POROČILO O STANJU IN PROBLEMIH KULTURNE SKUPNOSTI OBČINE CENTER Širiti kulturno vzgojo Poročilo, ki ga je pripravila občinska kulturna skupnost ter ga predložila v obravnavo občinskemu izvršnemu svetu ter delegatom občinske skup-ščine nam predstavlja delo naše kulturne skupnosti v tem mandatnem obdobju ter predvsem opozarja na vrsto odprtih vprašanj, ki se pojav-ljajo v kulturi. Ko obravnavamo delo kul-turne skupnosti je treba upo-števati specifičnost občine Center, v kateri so skoraj vse kulturne ustanove, ki jim da-jemo »mestni« in celo »repu-bliški« pomen. Tako je dejav-nost teh ustanov prenešena v programe ljubljanske in repu-bliške kulturne skupnosti. Delo in organiziranost kulturne skupnosti Usmeritve in naloge delova-nja naše občinske kulturne skupnosti so opredeljene v Samoupravnem sporazumu o temeljih načrta občinske kul-turne skupnosti kakor tudi v vseh ostalih srednjeročnih planskih dokumentih. Te-meljne naloge so predvsem: - sprejemanje načrtov in programov razvoja kulturnih dejavnosti v občini; - sodelovanje z organizaci-jami združenega dela in druž-beriopolitičnimi skupnostmi pri obravnavi in animiranju vseh vprašanj s področja kul-ture; - zagotavljanje sredstev za razvoj kulturnih dejavnosti ter predvsem osnovna skrb za kulturno vzgojo vseh delov-nih Ijudi in občanov in še po-sebno mladine. Najvišji organ skupnosti je delegatsko sestavljena dvodo-mna skupščina, v kateri so za-stopani tako uporabniki kot izvajalci na področju kulture. Delegatski sistem je pri delu kulturne skupnosti dobro za-živel, kar se kaže v interesu delegatov na sejah skupščine, ter njihovi aktivnosti, ki je boljša kot v prejšnjem man-datu. Aktivno vključevanje v razpravo o obravnavanih do-kumentih pomeni, da postaja skupnost dejansko mesto do-govarjanja. Ob tem bi sicer lahko zapisali tudi kritične misli o neaktivnosti nekaterih delegacij in konferenc delega-cij v naši občini, čemur bo po-trebno posvetiti v prihodnje posebno pozornost. Med zasedanji skupščin operativno deluje izvršni od-bor občinske kulturne skup-nosti. Člani odbora so se odlo-čili, da bodo seje potekale praviloma tematsko skupaj s predstavniki delovnih skup-nosti nekaterih izvajalcev, kar je vsekakor dober pristop, da se seznanijo s kulturnim utri-pom ter potrebami delovnih ljudi in občanov. Tako so bile doslej že seje skupaj s pred-stavniki krajevnih skupnosti, osnovnih šol, kulturno umet-niških društev itd. Razvoj kulturne animatorske dejavnosti v OZD in KS V tem prvem letu drugega mandata je na prvo mesto po-stavljena naloga začrtana v smernicah izvajanja srednje-ročnega plana, ki je opredelje-na kot izboljšanje povezave med poklicno in nepoklicno kulturo ter razvijati kulturne animatorske dejavnosti v or-ganizacijah združenega dela, krajevnih skupnostih in vzgojnoizobraževalnih orga-nizacijah. V tem srednjeroč-nem načrtu razvoja kulturnih dejavnosti je bila opredeljena tudi naloga, da bi v OZD imeli kulturne animatorje, ki bi vo-dili načrtno kulturno politiko v svojih sredinah. Pri občin-ski ZKO je ustanovljen pose-ben odbor delegatov iz OZD, katerega aktivnost pa doslej ni bilo posebej čutiti. Organi-ziran pa je bil poseben semi-nar za animatorje kulturnega življenja v OZD, ki se ga je udeležilo 29 animatorjev. Sta-nje je vsekakor boljše kot v preteklih letih, saj ZKO od lanskega leta sodeluje s 60 animatorji. Res pa je, da je ak- tivnost na področju kulturne-ga življenja v " posameznih OZD še vedno bolj plod priza-devanja posameznikov kot pa načrtnega kultiirnega delova-nja. V krajevnih skupnostih na-še občine so opredeljene nalo-ge na področju kulture, ki jih izvajajo posebne komisije za kulturo. Ugotavlja pa se, da bi bilo potrebno več organizira-nošti in sistematičnosti pri delu ter postavljati bolj celo-vite programe. Potrebno bo razširiti tudi sodelovanje s vsemi zainteresiranimi na po-dročju krajevne skupnosti, saj za to vsekakor obstajajo možnosti. Na osnovnih in srednjih šo-lah v naši občini deluje kar sederrideset krožkov. Ceprav se morda čudno sliši pa pri-manjkuje šolskih KUD men-torjev; problem predstavlja tudi nefunkcionalna oprema, saj se s sredstvi od občinske izobraževalne skupnosti ko-maj krijejp režijski stroški. Problem kulturne vzgoje in aktivnosti mladih pa je pred-vsem v tem, da se le ta po končani osnovni šoli skoraj neha; zato bo v prihodnje glavna naloga zagotovitev kontinuitete dela na področju kulturne vzgoje mladih na vseh ravneh nadaljnjega izo-braževanja. Odprta vprašanja V zaključku poročila občin-ske kulturne skupnosti se med vprašanji, ki jih bo po-trebno čimprej urediti, po-stavlja tudi vprašanje speci-fičnosti položaja OKS Ljub-ljana Center, glede na to, da so na območju občine center strnjene pomembne kulturne ustanove in dejavnosti. Kljub sprejetim samoupravnim ak-tom in razmejitvi pristojnosti med »mestno« in »občinsko« ravnijo obstaja namreč še vrsta nerazjasnjenih vprašanj. Nekatera odprta vprašanja nastajajo zaradi neustrezne zakonodaje na področju kul-ture. Osnutek novega zakona o kulturnih skupnostih je bil zaradi vrste pomanjkljivosti začasno umaknjen iz postop-ka za sprejem. Tako ostajajo še odprta vprašanja glede ustanavljanja temeljnih skup-nosti, nove vloge mestne skupnosti in še posebej glede ustanavljanja posebnih kul-turnih skupnosti.