajo v bližini svetišče, posvečeno Mariji Devici, ki ga imajo za svoje svetišče in ga z veseljem obiskujejo. Tako svetišče je za nas cerkev Marije Pomočnice kristjanov na Rakovniku. Mnogi že to vedo in radi in pagostoma prihajajo k Mariji. Naj bi jih posnemali vsi Ljubljančani. Pri Mariji bodo našli uteho in tolažbo. Zveza častilcev Marije P o m. kristjanov. — Da spoznate to zvezo in se zanjo ogrejete, preberite članek ,češčenje Mar. P. Kr.' VODSTVO SOTRUDSTVA OPOZARJA NA SLEDEČE: 1. Kadar kaj naročate, nikar ne pozabite podpisati se. Sporočite tudi kraj, kjer stanujete, to je vas, ulico in pošto. 2. Vse dopise in pošiljke naslavljajte na „Vodstvo salezijanskega sotrudstva. Rakovnik — Ljubljana 8". 3. Kadar pošiljate denar, Vas vljudno prosimo, da nam namen pošiljke sporočite ali v pismu ali na karti, najboljše in najbolj poceni pa je, ee napišete zadaj na položnici, posebno če pošiljate za več namenov hkrati. S tem nam omogočite hitro in točno poslovanje. 4. Če letos še niste ničesar prispevali za kritje tiskovnih stroškov Salez, vestnika ali za druge salezijanske namene, nikar ne pozabite. Od Vaše darežljivosii je veliko odvisen napredek naše družbe. Bog Vam bo bogato poplačal. NAŠI UMRLI SOTRUDNIKI IN SOTRUDNICE. Habjan Marija, Žalna; Bencina Katar., Ribnica; Vester.TEajer Ana, Ljubljana; Sluga Rozalija, Ljubljana; Golob Marija, Ljubljana; Iglic Frančiška, Trbovlje; Dular Matija, Mirna peč; Pavčič Lucija, Češnjioe. Gospod, daj jim večni pokoj! L. XXXVIII. GLASBILO ZA * * * * * 0 ALLZO JAIN S KO *** flOTtRUDSIVO **** Avgust — September__1942/XX. Močna žena Življenje je neprestan hoj. Kdor hoče premagati vse mogoče težave in nasprotja, se mora pogumno vojskovati. To velja že za navadno, koliko bolj še za duhovno življenje. Če človek porabi svoje sile za boj za svete, nadnaravne vzore, je to še posebno zaslužno in dragoceno. Svetniki, ki so vse žrtvovali za slavo božjo m zveličan je duš, so s tem izpričali svoj pogum in svojo moč, mnogokrat pa tudi vsega občudovanja vredno junaštvo. Najlepši zgled svetega poguma in junaštva pa nam je gotovo pre-blažena Devica Marija. Močna v vsakdanjem življenju Tudi Marija se je morala trdo vojskovati. Daslravno ni nikoli imela na sebi ne Izvirnega ne osebnega greha, je vendar nosila in čutila vse časne posledice greha: delo, bolečino in smrt. Njeno življenje se nikakor ni razvijalo tako, kakor bi človek sodil, da je primerno zanjo, ki je bila milosti polna. Tudi Marija se je morala bojevati, da je pomnožila svoje zaslužen je in da je nam dala zgled, kako naj se bojujemo. In prav v tem boju, ko je zvesto opravljala svoje delo, prenašala trpljenje i;n gledala smrti v obraz, se najlepše odraža njena silna moč, pogum in junaštvo. Kakšen pogum je pokazala Marija, ko je kot mlada deklica obljubila Bogu vedno deviš-tvo; pogazila je predsodke svojega lastnega naroda in se odpovedala temu, kar je bilo njenim sovrst-nlcam v edino veselje, sreča in slaval Koliko srčnosti, ko je v duhu spremljala svojega Sina pri njegovem delu in trpljenju za odrešenje človeštva! Že od tistega dne, ko ji je starček Simeon napovedal, da bo njeno dušo meč presunil! In vendar j« bila vedno vdana in potrpežljiva, ponižna In skromna, vedno se je znala obvladati, nikoli se ni spozabila, nikoli ni tožila in zdihovala, vse križe in težave je prenašala mirno in srčno. Močna v najhujšem trpljenju V umetnosti se nam krščanska srčnost predstavlja kot močna žena v svetlem železnem oklepu; na glavi Ima visoko čelado, v levici velik bronast ščit, v desnici pa lesketajoče se sulico. Vsak hip se zdi pripravljena, da udari, odbije napade in zmaga. Koliko velja krščanska srčnost, so najlepše izpričali svetniki. Niso se ustrašili težav, pogumno so šli skozi vse viharje, dokler niso zmagali. Ali najpogumnejša in najsrčnejša med vsemi svetniki je bila Devica Marija, nikoli premagana zmagovalka. Vse njeno življenje je bilo polno težav in bridkosti, največ pa je morala prestati v času Gospodovega trpljenja. Tedaj se je njena srčnost pokazala v najlepši luči: ničesar se ni ustrašila, vse je pogumno prenašala! Ko Jezus nese težki križ, se Marija ne meni za — 61SB besno vpitje njegovih sovražnikov, pogumno stopi na cesto in spremlja svojega Sina na krvavi poti. Na Kalvariji se prerine skozi množico in stopi pod križ. Jezusova pre-sveta kri ji kaplja na glavo in na ramena, a Marija, močna žena, ne omahuje, ne obupuje, ne vije rok in ne preklinja, temveč stoji srčno pod križem in s svojim Sinom vred pogumno trpi ter dovršuje žrtev, ki je" po božji volji potrebna za odrešenje človeštva. Kot močna žena je navzoča pri Jezusovi bridki smrti, pri snemanju is križa in pri njegovem pogrebu. V njenem pogumnem srcu ni nobenega sovraštva ne do grešnikov, ki so zakrivili Sinovo smrt, ne do krutih rabljev, ki so izvršili smrtno obsodbo. Mirno in vdano stoji pod križem, kamor jo je prignala njena materinska ljubezen, in trpi iz ljubezni do Sina. S tem je dosegla višek krščanskega poguma, srčnosti in junaštva. Po njenem zgledu V bojih, nesrečah in trpljenju, ki nas zadevajo v našem življenju, glejmo na Marijo, to močno ženo, ovenčano s krono krščanske srčnosti. Pri njej se naučimo tudi mi, da bomo srčni v boju za vero in pošteno življenje. Po njenem zgledu bodimo pogumni v prenašanju vsakdanjih, pa tudi izrednih žrtev, ako je taka volja božja! Marija nam kaže, kako se nam je treba vojskovati in zmagovati. g—--= - -----= a Mirko Zar: Prošnja O Rakovniška Marija, Pomočnica kristjanov, ki Te slovenski narod že od nekdaj časti! K Tebi romajo srca vdana, srca ponižna, srca skesana, da se Ti pred Tvojim 'Oltarjem poklonijo, da se Ti popolnoma zaupajo in si odpušoenja sprosijo za vse grehe: svoje in svojih bratov, ki so z 'njimi Tebe in Tvojega Sina žalili in vaju doslej še niso odpušoenja prosili. O Rakovniška Marija, Pomočnica kristjanov, ne glej na našo in na naših bratov hudobijo, na našo bedo in na grehe naše, ki nas tako težijo: rajši glej na naša sprejemljiva srca, ki kot izsušena njiva božje besede in utehe želijo in so k Tvojemu milostnemu oltarju prihitela od blizu in daleč — saj ljubezen premaga vse težave — da bi si odpuščenja sprosila in miru in ljubezni prave. O Rakovniška Marija, Pomočnica kristjanov! Ne zavračaj teh, ki vsak dan pred Tabo kleče ter Te tako zaupno in goreče prosijo in svoje zadeve pred Tvoj sveti prestol nosijo! Ne zavračaj jih, o Mati: milostno se nanje ozri, usmili se jih i:n jih vseh nevarnosti otmi! Vse, nas in naše brate, v svoje varstvo vzemi, o Rakovniška Marija, Pomočnica kristjanov! 0======== " -■•-■ , - =- NE 'POZABITE NA PRVI PETEK V SEPTEMBRU! — 62 — I Don Bosko veroučitelj Znano je, da si je don Bosko v prvi vrsti prizadeval, kako bi mladino poučil o verskih resnicah. Poučevanje krščanskega nauka je štel za svoje najvišje poslanstvo. Oglejmo si nekoliko, kako si je on ta pouk zamišljal in kako ga je izvajal. K temu nas poleg drugega sili tudi stoletnica njegovega prvega krščanskega nauka, ki ga je imel na praznik Brezmadežne 1. 1841. v zakristiji pri sv. Frančišku Asiškem v Tu-rinu. V prvih desetletjih svoje ustanove svetnik ni le vodil mladinskega doma, marveč je tudi sam učil katekizem. Tedaj je imel navado, da je od časa do časa zbral okoli sebe svoje mlade katehiste, to je tiste, ki so mu po-pomagali pri učenju krščanskega nauka, in jih uvajal v skrivnosti, kako je treba podajati verske resnice. Nekateri so si njegove misli zapisovali. Iz zapiskov, ki so se ohranili, moremo zbrati tale navodila: Čas za poučevanje krščanskega nauka je zelo tesno odmerjen in ne smemo izgubiti nobenega trenutka; zato je treba ves razpoložljivi čas porabiti za to, da vprašanja, ki so tisto uro na vrsti, „razložimo besedo za besedo". „Ne zgubljajmo se v razpravljanju in pripovedovanju zgledov." Tudi preveč govorniški ne smemo biti: Pod napuščem domače hiše Janez Bosko razlaga svojim tovarišem krščanski nauk, (Slika umetnika Crida v zakristiji pri Mariji Pomočnici v Turinu.) „zakaj ganiti srca, je naloga pridigarja". Tu „gre zato, da mladino poučimo o zveličavnih krščanskih resnicah". Nioemurnost utegne zapeljati ve-roučitelja, da za j de s tira; namesto da bi pripovedoval to, kar je potrebno in koristno, pleteniči zanimivosti in duhovitosti, ščegeta radovednost mladih poslušalcev in — maha po zraku. Zato je svetnik opominjal: „Nikar ne bodimo tako nečimrni, da bi iskali hvale s svojim lepim in zanimivim govorjenjem." Da bi svoje pomočnike obvaroval te napake, jih je opozarjal :na njih odgovornost, ki so jo prevzeli pred Bogom in pred dečki: „Gospod bo terjal od nas račun, kako smo fante učili, ne pa, kako smo jih zabavali." Kot temeljno načelo za poučevanje krščanskega nauka je postavil: „Razlagajte katekizem natanko od besede do besede. Ne zavijajte vstran, da bi razkazovali svoje bogoslovno znanje." To nagnjenje, da bi se postavljal s svojim znanjem, se rajši pokaže pri veroučitelju na srednji šoli kakor pri veroučitelju na osnovni šoli. Toda za vsakega veroučitelja velja, kar je dan Bosko dostavil v potrditev svoje misli: „Nekaterih razlogov in dokazov dečki ne razumejo in tako zaidejo v zmoto ali pa se pohujšajo." Druga nevarnost bi bila v tem, da bi se katekizemski pouk ¡sprevrgel v zgolj znanstveno in neživljenjsko podajanje krščanskih resnic. Res je, katekizem je za dečke „kratek povzetek božje znanosti, primeren njihovi starosti"; toda nikakor ne smemo pozabiti, da se katekizma učimo zato, da bi po njem živeli, zakaj katekizem nam „ni le znamenje vere, marveč tudi vodilo za življenje". Idealno, vzorno bi bilo, da bi bil „dečkom katekizem to, kar je bogoslovcem sv. pismo ali sveti Tomaž". To so najvažnejše misli o poučevanju krščanskega nauka, ki so se nam ohranile v zapiskih iz prvih don Bos-kovih časov. Katekizem bi moral biti za otroke to, kar je sv. pismo ali sv. Tomaž za bogoslovce! No, saj tudi je, boste rekli. Vsak otrok ga ima! Da, vsak j otrok ga ima, ali vprašanje je, če ga ima tudi rad. 'Treba bi bilo kako doseči, da bi vsi otroci vzljubili to najbolj življenjsko knjigo. Kako je ljubil katekizem mali Janez Bosko! Ko mu ga je njegov precej starejši pol brat Anton iztrgal iz rok in vrgel ob tla, je bil zelo žalosten; skrbno je pobral ljubljeno knjigo, jo pobožno poljubil in pritisnil na srce kot svoj najdražji zaklad. Usmiljeni samarijan Črtice iz don Boskovega življenja Na dvanajsto nedeljo po binkoštih beremo pri maši evangelij o usmiljenem samarijanu. S to priliko, ki je ena izmed najlepših, je božji Zveli-čar nazorno pokazal, kako naj v dejanju izpolnjujemo zapoved o ljubezni do bližnjega. Danes so taki časi, ko je potrebno, da si pogostoma pokličemo v spomin, da je prva zapoved: Ljubi Boga iz vsega srca! Druga pa tej enaka: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe! Večja od teh ni nobena druga zapoved (Mr 12, 31). Kdor hoče biti zares kristjan in katoličan, mora v sebi poživiti ljubezen do bližnjega. „Po tem bodo vsi spoznali, da ste moji učenci, ako boste imeli ljubezen med seboj," je poudaril Jezus pri zadnji večerji (Jan 13, 35). Svetniki so se živo zavedali, da brez ljubezni do bližnjega pravo krščansko življenje ni mogoče. Kdor bi trdil, da je kristjan, pa bi ne imel resnične in dejavne ljubezni do bližnjega, bi bil pravi pravcati nestvor. Zato so si svetniki z besedo in zgledom toliko prizadevali, da bi v ljudeh obudili ljubezen do bližnjega. Prelep vzgled ljubezni do bližnjega nam daje tudi don Bosko. Vse njegovo življenje je bilo ena sama, neprestana žrtev za blagor bližnjega, zlasti za blagor revne in zapuščene mladine. Opravljal je vsakovrstna duhovna in telesna dela usmiljenja. Posebno junaška se je njegova ljubezen do 64 — bližnjega izkazala 1. 1854., ko je v Piemontu razsajala kolera. Napoved Kakor izpričuje Rua, je don Bosko dečkom napovedal že mesca maja, da bo prišla kolera tudi v Turin. Ob tej priložnosti jim je dejal: „Nič se ne bojte, otroci moji! Ce boste storili, kar vam bom naročil, ne bo nihče izmed vas zbolel." Pri večernem nagovoru dne 5. avgusta, na praznik Marije Snežne, jim je priporočil nekatera naravna in nadnaravna sredstva v obrambo zoper nastopajočo bolezen. A svetnik je storil še več. Daroval je samega sebe v žrtev za svoje dečke. Pokleknil je pred oltar in molil: „Moj Bog, prosim te, udari pastirja, toda prizanesi mladi čredi!... O presveta Devica, mogočna in usmiljena Mati, daj, ohrani moje ljubljene otroke; in če Gospod hoče kakšno žrtev, glej, jaz sem pripravljen umreti, kadar koli In kakor koli mu je všeč!" Kolera je tu Iz južne Italije je kuga prišla v Genovo, kjer je zahtevala veliko žrtev. Od tod je prodirala v Piémont. Konec julija se je morilka oglasila v Turinu. TURIN: Mali evharistični križarji in križarke so priromali k Mariji Pomočnici prosit miru in pomoči. „Živite v milosti božji; nosite blagoslovljeno Marijino svetinjico; zmotite vsak dan očenaš, zdravamarijo in častbodi z molitvijo k sv. Alojziju s pristavkom: Vsega hudega reši nas, o Gospod! Dušo in telo izročimo v Marijine roke." In kakor po božjem navdihnjenju je pristavil: „Če ne boste delali smrtnega greha, vam zagotovim, da ne bo nihče izmed vas obolel za kolero. Če pa bi se kdo ne maral poboljšati in bi še naprej smrtno žalil Boga, ne morem biti porok ne zanj ne za kogar koli v hiši." Te besede so napravili na dečke silen vtis: začeli so pogostoma prejemati sv. zakramente, postali so pridni in ubogljivi; z otroškim zaupanjem so se zatekali k don Bosku, ki jih je spodbujal, tolažil in miril. Prve žrtve so padle v predmestjih. Ljudi sta ise lotila poplah in pobitost, bežali so iz okuženih četrti. V nevarnosti se je med ljudstvom prebudilo zaupanje In vera v božjo pomoč. Začele so se splošne ljudske prošnje pobožnostl, katerih so se udeleževali tudi predstavniki oblasti. Svetišče Marije Tolažnice je bilo zmeraj polno pobožnih vernikov. V Turinu kolera ni tako divjala kakor po nekod drugod, vendar je bilo tudi tukaj precej žrtev. Valdoško predmestje, kjer je stal don Boskov zavod, je bilo močno prizadeto. Kosa smrti je segla prav do praga njegove hiše. Don Bosko je sicer popolnoma zaupal v božjo 'previdnost, a je vzlic temu ukrenil vse potrebno, kar za take primere terjata previdnost in znanost, da bi odvrnil bolezen. 65 Ko je tako poskrbel za svoje v Oratoriju, je še priskočil na pomoč okoličanom. Z veseljem se je odzval pozivu, k! ga je odgovorna oblast naslovila na svetno in redovno duhovščino. Mati Marjeta, ki Je ob drugih priložnostih, ko je bila nevarnost dosti manjša, kar trepetala za svojega sina, se ni sedaj nič pomišljala. Še sama je don Boska spodbujala, češ da je njegova dolžnost, da gre pomagat in streč okuženim. Na delu Mestna oblast Je v naglici ustanovila nekaj začasnih bolnišnic. Dve v predmestju Sv. Donata in eno v predmestju Dora. Le-tu je bila skrb za duhovno pomoč poverjena don Basku. Svetnik se je odpravil na delo. Z njim četa mladih prostovoljcev. Ker je bilo dela silno veliko, ljudi za postrežbo pa mnogo premalo, je don Bosko sklenil, da vzame s sabo nekaj večjih in pogumnejših fantov. Ko jim je razložil svojo misel in jih navdušil za plemenito delo krščanskega usmiljenja, se jih je odzvalo sprva deset, potem pa trideset. Mlade pogumne prostovoljce je najprej primerno poučil, potem pa razposlal na delo po zasilnih bolnišnicah in zasebnih hišah. Ker so bili tako prijazni, ljubeznivi in spretni, zlasti pa junaški in požrtvovalni, so se vsem takoj priljubili. V Oratorij so ljudje noč in dan prihajali prosit pomoči; ta je hotel Imeti strežnika, drugi kaj drugega. Mama Marjeta je razdala, kakor beremo v Spominih, vse svoje ogrinjače in oglavnice, pa tudi krila in spodnjice; ostalo ji je le to, kar je imela na sebi. Kakšen ganljiv prizor: siromak pomaga bratu v skrajni bedi! Nič več ni pri hiši, a na vrata še zmeraj trkajo. Kaj bi radi? „Siromaček tam doli se zvija v hudi mrzlici, pa se nima s čim odeti." Kmetica iz Becchijev se zdrzne, nekaj hipov premišljuje in potem ji — šine v glavo. Odide v zakristijo, vzame iz omare bel oltarni prt in masno srajco, se vrne k don Bosku in mu pravi: „Glej, ali smem dati tole?" „Da, le dajte." Tako govori božji služabnik, apostol evangeljske ljubezni. Kaj, ali niso siromaki živa podoba Jezusa Kristusa? Kdor obleče ubožca, obleče Kristusa! Don Bosko je obiskoval zasilno bolnišnico in hodil od hiše do hiše kakor usmiljeni Samarijan, noseč s seboj najpotrebnejše stvari in zdravila. II-mirajoče je spovedoval in tolažil, svoje fante pa je spodbujal, da naj se velikodušno žrtvujejo za bližnjega. Don Bosko in njegova zvesta četa so obiskali vsak brlog, videli vse mogoče strahote. Bili so vedno na mestu, kadar je bilo ¡treba komu izkazati zadnjo uslugo, mu zatisniti oči in truplo odnesti v mrtvašnico za okužen-ce Kdor je opravljal to težko delo, je moral biti zares junak! Oglejmo si nekaj prizorov. Skok čez zid Klerik Franoesia je ponoči hedel pri okuženem bolniku v sosednji hiši. Okrog polnoči zapazi, da bolnik umira. Niti trenutka ne sme zgubiti. Urno jo ubere iz sobe, skoči čez zidano ograjo in naravnost k don Bosku, ki se je komaj dobro vrnil. „Tok, tok, tok!" „Kdo je?" „Jaz sem, Francesia." „Kaj bi rad?" „Hitro, hitro! Moj bolnik umi- Zadnji čas sta izšli spet dve pomembni knjižici, ki zaslužita, da z njimi seznanimo tudi naše cenjene bralce. Dr. Fr. Knific: FANTOM. Knjižic št. 203/4. Slovenci imamo že več lepih knjig, ki so namenjene, da bi mlademu človeku kazale varno pot v življenje. Tako n. pr. Pisma slovenskim fantom, Svetla pot, Pomladni viharji. Te knjige so že in še bodo storile veliko dobrega. Toda ker so precej obširne in temu primemo tudi precej drage, si jih marsikdo ne more nabaviti, kakor tudi bi jih rad. Tem in še marsikomu drugemu bodo zelo prav prišli ceneni zveščiči, ki so izšli v vrsti naših „Knjižic". Tako so doslej izšle: Dekleta (pošlo), Dekletu na pot, Leta, mlada leta (pošlo). Pred kratkim pa je izšla še knji^ žica Fantom. Kakor je bila knjižica „Leta, mlada leta" namenjena dečkom od dvanajstega do šestnajstega leta, tako je knjižica „Fantom" namenjena mladostnikom od šestnajstega do dvajsetega leta, to je fantom, ki namerjajo svoje prve samostojne korake v svet, od katerih pa je po navadi odvisno vse poznejše življenje. Zato je važno, da mladostnik prav zastavi svoje prve korake. Pričujoča knjižica mu hoče biti pri tem vodnica in pomočnica. Pisatelj nas v začetku povede z gručo fantov na izlet v gore, nato pa zbere fante k tečaju v počitniškem domu, kjer pod košatimi smrekami z njimi modruje, kakšen naj bo, prvič, odnos fanta do samega s e b e, in drugič, odnos fanta do d e k 1 e t a. To je bistvo in vsebina knjižice. Pripovedovanje je živahno, prijetno, polno krepkih primer in zgledov, ki se človeku za vse- lej vtisnejo v spomin. Knjižico prav gorko priporočamo. Dr. Fr. Knific: MATERINA ROKA. Knjižic št. 205/6. Pisatelj Pregelj je položil v usta našega Evangelista Janeza Kreka tele pomembne besede: Dokler je še ena sama slovenska mati živa, se nam ni bati za bodočnost slovenskega rodu. Iz te ene edine bi pognal, če bi bilo treba, nov slovenski rod in napolnil od Boga mu namenjeno zemljo. To je po mislih naših vid cev in prerokov prava slovenska mati! Žal, da se je danes že marsikatera oddalila od tega svetlega vzora in pozabila, da mora biti predvsem mati, mati in vzgojiteljica svojih otrok, novega slovenskega rodu, ki mora ostati zvest starim izročilom, veri, očetov... Mnogokrat se matere pritožujejo, kakšen križ imajo s svojimi otroki. Vse storijo, pravijo, da bi otroke dobro zredile in bi se jim dobro godilo, no, pa so takile, da jih ni mogoče krotiti; za samo pokoro da so... Takim in vsem drugim materam v tolažbo in pouk je spisana knjižica „Materina roka". V njej pisatelj zopet prav lepo in po domače, kakor le on zna, razlaga, kako naj matere vzgajajo svoje otroke , zlasti v tisti usodni dobi, ko otroci odraščajo iz otroških let, dozorevajo v dekleta in fante in se odločajo, po kateri poti bi krenili v življenje. Knjižica podaja materam mnogo prav lepih in zdravih napotkov za vzgojo otrok. Zato jo prav gorko priporočamo. Posamezne knjižice stanejo 1 liro. Dobite jih na Rakovniku, v Mladinski založbi (Ljubljana, Stari trg 30) in v Ljudski knjigarni v Ljubljani. \J ^cada^aluL Mladinske ;z&e> v Stad 30 dobite razne mladinske knjige, najraznovrstnejše šolske pc trebščine, vse za pisarno, velik izbor nalivnih peres po zelo ugodnih cenah. Dr. Jos. Valjavec: Lepo vedenje. Stane 2,- L., po pošti 2.25. Kako je bila ta knjižica sprejeta, priča to, da je pošla že III izdaja. Dobi se samo nekaj preostalih izvodov II. izdaje. V pripravi je IV. izdaja. Dr. Franc Knific: Junak s pristave, broširana L. 3.~, po pošti 3.50. V izredno živahnem in mestoma šaljivem pripovedovanju so opisana don Boskova mlada leta, ki so tudi na njegovo poznejše življenje odločilno vplivala, Nad 50 sliki Konci Ahačič: Beli zamorček. Stane 14.- L., po pošti 14.50. Zanimiva zgodba o neposlušnem zamorčku je vsa v slikah, ki pa niso barvane. Mladi risarji si jih z barvnimi svinčniki prevleoejo sami po navodilu, ki je podano v začetku knjige. Silvin Sardenko: Marijine pesmi v Marijinih praznikih, broširana L. 3.-, po pošti 3.50. Naš priznani slovenski pesnik je v skladu z liturgicnim besedilom za vsak Marijin praznik zapel pesmico, ki dviga srca v ljubezni in zaupanju do nebeške Matere. Zdravko Ocvirk: Mamica, povej. Stane 5.- L., po pošti 5.50 L. Preproste pesmice ti sežejo v dušo. Deloma so ponazorjene s slikami. Dr. Jos. Valjavec: Vzor Marijinih družbenic broširana L. 1.-, po pošti 1.25. Kratek življenjepis mladenke, ki je pod Marijinim okriljem zgodaj dozorela za nebesa. Dramatična zbirka št. 1: Zloba in zvestoba. Stane L. 3.-, po pošti 3.25. Dramatična zbirka št. 2: Najdenček. -g Dva gluha v gostilni. Stane L. 3.-, po pošti 3.25. Dr. Jerko Gržinčič: Miklavž prihaja, opereta, L. 25.-, po pošti L. 24.-, samo besedilo L. 1. Dr. Jerko Gržinčič: Jezušeku, tri božične pesmi za mešani zbor, L. 4.-, po pošti L. 4.50. Dr. jerko Gržinčič: Kristusu Kralju, pet pesmi za mešani zbor, L. 5.80, po pošti L. 6.30. France Cigan: „Pastirčeki na paši..." Enajst ljudskih božičnih pesmi. L. 5.-, po pošti 5.50. Ako je naslovnik umrl ali spremenil bivališče, vrnite lisi na: VODSTVO SALEZ. SOTRUDSTVA, RAKOVNIK - LJUBLJANA S