KAM Z ODPADKI? Treratao ¦re]emh odbgaKšč kotMUubih odpadkov m po-dročjn obtine ii, še vedno se aporabi)a odbfaUšče na robu Gronplja v smeri proti Ponovi vasi, kuMtr se organiziraiio na-važa}o kommaini odpadki iz na-wMj Grosuptja in Ivančne gorice. Na področjo obdne obstaja več tako taenovanih divp odlaga-m, U so bo9 ali nanj urejena, še TdS pa Je odlagaHŠČ, Id dejansko predstavljajo onesnaževanje oko^a, saj nastajajo spontano za-ra4J naloiiiaraosti in neosvešče-¦osti prebivabtva. Komunalna skupnost si je skupaj z Oddelkom za urbani-zem in gradbene zadeve občine Grosuplje in s širšo podporo družbeno-političnih organizacij prizadevala za rešifev tega pro-blema in pripravila projekt za sanacijo peskokopa v Stehanu, ki bi začasno rešil problem kotnu-nalnih odpadkov v občini. Dol-goročneje pa je Komunalna skupnost, skupaj z Občinsko ra-ziskovalno skupnostjo, sofinan-cirala »Razvojni projekt odvoza in odlaganja komunalnih odpad-kov v občini Grosuplje z analizo potencialnih lokadj za sanitarno deponiranje odpadkov.« Raziskanih je bilo 16 možnih lokadj, od katerih je biia najprej izbrana kot optimalna »Opuš-čeni peskokop Trstenik«, ki pa je zaradi pomembnih vodnih virov sek.) kasneje odpadla. V ožjem izboru so lokarije: — dolina ob cesti Mala Loka — Peščemk — Zabrezje ob cesti »Gange« — Sp. Brezovo — peskokop Podsmreka V letu 1982 pa do danes je de-poniranje komunalnih odpadkov potekalo po raznih sistemih, v glavnem v okviru posameznih krajevnih skupnosti. Preko Ko-munalnega podjetja je bilo v redni odvoz odpadkov vključe-nih cca 3000 prebivalcev, kar predstavlja 3.740 ton odpadkov. Ugotovljeni redni odvbz je izredno nizek, celo za slovenske razmere, saj na primer gorenjske in štajerske občine ta odvoz pre-koračujejo od 2 do 3 krat. Kotnunalno podjetje Gro-suplje pri tako majhnem številu rednega odvoza nlma pofre&ne materialne osnove za načrtno in ekonomsko upravičeno ureditev odvoza odpadkov. Smatramo pa, da bi se z večjim angažiranjem tudi Komunalnega podjetja dalo več napraviti v DO in TOZD pa tudi v KS. Ustrezni odlok občine, po ka-terem bi vsak moral plačevati pristojbino za odstranjevanje odpadkov po m2 stanovanjske oziroma poslovne površine, bi bistveno poboljšal situacijo na področju odvoza odpadkov. Komunalno podjetje bi se se-veda moralo tem potrebam pri-merno mehanizirati in opremiti, kar bi bistveno popravilo seda-njo situacijo. Čimprej je treba ukiniti lo-kalne —neurejene deponije ter preiti na centralno sanitarno de-ponijo. Kot prehodna rešitev za 5 do 7 let, glede na % pobiranja odpadkov, bo služila sanacija opuščenega peskokopa Stehan. V Stehanu bo možno poleg in-ertnih materialov, odlagati tudi komunalne odpadke, nikakor pa ne bo možno odlagati aktivnih industrijskih odpadkov, poseb-nih odpadkov in odpadkov ke-mikalij. Za odstranjevanje in od-laganje teh vrst odpadkov pa se pripravlja za celotno ljubljansko regijo dogovor o skupnem ure-janju takega odlagališča. Centralizacija celotne službe odstranjevanja odpadkov je nujno potrebna za zagotovitev ustrezne kvalitete storitev ter ra-cionalnejšega izkoriščanja ka-drov, mehanizacije, tehnoloških možnosti ter urbanističnih in ekoloških momentov. Pričetek obratovanja cen-Iralne deponije v Stehanu plani- ramo za 1. maj 1983. Konranalna skupnost je za zagon predvidela potrebna sredstva. OdlagaKiče odpadkov med Poiževem in Hudem, ki se opo-rablja kot odlagaHiče komnnal-nih in industrijskih odpadkov (DVfP in Agrostroj), je potrebno zapreti in sanirati, saj predstavlja veliko nevaraost za potendalni vodni vir »Dennožnik«, Id je predviden za zajetje. Za vse ostale lokalne komu-nalne deponije, katere iz kakrš-nihkoli razlogov še ne bo možno zapreti, pa bi bilo potrebno preko Občinskega inšpektorata zagotoviti nadzor nad obratova-njem oziroma vzdrževanjem. Izvršni svet je proučil informa-cijo in sprejel pobudo za spre-membo oziroma dopolnitev od-loka o odstranjevan ju odpadkov. Sprejel je sklep lč pnstopu v kon-zorcij za ravnanje s posebnimi odpadki v ljubljanski regiji ter sklep o saniranju ali zaprtju vseh nevzdrževanih začasnih deponij, za kar je zadolžil inšpekcijske službe.