. ttifi-iiiiii vif. (Repriza v deželnem gledišču dne 26. aprila 1917.) V četrtek so ponovili prvi glasbenodramatični večer z nekoliko skrajšanim vzporedom, pri nabito polnem gledišču. Ljudje v resnici hrepene po nečem višjevn kot jiin nudi kinematograi, vsak želi zabave in razvedrila, da vsaj za par ur pozabi nadloge in težave današnjih dni. Vstopnice so tudi za drugl večer z mrzlično naglostjo pokupili in domnevam, da bo pri nadaljnih priredbah prav tako. O posameznih točkah vzfcoreda sem zadnjič natančneje poročal. Gospa P e rš 1 o v a je tudi topot zaslužila, da jo pohvalim. V Mudovernikovi »V c e 1 i c i« (za bas pisani) je zlasti v zadnjein delu pela prisrčno stavek: »L e romaj, r o- m a j« Odlično je prednašala R. Straussovo »Ljubav« in pela v dvospevu Ant. Dvofaka »T o 1 a ž b a« z g. Cilko O t a h a 1 o v o. Ta nam je sama podala dve koloraturni ariji: L. Meyerbeerov »P1 e s s e n c« iz opere »Dinorah« in arijo iz Maillartove opere »Puščavnikov zvonček, obe s priznano rutino. Mene bi izredno veselilo, če bi priliGdnjič solistinje ali soiisti izbrali točke v bogati zakladnici slov. samospevov. Izbire je mnogo. Ne zametujmo tujega, gojimo pa tudi d o m a č o literaturo in jo pokažimo ravno sedaj, ko vemo, da je dobršen del poslušalcev — t u j c e v, ki nas sodijo večinoma po tem, da niinamo s 1 ov e n s k e g a gledišča v Ljubljani! Nastopil je tudi moški zbor. Zvenel pa ni tako čisto kot prvič. II. basi so izciatni in rnočni, I. tenori dobro zastopani, II. tenor in I. bas nekoliko šibkejša. V prvem delu pesmice »J e p a d a v i s 1 a nc a p a 1 a« je bil II. tenor polnozvočen, krasen. Tako negujmo melodijo! V pesmicah »O j t'a m 1 i n a r« in »M o j a k o s a j e k r i ž a v n a« je bil pa II. tenor občutno prenizek in je neljubo kazil harmonijo. 0 prednašanju in hannonizaciji teh pesmi sem zadnjič povedal svoje mnenje. Premalo melodije — preveč pavz! .Nikdar še nisem slišal, da bi se fantje, če pojo narodno pesem za vsako drugo besedo na dolgo in široko oddihavali. In harmoniza- cija? Passus v pesmi »Kaj pa ti pobič«: pa plavat ne znaš bi v umetnem zboru briljiral, dočim je v narodni pesmi smešen! Mislim in sefn o tem trdno pre- pričan, da se da slovenska narodna pe- sem v čisto preprosti harmonizaciji, s pri- mtrnim prednašanjem in poglobitjivo v besedilo izborno izvajati tudi na koncert- nem odru. Ne kitimo narodne pesmi s pa- vovim perjem, pokažirno tako kakoršna je, seveda v lepi obliki in v lepi prednašbi. Garantiram efekt! Narodna pesem naj ostane narodna, umetna naj bo umetna! Umetni harmonični okreti ukujejo na- rodno pesem v spone, iz katerih gledata le narodna melodija in besedilo. Pa še nekaj! Pri prednašanju narodnih pesmic naj bo najbolj zaseden II. tenor, če treba pomnožen z visokim baritonistorn, da pri- de vodilna melodija do veljave, ker so j ostali trije glasovi kof spremljevanje itak | podrejenega pomena. i Moški zbor in g. dirigent Lavoslav i P a h o r so se pošteno trudili za svoj na- \ stop in zaslužijo zato pobvalo. Naj vztra- \ jajo tudi v bodoče! Moje opazke, napi- ! sane bona iide in z najboljšim namenom i naj jih ne vstraše. Pridno naprej," da bo I prihodnji nastop v izbiri točk in njili pred- ' našanju vzoren! Večer je zaključila enodejanka »Maska satana«, ki je nudila osobito g. Z v onarjevi in g. Skrbinšku dovolj prilike, da sta utrdila svoj renome. — Prihodnji glasbeno-drainatični večer bo 4. maja t. 1. Z o r k o P i* e 1 r> v e c.