li Hitnioii ita Glasbeno dramatični večeri v deželnem gledališču. Operni večer dne 10. avg. t. 1. Ker je najhujša vročina ponehala, so večeri že primerni za koncertne in dramatiške priredbe. Takp je ppvabilo vodstvo dramatično-glasbenih večerbv v dež. gledališču na gostpvanje primadpnp zagrebškega odra Miro Koroščevo in baritonista od istotam, Roberta P r i m p ž i č a. Bi/ je to operni večer v pravem pomenu besede. Zapela sta nam pri nas več ali manj znane, včasih že slabše, pa tudi lepše pete operne arije. Koroščeva je med vsemi pela najlepše ono iz opere ,,Samson in Dalila". Njen glas jo vsposablja za pevko Wagnerjevih oper, ki zahtevajo za svpje mitiške tipe močan organ in krepko postavo. To oboje ima Korpščeva; v pperi se gotovo tudi pri- merno razvije, česar psi petju ppsameznih arij ni mogpče. * Druga točka vzporeda je imela naslov: BSlovenske pesmi6. Pričakoval sem, da nam zapoje Koroščeva kak lep samospev iz novejše naše literature in s tem dokaže, da jo pozna in se kot priznana umetnica bratskega naroda zanjp zanima. Žal sem bil hudo razpčaran! Za prvp »slovensko pesem" je Koroščeva pela neko hrvatsko, v ppčasnem valčkovem tempu zloženo pesem brez vsake vrednosti, kpt drugo smo pa čuli samospev jDomovini* (O vdova tožna, zapuščena) na znano Gregprcičevo besedilo. Rad bi vedel in slovenska javnpst bi morala izvedeti, kateri giasbeni mrcvar se je upal hudo pregrešiti nad krasnim Gregpreičevim tekstom (ki je mimogrede omenjeno, veckrat in lepo uglasben) ia rnu napisati tako trivialno glasbo. Pred 50 leti sp na Slpvenskem podpbno skladali zakotni prganisti. — Pesem je prisla na vzpored gptovp le radi svpje domoljubne in času primerne vsebine ter zato, da se vrže neko slovensko drobtinicp raz pder. Nekateri hrvaški gostje menda mislijp, da moraino biti Ljubljančanje z v s e m zadovpljni! Robert Primožič je novinec. Po rodu primprski Slpvenec je začel svpjp karierp baje v Italiji. Njegpvemu dobremu, sonornemu baritonu se ta vpliv pozna. Glas je posebno v nižini polnodonec, v prehodih iz visine v nižino in narobe še trd in neuglajen. Primožic hoče posnemati V u š k p v i č a. Italijanske arije je pel živo, dp izredne veljave se je povspel v dvp- spevu iz opere nZrinski** s Koroščevo. Mladi umetnik naj stppa na trnjevp pot z velikp sreco, višje, višje! Oba solista je na klavirju spremljala absolventinja hrvatskega konservatorija v Zagrebu Olga L u g a v i c srednje dobro. O kaki harmpniji med solistl in klavirjem — lrialp govora. kjudem je operni večer jako ugajal. Primožic si je zaslužil mnogp aplavza tudi za svpje živahne, včasih skpro smešne nastope. Če kaka pperna pevka po burnern^ ploskanju občinstvu ppšlje par po-ljubčkov, se nazadnje kvitira, poljubžke resnih umetnikov (moškega -^pola) pa radi odklanjamo! Z. P, Gostovnnje ensembla mestnega gleda lišča v Krakovu. Na ppvratku iz sojške fronte, kjer so vrli ppljski igralci prirejali svpjim rpjakpmvojakom dramske predstave, so se oglasili tudi v Ljubljani in so nam pripravili dva lepa, umetniškega užitka pplna večera. Prvi večer so igrali Batuckega veseloigro ,,Grube ryby", drugi večer pa Ruszkovskega veselpigro ,Maz z grzeczn p s c i". Prvovrstnemu ensemblu smo se obakrat divili jn pbčudovali njegovo virtuozno igro. Škpda, da je občinstvo za prvo predstavp ppznp izvedelo in so prazni sedeži gledališča ljube nam goste neIjubp pozdravljali. —ec.