OSNUTEK ZA JAVNO RAZPRAVO Na podlagi 53. člena Ustave SRS in 8. čle-na Zakona o varstvu pred požarom (Uradni list SRS 2/76) sklepajo 1. delavci in delovni Ijudje v temeljnih or-ganizacijah združenega dela ter drugih samo-upravnih organizacijah in krajevnih skupno-stih ter drugih skupnostih ter delovni ljudje, ki delajo s sredstvi v lasti občanov in 2. delavci in člani gasilskih organizacij SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi samoupravne interesne skupnosti občine Ljubljana-S i varstvo pred I. Sploinc :!oločbc 1. člcn Delovni ljudje organizirani v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela in dru-gih samoupravnih organizacij. v krajevnih skupnostih ter delovni ljudje, ki delajo s srcd-stvi v lasti občanov ustanovijo skupaj z delav-ci in člani gasilskih organizacij (v nadaljnjem besedilu: ustanovitelji) samoupravno interes-no skupnost za varstvo pred požarom (v na-daljnjem besedilu: skupnost za varstvo pred požarom) z namenom, da uresničujejo svoje in družbene interese in potrebe po varstvu pred požarom in drugimi naravnimi nesrečami in, da pospešijo razvoj družbene samozaščite na tem področju. 2. člen Skupnost za varstvo pred požarom je prav-na oseba s pravicami, odgovornostmi, ki jih ima po ustavi, zakonu ter samoupravnem spo-razumu in statutu. 3. člcn Delo skupnosti za varstvo pred požarom je javno. Skupncst za varstvo pred požarom obvešča delovne ljudi o svojem delu po njihovih de-legatih v skupščini in njenih organih, pa tudi preko sredstev javnega obveščanja ali na drug primeren način. 4. člen Mandat skupščine in njenih organov traja 4 leta. 5. člen Skupnost za varstvo pred požarom lahko skupaj z ostalimi skupnostmi za varstvo prcd požarom na območju ljubljanskih občin usla-novi zvezo občinskih skupnosti za varstvo pred požarom. II. Delovno področje in naloge skupnosti za varstvo pred požarom 6. člen Skupnost za varstvo pred požarom uskla-juje razvojno politiko in druga za celotno družbo pomembna vprašanja s področja var-stva pred požarom s temeljnimi nalogami in cilji ekonomskega. obrambnega in družbenega razvoja občine. 7. Clen Skupnost za varstvo pred požarom ugotav-lja interese in potrebe na področju varstva pred požarom. sprejema programe varstva pred požarom, skrbi za njihovo uresničevanjs, združuje sredstva in opravlja druge naloge s področja varstva pred požarom. 8. člen Za uresničevanje nalog iz 6. in 7. člena te-ga sporazuma. skupnost za varstvo pred po-žarom: — skrbi za uresničevanje družbene vloge varstva pred požarom; — skrbi za uresničevanje sprejetih obvez-nosti v dolgoročnih. srednjeročnih jn letnih programih razvoja in varstva pred požarom; — sooblikuje politiko požarne varnosti v mestu in republiki; — združuje sredstva za financiranje dogo-vorjenih skupnih nalog; — uresničuje obveznosti sprejete s tem sa-moupravnim sporazumom, družbenimi dogo-vori in drugimi samoupravnimi sporazumi; — opravlja druge naloge s področja var-stva pred požarom. III. Organiziranje in upravljanje skupnosti za varstvo pred požarom 1. Skupščina skupnosti za varstvo pred p_-žarom 9. člen Skupnost za varstvo pred požarom upruv-lja skupščina. Skupščino sestavljata: 1. zbor delegatov delovnih ljudi v temelj-nih in drugih organizacijah združenega dela in drugih samoupravnih organizacijah ter kra-jevnih in drugih skupnostih in delovnih ljudi. ki delajo s sredstvi v lasti občanov — zboi-uporabnikov, ki ima 35 delegatskih mest. 2. zbor delegatov delavcev in članov gasil-skdh organizacij — zbor izvajalcev, ki ima 36 delegatskih mest. 10. člen V zbor uporabmkov delegirajo lemeljne or-ganizacije združenega dela in druge samo-upravne organizacije in skupnosti po de-legatov, KS na območju občine po de-legatov in delavci, ki delajo s sredstvi v lasti občanov po delegatov. V zbor izvajalcev delegirajo gasilska bri-gada po 1 delegata. gasilska društva 34 dele-gatov in občinski štab za civilno zaščito 1 de-legata. 11. člen V zbor porabnikov skupščine za varstvo pred požarom delegirajo delavci ter delovni ljudje in občani ter delavci, ki delajo s sred-stvi v lasti občanov delegate iz delegacii ob-likovanih po zakonu o oblikovanju in volit-vah delegacij ter delegiranju delegatov v skupščine skupnosti, ki enakopravno odločajc z zbori skupščine družbenopolitičnih skupno-sti. V zbor izvajalcev skupščine za varstvo pred požarom delegirajo delavci in člani ga-silskih organizacij delegate izmed delegatov Eamoupravnega organa v kolikor ni v sploš-nem samoupravnem aktu organizacije drugače določeno. 12. člen Skupščina skupnosti za varstvo pred po žarom ima naslednje pristojnosti: — sprejema, dopolnjuje in spreminja sta-tut in druge samoupravne splošne akte skup-nosti za varstvo pred požarom; — sprejema dolgoročne. srednjeročne in letne programe varstva pred požarom: — ustanavlja teritorialne poklicne gasilske enote; — določa načela in merila o uporabi sred-stev. s katerimi razpolaga; — sklepa samoupravne sporazume o zdru-ževanju sredstev za uresničevanje programov in nalog skupnosti za varstvo pred požaronv. — sprejema finančni načrt in zaključni ra-čun skupnosti; — sodeluje pri izdelavi programa zveze samoupravnih interesnih skupnosti za varstvo pred požarom Ljubljane in SRS; — voli člane izvršnega odbora skupščine ter delegate za skupščino zveze samoupravnih interesnih skupnosti za varstvo pred požarom; — opravlja druge naloge. določene z zako-nom. drugimi predpisi in statutom skupnosti. Skupščina skupnosti za varstvo pred poža-rom sprejme razvojne in letne programe v so-glasju s skupščino občine Ljubljana-Siška. 2. Izvršni odbor 13. člen Izvršni odbor je izvršilni organ skupščine skupnosti za varstvo pred požarom. 14. člen Izvršni odbor ima predsednika in 8 čla-nov, ki jih izvoli skupščina skupnosti za var-stvo pred polarom izmed delegatov obeh zbo-rov. 15. flen Izvršni odbor ima naslednje naloge: — skrbi za izvajanje sklepov, ki jih je sprejela skupščina; — oblikuje predloge samoupravnih sploš nih aktov. dolgoročnih, srednjeročnih in let-nih programov varstva pred požarom; — poroča skupščini o svojem delu, o delu komisij in služb skupnosti za varstvo pred požarom; — pripravlja predlog finančnega načrta in zaključnega računa. Izvršni odbor opravlja vse druge naloge, ki jih določa statut skupnosti za varstvo pred-požarom in posamični sklepi skupnosti. 16. člen Izvršni odbor mora najmanj enkrat letno poročati skupščinj skupnosti za varstvo pred požarom o svojem delu. 17. člen Zakonitcst dela požarne skupnosti nadzo-ruje pristojni organ občinske skupščine. 3. Nadzcrni odbor 18. člen Nadzorstvo nad izvajanjem politike. spre-jete v skupnosti za varstvo pred požarom. nad uveljavljan.em pravic in obveznosti, nad tro-šenjem sredstev ter nad delovanjem organov skupnosti in njenih strokovnih služb opravlja nadzorni odbor. 19. člen Nadzorni odbor posreduje svoje ugotovitve izvršnemu odboru ali skupščini skupnosti za varstvo pred požarom s predlogi ukrepov, ki naj jih sprejmejo. 20. člen Nadzorni odbor ima predsednika in štiri člane. ki jih izvolijo ustanovitelji požarne skupnosti. Način dela nadzornega odbora dn način izvolitve članov določa statut skupnosti za varstvo pred požarom. 21. člen Skupščina skupnosti za varstvo pred požarom in izvršni odbor skupnosti lahko ime-nujeta svoje strokovne organe. katerih pri-stojnost in delokrog podrobneje ureja statul skupnosti. IV. Način dela skupščine skupnosti za varstvo pred požarom 22. člen Skupščina ima predsednika in podpredsed-nika skupščine. Predsednika in podpredsednika skupščine izvoli skupščina na prvi seji za dobo štirih let. 23. člen Skupščina skupnosti za varstvo pred poža-rom zaseda na skupnem zasedanju. Odločitev je sprejeta. če je bila sprejeta v obeh zborih v enakem besedilu. 24. člen Ce odločitev ni bila sprejeta v enakem be-sedilu na obeh zborih se prične usklajevalni postopek med zborom. ki je podrobneje dolo-čen v statutu skupnosti za varstvo pred poža-rom. V. Sredstva skupnosti za varstvo pred požarom 25. člen Varstvo pred požarom se financira iz sred-stev. ki jih v skladu z zakonom zbira skup-r.ost za varstvo pred požarom. 26. člen Za uresničevanje svojih nalog pridobiva skupnost za varstvo pred požarom finančna sredstva iz naslednjih virov: — iz prispevkov od bruto osebnih dohori kov delavcev v temeljnih organizacijah zdru-ženega dela. samoupravnih in drugih skup-nostih; — iz prispevkov delovnih Ijudi, ki delajo s sredstvi v lasti občanov; — iz prispevkov, jih v skladu z dogovorom z Zvezo samoupravnih interesnih skupnosti za varstvo pred požarom SR Slovenije. plačujejo zavarovalne skupnosti od zavarovalne premije za zavarovano premoženje, pred požarom; — iz drugih virov, ki jih določijo družbe-ni dogovori, samoupravni sporazumi ter zako-ni in drugi predpisi; — iz dotacij in prispevkov, ki jih za de-lovanje skupnosti prispevajo družbena poli-tična skupnost in občani; — iz prispevkov, ki jih temeljne in druge organizacije združenega dela. samoupravne in druge skupnosti ter delovni ljudje dajejo ali združujejo za posebne naloge. Stopnja prispevka iz 1. in 2. alinee tega člena se vsako leto določi z družbenim dogo-vorom o razporejanju dohodkov. 27. člen Sredstva za uresničevanje programa Zveze samoupravnih interesnih skupnosti za varstvo pred požarom SR Slovenije, združujejo skup-nost za varstvo pred požarom po merilih, ki jih sprejme skupščina zveze samoupravnih in-teresnih skupnosti za varstvo pred požarom SR Slovenije. 28. člen Skupnost za varstvo pred požarom uporab-lja sredstva na podlagi sprejetega programa Sredstva, ki jih pridobi skupnost za izvedbo konkretnih nalog ali za posamezne namene, mora uporabiti v skladu z določenim name-nom. 29. člen Ce niso zagotovljena sredstva za financira-nje temeljnih ali nujnih nalog programa var-stva pred požarom, lahko občinska skupščina na predlog občinske skupnosti za varstvo pred požarom določi obvezni prispevek za delavce v temeljnih in drugih organizacijah združe-nega dela ter v delovnih skupnosti in za de-lovne ljudi, ki z osebnim delom s sredstvi v lasti občanov opravljajo gospodarsko ali ne-gospodarsko dejavnost, ki niso sklenili samo-upravnega sporazuma, oziroma za vse zave-zance. VI. Strokovna služba 30. člen Skupščina skupnosti za varstvo pred poža-rom imenuje na osnovi javnega razpisa taj-nika skupščine. Tajnik skupščine vodi in opravlja admi-nistratdvno in strokovno tehnična opravila za potrebe skupščine in njenih organov. Za opravljanje strokovne, administrativne, tehnične in finančne naloge lahko skupščina na predlog izvršnega odbora ustanovi lastno strokovno službo. , VII. Prehodne in končne določbe 31. člen Na podlagi tega sporazuma sprejme skup-nost za varstvo pred požarom svoj statut. Statut sprejme skupščina skupnosti za var-stvo pred požarom. veljati pa začne. ko da nanj soglasje skupščina občine Ljubljana-Siška. 32. člen Ustanovno skupščino požarne varnosti skli-če iniciatJvni odbor za ustanovitev požarne skupnosti. . ¦ 33. člen Skupnost za varstvo pred požarom je usta-novljena, ko sprejme samoupravni sporazum o njeni ustanovitvj večina ustanoviteljev. 34. člen K samoupravnemu sporazumu o ustanovit-vi skupnosti za varstvo pred požarom da so-glasje skupščina občine Ljubljana-Siška. 35. člen Sporazum o ustanovitvi skupnosti za var-stvo pred požarom se objavi v Uradnem listu SRS. Iniciativni odbor za ustanovitev samo-upravne interesne skupnosti občine Ljubljana-Šiška za varstvo pred požarom daje samo-upravni sporazum ustanovHeljem v javno raz-pravo do 20. 3. 1977. Pripombe in predloge iz javne razprave dostavite na iniciativni odbor — Trg preko-morskih brigad 1. Urednik priloge Mario L. Vilhar