Skupšcinska priloga Ljubljana, april 1976 Gradivo za 18. sejo zborov občinske skupščine Ljubljana Center Predlog dnevnega reda 18.seje zbora združenega dela Na podlagi 171.člena statuta občine Ljubljana Center SKLICUJEM 18. sejo zbora združenega dela, ki bo v «r»-do, 28. 4. 1976, ob 17. uri v veliki se)nl dvorani na Magistratu, Mestni trg 1. DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnika 17. seje ZZD in po-ročila o izvršitvi sklepov 2. Obravnava predloga družbenega dogo-vora o družbeni samozaščiti v občini Ljubljana Center 3. Obravnava dogovora o osnovah druž-benega plana občine Ljubljana Center za obdobje 1976—1980 in informacije o izdelavi srednjeročnega plana druž-benoekonomskega razvoja občine Ljub-Ijana Center za obdobje 1976/1980 4. Obravnava predloga sklepa o pobrate-nju občine Ljubljana Center z občino Bijelo polje 5. Obravnava predloga odloka o ustano-vitvi pokrajinskega odbora za Ijubljan-sko pokrajino, kot medobčinskega or- gana za Izvrševanje skupnlh nalog na področju Ijudske obrambe . Mnenje k spremembi in dopolnitvi od-loka o sprejetju generalnega plana raz> voja mesta Ljubljane: MM4, prepoved parcelacije zemlpč in graditev na za-varovanih trasah predvidenih avtocest in za gradnjo magistralnega plinovoda od Vodic do plinarne Kleče. 7. Obravnava osnutka odloka o potlovnlh prostorih 8. Obravnava predloga odloka o obliko-vanju stanarin v letu 1976 na območju Ijubljanskih občin 3. Obravnava predloga odloka o vrsti sta-novanjskih objektov, ki morajo obvez-no imeti hišniško stanovanje in hišnika 10. Obravnava osnutka odloka o višihi in načinu plačevanja prispevkov, ki jih je lastnik stanovanja kot posameznega dela stanovanjske hiše dolžan plače-vati za kritje stroškov investicijskega in tekočega vzdrževanja, revitalizacije in upravljanja 11. Obravnava predloga za potrditev za-ključnega računa davkov občanov za leto 1975 12. Delegatska vprašanja PREDSEDNIK ZZD Iva Prosenc I. r. Predlog dnevnega reda 18. seje zbora dnevnega reda Na podlagi 171.člena statuta občine Ljubljana Center SKLICUJEM 18. sejo zbora krajevnih skupnosti, ki bo v sredo, 28. 4. 1976, ob 17. uri v bartketni dvorani na Magistratu, Mestni trg 1. DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnika 17. seje zbora KS in poročila o izvršitvi sklepov 2. Obravnava predloga družbenega dogo-vora o družbeni samozaščiti v občini Ljubljana Center 3. Obravnava dogovora o osnovah druž-benega plana občine Ljubljana Center , za obdobje 1976—1980 in informacije o izdelavi srednjeročnega plana druž-benoekonomskega razvoja občine Ljub-Ijana Center za obdobje 1976/1980 4. Obravnava predloga sklepa o pobrate-nju občine Ljubljana Center z občino Bijelo polje 5. Obravnava predloga odloka o ustano-vitvi pokrajinskega odbora za Ijubljan-sko pokrajino, kot medobčinskega or- gana za izvrševanje skupnih nalog na področju Ijudske obrambe 6. Mnenje k spremembi in dopolnitvi od-loka o sprejetju generalnega plana raz-voja mesta Ljubljane: MM4, prepoved parcelacije zemljišč in graditev na za-varovanih trasah predvidenih avtocest in za gradnjo magistralnega plinovoda od Vodic do plinarne Kleče. 7. Obravnava osnutka odloka o poslovnih prostorih 8. Obravnava predloga odloka o obliko-vanju stanarin v letu 1976 na območju Ijubljanskih občin 9. Obravnava predloga odloka o vrsti sta-novanjskih objektov, ki morajo obvez-no imeti hišniško stanovanje in hišnika 10. Obravnava osnutka odloka o višini in načinu plačevanja prispevkov, ki jih je lastnik stanovanja kot posameznega dela stanovanjske hiše dolžan plače-vati za kritje stroškov investicijskega in tekočega vzdrževanja, revitalizacije in upravljanja 11. Obravnava predloga za potrditev za-ključnega računa davkov občanov za leto 1975 12. Delegatska vprašanja PREDSEDNIK ZBORA KS Dušan Kompare I. r. Predlog dnevnega reda 18.seje družbenopolitičnega zbora Na podlagi 171.člena statuta občine Ljubljana Center SKLICUJEM 18. sejo družbenopolitičnega zbora, ki bo v sredo, 28. 4. 1976, ob 17. uri v sejni dvo-rani skupščine mesta Ljubljane, Mestni trg 1. DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnika 17. seje DPZ in po-ročila o izvršitvi sklepov 2. Obravnava predloga družbenega dogo-vora o družbeni samozaščiti v občini Ljubljana Center 3. Obravnava dogovora o osnovah družbe-nega plana občine Ljubljana Center za obdobje 1976—1980 in informacije o iz-delavi srednjeročnega plana družbeno-ekonomskega razvoja občine Ljubljana Center za obdobje 1976—1980 4. Obravnava predloga sklepa o pobrate-nju občine Ljubljana Center z občino Bijelo polje 5. Obravnava predloga odloka o ustanovit-vi pokrajinskega odbora za Ijubljansko pokrajino, kot medobčinskega organa za izvrševanje skupnih nalog na področ-ju Ijudske obrambe 6. Delegatska vprašanja. PREDSEDNIK DPZ Marjan Rajnar, I. r. Predlog dnevnega reda 6. skupne seje Na podlagi 161. člena statuta občine Ljubljana Center SKLICUJEM 6. skupno sejo vseh zborov, ki bo v petek, 7. 5. 1976, ob 17. uri v veliki dvorani na Magistratu DNEVNI RED: 1. Podpis listine o pobratenju občine Ljubljana Center z ob-čino Bijelo polje 2. Podelitev nagrad občine Ljub-Ijana Center za leto 1976. PREDSEDNIK SKUPŠČINE Hugo Keržan, dipl. inž. Obvestilo delegatom Gradivo za 6., 8., 9. in 10. točko dnev-nega reda 18. seje zborov je objavljeno v gradivu za 21. sejo skupščine mesta Ljub-Ijana. Gradivo je bilo objavljeno kot poseb-na priloga Ljubljanskega dnevnika v sobo-to 3. 4. 1976 in ga prilagamo vsem dele-gatom zbora KS, DPZ, delegacijam v OZD pa 1—2 izvoda skupaj z rednim gradivom za 18. sejo zborov občinske skupščine Ljubljana Čenter. Gradivo k 5. točki dnevnega reda bodo prejeli vodje delegacij in delegati DPZ. Predsednike konferenc delegacij in vod-je delegacij KS prosimo, da na svojih se-jah izvolijo delegate za 18. sejo zborov, ki bodo 28. 4. 1976 ob 17. uri v prostorih Ma-gistrata, za 6. skupno sejo, ki bo v petek, 7. maja 1976 ob 17. uri v veliki sejni dvo-rani na Magistratu, Ljubljana, Mestni trg 1. SEKRETARIAT SKUPŠČINE Povzetek zapisnika 1. skupnega zasedanja vseh zborov skupščine občine Ljubljana Center, ki je bilo 23. 3. 1976 ob 17. uri v veliki sejni dvorani na Magistratu, Ljubljana, Mestni trg 1. Skupno zasedanje je vodil predsednik ztaora KS Du-lan Kotnpare. Zaradi odsotnosti predsednice zbora združenega dela Ive Prosenc, je predlagal zboru, da v skladu s 36. čle-nom začasnega poslovnika občinske skupščine zbor izvo-li delegata, ki bo. vodil sejo zbora. Predlagana je bila tov. Silva Komar, konferenca delegacij gt. 35 in soglasno potrjena od delegatov zbora. Predsedujoči je predlagal, da se uvrsti na dnevni red dodatna točka: Razrešitev in imenovanje sekretarja Občinske skupščine, kar so delegati soglasno sprejeli. Predlagan in sprejet je bil naslednji dnevni red: 1. Izvolitev predsednika občinske skupščine Ljubjjana Center 2. Razrešitev in imenovanje sekretarja občinske Skupščine 3. Razrešitev in imenovanje člana izvršnega sveta 4. Razrešitev in imenovanje dlanov sveta za Ijudsko obrambo 5. Izvolitev predsednika tn sodnikov sodišča združe-nega dela v Ljubljani 6. Uvodno poročilo k obravnavl smernic o družbeno-ekonomskem razvoju občine Ljubljana Center za leto 1976 Ker v tem času družbenopolitični zbor še ni dose-gel 2/3 večine, ki je potrebna za volitve predsednika ob-6inske skupščine, se je spremenil dnevni red, delegati so poskušali uvodno poročilo predsednika IS Miroslava Samardžije k obravnavi smernic o družbeno-ekonom-Skem razvoju občine Ljubljana Center za leto 1976. V imenu komisije za verifikacjjo pooblastil in lmuni-tetna vprašanja so poročali: Andrej Borc: od 30. članov DPZ je prisotraih 22, 5 opravičeno odsotnih in 3 neopravičeno odsotnih. Zbor je SklepČen. Prisotni: Bele Meta, Borc Andrej, Bučar Miloš, Cuk Magda, Debeljak Ivanka, Destovnik Karel, Flis Drago, Hvala Ivan, Kalčina Lijana, Marinšek Janez, Novak Zvo-ne, Puharič Krešo, Rajnar Marjan, Renčelj Edvard, Ro-ter Rado, Rozman Jaka, Stritar Anton, Sušnik Viljem, Sest Bogo, Tekstor dr. Anka, Valentinčič Saša, 2us Denis. Milica čeme: od 35 delegatskih mest v zboru KS je prisotnih 32 delegatov, 3 delegati so odsotnost opra-ViCilL Prisotni: Grgič Silvo, Stepko Draga, Vertta Marija, Zaletel Saša, Jamnik Alojz, Hemic ing. Ciril, Suštar Vida, Korošec Radmila, Babič Drago, Romih Matijana, Buti-nar Ijubomir, Burger Ludvik, Cerne Milica, Dolanc Ru-dolf, Kump RudoLf, Prezelj Ljudmila, Prinčič Mitja, Roz. man dr. Vilko, Kandare Bojan, Kompare Dušan, Koršič Rudl, Majcen Stane, Janež Jože, Herzog Holda, Žgajnar Anica, Kropivtnik Jože, Zagar Marija, Uikač Jefto, Saje Jože, Cerjak Alojz, Kliček Pavel, Hribernik Franc Gizela Arhar: od 60 delegatskih mest v zboru združe-nega dela je prisotnih 51 delegatov, 4 delegati so odsotnost opravičili, delegati konferenc št. 6. 7, 8, 32 in 44 pa izostanka niso opravičili. Prisotni: Kovač Pranc, Bratina Molka, Rus Ferdinand, Plnec Marko, Jeriha Stane, Honzak Milenko, Porili Ismailo, Sinkovec Ludvik, Zajec Marija, Mrežar Zora, Rutar Miro, Barna Balaš, Slabanja Tatjana, Zupanfiič Viktor, Štrucelj Ela, Urbanija Gorazd, Štivan Bela, Skočir Borut, Hartnam Pranci, Rozman Marjan, Acceto Stanislav, Poglajen Lidija, Mušič Karel, Gvardjančič Sašo, Gale Anica, Bročič Julka, Petras Janez, Andolšek Bojan, Cedilnik Valentin, Margon Miro, Jelovčan Jože, Grandič Antan, Pianecki Tanja, Mla- kar Ljudmila, Komar Silva, Koštr Zvonka, Vavtar Ivanka, Kamarič dr. Ljubica, Vabuder Veronika, Janežič Jože, Jankovič Anton, Ravnikar Mija, LovrenčL(k Boštjan, Lesjak Nataša, Zupančič Milan, Rant dr. Mira, Butinar Mile, Kapus Sonja, Zajc Viktor, Zore Jožica, Kozina Stane, šlibar štefan. K 1. točki dnevnega reda: Predsednik koordinacijskega odbora za kadrovs!?a vprašanja pri Občinski konferenci SZDL Ljubljana Center Lojze Lakner je poda] obrazložitev za kandidata za pred-sednika občinske skupščine. Na to so vsi zbori izvolili volilno predsedstvo v sestavu: Jaka Rozman, delegat DPZ, za predsednika volilnega predsedstva, Zvonka Košir, dele-gat 36. konference delegacij ZZD, za Clana, Jože Janež, delegat KS Poljane, za člana. Jaka Rozman je pojasnil delegatom način volitev, na kar je bil izveden postopek glasovanja. K 2. točkj dnevnega reda: Predsednik koordinacijskega odbora za kadrovska vprašanja je predlagal delegatom, da se razreši sekretar skupščine Ivan Hafner, ki je bil 28. 2. 1976 Imenovan za sekretarja skupščine mesta Ljubljane. Predlagal je, da se za novega sekretarja imenuje Ivo Bogataj. • SKLEP: 1. DPZ, ZZD in zbor KS so soglasno razrešili sekretarja skupščine Ivana Hafnerja. 2. DPZ, ZZD in zbor KS so soglasno imenovali za sekretarja občinske skupščine Ljubljana Center Iva Bo-gataja. K. 3. točki dnevnega reda: Predsednik IS Miroslav Samardžija je obrazložil delega-tom predlog za razrešitev in imenovanje člana IS. SKLEP: 1. DPZ, ZZD in zbor KS so soglasno raz-rešili člana IS Jožeta Tepina. 2. DPZ, ZZD in zbor KS je soglasno izvolil zs člana IS Dragico Dekleva. K 4. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k razrešitvi in imenovanju čla-iov sveta za ljudsko obrambo skupščine Ljubljana Center je podal predsednik komisije za volitve in imenovanja Ivan Hvala. SKLEP: DPZ, ZZD in zbor KS so soglasno sprejeli naslednje sklepe: 1. Dolžnosti predsednika sveta za ljudsko obrambo se razreši Drago Plis. 2. Dolžnosti čtenov sveta za Ijudsko obrambo se raz-rešijo: Roman Albreht, Jože Pacek, Igor Makovec, Ahmed Hamzid, Emil Zalar. 3. Za predsednika sveta za ljudsko obrambo se ime-huje Hugo Keržan, dipl. ing. _ 4. Za člane sveta za Ijudsko obrambo se Imenujejo: Drago Flis, Liana Kalčina, Vojko Novak. K 5. točkl dnevnega reda: Uvodno poročilo k izvolibvi predsednika ter raz-rešitvi in izvolitvi sodnikov sodišča združenega dela Ljub. ljana je podal predsednik komisije za volitve in imeno-vanja Ivan Hvala. SKLEP: DPZ, ZZD in zbor KS so soglasno sprejeli naslednje sklepe: 1. Za predsednika sodlSča združenega dela Ljubljana se izvoli Jože Baloh. 2. Za sodnika sodišča združenega dela Ljubljana z lastnostjo delavca v adruženem delu se izvoli Peter Popovid. 3. Za sodnike sodišča združenega dela Ljubljana brez lastnosti delavcev v združenem delu se izvolijo: Pranc Kovačič, Marko Ilešič, Mitja Deisinger, Borut Lavrič. 4. Razre&jo se dolžnosti sodnikov sodišča združenega dela Ljubljana dr. ing. Bojan Držaj In Silvo Učakar. Poročllo volilnega predsedstva: Volilno predsedstvo je ugotovilo, da je prisotnih 105 delegatov, od skupaj 125 delegatov vseh treh zborov. Udeležba je 84-odstotna in so zbori sklepčni za opravlj»^ nje volitev. ! Glasovalo je 105 delegatov, 51 delegatov ZZD, 32 de-l^atov zbora KS in 22 delegatov DPZ. Vse glasovnice bo bile veljavne in za predsednika občinske skupšCine . je glasovalo 105 delegatov ali 100 odstotkov. Dušan Kompare je novo izvoljenemu predsectniku ob-činske skupščine Hugu Keržanu iskreno čestital za izvoli-tev in mu zaželel veliko uspehov pri vodenju občinske skupščine. Istočasno se je zahvalil sekretarju skupšfiine Ivanu Hafnerju za njegovo dosedanje delo. Hugo Keržan je podal slovesno izjavo, tn se zahvalil za izkazano zaupan.je. Skupno zasedanje vseh zborov fe bilo zaključeno ob 18.30 uri. Zapisnik vodil: Predsedujoči: Ivan Hafner, 1. r. Dušan Kompare 1. r. Povzetek zapisnika 17. seje družbenopolitičnega zbora skupščine občine Ljubljana Center, ki je bila v torek, dne 23. 3. 1976 ob 18. uri v mali sejni dvorani skup- ščine mesta Ljubljane, Mestni trg 1. Sejo je vodil predsednik DPZ Marjan Rajnar, vodja zapisnika je bila Divna Potočar. Po 5. skupnem zasedanju vseh zborov skupščine obči-ne Ljubljana Center so delegati družbeno-političnega zbora ločeno nadaljevali z delom in sprejeli naslednji DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnlka 16. se]e In poročila o izvrgitvi sklepov 2. Obravnava predloga smernlc družtoenoekonomskega razvoja občine Ljubljana Center za leto 1976 3. Obravnava predloga proračuna občine Ljubljana Center za leto 1976 in predlog odloka o proračuni obeine Ljubljana Center za leto 1976 4. Obravnava predloga dogovora o sofinanclranju de-javnosti Skupnosti občin Ljubljanske regije in program-skih osnov za leto 1976 5. Obravnava predloga okvlrnega programa dela ob-iSinske skupščine Ljubljana Center za leto 1976 6. Obravnava predloga družbenega dogovora o druž-beni samozaščiti v Ljubljani 7. Obravnava osnutka družbenega dogovora o mini-malnih standardih, o življenjskih in kulturnih razmerah ln o pogojih zaposlovanja na območju obCin Samouprav. ne skupnosti za zaposlovanje Ljubljana 8. Vprašanja delegatov Od 30 delegatskih mest v DPZ je bllo prtsotnlh 22 de-legatov, opTavičilo se jah je 5,' 3 delegati pa so bdili neopra-videno odsotni. PRISOTNI: Bele Meta, Borc Andrej, Bučar MiloS, Čuk Magda, Debeljak Ivanka, Destovnik Karel, Plis Drago, Hvala Ivan, Kalčina Lljana, Marinšek Janez, Novak Zvone, Puharič Krešo, Rajnar Marjae, Renčelj Edvard, Roter Rado, Rozman Jaka, Stritar Anton, Sušnik Viljem. Sest Bogo, Tekstor dr. Anka, Valentinčič Saša, 2ust Denis. OPRAVICENO ODSOTNI: Albreht Roman, Božlč Ladl-slav, Brvar Ana, Silih Zlata, štempihar Vid. NEOPRAVICENO ODSOTNI: Purlan Barbara, Goš-nik Danijela, Mali Zlatko. AD 1. Potrditev zapisnika 16. seje in poročilo o izvrSitvi sklepov. Razprave ni bilo. Delegaiti so soglasno sprejeli na-slednji SKLEP: DPZ potrdi zapisnik 16. seje ta poročilo o lzvršitvi sklepov. AD 2. K obravnavi predloga smernic družbenoekonomskega razvoja občine Ljubljana Center za leto 1976 je tov. Marjan Rajnar pripomriil, da je zbor o teh smernicah že razpravljal na 14. seji zbora in sicer 23. 12. 1975 leta. Ker delegati niso imeli pripomb k predloženim smerni-cam so sprejeli SKLEP: Delegati družbenopolifaenega zbora soglasno sprejemajo predlog smernic družbeno-ekonomskega raz- voja občine Ljubljana Center za leto 1976 tn amandmaje. Amandmaji, ki so bili sprejeti, so objavljeni na koncu zapisnikov. AD 3. Tov. Samardžija Miro, predsednik IS skupščlne obfiine Ljubljana Center je podal kratko obrazložitev k obravna-vi predloga proračuna občine Ljubljana Center za leto 1976 in k predlogu odloka o prorafiunu občine Ljubljana Center za leto 1976. Poudaril je, da se je IS prt zagotavljanju sredstev posameznih koristnikov ravnal po določbah dogovora o splošni porabi po katerem je dolžan predvsem zagotoviti sredstva za dejavnost državnih organov, družbenopolitič-nih organizacij, krajevnih skupnosti, za preživalnlno bor-cev NOV in financiranje drugih, z ustavnim zakcaiom določenih nalog. Predlagal je, da zbor sprejme tudi spre-membo v predlogu razporejenih dohodkov in sicer: — da se za 36.700 dinarjev zniža tekoča prorafiunska rezerva s katero po predlogu odloka razpolaga tzvrSnl svet — da se v drugl alineji pri narodnl obrambi pred-vldi nova postavka: financiranje pokrajinskega odbora za ljubljansko pokrajino v istem znesku, to se pravl 36.700 dinarjev. Razprave nl bilo. Delegati so sprejeli SKLEP: Soglasno se sprejmeta predlog prorafiuna občine Ljubljana Center za leto 1976 in predlog odloka o proračunu občlne Ljubljana Center za leto 1976. AD 4. O predlogu dogovora o sofinanciranju dejavnosti Skup-nosti občin ljubljanske regije in programskih osnov za leto 1976 rri bilo razprave. SKLEP: Delegati družbenopolitičnega zbora soglasno sprejemajo predlog dogovora o soflnanciranju dejavno. sti, Skupnosti občin Ljubljanske reglje in programskih osnov za leto 1976. AD 5. Tov. Rajnar Marjan je prebral kratko obrazložltev k obravnavi predloga okvimega programa dela občinske skupščine Ljubljana Center za leto 1976. Razprave ni bilo. SKLEP: DPZ soglasno sprejema predlog okvlmega programa za delo skupščine občine Ljubljana Center za leto 1976. AD6. Kratko obrazložitev k obravnavl predloga druJtoenega dogovora o družbeni samozaščiti v Ljubljanl je podal tov. Miro Samardžija, predsednik IS. Razprave nl bilo. Soglasno sta sprejeta SKLEPA: 1. Deiegati DPZ sprejemajo predlog druibe-nega dogovora o dinžbeni samozaščiti v Ljubljanl. 2. Za podpisnika družbenega dogovora o družbenl samozaščiti v Ljubljani se določi tov. Hvigo Keržan, pred-sednik občinske skupšfiine. AD 7. Tov. Fanl 2užek je podala obrazložitev k osnutku družbenega dogavora o minimalnlh standardih, o živ. ljenjskih in kulturnih razmerah in o pogojih zaposlova-nja na območju obftin Samoupravne skupnosti za zapo-slovanje Ljubljana. Razprave ni bilo. SKLEP: DPZ soglasno sprejema osnutek družbetiega dogovora o minimalnlh standardih, o življenjsklh in kul-turnih razmerah in o pogojih zaposlovanja na obmofiju občln Samoupravne skupnosti za zaposlovanje Ljubljana. AD 8. Delegatska vprašanja: Tov. Bučar: Ali se bo problem parkiranja avtomoBl-lov in zaščite pešcev ureddl §e preden se uredd prometnl režlm v Ljubljani? ZAPISNIK VODILA PBEI>SEDNTK ZBORA Dlvna POTOCAR, 1. p. Marjan Rajner l. r. Povzetek zapisnika 17. seje zbora združenega dela skupščine občine Ljubljana Center, ki je bila v torek, dne 23. 3. 1976 od 18.30 do 21. ure v veliki sejni dvorani na Magistratu. Sejo je vodila Silva Komar, delegat 35. konference delegacij, zapisnik je vodil Ivan Hafner. Predlagan in sprejet je bil naslednji DNEVNI RED: 1. Potrditev zapisnika 16. seje in poročila o izvršitvi sklepov 2. Obravnava predloga smernic družbenoekonomskega razvoja občine Ljubljana Center za leto 1976 3. Obravnava predloga proračuna občine Ljubljana Center za leto 1976 in predloga odloka o proračunu ob-čine Ljubljana Center za leto 1976 4. Obravnava predloga dogovora o sofinanciranju de-javnosti skupnosti občin Ljubljanske regije to prograin-skih osnov za leto 1976 5. Obravnava predlogov okvlmega programa dela ob-Cinske skupšfidne Ljubljana Center za leto 1976 6. Obravnava predloga finančnega načrta Sklada ljub-ljanskih občin za gradnjo osnovnih šol in VVZ za le-to 1976 7. Obravnava predloga družbenega dogovora o druž-beni samozaščiti v Ljubljanl 8. Obravnava osnutka druzbenega dogovora o tninl-malnih standardih, o življenjsklh in kulturnih razmerah in o pogojih zaposlovanja na območju ob6in samouprav-ne skupnosti za zaposlovanje Ljubljana 9. Obraivnava predloga za dodelitev zemljišda za grad-njo prizidka osnovne šole Prule 10. Imenovanje komisije za pregled davčnega zaključ-nega računa občine Ljubljana Center za leto 1975 11. Predlog za soglasje k spremembam v komisiji I. stopnje za razvrščanje in ravoj otrok in mladostnikov z motnjami v telesuem in duševnem razvoju pri Kljnič-ni bolnici za pedlatnju v Ljubljanl 12. Vprašanja delegatov K 1. tooki dnevnega reda: K povzetku zapisnika 16. seje ZZD sta imeli pripom-bl konferenca delegaclj št. 37 tn 49. Predlagata, da se v bodoče v zapisnike bolj precizno vnese predloge in pobude delegatov in odgovore na vprašanja. SKLEP: Zapisnik 16. seje ZZDin porofiilo o izvršit-vi sklepov s prlpombo navedenih delegacij, sta soglasno eprejeta. K 2. točki dnevnega reda: V razpravl o predlogu smernic družbenoekonomskega razvoja občine LjubJjana Center za leto 1976 so sodelo-vali: Franc Kovač, fcouferenca del. št. 1, Janez Petras — komf. del. št. 27, Ivanka Vaivtar — konf. del. St. 37, Anton Jankovič — konf. del. št. 41, Boštjan Lovrenčak __konf. del. št. 42, Mile Butinar — konf. del. Št. 45. Delegati so podali k predlogu smernic več predlo-gov, kd pa niso bali izoblikovand kot amanriinaina, kot sledi: — razvoj kultumih dejavnosti je razcielan prerveč pav-fealno in ni v duhu samoupravnih in družbenih dogovar-janj. Konfereca delegacij št. 41 predlaga, da se iz po-glavja »kultura« na 5. strani 6rta drugi odstavek in se na-domesti z naslednjim tekstom: kulturno umetniške dejav-nosti bo potrebno razvijati Ui vrednotiti tako, da bo omo-gočena enakopravna in enakovredna menjava dela v družbenem življenju. Tak razvoj naj TOZD-om v kultu-ri in drugiin kulturnim organizacijani omogočd iabodjša-vanje njihovega materlalnega položaja, na ta nafiin bo mogoče presegati ostanke admlnistrativnega financiranja fculture in preiti na financiranje kulture po delu in re-zultatih dela. — Delegati tt. konf. menijo, da je treba istoCasno i racionalizacijo zdravstvene službe, za izboljšanje orga-nizacije dela, povečanje delovne storllnostl in skrajšanje Cakalne dobe, kar pomeni tudi povečanje števila zdravst- venih storitev za to zagotovlti tudi večja finančna sred-stva. Ob sklepanju pogodb z ustreznimi regionalnimi zdravstvenimi skupnostmi naj se doseže izločitev re-zervnih sredstev, s katerimi bi se pokrila prekoračitev programov zdravstvene dejavnosti. — Delegat: 37. konf. delegacij predlagajo, naj se k drugemu poglavju, ki govoni o vzgoji in jzobraževanju doda: pri gradnji oziroma dozidavi osnovnih šol je tre-ba predvideti tudi prostore za individualni in inštrumen-talni pouk glasbene šole. — Konferenca del. št. 27 menl, da se premalo spremlja delo samoupravnih interesnih skupnosti, da so ' njlhovi programi preveč načelnl in predlagajo, da druž-benopolitične skupnosti poskrbijo, da bodo predstavnlld samoupravnih interesnih skupnosti o svojem delu fiim pogosteje poročali na sejah skupščin. Na posamezna vprašanja in predloge je podal odgo-vore Slavko Nemanič, član izvršnega sveta. Zbor o predlogih ni sklepal, ker je treba o njlh se-znaniti še ostala dva zbora in člane izvršnega sveta. Gla-sovanje o predlogu smernic se bo opravilo po usklaje-valnem postopku. K 3. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k predlogu proračuna občine Ljubljana Center in k predlogu odloka o proračunu ob-Cine Ljubljana Center za leto 1976 je podal Slavko No-manift, član izvršnega sveta. V razpravi so sodelovali: Viktor Zupančifi • konf. del. St. 14, Ivanka Vavtar — dr. Ljubica TamariC — konf. del. št. 38, Boštjan Lovrenčak in Mile Butinar. Konferenca delegacij št. 45 ugotavlja, da so v prora-Cunu še vedno nekateri izdatki, ki spadajo v program posameznih samoupravnih interesnih skupnosti. Postavke za financiranje posameznih družbenih dejavnosti bi se tnorale izdvojiti iz obdinskega prorafiuna in to vsaj v prihodnjem letu. Delegacija je postavila vprašanje za^ kaj so stroSki za pobiranje prispevka za uporabo mest. nega zenuji»C*a tako visoki? Visoka je tudi postavka pot-ni stroški — indeks 210. Nerazumljiva je tudi postavka od plačila anuitet in podražitev izgradnje mostu pri cen-tralnem kopališfiu Tivoli. Konferenca del. št. 38 meni, da je zelo visoika po-stavka v proračunu, ki namenja kar 57 odstotkov sred-stev za dejavnost organov družbenopolitičnih skupnosa In dmžbenopolitienih organizacij. Zato jih zanima, kakšne so možnosti, da se ta sredstva zmanjšujejo v prid dru-glh dejavnosti. Postavili so tudi vprašanje, kdaj bo se-maforizirano križišče Karlovška cesta — Janežičeva uli-ca, zakaj ni v proračunu predvidene postavke za vzdrže-vanje znamenitosti Ljubljane kot npr.: Zmajskl most, CevljarsiKi iuost in Tromostovje. Konferenca delegacij štev. 42. je postavila vprašanje ali je s semaforlzacijo križišfia Hrvatski trg predvidena tudi prestavitev postajališda mestnega prometa. Nave-deno vprašanje so postavlii že na 14. seji ZZD, vendar nlso dobili odgovora. Na postavljena vprašanja delegatov je odgovarjal Slavko Nemanič, 61an izvršnega sveta. Zbor bo glasoval o predlogu proračuna po opravlje-nem usklajevalnem postopku. K 4. točki tlnevnega reda: Krajšo uvodno obrazložitev k predlogu dogovora o sofinanciranju deja-roosti skupnosti občin ljubljanske re-glje in programskih osnutkov za leto 1976 je podal Ivan Halner, ,u je tudi odgovoril na postavljena vprašanja v zapisnikih kcmferenc delegaoij. SKLEP: Zbor je soglasno sprejel dogovor o sofinan-ciranju dejavnosti skupnosti občin ljubljanske regije in programske osnove za leto 1976. K 5. točkl dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k predlogu okvlmega programa dela občinske skupšfiine Ljubljana Center za leto 1976 je podal Ivan Hafner. V razpravi so sodelovali: Frano Kovač, Mile Butinar, Jožica Zore in Karel Trplan, član izvršnega sveta občin-ske skupščine. Na postaivljaim vprašanja delegatOT sta cxigovarjala Ivan Hafner in Karel Trplan. . SKLEP: Zbor združenega dela je z večino glasav spre-jel okvirni program dela občinske skupščine Ljubljana Center za leto 1976. (50 za 1 vzdržan glas). Izvršni svet obdinske skupščine Ljubljana Center je razpravljal ob amandmajih in predlogih k smemicam drnžbenoekonomskega razvoja občine Ljubljana Center za leto 1976, ki so jih podali delegati ZZD in zbora KS. Na osnovi proučitve vseh sprejetih predlogov oziroma amandmajev predlaga vsem trem zborom občinske skup-Sčine v sprejem naslednje amandmaje: Sprejeti amandmaji so objavljeni na koncu saapisni-kov. Delovno predsedstvo zbora združenega dela Je ugo-tovilo, da seji prisostvuje 43 delegatov, med odmorom je zapustilo sejo 8 delegatov. SKLEP: 1. Zbor združenega dela je sprejel predlože-ne amandmaje z ve&ino glasov:, 42 za, 1 vzdržan. 2. Zbor združenega dela je soglasno sprejel predlog smernice dmžbenoekonomskega razvoja občine Ljublja-na Center za leto 1976. 3. Zbor združenega dela je sprejel predlog odloka o proračunu občine Ljubljana Center za leto 1976 z veči-no glasov: 42 za, 1 vzdržan. 4. Zbor združenega dela je sprejel predlog proraCu-na občine Ljubljana Center za leto 1976 z veCino glasov: 42 za, 1 vzdržan. K 6. točki dnevnega reda: Ker ni bilo prisotnega predstavnika upravnega od-bora sklada Oš in WZ ni bilo podane uvodne obrazlo-žitve. V razpravi so sodelovali: Franc Kovač, Zvonka Ko-šir, Ivanka Vavtar, Mile Butinar in Jožica Zore. Delegati so opozorili na pomanjkljivo obveščanje ob-čanov o problematiki gradnje Oš in WZ, predvsem v zvezi s spremembami od sprejetega programa gradnje. Poročila morajo biti konkretna, tako da bodo imeli ob-čani točen pregled nad potrošenimi sredstvi. Na postavljena vprašanja delegatov sta odgovarjala Slavko Nemanifi in Meta Bajec, svetovalec v oddelku za družbene službe občine Ljubljana Center. Delovno predsedstvo je ugotovilo, da je pristonih še 39 delegatov, zato je predsednik zbora opozoril delegate naj ne zapuščajo seje zbora. SKLEP: 1. Zbor združenega dela je sprejel predlog finančnega nafirta sklada ljubljanskih občin za gradnjo OŠ in VVZ za leto 1976 z večino glasov: 38 za, 1 vzdržan. 2. Vse pripombe delegacij se posredujejo upravnemu odboru sklada za gradnjo OS In VVZ. K 7. točkl dncvnega reda: Uvodno obrazložitev k predlogu družbenega dogovora o družbeni samozaščiti v Ljubljani je podal Karel Trplan. V razpravi so sodelovali: Viktor Zupančič, Ljubo Bu-tinar in Jožiica Zorej. Konferenca delegacij St. 14 je predlagala, da se črta 17. in 18. člen družbenega dogovora, v 19. členu dogovo-ra pa naj se izpusti določilo, »da se plaketa podeljuje občanom, ki so pokazali posebno zavzetost in uspehe pri širjenju vamostne kulture in koncepta družbene sa-mozaščite«. Konferenca delegacij št. 49 predlaga, da se z ozirom na novi zakon o notranjih zadevah, ki bo prinesel tu-dl določene spremembe v zvezi z družbeno samozašči-to, sprejem predloga družbenega dogovora odloži. V ko-likor ta predlog konference ne bi bil sprejet imajo k posameznim členom določene predloge: bolj konkretno naj se opredeli vloga družbenopolitičnih organizacij, vlo-ga in naloge samoupravnih interesnih skupnosti in do-polniti dogovor, katere so fciste organizacije in društva, ki imajo pomembno vlogo pri družbeni samozaščiti. Na postavljena vpraSanja in predloge je odgovoril Karel Trplan. SKLEP: 1. Za predložene amandmaje k predlogu družbenega dogovora o družbeni samozaščiti v Ljublja-ni je glasovaio: 18 za in 21 proti. Amandmaji niso spre-jeti. 2. Predlog družbenega dogovora o družbeni samoza-ščiti v Ljubljani je bil sprejet z večino glasov: 30 za, 9 proti, vzdržal O. 3. Hugo Kržan, predsednik občinske skupščine se po-oblasti za podpis družbenega dogovora. 4. Pripombe delegacij se posredujejo predlagatelju do-govora. K 8. točki dnevnega reda: Uvodno obrazložitev k osnutku družbenega dogovora o minimalnih standardih, o življenjskih in kulturnih raz-merah in o pogojlh zaposlovanja na območju ob&n sa-moupravne skupnosti za zaposlovanje Ljubljana je podal Alfred Tomažič, predsednik izvršilnega odbora skupnostl za zaposlovanje Ljubljana. V razpravl so sodelovali: Ela Strucelj — konf. del. št. 15, Janez Petras, Ivanka Vavtar, Mile Butinar in Jo-žica Zore. Delegati so predlagali ve družbeno samozaščito bo koordiniral in vzpodbujal ustrezno medsebojno sodelovanje nosilcev in organov družbene samozaščite v občini z nosilci in organi družbe-ne samozaščite v mestu Ljubljana. Tudi drugi organi družbene samozaščite v občini se bodo povezovali in sodelovali z ustrszmmi organi družbe-ne samozaščite v mestu Ljubljana. Sodelovanje in povezovanje nosilcev In organov druž-bene samozaščite v občini z nosilci in organi družbene samozaščite v mestu Ljubljana mora zagotoviti usklajeno akcijo za izvajanje skupno dogovorjenih nalog s pod-ročja družbene samozaščite ter izvajanja družbenega do-govora o družbeni samozaščiti v mestu Ljubljana, katerega je sprejela tudi občinska skupščina. IX. KONONE DOLOCSBE 31. člen Družbeni dogovor o družbeni samozaščiti v občinl Ljubljana Center sprejmejo po predhodno opravljeni jav-ni obravnavi delovni ljudje v temeljnih, delovnih in dru-gih organizacijah združenega dela in drugih samoupravnib. organizacijah in skupnostih, delovni ljudje in občani v krajevnih skupnostih in samoupravnih interesnih skup-nostdh, družbesnopolititne organizacije in ab&n&ka skup-ščina po postopku, ki ga imajo določenega v svojth sploš. nih samoupravnih aktih. za sprejem družbenih dogovo-rov. Družbeni dogovor posreduje v javno obravnavo občin-ska skupščina neposredno ali po organu, ki ga za to pooblasti. 32. člen Fodpisniki družbenega dogovora se obvezujejo, da bodo v okviru pristojnosti svojih samoupravnih in drugih organov spremljali izvajanje tega družbene"a dogovora ter sprejemali ustrezne ukrepe za njegovo izvajanje. Prav tako se obvezujejo, da bodo delovne ljudi in občane obveščali o stanju družbene samozaščite in ukrepih za njeno izvajanje v svojih sredinah in o izvajanju tega družbenega dogovora. 33. člen Podpisniki družbenega dogovora se obvezujejo, da" bo-do svoje splošne samoupravne akte' uskladili z določili tega družbenega dogovora najkasneje v šestih mesecih 0* dneva, ko sprejmejo in podpišejo družbeni dogovor. 34. člen Pobudo za spremembe in dopolnitve tega družbenega dogovora lahko da vsak podpisnlk, o pobudi se izjasni občinska skupšfiina in, če jo sprejme, začne postopek za spremembe in dopolnitve družbenega dogovora. 35. člen Družbeni dogovor o družbenl samozašditi objavi ob-činska skupščina v Uradnem llstu SRS. Ta družbeni dogovor začne veljati za vsakega pod-pisnika takrat, ko ga sprejme in podpiše. Obrazložitev Družbena samozaščita je po sprejetju novih ustav ter na podlagi dokumentov X. kongresa ZKJ in VII. kongresa ZKS dobila ustrezno vsebino in oblike organi-zirane družbene dejavnosti. Vsebino in organiziranost družbene aamozašfiite, kot ene izmed prvin socialistične samouprivne dejavnosti, ]e še posebej opredelila Zvezna skupščiiia z Resolucijo o temeljih za uresničevanje druže-ne samozaščite v sistemu samoupravljanja (Uradni llst SFRJ št. 40/73) In Skupščina SR Slovenije s Sklepi in priporočilo o nalogah s področja družbene samozaščite (Uradni list SRS št. 25/70 in 19/75). Kljub doseženim rezultato« pa stopnja organlziranosti družbene samozaščite nasploh in tudi v naši občini še ni ustrezna družbeni pomembnosti in potrebam družbene sa-mozaščite. Zato je izvršni svet dal pobudo, da tudi v naši občini sklenemo družbeni dogovor p družbeni samoza-ščiti, ki naj bi ga podpisali: — Skupščina občine Ljubljana Cehter, — krajevne skupnosti z območja občine Ljubljana Center, — saimoupravne interesne skupnosti na območju obči-ne Ljubljana Center, — temeljne organizacije združenega dela in druge or-ganizacije združenega dela ter druge samoupravne orga-nizacije in skupnosti v občini Ljubljana Center, — družbenapoliti&ie organizacije občine Ljublja-na Center. Skupščina občine je pobudo sprejela s tem, da so vsi zbori na sejah v mesecu januarju 1976 obravnavali osnutek družbenega dogovora o družbeni samozaščiti v občini Ljubljana Center skupaj z osnutkom družbenega dogo-vora o družbeni samozaičiti v Ljubljani. K predloženemu osnutku družbenega dogovora o družbeni samozaščiti so delegati in delegacije dale vrsto pripomb in dopolnitev, ki so jih skupščinski zbori sprejeli. Skupščina je zadol-žila svoj izvršni svet, da predloženi osnutek dopolni s sprejetimi pripombami in ga posreduje v javno obravnavo. Izvršni svet je v februarski številki glasila občinske kon-ference SZDL »Dogovori« v prilogi za javno obravnavo posredoval v javno obravnavo vsem delovnlm ljudem in občanom osnutek Družbenega dogovora o družbenl samo-zaščiti. Meh tem časom je občinska skupščina že sprejela in sklenila podpisati Družbeni dogovor o družbeni sa-mozaščiti v Ljubljani in sicer na sejah vseh zborov v mesecu marcu 1976. K osnutku Družbenega dogovora o družbeni samo-zaščiti v občini Ljubljana Center, ki je bil v javni ob-ravnavi, je Izvršnl svet občinske skupščine sprejal vse-binsko zaokroženo tri vrste pripomb in sicer: prvič, da je družbeni dogovor nujno potreben in, da je besedilo osnutka sprejemljivo; drugič, da so nekatera določila presplošna in bi jih bilo potrebno konlcretizirati in tret-jič konkretne dopolnitve posameznih členov oziroma for-mulacij besedila v posameznih členih. Na osnovi prejetih pripomb, vse konkretne so bile take, da jih je izvršni svet v celoti upošteval in besedilo nekaterih členov obli-koval bolj jasno in konkretno, je izvršni svet pripr^vil predlog družbenega dogovora. Pripombe iz javne obravna-ve glede variant v osnutku k 18., 19. in 24. členu so bile take, da se je izvršni svet pri predlogu družbenega dogo-vora odlofiil za prvotno, delno dopolnjeno besedilo teli členov, ne pa za variantne rešitve. Izvršni svet predlaga vsem zborom občinske skupšči-ne, da obravnavajo predlog in določijo besedilo Družbene-ga dogovora o družbeni samozaščiti občine Ljubljana Center. IZVRŠNI SVET Točka 3 Osnutek 4 Na podlagi 2. člena In druglh odstavkov 15. in 58. člena zakona o temeljih sistema družbenega planiranja in o družbenem planu Jugoslavije (Uradni list SFRJ, fct. 6/76) ter z namenom, da se aa srednjeročno obdob-je (1976—1980) delavci in vsi delovni ljudje v obfiini Ljubljana Center dogovorijo in določijo skupne razvoj-ne, gospodarake, socialne, kulturne in druge interese, cilje in naloge ter skupno ekonomsko in socialno politi-ko, kot tudi sredstva za njihovo uresničevanje, sklenejo: — izvršni svet skupščine občine Ljubljana Center; — organizacije združenega dela in druge samouprav-ne organtzacije in skupnosti v občini; — samoupravne interesne skupnosti v občini — krajevne skupnosti v obdini — poslovne banke — občinski sindikalnl svet Ljubljana Center (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) Dogovor o osnovah družbenga plana občine Ljubljana Center za obdobje 1976—1980 UVODNE 1N SFLOSNE DOLOCBE 1. člen #Z dogovorom o osnovah družbenega plana občine Ljubljana Center za obdobje 1976—1980. (v nadaljnjem besedilu: dogovor) uresničujejo udeleženci tega dogovo ra ustavno pravico in dolžnost delavcev in vseh delov-nih ljudi, da v organizaciji združenega dela, v kateri delajo in soustvarjajo dohodek, odločajo o tem dohod-ku ui njegovem združevanju, da skupaj in enakopravno z drugimi delovnimi ljudml organizirajo in pospešujejo družbeno proizvodnjo, da odločajo o reprodukcijskem procesu v celoti in o celotno ustvarjenem dohodku, da komtrallrajo raapolagaintje z dohodikom na vseh stopmjah in v vseh oblikah združevanja dela in sredstetf ter da v organizaciji združenega dela in vseh drugih obllkah združevanja dela in sredstev upravljajo zadeve in sred-sfcva v celoti odnosov družbene reprodukcije. S tem dogovorom se udeleženci obvezujejo, da bodo b samoupravnim sporazumevanjem in dogovarjanjem usklajevali svoje plane, da bi preprečevali gospodarske in druge motnje v materialnem in socialnem razvoju v ob-čimi in širši družbi, zagotavljali enakopravnost delavcev in vseh delovnih ljudi ter samoupravnlh organizaoij In skupnosti v medsebojnih socialističnih samoupravnih družbenoekonomskih odnosih, zlasti pri pridobivanju do-hodka, dosledni uiveljavitvi načela delitve po tekočem in minulem delu, povečevanju produktivnostl svojega in celotnega družbenega dela ter svojega in celotnega druž-benega dohodka, uresni&ujoč skupaj določeno ekonom-sko politiko v Ljubljani, SR Sloveniji in Jugoslaviji. 2. aien Ozka povezanost in visoka stopnja soodvisnostl go-spodarskega, kulturnesa in socdalnega potendala v abčdini z ljubljansklm in širšim družbenim interesom zavezuje udeležence tega dogovora, da svoje samoupravne plane 2» srednjeročno obdobje (1976—1980) uskladijo ne le z določbami tega dogovora, temveč tiidi s samoupravnjmi sporazumi, družbenimi dogovori in dogovort o osnovah družbenih planov v Ljubljani, v ljubljanski regiji, SR Slo-veniji in Jugoslavlji. TEMEUNI CILJI IN NALOGE RAZVOJA V CBDOBJU 1976—1980 3. Men Udeleženci dogovora se zavezujejo v srednjeročnem obdobju uresničitl kot prednostne naslednje temeljne ci-lje in naloge: — uveljavitev samoupravnih socialističnih odnosov n« ostavnih temeljih v vseh področjih združenega dela; — zagotovitev stabllne rasti Hvljenjskega standarda z taboljševanjem delovnih pogojev delavcev in življenjskih pogojer obdanotr, s posebndm ozirom na izenadevanje teh pogojev v občini in mestu Ljubljani; — doseganje stabilnejšega in dinamičnejšega gospo-darskega in družbenega razvoja ob povedevanju produk. tivnosti dela, ekonomičnosti poslovanja, družbeni renta-bilnosti naložb in akurnulativnosti gospodarstva; — usklajevanje zunanjetrgovinske menjave s poveča-njem izvoza in zmanjševanjem uvoza ter intenzivnejšim raavojem mednarodnega sodelovanja z deželami v razvo-ju; — pospešitev povezovanja in organiziranosti gospo. darstva za nastopanje na tujih tržišfiih, kar je eden od bistvenih elementov jačanja izvozne sposobnosti ter istočasno pomemben sestavni del preborazbe družbeno- , ekonomskih odnosov v združ^iem delu; — samoupravno združevanje dela, sredstev in dohod-ka in povezovanje v dohodkovno povezane poslovne skupnosta; — usmerjanje integracijskih procesov v povezovanje brgovine in industrije v dohodkovno povezane celote, spe-cializacijo in zdrnževanje drobne trgovine in združeva-nje manjših zunanjetrgovinskih organizacij v vefije kom-plekse ter njlhovo povezovanje s prolzvodnjo; — smotrno in načrtno vodenje politike zaposlovanja S kadrovskim programiranjem v gospodarstvu, družbe-nlh dejavnostih in drugih organizacijah in skupnostih; — solidamostno prispevanje deleža pridobljenega do-hodka za hitrejši razvoj in zmanjševanje razlik v razvi-tosti manj razvitih območij v SR Sloveniji tn Jugoslavlji; — krepitev ljudske obrambe, vamosta in družbeme Mkmozaščite; — stalno in dosledno izvajanje ukrepov za' varovanje žlvljenjskega okolja in proti onesnaževanju zraka; — omogočiti slehernemu delavcu in vsem delovnim Ijudem vsestranski razvoj osebnosti ter zagotoviti tak-Sen sistem informiranja, ki bo stalno omogodal stvarni vpogled v celotno družbeno dogajanje, kar je osnova za nadaljnji razvoj družbenopolitičnega, delegatskega in sa-^noupravnega delovanja. . NALOGE NA PODROCJTJ GOSPODARSTVA IN DRU2BENIH DEJAVNOSTI Jružbeni proizvod, oblikovanje ln rvzporejanje dohodka, zaposJovanje in produktivnost dela 4. člen Gospodarstvo bo v srednjeročnem obdobju zagotovi-\o popredno letno rast družbenega proizvoda po stopnji 7 odstotkov, upoštevajoč, da bo porast v letih 1976 in 1977 za 1—2 odstotka nižjd od poprečne letne rasti v tem obdobju. (VARIANTA 4. člena: GospodaTstvo bo v srednjeroC-nem obdobju zagotovilo poprečno letno rast družbenega proazvoda po sttppnji 5,1 odstotka, upoštevajo«, da bo porast V letih 1976 in 1977 za 1 odstotek nižji od popreč-ne letne rasti v tem obdobju.) 5. člen Obstojefia struktura gospodarstva v občinl, v katen imata največji delež trgovina ln industrtja, se do leta 1980 ne bo bistveno menjala. Trgovina (zunanja in trgovina na drobno) in indu. ' sfcrtja (papima, grafična, elektroindustrija, živilska in ko-vinska) ostanejo v srednjeročnem obdobju nosilci go-spodarskega razvoja občine. 6. Clen Zaposlovanje v gospodarstvu bo naraščalo po najve« 2,5 odstotnl letni stopnji rasti, v negospodar&tvu pa pod to stopnjo v skladu s sprejetimi samoupravnimi spora-zumi. (VARIANTA 6. člena: Zaposlovanje v gospodarstvu bo naraščalo po največ 2 odstotni letni stopnji rasti, v negospodarstvu pa pod to stopnjo, v skladu s spreje-timi samoupravnimi sporazumi.) 7. člen Udelezenci se obvezujejo, da bodo v srednjeročnem obdobju uresničevali dogovorjeno kadrovsko politiko in s svojimi ukrepi vplivali na njeno nadaljnjo demokrati-zacijo in podružabljanje. Posebno pozomost bodo posve-till: — izdelavi in sprejemanju sistemizaoij delovnih mest v vseh organizacijah združenega dela; — spremljanju in stalnamu iopolntjevai^u npmeojik-lature poklicev in prbfilov poklicev; ¦ — hitrejšemu odpravljanju pomanjkanja določenih profilov kadrov in odpravljanju strukturne neusklajeno-sti ter neustrezne razporeditve kadrov; — ustanavljanjii in raavijainju strokovnili kadrovisifcih služb ob stalnem usposabljanju in izobraževanju kadrov-skdh delavcev; — izdelavi enotnega informacijsko-dokumentacijskega Bistema za spremljanje kadrov. 8. člen Produktivnost dela bo morala naraščatl najmanj po 4 odstotnl letni stopnji rasti, kar je pogoj za stabiliza-cijo gospodarstva ter ob zmanjševanju stroškov poslova-nja osnova predvideno dinamično rast družbenega pro-izvoda. 9. člen Del dohodka, ki ga gospodarstvo deli za poslovne sklade tn amortizacijo bo naraščal po 10 odstotni stopnji rasti oziroma za najmanj 3 odstotke hitreje od rasti druž-benega proizvoda. 10. člen Sredstva za skupno in sploSno porabo, ki jih zagotav-lja gospodarstvo, bodo za najmanj 2 odstotka počasneje naraščala od rasti družbenega proizvoda, kar bo omogo-čilo povečanje deleža sredstev za poslovne sklade in po-spešeno amortizacijo ter s tem oblikovanje sredstev za investicije hitreje od rasti družbenega proizvoda. (VARIANTA 10. člena: Sredstva za skupno in splošno porabo, ki jih zagotavlja gospodarstvo, bodo za najmanj 1 odstotek počasneje naraščaJa od rasti družbenega pro-izvoda, kar bo omogočilo povečanje deleža sredstev za poslovane sklade in pospešeno amortizacijo ter s tem oblikovanje sredstev za investicije hitreje od rasti druž-benega prolzvoda.) 11. člen Osebni dohodki in drugi osebnl prejemki bodo v prvih dveh letlh planskega obdobja naraščali za 1—2 od-stotka pofiasneje od povečanja produktivnosti dela in se bodo v drugi polovici srednjeročnega obdobja posto-poma uskladili z rastjo produktivnosti dela. 12. člen Razširitev materialne osnove dela z novimi Investicij-slrimi naložbami bodo organizacije združenega dela zago-tavljale praviloma s 65 odstotki lastnlh sredstev. Udeleženc: se obvezujejo, da bodo v srednjeročnem obdobju pri investieijskih odločitvah upoštevali le vse-stransko proučene, smotme in nujne investicije, fci bodo izhajale iz programsko utemeljnih potreb širših dohod-kovno povezanih celot. Pri tem bodo dajali prednost zla-stl: — naložbam v proizvodnjo surovin in reprodukcij-skega materlala, s katerimi je možno najhitreje zagotovi-ti racionalno nadomeščanje uvoza; — naložbam, ki prispevajo h krepitvi konkurenčne sposobnosti organizacij združenega dela za vključevanje v mednarodno delitev dela, ziasti s povečanjem izvoza; — naložbam v širitev in tnodemizacijo skladišč trgov-skega blaga in kmetijskih proizvodov ter izgradnji malo-prodajne mreže na širšem ljubljanskem območju; — naložbam v razvoj malega gospodarstva, ki vzpod-buja domačo konjunkturo, dopotajuje ostale gospodarske dejavnosti in odpira možnosti zaposlovanja delavcem, ty so na začasnem delu v tujini. 13. člen Poslovne banke se zavezujejo, da se bodo pri odo-bravanju kreditov iz družbenih sredstev strogo držale skupno dogovorjenih prioritet investicijskih naložb v po-samezna podrodja družbene reprodukcije in zlasti v po speševanje razvoja prioritetnlh panog, ki bodo kot take opredeljene v mestnem in republiškem dogovoru. 14. člen Podpisndki se obvezujejo, da bodo skupaj z družbe-nopolitičnimi organizacijami v občini izvajali aktivno po-litiko za čim uspešnejše povezovanje gospodarstva v zao- krožene poslovne skupnosti z namenom racionalizacijje, specializacije in boljše organizacije poslovanja. V tem srednjeroCnem obdobju se bo aktivnost pod-pisnikov tega dogovora usmerila zlasti na združevanje trgovskih, projektivnih in grafično-založniških organiza-cij združenega dela. Posebni poudarek bo dan zdru-ševanju trgovine in proizvodnje. Naloge samoupravnih interesnih skupnostl za družbene dejavnostl. 15. Clen SIS za vzgojo in izobraževanje si postavlja za cilj postopni prehod 4 osnovnih šol na celodnevno šolo z razredno stopnjo. Pri tem se zavezuje primerno usposobi-ti ustrezne šolske prostore, predvsem za razdeljevanje hrane; v zafietku srednjerofinega obdobja pa reallzirati program izgradnje šolskega prostora iz sredstev samopri-spevka, s čemer bodo šole pridobile dodatni šolskl in rekreativni prostor, kl je nujen za prehod na celodnev-no šolo. Dodeljenlh bo ustrezno Stevilo kadrovsklh štipendlj, za zagotovitev potrebnega števila pedagoških delavcev. V male šole bo vključila vse otroke eno leto pred vstopom v osnovno šolo, ter omogočila vsem delovnim ljudem in občanom, ki nimajo končane osnovne šole, da opravijo osnovno Solo za odrasle ter v večji meri, kot doslej skrbela za poklicno usmerjanje otrok in mladine glede na potrebe gospodarstva in družbenih dejavnosti.' Na celodnevno šolo z razredno stopnjo bodo prešle naslednje Sole: V šolskem letu 1976/77 OS Tone Tomšič v šolskem letu 1977/78 OS Prule v šolskem letu 1978/79 Oš Tone Cufar v Solskem letu 1979/80 OS Prežihov Voranc. 16 eien Usmeritev razvoja otroškega varstva je načrtovana v napredku predšolske vzgoje in varstva otrok z razvi-janjem zdravstvenega varstva, prehrane, rekreacij« in varstva vzgojno motenih otrok. Ustrezne oblike predšolske vzgoje bodo nudene vsem otrokom. Pri nadaljnjih razširitvah vzgojnovarstvenih ka-pacitet bo skupnost otroškega varstva izbirala gospo-darne rešitve tako pri inveslicijab. kot pri vzdrževanju objektov in otroških igrišč. Z načrtovano gradnjo je predvidena možnost vključitve vseh otrok v občini v organizirano obliko varstva. Vzporedno z razširitvijo vzgojnovarstvenih kapaoitet je prioritetna naloga skrb za zagotovitev ustreznega števila strokovnega kadra v vzgoj-novarstvenih zavodih. 17. člen Osnovna naloga občinske kulturne skupnosti je za-gotavljanje razvoja kulturnih dejavnosti in oblik posre-dovanja kulture delovnim ljudem in občanom, ki bo prispevala k širjenju moralno etifinih vrednot in socia-liistične zavesti. Občinska kulturna skupnost bo ustanavljala in razvi-jala kulturno umetniške in prosvetne organizacije, dru-štva in skupine ter jim zagotavljala strokovno vodstvo in materialne osnove za delovanje, Prioritetna naloga kulturne skupnosti v tem obdobju bo nadaljevanje izvajanja kulturne akcije v krajevnih skupnostih, temeljnih in drugih organizacijah združene-ga dela, razvoj kultumega dela programa celodnevne šo-le, varstvo in vzdrževanje kulturnih ter zgodovinskih ^pomenikov in spominskih obeležij. Program investicijske dejavnosti občinske kultume skupnosti je vključen v program ljubljanske kultunje skupoosti, ki vključuje adaptacijo spodnjih prostorov Me-stnega dpma za potrebe Lutkovnega gledališča, izgradnjo avditorija na trgu revolucije, delavsko kulturno-izobraže-valni cetiter, v katerem bo tudi osrednja splošno izo-braževalna knjižnica, novo zgradbo za delovanje Sloven-skega etnografskega muzeja, preselitev Mestnega muzeja v renoviran ljubljanski Grad, usposobitev Tivolskega gra-du za mednarodni grafični likovni center, adaptacijp kletne dvorane v Knafljevem prehodu za eksperimentalni gledališki oenter ter sodelovanje z drugimi nosilci za obnovo ljubljanskega Gradu. 18. člen Osnovna naloga telesnokulturne skupnosti je razvija-nje telesne kulture v vzgojnoizobraževalnih ustanovah ter razvijanje množične Sportne rekreacije v delovnih orga-nizacijah, šolskih športnah društvih, krajevnih skupnostlh in TVD Partizan. Za dosego čimvečje množičnosti r telesni kulturi bo telesnokulturna skupnost nadaljevala:. posebne akcije trim, organizirala takšno dejavnost TVD Partizan, da bo postal nosilec rekrfeativne dejavnosti v krajevnih skupnostih, organizirala športno dejavnost s progratni rekreacije za občane krajevnih skupnosti, v okviru šolskih športnih društev pospeševala dosedanje delo tudi za potrebe programov celodnevne šole, orga-nizirala seminarje za organizatorje športae rekreacije v organizacijah združenega dela, v krajevnlh skupnostih in šolskih športnlh društvih. V okviru vrtcev bo organi-zirala dejavnosti za predšolske otroke. Telesno-kulturna skupnost bo izgradila rekreacijski center v Tivoliju, s čimer bo doseženo enkratno pove-čanje dosedanje razpoložljive potaite površine za telesno kulturo. 19. člen Prioritetna naloga občinske zdravstvene skupnosti je modernizacija osnovne zdravstvene službe in razvijanje strokovnostl zdravnikov v osnovni zdravstveni dejavnosti, kar bo omogočilo tudi vsebinsko preobrazbo odnosov med izvajalci in uporabniki zdravstvenega varstva ter razbremenilo specialistično sdravstveno službo. Uresničevanje programa delitve dela in telesna pove-zanost osnovnega, specialističnega in bolnišničnega zdrav-stvenega varstva, bo vplivala na odpravo čakalnega časa pacientov pred ambulantami. Prioritetna naloga za dosego postavljenih ciljev je fagradnja zdravstvenega dama na območju občine in raz-širitev kapacitet šolske poliklinike. 20. člen Temeljni cilji skupnosti socialnega skrbstva v srednje-ročnem obdobju je zagotavitev socialne varnosti delovnim ljudem in občanom. Za uspešno reševanje socialne pro-blematike so med prioritetnimi nalogami: organizirana skrb za družino, zagotavljanje raznih oblik družbeno de-narnth pomoči, urejanje poklica rejnika, usposabljamje rej-nikov za vodenje vzgojno motenih mladostnikov, vključe-vanje starejših. občanov v domsko oskrbo, razvijanje do-ma upokojencev Center, TaborPoljane kot gerontološki center za potrebe starejših občanov, ki nlso vključeni v domsko oskrbo ter v sodelovanju s krajevniml skupnost-mi razvijanje in dopolnjevanje raznih oblik in metod dela z mladoletnimi prestopniki, uživalci mamil in alko-hola. Na področju invesfcicij se bo občinska skupnost soci-alnega skrbstva skupaj z mestno in republiško skupno-stjo dogovarjala ter združevala sredstva za sanacijo in izgradnjo socialnih zavodov. Naloge samoupravnih interesnih skupnosti gospodarstva 21. člen Stanovanjska skupnost občine se zavezuje, da bo do leta 1980 na območju občine Ljubljana Center zgrajenih 1000 novih stanovanj. Izgradnja stanovanj je določena na lokacijah: Ambro-žer trg, Vodmat, Trubarjeva ulica, Hudovernikova ulica, območje vojašniice Ob Ljubljanlci. 22. člen Stanovanjska skupnost skupaj s krajevnimi akupnost-mi bo pridobila z izrabo sedaj neizkoriščenih podstreiij najmanj 300 stanovanjskih enot. 23. člen ObčinSka samoupravna komunalna interesna skup-nost, pristojni upravni organ občinske skupščine skitpaj s krajevnimi skupnostmi se obvezujejo, da: — bodo izvajalci gradili individualne komunalne vode vodovodnega omrežja in kanalskih naprav soodvlsno od stanovanjske in poslovne gradnje, — bo obnovljeno zastarelo in dotrajano plinsko omrežje ter, da bodo z zemeljskim plinom povezani do-Mdanji uporabniki in s plinsklm omrežjem Se nepove-zana območja, — bo izgrajeno 2,6 km primarnega toplovodnega omrežja za potek novih stanovanjskih sosesk ter s pri-ključevanjem na toplovodno omrežje postopoma ukinje-ne stare dotrajane kotlarne. 24. člen Interesna skupnost elektrogospodarstva se obvezuje, da bo povečala propustnost obstoječega električnega omrežja za potek novih stanovanjskih sosesk ter s pri- Samoupravna interesna skupnost PTT prometa se obvezuje, da bo zagotovila 4000 novih telefonskih pri-ljučkov in postavila 60 telefonskih govorilraic. 25. člen Občinska samoupravna komunalna interesna skupnost, pristojni upravni organ občinske skupščine in krajevne skupnosti se obvezujejo, da bodo vse proste vode javne razsvetljave vgradili v podzemeljske kanale in povečali osvetljenost javnlh površin, kategoriairali javne zelene površine, poenotili standard vzdrževanja, sanirali javne zelene površine in uredili nove. V skladu s sprejetim 10-letnim programom izgradnje cestnega omrežja mesta Ljubljane bo izvajan prometni režim, s katerim bo v največji možnd meri v središču mesta odpravljen promet osebnih vozil ter vozišča rekon-struirana za vozila javnega prometa, kolesarje in pešce. 26. člen Občinska samoupravna komunalna interesna skupnost se obvezuje, da bodo v tem petletnem obdobju asfaltirane yse makadamske ulice v občiiu. Urbanlzem in varstvo okolja 27. člen Pristojnl upravni organ občinske skupščine in po-oblaščena organizacija za urbanistično planiranje bosta Izvedla novelacijo generalnega urbanističnega plana za območje občlne. V letu 1976 bo dokončan regulacijski načrt. S tem bo dana programska osnova za redakcijo zazidalnih načrtov in zagotovljena stanovanjsko-poslovna izgradnja v občinl. 28. člen Občinska skiipščina, krajevne skupnosti, organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in ^skupnosti se obvezujejo, da bodo v vsej svoji upravni, družbeni in gospodarski dejavnosti načrtovali in uresnd-čevali nove naložbe, prenavljali ali širili sedanje dejav-nosti in opremljali delovno in bivalno okolje na osnovi obstoječih predpisov in tehnološkili rešitev, ter sprejeli vse potrebne ukrepe tako, da bodo zagotovili varstvo in izboljšanje naravnega in z delom pridobljenega človeko-vega okolja. NALOGE KRAJEVNE SKUPNOSTI 29. Clen Krajevne skupnosti bodo z izvajanjem sprejetih pro-gramov zadovoljevale interese in potrebe delovnih Ijudi in občanov, še posebej pa razvijale krajevno samoupravo na področjih, kjer delovni ljudje in občani najbolj ne-posredno uveljavljajo svoje interese (zbori občanov, zbori stanovalcev, hišni sveti, sveti potrošnikov in ostale obli-ke samouprave). Krajevne skupnosti se obvezujejo, da bodo sredstva za financiranje svoje dejavnosti nporabljale na podlagl sprejetih programov razvoja krajeonih akupnosti. Krajevne skupnosti se obvezujejo, da bodo organizira-le strokovno usposabljanje delovnih ljudi in občanov za prevzem nalog na vseh področjih, še posebno na področju družbene samozaščite, ljudske obrambe, civilne zaščite, varstva okolja in razvoja humanih medčloveSkih odnosov. 30. člen Krajevne skupnosti se obvezujejo, da bodo skupaj s samoupravnimi interesnimi skupnostml v obdini sodelova-le pri: — izvajanju programa množične rekreativne dejavno-sti, obnovi obstoječih zunanjih športnih igrišč in naprav in pri razvoju dejavnosti športnih društev; — obnavljanje otroških igrišč ili opreme na igriščih; — organiziranju sosedske pomoCi in oskrbe občanov na domu z organiztrano strokovno pomočjo Doma upoko-jencev; — razvljantfe dejavnosti kulturno prosvetnih društev fai vzdrževanju spomenikov in obeležij. 31. člen Krajevne skupnosti se bodo sporazumete o programu dejavnosti družbenih centrov, kjer bodo delavni ljudje in občani zadovoljevali svoje interese in potrebe na sa-moupravnih, izobraževalnih, kultumih, sociainih in dru-gih področjih. Za združevanje sredstev prl širltvl obstoječih in Izgrad-nji novih prostorov za dejavnosti družbenih centrov se bodo krajevne skupnosti posebej sporazumole. 32. člen V proraCunu občine se zagotavljajo sredsteva za red. no poslovanje krajevnih skupnosti, funkcionalne izdatke in funkcioniranje delegatskega ststema, ki se bodo obli-kovala v skladu z vsakoletno resolucijo o družbenoeko-nomskem razvoju SR Šlovenije in družbeniin dogovarotn o splošni porabi v obdinah. DRU2BENA SAMOZAŠCITA IN LJUDSKA OBRAMBA 33. člen Občinska skupščina, krajevne skupnosti, SIS, organi-zacije združenega dela in druge samoupravne organiza-cije in skupnosti ter družbenopolitične organizacije se obvezujejo, da bodo dosledno uveljavile družbeno samo zaščito na vseh področjih samoupravnega, družbenopoll-tičnega iri gospodarskega delovanja. 34. dlen Udeleženci tega dogovora se obvezujejo, da bodo sku-paj z družbenopolitičnimd organizacijami konkretno opre-delili svoje naloge za krepitev ljudske obrambe in civil-ne zaščite in ustvarjali materialne in druge pogoje za uresntčevanje m razvoj splošne ljudske obrambe. KONCNE DOLOCBE 35. člen Za sremljanje uresničevanja tega dogovora pooblasti-jo podpisnlki Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Center, da izmed podpisnikov imenuje koordinacijski od-bor, ki bo stalno spremljal izvajanje tega dogovora in najmanj enkrat letno obveščal udeležence o izpolnjeva-nju določil dogovora ter predlagal skupščtni občine Lju-bljana Center sankcije za udeležence, ki svojih obvezno-sti po tem dogovoru ne iapolnjuje. 36. člen Za sankcioniranje neizpolnjevanja obveznosti, kl so jih podpisniki prevzeli s tem dogovorom ter za povrači-lo škode zare6na rast družbenega proiavoda variantno prikazana (4. člen). Pranr tako sta preddagani varianti 6. in 10. dlena. Mecttem, k<> je v 4. členu pred.videvanje gospodarstva (po obdelanili rezultatih 2. ankete o minimumu kazalcev rasjvoja temeij-nih organizacij zdmžanega dela v gospodarstvu), dalo v globalu'7-odstotno letno rast družbenega proizvoda v obči-ni, so nadaljnji usklajCTalni postopki med občino in mestam Iajo pred-vsem za določene naniembnosti: — na predelu tržnice, ki poleg Adamid-Lundrovega na-brežja zajema še Krekov trg, Vodnikov trg, Ciril Meto. dov trg in vzhodno stran Stritarjeve ulice se poslovni prostori poleg tržnic uporabljajo še za gostinstvo, trgo-vine široke potrošnje kot so: manufaktura, čevlji, ročna obrt in prodaja vrtnega orodja; — na predelu rotovških hiš, kl obsegajo stavbe Ciril Metodov trg 19, 20, 21 in Mestni trg 27, I, 2, 3, 4, se poleg osnovne dejavnosti sedeža mestne uprave in po-ročnega urada uporabljajo poslovni. prostori še za gostin-sfcvo, turistični biro s spominkaiiistvom ter poročoi ser-vi^ s spremljajočimi dejavnostmi, cvetličarne in foto-ate-ljeji; — na predelu Mestnega trga, Starega trga in Levstl-kovega trga ter zahodne strani Stritarjeve ulice je trgov- ' sk.a magistrala s specializiranimi trgovinami široke po-trošne, trgovinami ročne obrti, specializiranimi obrtnimi služnostnimi delavnicami in razstavnimi prostori; — na predelu Caokarjevega nabrežja, Ribjega trga ter ulic in prehodov na Mestni trg za gostinstvo, turi-zem, trgovine ročne obrti in specializiranih obrtnih služ-nosti; — na predelu Gallusovega nabrežja, Jurčičevega trga, Cevljarske ulice, Brega ter Trga francoske revolucije za gostinstvo, galerijsko dejavnost, antikvariate, oblafiilne sa-lone za specializirane izdelke, trgovine s slikami in gra-fičnimi pripomočki, muzikalijami, znanstveno literaturo, rezbarskimi in restavratorskimi ateljeji; — na predelu Gosposke ulice, Novega trga, Salendro-ve in Križevniške ulice za dejavnosti, ki služijo znanstve-nim in kulturnim institucijam v tem predelu in to knji-goveznice, drobna grafična reprodukcija, sitotisk, fotoko-piranje, popravila glasbenih instrumentov In Hnomeha-nika; — na predelu Gornjega trga do Rožne ulice ter na predelu Dvornega trga, Zidovske ulice in Zidovske steze so poleg gostinstva še specializirane trgovine in uslužno-stne obrtne dejavnosti; — na predelu vzhodnega dela Gomjega trga, Rožne ulice, Zabjeka, Hrenove" in Zvonarske ulice za drobne obrtne in drobne servisne dejavnosti. 8. člen Frodajna skladišča na območju Stare Ljubljane ne smejo biti grosistična in se lahko uporabljajo samo za prodajne predmete manjšega obsega, ki niso navezani na dostavo z večjimi tovornimi avtomobili. 9. člen Mala gospodarstva na območju Stare Ljubljane, M so neposredno povezana s prodajo v uličnem poslov-nem prostoru, niso dovoljena. Malo gospodarstvo, zlasti pa proizvodnja, ki slabša sanitamo higienske pogoje v stavbah in ogroža njihovo stabilnost, je nedopustno. 10. člen Razširitev poslovanja poslovnega prostora na površi-ne, ki so opredeljene za javne cestne površine, ni do-pustna. Občasno uporabo dovoljuje 2a ceste in promet pristojen upravni organ v posebnem postopku. 1. člen Trgovine osnovne preskrbe so lahko na vsem ob-močju občine. Obstoječim trgovinam osnovne preskrbe ni dovoljeno spreminjati namembnosti brez soglasja pristoj-ne krajevne skupnosti. 12. člen Namembnost poslovnih prostorov v stanovanjskih prostorih, ki so po doloCilih 60. <5Iena zakona o stano-vanjskih razmerjih prekvalificirani v poslovne prostore, se določi v dovoljenju za prekvalifikacijo. Namembnost v takih prostorih je možno dovoliti samo za dejavnosti, ki ne motijo imetnikov stanovanjske pravice v stavbi v mir-ni uporabi njihovih stanovanj. 13. člen Nove stavbe na območju, ki ga določa 2. člen tega odloka, morajo imeti v pritličjih prostore za poslovno dejavnost, kar je predvideti v urbanističnih in zazidal-nili načrtih. Tudi preuredltve obstojedih objektov na območju Iz 2. člena tega odloka, morajo biti v skladu z določili prejšnjega odstavka. Lokacijska in gradbena dovoljenja za gradnjo novih stavb in preureditev obstoječih stavb morajo v svojih pogojih upoštevati določila tega odloka. 14. člen , V roku enega leta po uveljavitvl tega odloka, se mora dejavnost, ki se opravlja v poslovnib. prostorih, prilagoditi namembnostim, ki so določene s tem odlo-kom. Fo preteku enega leta, odkar je začel veljati ta od-lok, laHko i2yemama ostane prejšnja dejavnost toliko ča-sa, dokler se ne najde interesent, ki bo opravljal de-jevnost, določeno s tem odlokom. 15. člen Ne glede na določila 2. in 15. člena tega odloka pa se smejo uporabljati poslovni prostori v pritličju stavbe za pisarniško dejavnost v naslednjih stavbah: — stavba »Kresija« na Adamič-Lundrovem nabrežju, Pogačarjevem trgu, Mačkovi ulici in Stritarjevl ulici, — stavba Miklošičeva 24, — stavba Šubičeva 1, — stavba Mestmi trg 1, 2, 3, 4 in 27, — Miklošičeva 17, 19, — Titova 17 oziroma Kidričevo 2. Poslovna stavba Titova 17 oz. Kidričeva 2, je name-njena Izključno za dejavnost republiškega sekretariata a notranje zadeve SR Slovenije. III. NAJEM IN UPORABA POSLOVNIH STAVB IN PROSTOROV 16. «en Oddajo poslovnih prostorov v družbeni lasti v najem v okviru dovoljene namembnosti je možno izvršiti samo po objavljeni javni licitaciji. Izjemoma je možno poslovni prostor oddati v na-jem z neposredno pogodbo samo z dovoljenjem za sta-novanjske zadeve pristojnega upravnega organa, potem ko dobi mnenjfc pristojne krajevne skupnosti in samo-upravne stanovanjske skupnosti. 17. člen Če najemniki poslovnih prostorov prostore ne upo-rabljajo v skladu z določili o namembnosti po tem odloku, ima najemodajalec pravico odpovedati najemno pogodbo. Ce lastnik poslovnih prostorov v zasebni lasti prosto-rov ne uporablja v skladu z določili o namembnosti po tem odloku, izgubi pravico do nadaljnje uporabe prosto-roT. 18. člen Ce nastane dvom, ali Se poslovni prostori štejejo za poslovne ali stanovanjske prostore, odloči o tem občin-ski upravni organ pristojen za stanovanjske zadeve v smislu določil 105. člena zakona o stanovanjskih razmer-jih (Ur. list SRS, št. 18/74) in 2. člena zakona o poslov-nih stavbah in poslovnih prostorih (Ur. list SRS, St. 18/74). IV. KAZENSKE DOLOCBE 19. dlen Z denarno kaznijo od 20 do 5000 dinarjev se kaznuje za prekršek posameznik, če ravna v nasprotju z dodoč-bami členov 2, 4, 8, 9, 10, 15 tega odloka. Z denarno kaznijo od 20 do 2000 dinarjev se kaznuje za prekršek odgovoma oseba pravne osebe in državnega organa, če ravna v nasprotju z določbami Členov iz prve-ga odstavka tega člena. 20. člen KrSitev dolodil tega odloka o namembnosti nadzoru-jejo inšpekcijske službe Uprave za inšpekcijske službe skupščine mesta Ljubljane in hišni sveti. V. PREHODNE IN KONCNE DOLOCBE 21. dlen če nastane dvom, ali je predlagana dejavnost za po-samezni poslovni prostor ali poslovno stavbo v skladu z določili gornjega odloka, odloči o tem za stanovanjske zadeve pristojen upravni organ skupščine občine Ljub-ljana Center. Ta mora pridobiti predhodno mnenje sa-moupravne stanovanjske skupnosti, spomeniške službe, pristojne krajevne skupnosti in najemodajalca. 22. člen Z dnem,. ko začne veljati ta odlok, prenehajo veljati naslednji odloki: — odlok o splošnem razporedu (namerabnosti) po-slovnih prostorov v zaščitenem območju Stare Ljubljane štev. 36-04/68 z dne 5. 4. 1968 — objavljen v Glasruku št. 15/68, — odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o po-slovnih prostorih (prečiščeno besedilo), štev. 36-09/65 z dne 3. 4. 1969, objavljen v Glasniku št. 12/69, — odlok o spremembah in dopolnitvah odloka o po-slovnih prostorih štev. 36-09/65 z dne 3. H. 1969 — ob-javljen v Glasniku, štev. 24/69, — odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o po-slovnih prostorih, objavljen v Uradnem listu SRS, št. 19/73. 23. član Ta odlok začne veljati ostni dan po objavi v Urad-nem listu SRS. PREDSEDNIK SKUPSCINE OBCINE Stev.: 36-9/75 LJUBLJANA CENTER Datum: 1. 4. 1976 Hugo Kržan, dipl. gradb. ing. Obrazložitev osnutka odloka o poslovnih prostorih v občini Ljubljana Center Namembnost in druga vprašanja koriščenja poslov-nih prostorov na območju občine Ljubljana Center, so bila doslej urejena z odlokom o poslovnib prostorih, ki je bil objavljen v Glasniku št. 48/65 iz leta 1965, ter spremenjenim in dopolnjenim odlokom št. 36-09/65, z dne 3. 4. 1969. Nato je bil sprejet še odlok o splošnem razporedu poslovnih prostorov v zaščitenem območju Sta-re Ljubljane št. 36-04/68, z dne 5. 4. 1968 in istega leta objavljen v Glasniku, odlok o spremembah in dopolnit-vah odloka o poslovnih prostorih št. 36-09/65, z dne 3. 11. 1969, objavljen v Glasniku št. 12/69 in odlok o spremembi in dopolnitvi odloka o poslovnih prostorih, objavljen v uradnem listu SR Slovenije št. 19/73. Odlok o poslovnih prostorih iz leta 1965 (Glasnik St. 48/65) je urejal splošni razpored poslovnih prostorov, ureditev poslovnih. prostorov za določene dejavnosti v no-vih zgradbah, pogoje za odpoved poslovnih prostorov na-jemniiom določenih kategorij in pogoje, ob katerih se sme poslovne prostore še naprej uporabljati za stano-vanja. Odlok o splošnem razporedu (namembnosti) poslov-nih prostorov v zaščitenem območju Stare Ljubljane pa je določal, katere vrste poslovne dejavnosti se sme oprav-ljati v zaščitenem območju Stare Ljubljane in kaj so šteje za to območje. Razlog za pripravo novega odloka so narekovale po-trebe po tem, da bi se vsa rozmerja uredila z enim odlokom in tako dosegla nova kvaliteta, ki bi ustrezala sedanjemu času in sedanjim prilikam. Drugi razlog je tudi potreba po uskladitvl odloka z novim zakonom o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih (Ur. list SRS, št. 18/74), ki v svojem 4. členu občinski skupSfiini omo-, goča, da z odlokom lahko določi: — kateri poslovni prostori smejo služiti za določene potrebe, — da se smejo uporabljati poslovni prostort v stav-bah, ki so v določenih ulicah ali delih ulic samo za do-ločene vrste poslovne dejavnosti, ali pa se ne smejo upo-rabljati za določene vrste poslovnih dejavnosti, — da morajo imeti stavbe, ki se zidajo na posamez-nem območju, poslovne prostore za določene poslovne dejavnosti, v skladu z urbanističnim načrtom ali zazl-dalnim načrtom. Pri sestavi osnutka odloka so s svojimi pripombami sodelovale vse krajevne skupnosti obfiine Ljubljana Cen-ter in Zavod za spomeniško varstvo. Osnutek odloka pa smo poslali v vednost tudi izvršnemu svetu skupščine mesta Ljubljane, stanovanjski skupnosti »Ljubljana«, sta-novanjski skupnosti občine Ljubljana Center, Zvezi sta-novanjskih skupnosti SR Slovenije in vsem ljubljanskim občinam. Izvršni svet skupščine občine Ljubljana Center Je na svoji 73. seji dne 24. 3. 1976 osnutek odloka obrsvnaval in občinski skupščini predlaga, da odlok obravnava kot osnutek, gn sprejme in da t javno razpravo. Točka 11 Poročilo o pregledu zaključnega računa davkov občanov za leto 1975 Pregled je bll opravljen v smlslu 21. člena pravilnika o knjiženju davkov (Ur. list SRS, St. 2/73). Pregled je bil izvršen dne 29. 3. 1976 po komisiji, kl jo je imenovala občinska skupština na 17. seji obeh zbo-rov dne 23. 3. 1976. Komisijo so sestavljali: — predsednik: Lojze Jamnik, delegat zbora krajevnih skup-nosti skupščine občlne Ljubljana Center — Clani: Vera Vodnik, davčni inšpektor obdine Ljubljana Center Kodrca Angelca, davčni računovodja SOb Ljubljana Center Treven Jožlca, vodja davčnega računovodstva pri skup-ščinl občine Ljubljana Center I. VSEBINA ZAKLJUCNEGA RACUNA Davčni zaključni račun se sestoji iz bruto Oilanee obr. KD6, bilance, obr. ZRl in pregled dolgov in prepla-6il zavezancev za prispevke in davke obr. ZR3. V ZR3 je prikazano stanje salda na dan 31. 18. 19*75 za vse vrste davkov, ki jih je odmerjala tn izterjevaia davčna uprava, oziroma vodila individualno evidenco. Te obveznosti so: a) Davki: — davek od kmetijske dejavnoaU — davek od obrtne dejavnosti — davek od Intelektualnlh »toritev — davek na posest stavb — davek na dohodke od premoženja — najemnina — davek iz OO iz delovnega razmerja — davek iz skupnega dohodka občanov — davek od premoženja in premoženjsklh pravlc — davek na dediščine m darila b) Prometni davek: — prometni davek od prometa proizvodov In storitev od obrtne in drugih dejavnosti — prometni davek od prodaje nepremičnin c) Prispevki: — vodrri prispevek od kmetijske in obrtne dejavnosti — krajevnl samoprispevek od obrtne dejavnosti in iz delovnega razmerja — prispevek za pokojninsko in Invalidsko zavarovanje upokojencev . — prispevki, predpisanl za samoupravne interesne skup- nosti. č) Razne obveznosti: — katastrska taksa — članarina za republiško gospodarsko zbornico — starostno zavarovanje kmetov d) Obveznosti, ki jih davčna uprava le prisilno izterja: — carinske dajatve — sodne takse — prispevek za socialno zavarovanje — denarne kazni za cestno prometne prekrške — stroški postopka (popreCnine) — sodnika za prekrške Individualna evidenca je bila naložena na 19.426 davčnih karticah, od tega: — za davek od obrtne dejavnosti 790 — za prometni davek od obrtne dejavnosti 283 — za davek na cestna motorna vozila 139 — za davek na stroje, čolne ua orodje 75 — za davek na posest stavb In prispevka za zaklonišCa 3.976 — davek od kmetijske dejavnosti 230 — za davek na dohodke od premoženja-najemnine 1.296 — za davek od skupnega dohodka občanov 10.800 — za davek iz delovnega razmerja 587 — za prispevek za pokoj. in invalid. zavarovanje 727 — za davek od nepremičnin 151 — za da"ek od premoženja ln premoženjskih pravic 61 — za davek od dediščin in daril 101 — za prometni davek od uvoza motornih vozil 101 — za starostno zavarovanje kmetov 2 Na zbirnih računih 50100-846-035-16 in 50100-846-025-21 je bilo opravljenih 76.990 vknjižb in v glavnem razredu 6.450 vknjižb. Letni zaključek — ročno je bil napravljen na 19.426 individualnih karticah. II. FORMALNA IN MATERIALNA PRAVILNOST ZAKUUCNEGA RACUNA 1. Zaključni račun je sestavljen na podlagf evidenee, ki se vodi po predpisanem enotnem tačunskem načrtu davčnega knjigovodstva ter na podlagi pravdlnika o knji-ženju davkov občanov. V razredu 0 je izkazan promet na računih banke in depozitov: razred 1 zajema račune prispevkov in davkov; razred 2 pa račune davčnih zavezancev. 2. Naložene so naslednje knjige: — analitični računi zavezancev — sintetični računi zavezancev — računi davkov in prispevkov — glavni razred — sintetični računi davkov in prispevkov — glavni razred — pomožni dnevniki — glavni dnevnik — register zavezancev 3. Vse kartioe so overovljene in pravilno zaključene. OdJožene kartioe so povezane. Knjižna dokumentacija se hrani v arhivu, urejena je kronološko tako, da jo je mo-goče hitro poiskati. 4. Komisija je primerjala prenos vsen zaostankov in preplačol iz leta 1974 v 1975 na računih razreda 1 in raz-reda 2 in ugotovila, da se prenosi ujemajo oziroma otvo-ritvend saldi per. 1. 1. 1975. Zaključna bilanca se ujoma z otvoritveno bilanco. Na preskok so blli pregledani pre- nosd saldov na individualnih kartioah davčnih zavezancev. Ugotovljeno je bilo soglasje s pregledom stanja dolgov in preplačil zavezancev. 5. Pregledane so bile vknjižbe odmere po odmernih razporedih. Vknjižena odmera na zbirnih slntetičnih ra-čunih in na karticah individualnih zavezancev je v pre-gledanih primerih pokazala soglasje. Ugotovljeno je bilo, da je knjigovodstvo knjižilo odmero na računih razreda 1 po seštevkih odmernih razredov, ki služijo za andividualna knjiženja. 6. Na podlagi podatkov iz bruto bilance je bilo vknji-ženo v letu 1975 — tekočih plačil v letu 1975 din 52,784.370,68 — skupni promet v koloni plaCil din 58,883.281,83 — razliksTpreplačil iz 1. 1974 din 6,096.911,15 kar soglaša z zaključnim računom preplačil iz leta 1974 — tekoče obremenitve v letu 1975 din 55;077.492,38 — odplsi v letu 1975 din — 1,022.147,90 — skupni promet obremenitev din 54,055.344,48 — skupnl promet v koloni obrem. din 63,734.910,53 ^razlika zaostankav iz 1. 1974 din iT,679.566,06 kar soglaša z zaključnim računom zaostankov Iz leta 1974 Na depozitnih računih je bil knjižen promet v znesku din 1,396.555,71. Depozitni računi so bili razčiščenl desetdnevno ob praznitvi računov in ne izkazujejo salda. Praznitev z zbirnih — prehodnih računov je bila Izve-dena trikrat mesečno z virmanskdmi nalogi v proračunske račune. Zadnja praznitev za leto 1975 je bila odvedena 12. 1. 1976. Knjigovodstvo je v letu 1975 dvanajstkrat sestavilo ključ za razdelitev dohodkov uporabnlkom. Vsi ključi so bili sestavljeni na podlagi obremenlter po posameznih davkih in prispevkih v skladu s predpisi. 7. Vračila preveč ali pomotoma plačanih davkov so bila izvršena v skupnem znesku din 234.614,35. Vknjižbe vračil so bile sprovedene na podlagi izdanih odločb in virmanskih nalogov. Vknjdžbe pregledane na preskok se ujemajo z doku-mentacijo. 8. Predpisani prispevki za SIS so btli pokriti v višinl 93,45 odst. 9. V letu 1975 je bilo odplsanlh na vseh vrstah davkov in prispevkov din 1,022.147,90, od tega: — davek od obrtnih in drugtfi gospodarskih dejavnosti din 190.953,46 — davek od skup. doh. občanov din 566.433,45 — davek na posest stavb ¦ zemlja - najem. dln 77.815,35 — davek od nepremičnin in pravic dln I08.14!l,70 — davek od dediščin in daril din 6.003,75 — davek Iz delovnega razmerja din 37.627,80 — ostalih obveznosti dln 33.172,40 skupaj odpisi dln 1,022.147,90 Vsi odpisi so bili knjiženi na podlagi mesečnega pre-gleda odpisov. Pregled na preskok je pokazal soglasje z dokumen-tacijo. 10. V spodnji tabell so prikazane obremenltve in pl»-dila davkov v posameznih letih: I I i • I I I 1 ! 1969 21.142,51.1 100 19.683.790 100 93 1970 26.472.398 125 23.629.989 120 89 1971 33.745.252 160 30.193.961 153 89 1972 4.1.770.239 196 35.632.476 181 85 19T3 50.112.935 237 42.35*9.643 215 84 1974 46.159.455 214 41.578.300 211 92 1975 63.548.123 300 58.697.494 298 912 L 11. V letu 1975 je davčna uprava povzela naslednje ttfcrepe: — skupno je bilo obračunanih zamudnih srrviifr/.v. tpc obresti - iOn 183.42140 — davčnih opomlnov ]e bilo izdanlh kom 5.797 — izdanih sklepov o prisilni izterjavi kom 2.469 — blokadje žiro računov kom 510 «- izdanih odločb o prepovedl na OD kom 1.839 ,><*».opravljenih rubežev kom 6 1S. Zamudne obresti v znesku din 163.421,10 so blle obračuname na davku od obrtne deja/vnosti tn na prispev- Dosežen promet plačil Sa preplačila 1974 6,098.911,15 Plačila v 1. 1975 52,784.370,68 Sa dolga 31. 12. 1975 4,851.628,70 Skupaj: 63.734,910,53 BUanca Aktiva Pasiva % 1. Prepladila 2,112.8093 Terjatev 6,964.438,05 2. Terjatve 6,964.438,05 Prepla&la 2,112.809,35 Skupaj: 9.077.247,40 9,077.247,10 IV. ZAKLJUCEK A Ugotovitve Komisija je ob pregledu zaključnega računa o davkih za leto 1975 ugotovila, da je davčno knjigovodstvo tekoče spremljalo vse dogodke in razčdščevalo salde zaostankoV. Tudl preplafiila v letu 1975 so bila po zaslugi delavcev davčnega računovodstva v veliki meri razčiščena. Komisija prt pregledu zaključnega računa ugotavlja, da napak v davčnem računovodstvu ni. Organizacija dela je zadovoljiva, težava je v tem, da je zadnje čase precej delavcev odsotnih zaradi boleznl in porodniškega dopusta. B Priporočila davčni npravi 1. RaCunovodstvo v povezavi z izterjavo naj pripravita predlog glede odpisa zastarelih in neizterljivih obveznosti obrtne dejavnosti. Mnenje za odpis naj poda pristojna krajevna skupnost, kamor spada davčni zavezanec do 30. 9. 1976. ku iz delovnega razmerja. Stroški prisilne Izterjave so bili obračunani v znesku din 22.366,30 na vseh vrstah davkov. 13. Komisija je pregledala pravilnost ugotovltve de-janskib dolgov in preplačii na računlh razreda 1 In ugo-tovila, da je bil izračun saldov pravilen in v skladu s predpisi. III. POVZETEK IZ BRUTO BILANCE V letu 1975 je bil dosežen promet plačil in obremenl-tev, kot sledi: Promet po predpisu (obremenitve) Sa dolga 1974 9,679.566,05 Odmera 1975 54,891.704,98' Odpisi v 1. 1975 1,022.147,90 Stroški In obresti 1975 185.787,40 Skupaj: 63.734,910,53 2. Računovodstvo na] dosledno obračunava zamudne obresti na vseh vrstah davkov 3. Izterjava davkov je bila v letu 1975 dokaj uspešna. Glede na določila dogovora o splošni porabi v občinah , v letu 1976 in posebnega dogovora o splošni porabi v ljubljanskih obdinah v letu 1976 pa bo potrebno vložiti posebne napore za sprotno in dosledno Izterjavo vseh odmerjenlh obveznosti, da bo Ljubljana lahko izpolnila . prevzete obveznosti do sklada za izgradnjo osnovnih šol in vzgojno varstvenih zavodov. V. PREDLOG ZA POTRDITEV ZAKUUCNEGA RACUNA Komisija je ugotovila, da so bile vse pregledane vknjižbe opravljene na podlagi llkvldiranlh temeljnlc in da sta bruto bilanca tn bilanca med seboj uravnovešeni ter soglašata s pregledom dolgov In preplačil individualnlh zavezancev. ! Zato komisija predlaga skupščinl občine LJubljana Center, da zaključni račun davkov občanov za leto 1975 potrdl. PREDSEDNIK KOMISIJE Lojze Jamnik, 1. r. Bruto promet po vrstah davkov v letu 1975 Slntetika Naziv davkov Obremenitev Odpisi ««Lf - PlaSila .f5« °SgT L 1^6 preplacila 20010 Davek od obrtne dej. 26.322.136,30 190.963,45 116.275,65 22.965.743,15 3.261.715,35 4.225,896,70 964.181,35 20011 Davek od stavb 1.813.246,80 77.815,35 2.241,90 1.830.156,05 92.482,70 203.753,25 296.235,95 20012 Dav. Od sk. doh. obč._________15.984.933,20 568.433,46 11.679,20 15.098.429,05 329.749,90 1.068.007,20 728.257,30 200 Skupaj 44.120.31630 837.202,25 130.196,75 39.914.328,25 3.498.982,55 5.437.657,15 1.988.674,60 201 Zav. za dav. po odbitku — obrt. 8.769.451,08 — — 8.768.461,08 9 202 Zav. za dav. in prisp. iz BR 5.364.185,30 37.627,80 54559,10 4.261.960,70 1.119.555,90 1.194.610,40 75.054,50 204 Zav. za dav. od premoženja 543.422,10 5.981,40 v — 529.628,70 7.812,00 31.696,00 23.884,00 205 Zav. za dav. na ded. in darila 230.843,65 6.003,75 219,55 167.729,65 57.329,80 57.572,15 242,35 210 Zav. za davek po odbitku — 401.005,15 — — 401.005,15 0 intelekt. storitve 221 Zav. za davek po odtegnitvi 768.215,45 — — 767.020,70 1.194,75 1.194,75 — (uvožena vozila) 222 Zav. za davek od nepremičnin 3.231.537,60 108.141,70 56,00 2.983.075,20 140.375,70 143.535,60 3.159,90 245 Zav. za pok. ln inv. zav. up. 1.138.447,40 27.191,00 357,00 1.085.235,40 26.378,00 48.172,0» 21.794,00 Skupaj 20.447.107,73 184.945,65 55.590,65 18.985.106,58 1^52.646,15 1.476.780,90 124.134,75 Skupaj raz 2 64.567.424,03 1.022.147,90 185.787,40 58.879.434,83 4.851.628.70 6.964.438,05 2.112.809,35 DOGOVORI — SKUPŠČINSKA PRILOGA, urejs sekretarlat skupščine občine Ljubljana Center I Tisk CGP DELO — Ljubljana, 12. aprila 1976