Banovinski proraciEn za 1.1941 Naslov -lanka dokazuje, da je vpeljana pri banovinskem proračunu novost. Doslej se je oamreč proračunsko le+^ raztezalo od 1. aprila do 31. marca naslednjega leta. To je veljalo za državni prora.un prav tako, kakor za banovinske proračune. Z novim zakonom o državnem računovodstvu pa se je vpeljala sprememba v tem smislu, da se bo odslej proračunsko leto krilo s koledarskim letom, da bo torej segalo od 1. januarja do 31. decembra istega leta. Tako bo letošnji aovi državni proračun obsegal dobo od 1. aprila do 31. decembra 1941, torej samo dobo 9 meseeev. Tako tudi letošnji proračun dravske banovine. Novi proračun Proračun naše banovine za 1. 1941 (za dobo 9 mesecev) predvideva 125,070.000 din izdatkov in prav toliko dohodkov. Izdatki (potrebščine) so naslednji: občni oddelek in glavna pisarna 6,580.890, upravni oddelek 1,211.700, kmetijski oddelek 8 milijonov 594.380, prosvetni oddelek 21,966.310, tehnični oddelek 40,650.940, oddelek za socialno politiko in ljudsko zdravje 10,339.120, finančni oddelek 13,348.860, oddelek za trgovino, obrt in industrijo 3,767.810, prispevek banovinskim zavodom 13,610.650, proračunski rezervni kredit pa 5 milijinov dinarjev. Dohodki so proračunani v naslednji višini: doklade na drž. neposredne davke 59,596.250 din, delež na skupnem davku na poslovni promet 4,185.000 din, trošarine na 34,065.000 din, davki in takse na 18,487.500 din, odkupnina za osebno delo 112.500 din, razni dohodki 4,549.410 din in terjatve iz prejšnjih let 3,975.000 din. Stari in novi proraeun Novi banovinski proračun je večji kot je bil njegov prednik, ki je še sedaj v veljavi do konca marea. Dočim znaša novi proračun za dobo 9 mesecev od 1. aprila do 31. decembra 1941 125 milijonov dinarjev, je prejšnji za dobo 12 meseeev (1. aprila 1940 do 31. marca 1941) znašal 139,631.270 din. Proračuni naše banovine so ve&no stvarni, kar dokazujejo zaključni računi. To velja tudi za proračun za 1. 1940/41, ki je bil do konca januarja 1941 — torej za dobo 10 mesecev — uresnieen v dohodkih z 97.7 %. To je dokaz, da je bil ta proračun pravilno sestavljen ter da je gospodarstvo naše banovine dobro. Doklade na državne neposredne davke so do konca januarja dale odgovarjajoči znesek, nekatere banovinske davščine so dale celo več. Tako tudi za trdno upamo, da bodo povišani izdatki vega proračuna dohodki. no- povse kriti s predvidenimi Zakaj in kje povišanje izdatkov? Poveoanje izdatkov se pozna pri vseh oddelkih, zlasti pa pri prosvetnem in tehničnem oddelku. To povečanje je pripisovati povečanju osebnih izdatkov zaradi lanskega zvišanja prejemkov državnih in banovinskih uslužbencev, kakor tudi zvišanju materialnih (tvarnih) izdatkov. Slednji izdatki so narasli zaradi višjih nabavnih cen za hrano in material, ki ga potrebujejo posamezni zavodi, podjetja in ustanove in tudi oddelki sami. Cene so v primeri z lanskim letom znatno narasle in še vedno rastejo. Znatnejša sredstva so se morala v novem proračunu zagotoviti slasti za ceste, kjer se material potrebuje in troši predvsem v mesecih do konca leta, manj pozimi, ko zapade sneg; zato opažamo veliko povečanje izdatkov tehničnega oddelka, ki mora največji del svojih nalog izvršiti že v 9 mesecih do sedaj običajnega proračunskega leta. V tem oddelku je predvidena izredna ioklada za cestarje v znesku 945.000 din. Povečani so tudi izdatki za narodno prosveto In podpore za vse prireditve v naši banovini ln udeležbe izven naše banovine. V kmetij- skem oddelku so predvideni višji izdatki za kmetijsko gospodinjsko izobrazbo. V tem oddelku je nova postavka 300.000 din kot prispevek k ureditvi posestva »Lepi dol« pri Mariboru, kjer bo nastanjen poseben zavod za gojitev pečkatega sadja. Dohodki. Dajatve in davščine nespremenjene Stopnje banovinskih dajatev in davščin bodo ostale v glavnem neizpremenjene. Izvršene bodo le majhne izpremembe, ki so v zvezi z zadnjo taksno in trošarinsko preosnovo, da se prilagodijo stopnje banovinskih trošarin in taks novo nastalim razmeram. Doklada bo ostala neizpremenjena: 50% občna, 5% cestna, 5% zdravstvena in 35% šolska doklada. Ker pa se je donos neposrednih davkov zaradi davčnih preosnov dvignil, bo tudi banovina imela višje dohodke, kar ji je v največji meri omogočilo, da je povečanje nujno potrebnih izdatkov pokrila z že obstoječimi davčnimi viri na dosedanji stopnji. Nekoliko zmanjšan je proračunski donos trošarine na bencin in pnevmatiko zaradi nazadovanja avtomobilskega prometa v državi, kakor tudi donos davščine na jedilna olja. Pričakuje pa se povečan donos od takse na prenos nepremičnin, ker je kupčija z nepremičninami še vedno živahna in je nameravana prilagoditev stopnje novo nastalemu stanju. Novi banovinski proračun je sicer zvišan, vendar pa se ne bo vpeljalo ne povišanje doklad, ne nove davščine, marveč se bo našlo kritje že s povečanim donosom obstoječih davščnih vrst in stopenj.