Nowi giavni odbor JUU pri gosp. ministru prosvete Po glavni skupščini se je v torel: 21. avg. predstavil g. prosvetnemu ministru dr. Iliji Šumenkoviču novi glavni odbor Jugoslovenskega učiteljskega udruženja. Gospocl ministar je ljubeznivo sprejel člane novega glavnega odbora in je z velikim interesom poslušal izvajanja tov. Ivana Dimnika, novega predsednika Jugoslovenskega učiiteljskega udruženja. Predsednik se js v svojem govoru mad drugim dotaknil tudi sledečih problemov: V imenu učiiteljstva in članov novega odbora je pozdravil g. ministra kct vrhovnega šefa prosvete, šole in učiteljstva. Poudaril je velike simpatije učiteljstva do g prosvetnega mimstra, ker cbčuiti njegovo veliko naklonjenost in zanimanie za reševanje šolskih problemov, šc pesebej za vprašanj« nastavitve novih učiteljev in spopolnjevanje praznih mest, v katerem pogledu je šoia precej trpela. Predsednik Dimnik je za tem predstavil člane no\"ega glavnega odbo^ra JUU t. j. izvršnega in glavnega odbora kot soglasno izvoIjene predstavnike vsega učiteljstva Jugoslavije. Poudarjeno je, da ima ta odbor poseben mandat: da bo v vseh prilikih tvorec in delavec pri ustvarjanju popolne učiteljske sloge, uvedbi reda in konstruktivne-a dela v centrali in vsch edinicah organizacije. V tej smeri želi Mti odbor tohnač učiteljskih želja napram državni prosveitni upravi in hoče na podlagi velikih učiteljskih izkušenj iz praksc pomagati državni upravi z inicijativnimi predlogi. Iz tega razloga želi odbor, da prosvetna centrala upošteva mišijenje Jugoslovenskega učitoljskega udvuženja pri vseh aktualnih prosvetnih, šolskih in učiteljsko-s.anovskih problemih. Radi kratko odmerjer.ega časa ni bilo mogoče razložiti g. mi.nistru vsa vprcšanja, ki zanimajo učiteljske vrste, zato je bil g. minister naprošen, da posluša samo najvažnejša vprašanja, s katerimi se je učiteljstvo v zadnjem času največ bavilo. Predvsem je bila obrazložena * potreba preureditve vprašanja nameščanj in premeščanj učiteljev in učiteljic. Praksa je pokazala v mnogih primerih. da bi bilo potrebno izvršiti spremembo predpisov v zakonih o na- _odnih šolah *n s 'tem spr:meniti tudi sedanji sistem nameščii-nj in premeščanj. Kijub prizadevanju prcsvetnih obiasti, da se čutijo učitelji in učiteljics na svojih .službenih mestih stalni obstojajo razlogi sp!ošne:'a :n šolskega značaja ki vsiljujejo potrebo, da se tudi zakonskim potom za.sigura učiteljska staln.ost na službenem mestu. To potrebo kažejo še v večji meri novi učni načrti in p.a^rami, ki bcdo izdelani po principJa, predvidenih v zakonu o narodrnh šolah. V pogledu discipihiskega jjos.cpka želi učiteljstvo sogla;_iio izen2Čcnja z rs;a!i:n urrdništvom. za katero je izdelan z uradniškim zakonom iz leta 1931. popolnoma modeiren disciplinsko-scdni pcstopek. S tem si želi učitelistvo dcseči pravico upogleda v obtožbo, možnost zagovora, pravico do zagavornika. Nadalje pravico priobčitve razsodbe in pravico priziva na arugc inistanco. Na ta način se omogcči zaščita pred neosnovanimi obtožbami. Najlasilo se je da je Jugoslovensko učiteljsko udruženje zadnj'e, ki hoče braniti o^ne, ki so krivi. Glede teh vprašanj je Udruženje že predložilo prosvetni cblasti svoje predloge in je predsednik zaprosil, da se ti predlogi upcštevajo. V pogledu izvenšolskega dela je izrazil predsednik žiljo, da se omogcči upoštevanje principa, po katerem ne sme iti izvenšolsko delo v.3. škodo rednega šolskega dela. V tem pogledu zahteva zakon od učiteljstva mnogo. Učiteljstvo uvideva potrebo tega dela, posebno v pogledu vntrjevanja osnov naše mlade države. in ustvarjanja nacionalnega obeležja našega is-plošne^a javnega življenja in ustanov, ki tvorijo temelj temu življenju. Potrebno je ¦rešiti to vprašanje tako, da se to delo porazdeli enakomerno na vse prosvetne in kuiturne delavce, da bo to delo ustrezalo fizičnim možnostim in da se odrede meje in. pravice privatnih zahtev glede izvenšolskega dela. Vse to delo je treba sistemizirati in mu dati jasno in odrejeno smer. Predsednik Dimnik je nato predočil poglede učiteljstva na učne nečrte za osnovno in višjo narodno šo!o, ki morajo ustvariti nov duh v narodnih šolah in dati državljanski vzgoji in izobrazbi ono smer, ki konvenira rocitrebam naše države. Učni načrt za osnovne šole mora tvoriti celoto z učnim načrtom za višjo narodnc šolo. Pavno tako je tolmačil predscdnik želje učitelistva v pogledu nerešenega prcbk-ma vzdrževanja narodnlh šol in prene.rpanos+i razredov. V nadaljnjem se je preds-dnik dotaknil tudi problema učnih knjjg in izrazil željo. da bi se pred končno odlcčbo upoštevalio tudi mišljenje Jugcslovenskega učiiteljskega udruženja Š^ posebej je bila podcrtana važnost ureditve nadzormškerfa vprsšanja. Zelja celokupnega učiteljstva je da se nameščajo za nac!zornikŁ- narodaih šol najboljši praktiki iz vrst ;ičiteljstva narcdnih šol in to radi tega, ker oni najbolj poznajo narodno šolo in so vsled itega najbolj poklicani za izvedbo sodobnih u.čnih principov, predvidenih v učnem načrtu za osnovne in višje narodne šole. Na to je omenjal najaktualnejša rnateri'alna vprašanja, ki zadevajo življenj. učiteljstva. Govora je bilo tudi o vprašanju sistemizacije službenib mest. c napredovanju _ploh, a še posebej o naipredovanju v V. grupo, za kar se zahteva mnogo starcstirih let in posebno oceno. Izražena je bila ti di želja, da se olajša dosega V. grupe. Nadalje je biio jovora o uredbi o zniž&nju draginjskih doklad, s katero je najbolj prizadeto učiteljstvo. Govorilo se je t.di o stanarini pcročenih učjteljic, o spremembah zakona o narodnih šolah potom finančnega zakona. Predsednik je podčrtal potrebo sprej.tja pravilnika k zakonu o narcdnih šolah, a v kolikor bi se ne mogla s pravilnikom rešiti gotova vprašanja. je izrazil željo, da bi bila sprejeta pasebna novela, ki bi ta vprašanja rešila. Ker je v Udruženju prišlo do sloge, reda in se nahaja isto na potu h konstruktivnemu delu v vseh svojih edinicah s čimer je dana podlaga za iniciativno dek>, bo imelo udruženje tudi moči in sile, da bo pomagalo pri konsolidaciji razmer naše mlade države a še posebno pri podpiranju narodne prosvete. Iz teh razlogov je predsednik zaprosil go-sp. ministra, da glede vseh vprašanj, ki zadevajo narodno šolo in učiteljstvo upošteva mišljenje učiteljskega predstavništva. Na koncu je predsednik zaprosil g. ministra, da omogoči izvedbo skupščinskih sklepov, v katerem smislu mu je glavni odbor dal svojo predstavko. Gospod prosve-ni minister dr. Ilija Šumenkovič je med ostalim izrazil zadovoljstvo nad prcudarno uvidevnostjo učitcljstva. ki se je vrnilo k složnemu in konstruktivnemu d_!u za interese svojega stanu in narodne šole. Poudaril je. da je vedmo visoko cenil učiteljske vrste in učiteljske vzvišene naloge in zatp hoče upoštevarti'Vse naved-ne probleme. Naglasil je svoje prepričanje o nacionalnosti vsega jugoslovanskega učiteljstva in smatra, da je vpostavlj&na sloga podlaga za utrditev narodnega in državnega edinstva in nacionaine mis!i med narodom. kar je prva in najvažnejša naloga jugoslovanskega učiteljstva v s.danjem času, s poscbnim ozirom na potrebe domovine. DaTje je gospod ministsr obljubil, da bo vedno upošteval u-pravičene želje učiiteljstva, ki jih bo izražalo potorn svojega udruženja.