Predlog 1981 Na podlagi 58. člena ustave SR Slovenije in 32. čle-na zakona o zdravstvenem varstvu (Ur. list SRS, št. 1/ 80) in zavoljo uskladitve nalog in organizacije občin-ske zdravstvene skupnosti Ljubljana-Šiška z zako-nom o zdravstvenem varstvu sklenemo delavci v združenem delu, drugi delovni ljudje in občani, sa-moupravno organizirani v temeljnih organizacijah ter skupnostih in v krajevnih skupnostih (udeležen-ci) spremembe in dopolnitve samoupravnega spora-zuma o ustanovitvi občinske zdravstvene skupnosti Ljubljana-Šiška (Ur. list SRS, št.................), tako da se v prečiščenem besedilu glasi: SAMOUPRAVNI SPORAZUM o ustanovitvi Občinske zdravstvene skupnosti Ljubljana-Šiška I. TEMELJNE DOLOČBE 1. člen Delavci v združenem delu in delovni ljudje, ki sa-mostojno opravljajo kmetijsko, obrtno ali drugo go-spodarsko ali negospodarsko dejavnost s sredstvi, ki so last občanov, združeni v temeljne organizacije združenega dela in v druge samoupravne organizacije ter skupnosti, in delovni Ijudje, združeni v krajevni skupnosti (v nadaljnjem besedilu: uporabniki), in de-lavci v zdravstvenih ter drugih organizacijah in dru-štvih, ki opravljajo zdravstvene storitve na vseh pod-ročjih zdravstvene dejavnosti za potrebe uporabnikov _(y nadaljnjem besedilu: izvajalci) se združimo v ob-činsko zdravstveno skupnost (v nadaljnjem besedilu: skupnost), da bi si v njej z združevanjem dela in sredstev po načelih vzajemnosti in solidarnosti ter z uresničevanjem svobodne menjave dela zagotovili zdravstveno varstvo. 2. člen Skupnost je pravna oseba z imenom: Občinska zdravstvena skupnost Ljubljana-Šiška, njen sedež je v Ljubljani, Miklošičeva 24. Skupnost predstavlja predsednik skupščine, zastopa pa jo delegat oziroma delavec delovne skupnosti stro-kovne službe, ki ga določi skupščina. Skupnost se vpiše v register samoupravnih intere-snih skupnosti pri pristojnem registrskem sodišču. II. NALOGE SKUPNOSTI 3. člen Uporabniki in izvajalci se zavoljo uresničevanja svobodne menjave dela enakopravno sporazumevajo v skupnosti zlasti o: — združevanju dela in sredstev, da si po načelih vzajemnosti in solidarnosti zagotavljajo zdravstveno varstvo; — vrstah in obsegu pravic iz zdravstvenega var-stva; — politiki razvoja in prostorske razporejenosti zdravstvenih delovnih organizacij; — planih skupnosti, s katerimi usklajujejo in do-ločajo svoje osebne, skupne in splošne potrebe ter in-terese celovitega zdravstvenega varstva; — skrbi za neposredno uveljavljanje in uresničeva-nje pravic iz zdravstvenega varstva; — sklepanju samoupravnih sporazumov o svobo-dni menjavi dela z zdravstvenimi organizacijami združenega dela oziroma pogodb z drugimi izvajal-ci zdravstvenega varstva; — problematiki v medobčinski zdravstveni skupno-sti in Zdravstveni skupnosti Slovenije ter oblikujejo in usklajujejo svoja stališča in predloge; — postopku in načinu uresničevanja pravic do zdravstvenega varstva in to skupaj z drugimi občin-skimi zdravstvenimi skupnostmi v SR Sloveniji; — zagotavljanju možnosti za vzgojo in izobraževa-nje zdravstvenih delavcev in za raziskovalno delo. 4. člen Uporabniki in izvajalci uresničujejo svoje pravice do samoupravnega odločanja neposredno v temeljnih organizacijah in drugih samoupravnih organizacijah ter skupnostih ali prek svojih delegacij in delegatov. 5. člen Uporabniki in izvajalci urejajo zadeve s področja nalog skupnosti s samoupravnimi splošnimi akti, zla-sti pa s: — samoupravnimi sporazumi o temeljih plana in s plani; — statutom: — samoupravnimi sporazumi o pravicah in obve-znostih iz zdravstvenega varstva; — samoupravnimi sporazumi o postopku in načinu uresničevanja pravic iz zdravstvenega varstva; —• drugimi samoupravnimi sporazumi, pravilniki ter z drugimi splošnimi akti. III. ORGANIZACIJA SKUPNOSTI 1. Organi skupnosti 6. člen Mesto za samoupravno sporazumevanje uporabni-kov in izvajalcev zdravstvenega varstva je skupščina skupnosti. Skupščino sestavljata zbor uporabnikov in zbor izvajalcev. 7. člen Delegacije za delegiranje delegatov v skupščino skupnosti se oblikujejo na način in po postopku, ki ga določa zakon o volitvah in delegiranju v skupščine (Ur. list SRS, št. 24/77), število in sestav delegatov posameznega zbora pa določa statut ali drug splo-šen akt skupnosti. 8. člen Delegate v zbor uporabnikov delegirajo splošne, združene ali posebne delegacije v temeljnih organiza-cijah združenega dela ali posebne delegacije v temelj-nih organizacijah združenega dela, v delovnih skup-nostih in v drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih, v katerih se združujejo delovni ljudje, ki opravljajo samostojno dejavnost s sredstvi v lasti občanov, ter delegacije v krajevnih skupnostih. Delegate v zbor izvajalcev delegirajo delavski sveti ali drugi ustrezni organi upravljanja v temeljnih organizacijah združenega dela in drugih organizaci-jah, ki izvajajo program zdravstvenega varstva na vseh področjih zdravstvene dejavnosti, lahko pa vo-lijo tudi posebno združeno ali splošno delegacijo, ki opravlja to funkcijo. 9. člen Vsak zbor izvoli izmed delegatov predsednika in podpredsednika zbora, oba zbora na skupni seji pa predsednika in podpredsednika skupščine. Mandatna doba predsednika in podpredsednika skupščine ter predsednikov in podpredsednikov zbo-rov skupščine in drugih skupnih organov uporab-nikov in izvajalcev se določi s statutom skupnosti. Nihče ne more biti izvoljen na isto funkcijo več kot dvakrat zapored. 10. člen S sporazumom obeh zborov skupščine: — usklajujemo in sprejemamo predlog elementov plana; — določamo predlog samoupravnega sporazuma o temeljih plana; — sprejemamo plane skupnosti; — usklajujemo planske elemente med občinskimi zdravstvenimi skupnostmi, združenimi v medobčin-sko zdravstveno skupnost in med samoupravnimi in-teresnimi skupnostmi na področju družbenih dejav-nosti v občini; — sprejemamo statut skupnosti; — sprejemamo predlog samoupravnega sporazuma o pravicah in obveznostih iz zdravstvenega varstva; — oblikujemo izhodišča za uveljavljanje svobodne menjave dela med uporabniki in izvajalci; — oblikujemo podlage za delitev dela med izva-jalci; — skrbimo za skladen razvoj zdravstvenih zmoglji-vosti; — oblikujemo kadrovsko politiko na področju zdravstvene dejavnosti; — določamo medsebojne pravice, obveznosti in od-govornosti, ki izhajajo iz sodelovanja z drugimi orga-nizacijami in skupnostmi; — zagotavljamo uresničevanje drugih nalog skup-nosti. 11. člen 2 večino glasov vseh delegatov obeh zborov odlo-ča skupščina o: — zadevah, o katerih odloča enakopravno s pri-stojnimi zbori skupščine občine; — izvolitvi skupnih organov uporabnikov in izva-jalcev; — imenovanju vodje delovne skupnosti strokovne službe, ki opravlja naloge za skupnost; — imenovanju organov, ki jih skupno z drugimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi ustanovijo za opravljanje skupnih nalog. 12. člen V zboru uporabnikov se delegati sporazumevajo zlasti o: — predlogu elementov plana na področju zdrav-stvenega varstva in o predlogu osnov ter meril, na podlagi katerih zagotavljamo sredstva za obveznosti, ki jih prevzemamo v svobodni menjavi dela; — obsegu in načinu zagotavljanja pravic do social-ne varnosti po načelih vzajemne varnosti in solidar-nosti ter s tem povezanih medsebojnih pravic, obve-znosti in odgovornosti, o količini sredstev, ki jih soli-darno združujejo in razporejajo za te namene, ter o osnovah in merilih za določanje teh sredstev; — sprejemu samoupravnih sporazumov o svobodni menjavi dela s posameznimi izvajalci zdravstvenih storitev; — izvolitvi delegata za zbor uporabnikov medob-činske zdravstvene skupnosti in Zdravstvene skup-nosti Slovenije. 13. člen V zboru izvajalcev se delegati sporazumevajo zla-sti o: — organizaciji in izvajanju zdravstvenih storitev in v zvezi s tem o obveznostih izvajalcev na vseh pod-ročjih zdravstvene dejavnosti; — uresničevanju delitve dela med zdravstvenimi organizacijami združenega dela; — usklajevanje razvojnih programov zdravstvenih organizacij združenega dela; — o izvolitvi delegata za zbor izvajalcev medobčin-ske zdravstvene skupnosti in Zdravstvene skupnosti Slovenije. 2. Odbor za samoupravni nadzor 14. člen Nadzor nad uresničevanjem pravic in obveznosti iz zdravstvenega varstva, oblikovanjem in porabo sred-stev, uresničevanjem planov, programov in nalog ter delom organov skupnosti in njene strokovne službe, ki opravlja strokovna in administrativna dela, oprav-lja odbor za samoupravni nadzor. Sestavo odbora in postopek za njegovo izvolitev določa statut skupnosti. 3. Organi skupščine skupnosti 15. člen Za pripravo predlogov in za izpolnjevanje odločitev skupščine ali posameznega zbora in za opravljanje drugih nalog ima skupščina skupne organe uporab- nikov in izvajalcev, zlasti pa (različno glede na ve-likost skupnosti): — koordinacijski odbor uporabnikov in izvajalcev zdravstvenega varstva; — odbor za ljudsko obrambo in družbeno samoza-ščito; — odbor za varstvo pravic uporabnikov. Za posamezna področja dela in naloge skupščina imenuje še druga stalna ali občasna delovna telesa skupščine. IV. PLANIRANJE ZDRAVSTVENEGA VARSTVA 16. člen Svoje celovite osebne in skupne potrebe po zdrav-stvenem varstvu ter medsebojne pravice in obvezno-sti določajo uporabniki in izvajalci s sporazumi o te-meljih. plana in z drugimi planskimi akti v skladu z družbenimi plani v občini in republiki. 17. člen Samoupravni sporazumo temeljih plana temelji na elementih za sklepanje teh sporazumov. Pri določanju elementov za samoupravne sporazu-me o temeljih plana upoštevamo zlasti: — potrebe in interese prebivalstva po zdravstve-nem varstvu, ki izhajajo iz zdravstvenega stanja in zdravstvenih razmer prebivalstva; — strokovne, kadrovske, tehnične, materialne, or-ganizacijske in druge zmogljivosti zdravstvenih in drugih organizacij, ki opravljajo zdravstvene sto-ritve; — dohodkovne sposobnosti uporabnikov; — zagotovljan obseg zdravstvenega varstva. 18. člen Samoupravni sporazum o temeljih plana skupnosti obsega zlasti: — program zdravstvenega varstva, v katerem je določen obseg varstva po posameznih oblikah za vsa področja zdravstvene dejavnosti; — osnove in merila za določanje cen zdravstvenih storitev; — osnove in merila za oblikovanje sredstev ter ko-ličino sredstev, potrebnih za izpolnjevanje obvezno-sti v svobodni menjavi dela ter za zagotavljanje pra-vic do socialne varnosti; — obseg in način solidarnostnega združevanja in razporejanja sredstev; — program skupnih nalog in program naložb; — način in roke izpolnjevanja medsebojnih obvez-nosti. 19. člen Na podlagi samoupravnih. sporazumov o temeljih plana sprejme skupščina skupnosti srednjeročne in letne plane skupnosti, v katerih določamo zlasti po-litiko in cilje razvoja zdravstvenega varstva, ki jih uresničujemo v skupnosti in po njej, naloge, obve-znosti in sredstva, prikazna po sestavinah samoupra-vnega sporazuma o temeljih plana, naloge, ki jih prevzema skupnost z drugimi sporazumi, dogovori in predpisi, ukrepe in sredstva za njihovo uresničitev ter organizacijske, kadrovske in materialne ukrepe za izpolnitev sprejetih nalog. 20. člen Po načelih kontinuiranega planiranja bomo uporab-niki ter izvajalci spremljali in analizirali uresničeva-nje planov ter jih sproti prilagajali dohodkovnim možnostim uporabnikov tako glede pravic kot obve-znosti iz zdravstvenega varstva. V. URESNICEVANJE SVOBODNE MENJAVE DELA 21. člen Svobodna menjava dela med uporabniki in izvajalci temelji na sprejetih planskih aktih, na podlagi kate-rih sklenemo srednjeročne ali letne sporazume o svo-bodni menjavi dela v skupnosti s posamezno organi- zacijo združenega dela, ki opravlja zdravstveno de-javnost, oziroma pogodbe. 22. člen Udeleženci določajo v sporazumih o svobodni me-njavi dela zlasti vrste in obseg zdravstvenih storitev, standard storitev, cene oziroma povračilo za oprav-ljeno delo, medsebojna jamstva za sprejete obvezno-sti in odgovornosti ter urejajo druga vprašanja, ki zadevajo medsebojne pravice, obveznosti in odgovor-nosti. Uporabniki in izvajalci lahko uresničujejo svobodno menjavo dela tudi v neposrednih odnosih, če to omo-gočajo zmogljivosti izvajalcev in če s tem ne omeju-jejo ali onemogočajo zadovoljevanja potreb in inte-resov po zdravstvenem varstvu, za katerega smo se sporazumeli v skupnosti. VI. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV ZA ZDRAVSTVENO VARSTVO 23. člen Sredstva za zdravstveno varstvo, ki si ga zagotav-Ijajo v skupnosti, združujejo uporabniki po načelih vzajemnosti in solidarnosti na podlagi samoupvavnih. sporazumov o temeljih planov in drugih planskih aktov. 24. člen Sredstva za uresničevanje programov skupnosti bo-mo združevali: — iz dohodka temeljne organizacije združenega dela in delovne skupnosti, iz dohodka delovnih ljudi, ki z osebnim delom s sredstvi v lasti občanov oprav-ljajo gospodarsko ali drugo dejavnost, iz dohodka de-lovnih Ijudi ter iz sredstev drugih oseb, ki uporab-ljajo dopolnilno delo delavcev za obveznosti, ki jih določa samoupravni sporazum o temeljih plana za uresničevanje dogovorjenega obsega zdravstvenega varstva; — iz osebmh dohodkov delavcev in drugih delovnih ljudi za zagotovitev nadomestil osebnih dohodkov in drugih pravic iz socialne varnosti; — iz drugih virov, ki so določeni z zakonom. 25. člen V samoupravnem sporazumu o pravicah in obve-znostih iz zdravstvenega varstva bomo določili zdrav-stvene storitve in krog uporabnikov, ki bodo prispe-vali del svojih sredstev k stroškom zdravstvenih sto-ritev. 26. člen S samoupravnim sporazumom o temeljih plana bo-mo določali merila in načine, po katerih bomo zdru-ževali sredstva za uresničevanje programov skupno-sti. 27. člen Združena sredstva bomo s finančnim načrtom na-mensko razporedili v skladu s sprejetimi planskimi akti. Ob koncu poslovnega leta bomo z zaključnim računom ugotovili rezultate poslovanja skupnosti. VII. POVEZOVANJE IN SODELOVANJE SKUPNOSTI Z DRUGIMI SKUPNOSTMI 28. člen Zavoljo uresničevanja solidarnosti pri zagotavlja-nju zdravstvenega varstva, zagotovitve zdravstvenih storitev, katerih opravljanje ni organizirano na ob-močju skupnosti, usklajevanja in razvoja zdravstve-nih zmogljivosti in delitve dela med zdravstvenimi organizacijami ter uresničevanja drugih skupnih in-teresov in potreb se skupnost povezuje z drugimi občinskimi zdravstvenimi skupnostmi v Zdravstveno skupnost Slovenije, lahko pa tudi na podlagi samo-upravnega sporazuma v medobčinsko zdravstveno skupnost. 29. člen Zavoljo usklajevanja programov in planskih aktov sodeluje skupnost z drugimi interesnimi skupnostmi na področju družbenih dejavnosti v občini, z zdrav-stvenimi skupnostmi v drugih občinah na širšem gra-vitacijskem oziroma zaokroženem gospodarskem ob-močju pa zavoljo zadovoljevanja skupnih interesov na področju zdravstvenega varstva, razvoja enotnega informacijskega sistema ter drugih skupnih nalog. 30. člen Skupščina skupnosti enakopravno z ustreznimi zbori skupščine občine odloča o vprašanjih zdrav-stvenega varstva, ki so skladno s statutom občine v pristojnosti skupščine občine. VIII. ENOTE OZIROMA TEMELJNE ZDRAVSTVENE SKUPNOSTI 31. člen Uporabniki na območju ene ali več krajevnih skup-nosti oziroma ene ali več organizacij združenega dela lahko v soglasju s skupščino skupnosti ustanovijo skupaj z izvajalci, ki zadovoljujejo del potreb po zdravstvenih storitvah uporabnikov, enote oziroma temeljne zdravstvene skupnosti. Enote oziroma temeljne skupnosti so pravne osebe s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi, določe-nimi v samoupravnih splošnih aktih enote oziroma temeljne skupnosti v skladu z zakonom in tem samo-upravnim sporazumom. 32. člen Enote oziroma temeljne zdravstvene skupnosti je mogoče ustanoviti, če so zagotovljeni naslednji po-goji: — vsebinska in programska zasnova enote oziroma temeljne skupnosti je usklajena z družbenim dogo-vorom o temeljih plana občine in s samoupravnim sporazumom o temeljih plana skupnosti ter s sploš-nimi družbenimi interesi na tem področju; — enota oziroma temeljna skupnost je zaključena celota v krajevni skupnosti ali v organizaciji združe-nega dela s specifičnimi interesi uporabnikov glede zdravstvenih storitev na področju osnovnega zdrav-stvenega varstva in z ustrezno organizacijsko obliko zdravstvene dejavnosti, ki opravljajo te storitve; — za zadovoljevanje posebnih potreb po zdravstve-nih storitvah so v enoti oziroma temeljni zdravstveni skupnosti zagotovljeni dodatni viri sredstev. IX. POSEBNO SODIŠČE ZDRUŽENEGA DELA 33. člen Za odločanje o samoupravnih pravicah in obvezno-stih v sporih, ki nastanejo v družbenoekonomskih in drugih samoupravnih odnosih med uporabniki in izvajalci v skupnosti, za odločanje o sporih med skupnostmi ter zavoljo sodnega varstva pravic iz zdravstvenega varstva bomo uporabniki in izvajalci v skupnosti skupaj z uporabniki in izvajalci v drugih občinskih zdravstvenih skupnostih ali drugih samo-upravnih interesnih skupnostih ustanovili posebno sodišče združenega dela za področje zdravstvenega varstva. Pristojnosti posebnega sodišča, postopek za njegovo delo in za uveljavljanje pravic, ki bodo v njegovi pristojnosti, sestavo ter druga vprašanja bomo usta-novitelji določili s posebnim aktom o ustanovitvi po-sebnega sodišča oziroma z drugim samoupravnim splošnim aktom. X. STROKOVNA SLUŽBA SKUPNOSTI 34. člen Za opravljanje strokovnih, administrativnih in dru-gih pomožnih del za potrebe skupnosti oblikuje skup-nost strokovno službo skupaj z drugimi samoupravni-mi interesnimi skupnostmi na področju socialnega varstva, lahko pa tudi skupno z drugimi občinskimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi na področju družbenih dejavnosti. Na delovno skupnost strokovne službe ni mogoče prenašati pravic pooblastil in odgovornosti skupno-sti. Medsebojna razmerja med skupnostjo in delovno skupnostjo strokovne službe ureja samoupravni spo-razum. 35. člen K določbam statuta delovne skupnosti, ki zadevajo uresničevanje nalog, zavoljo katerih je bila ustanov-ljena delovna skupnost, k programu njenega dela ter k razvidu del in nalog daje soglasje skupščina skup-nosti. Vodjo delovne skupnosti strokovne službe imenuie skupščina skupnosti, potem ko dobi mnenje delovne skupnosti. XI. OBVEŠČANJE IN JAVNOST DELA 36. člen Delo skupnosti in njenih organov je javno. Skupnost mora zagotoviti redno, pravočasno, re-snično in popolno obveščanje uporabnikov in izva-jalcev o celotnem delovanju skupnosti in o problemih, stanju ter razvoju zdravstvenega varstva v občini, o uresničevanju planov skupnosti, o uresničevanju svobodne menjave dela, o porabi združenih sredstev kot tudi o drugih vprašanjih, ki so pomembna za sklepanje in uresničevanje samoupravnega nadzora. 37. člen Uporabnike in izvajalce obvešča skupnost zlasti: — prek delegatov v skupščini; — s pismenimi gradivi za sejo zborov in drugih organov skupščine; — z letnim poročilom o delu skupnosti. XII. PREHODNA DOLOČBA Samoupravni sporazum o ustanovitvi občinske zdravstvene skupnosti Ljubljana-Šiška je sklenjen, ko ga sprejme večina udeležencev, veljati pa začne, ko da nanj soglasje skupščina občine Ljubljana-Ši-ška in je objavljen v občinskem glasilu. Z dnem, ko zaene veljati ta sporazum, preneha ve-ljati samoupravni sporazum o ustanovitvi občinske zdravstvene skupnosti Ljubljana-šiška, objavljen v Ur. listu SRS, št. 25/75 dne 6.11.1975.