TRETJA IZMENA ZA 57 MILD Nazoren »življenjski cikel« izdelka »Februarja nameravamo izdelati 140 mili-jonov nove cigarete 57 Mild in se iz Sloveni-je in Hrvaške napotiti še proti drugim delom Jugoslavije,« je postavil na uvodno mesto najaktualnejši podatek direktor TOZD pro-izvodnja cigaret v Tobačni tovarni Ljubljana Franc Zadnikar. Spominja se uvajalnih težav prve jugoslo-vanske cigarete s filtrom Filter 57. Kar pet let je bilo potrebno, daso prebrodili notra-nja tehnološka in trženjska nesoglasja ter, da je to cigareto sprejelo naše tržišče. Potem pa je doživljala izjemen vzpon vse do leta 1975, ko so naredili rekordnih 8 milijard cigarete Filter 57. ; »Z vse bolj odprto mejo in višjim standar-dom so pričeli naši kadilci segati po ameri-ških aromatiziranih cigaretah. Zato je pričel naš Filter 57 zgubljati tržišče. Mi smo sicer zadostili del povpraševalcev s cigaretami Astor, a to vseeno ni bilo toliko, da bi nadomestili izpad pri Filter 57. V proizvod-nji smo tudi ugotavljali, da smo propagand-no premalo agresivni, da ne prinašamo (ali pa objavljamo) dovolj novosti in, da je kon-kurenca vse hujša. V zadnjih letih smo sicer nastopili še s cigaretami NIKO (30 milijonov mesečno), SET (80 milijonov) in BOSS (20 milijonov), a ugotavljamo, da to še vedno ni tisto, kar je bila cigareta Filter 57. Če smo s prvima dvema, ki sem jih navedel preje, zadovoljni pri plasmaju na tržišču, pa bomo pri cigareti BOSS izvedli pomembne spre-membe, da bodo kadilci raje segali po njej.« Približno tri leta je potrebno za osvojitev proizvodnje nove cigarete. 57 MILD, aro-matizirana cigareta, je prišla na tržišče okto-bra lani. Potegnila je tako, da so morali decembra uvesti tretjo izmeno, da so lahko zadostili povpraševanju v Sloveniji in na Hr-vaškem. Zanimivo pa je, da se ni bistveno zmanjšala prodaja Filter 57. »Januarja smo naredili okrog 400 milijo-nov Filter 57 in 100 milijonov 57 Mild.« Sedanje razmerje 80:20 naj bi v nekaj letih obrnili. To je naš dolgoletni plan, kako pa se bodo obnašali kupci, pa botno še spoznali. Kot ste že zapisali se povpraševanje po Fil-ter 57 ni bistveno zmanjšalo. Da lahko zadostimo trgu, smo sprejeli v zaposlitev 20 novih delavk, o nadaljnem zaposlovanju pa se bomo odločali potem, ko bomo izvedli tudi potrebno premontiranje strojev. Lahko rečem, da smo prepričani, da nam bo uspelo izdelati iskano količino ciga-ret, saj smo se dobro založili s tobakom in pridobili predvsem tako surovino, ki nam zagotavlja stalno kakovost.« - Tobačna Ljubljana je končno stopila tudi med pomembne oglaševalce med jugoslo-vanskimi tobačnimi tovarnami. Znano je, da so pri reklamiranju alkoholnih pijač in toba-ka velike omejitve, a kljub temu so možno-sti, da tovarna predstavi svoj novi ali nagra-jeni izdelek. »Iz proizvodnje smo neprestano pritiskali na to, da moramo biti zastopani v večini možnih oblik propagiranja. Lahko rečem, da smo z zadnjima akcijama, ki sta ju izvedla PEPS Intermedia iz Ljubljane in OZEHA iz Zagreba zadovoljni in, da sta nam tudi pri-merno dvignili samozavest ter seveda proiz-vodnjo,« je zaključil z enim od pomembnih trženjskih segmentov gospodarjenja Franc Zadnikar, ki je stopil v ta kolektiv 1955. leta. Stane JESENOVEC