MLADI PÜUillNEC "USCA'SEVNIffl iekI^ MI SMO PLANINCI Mi smo planinci, tako radi porečemo, ko se srečujemo v dolini in gorah. Ko se pozdravljamo na planinskih poteh, se sprašujemo, zakaj se pa ne bi še v dolini? Ko smo na Poti in se srečujemo, je lažje in lepše. V letu 2006 smo v društvu slavili 40 let pohodnih taborov, slavile so planinske skupine, ... slavili smo vsi mi, ki se radi podamo, potopimo v Naravo. Tako se je v hribe podalo organizirano več kot 4000 planincev, na sobotnih, ponedeljkovih, sredinih, nedeljskih, izletih in pohodih, pa ponoči ob polni luni na Lisco, ali evropohodu, ali taborih ali... samo sprehodu k Planinskemu zavetišču pod sv. Rokom. Ponosni smo na akcijo, ko se več kot 1000 mladih poda na pot ob Dnevu pohodništva po občini Sevnica. Tončkov dom na Lisci ima novega najemnika, Zavetišče pod sv. Rokom se ogreva na plin... Foto razstave Vinka Šeška in Ljuba Motoreta so za vedno začarale Naravo in ljudi v sliko. Tudi v letu pred nami bo veliko novega in mi vsi bomo poleg. Mi smo planinci... Vaš predsednik: Jože Prah 40 LET POHODNIH TABOROV V PD LISCA Sevniški planinci smo slavili v letu 2006 40 let organiziranih pohodnih taborov. POHODNIŠTVO je športna in rekreativna aktivnost. Temelji na hoji. Pohodništvo je tudi spoznavanje naravnega okolja ter aktivno doživljanje raznovrstnosti kulturno-etnološkega bogastva pokrajine, na vnaprej določeni, urejeni in označeni poti. In planinski tabori so nedvomno kraljica pohodništva, so vrhunec dejavnosti v društvu. Slovenski knjižni jezik določi tabor kot skupek šotorov, naprav, navadno za začasno bivanje na prostem. Planinski tabori praviloma potekajo v gorskih dolinah, katere so izhodišče za ture, na eni lokaciji ali več lokacijah, ali v planinski koči. Osnovni cilj planinskih taborov je v paradigmi, da nam planinstvo postane način življenja. V današnjem času hlastanja za denarjem in sprehodi po veleblagovnicah, se nam vse bolj kliče po Rusijevem reku: Nazaj k Naravi. Želimo si zlitja z naravo. Vemo, da si je ne moremo podrediti, lahko pa jo spoznamo in se je naučimo spoštovati. Tabori nam omogočajo ustvarjalnost in raziskovanje. Naravna in kulturna dediščina s posebnostmi ljudi določnega območja so velika zakladnica. Vse pa vodi odličnost druženja. Kvalitetni medčloveški odnosi so pogoj za zdravje telesa Jn duha. Ni monitorja, so le naši obrazi, naša mimika in dotiki, ali drugače, skriti prijatelji smo lahko tukaj vsi. Lahko se zlijemo z domačini in se vračamo kot prijatelji. In to je stalnica sevniških planinskih taborov. Tako se je pred 40. leti porodila Lojzetu Motoretu ideja^ o pohodnih taborih. In pred 40. leti je potekal pohodni tabor po Avstriji, Švicijn Italiji. Organizirano potovati iz socializma nazaj v kapitalizem ni bil mačji kašelj. Razvoj teh planinskih taborov so narekovala zvedavost planincev, poznanstva, predvsem pa ljubezen do gora in druženja. Prepotovana Evropa, od Mont Bianca do Olimpa, od Nordkapa do Snežke so dala oz. dajejo nove kvalitete tako nam planincem kot samemu društvu in tudi širše. Od tu so se rodili zametki za vse druge tabore, ki jih imamo v društvu, danes na leto kar 6. Zares smo lahko veseli, da smo del teh planinskih taborov. Seveda pa brez posameznikov, vodnikov, predvsem pa ~ prostovoljnosti ne gre. Pa naj omenim, izpostavim dva naša vodnika, vodnika brez katerih ti tabori ne bi bili takšni kot so. ^ To sta seveda Vinko Šeško in Lojze Anzelc, ki imata vrsto anekdot s taborov v svojem spominu. Tudi 40. letnico taborov smo slavili v planinskem taboru v italijanskih Dolomitih in se nazaj grede ustavili na Planinskem zavetišču Slatna pri Ratečah, kjer so se nam pridružili še planinci iz zasavskih planinskih društev, planinska pevska skupina Encijan in gostje iz Planinske zveze Slovenije. Skupaj smo ob tabornem ognju, plesu in pesmi podoživljali v sliki utrinke s posameznih taborov. Vsak tabor je nekaj posebnega, lahko rečemo čarobnega, ko ti je dom šotor, spalna vreča postelja, s pogledom na gore in drevesa. Naša notranjost pa polna in močna, predvsem pa brez stresna, le v pričakovanju novega in lepega. In v naslednjem let, nasvidenje morda v Gruziji, (Makedoniji... Jože Prah SPORTNOPLEZALNI ODSEK ARANEA S plezalno steno v Športnem domu v Sevnici je zrasla ideja o športnoplezalnem odseku pri Planinskem društvu Lisca. Že v letu 2006 smo v novembru in decembru začeli preizkušati plezalno steno in postavili na preizkušnjo naše sposobnosti. Zahvala gre Simonu Kurniku, ki je postavil več smeri, ki smo jih ostali poskušali preplezati. V februarju 2007 smo imeli interno usposabljanje, na katerem smo ponovili vozle, postopke pred plezanjem, vpenjanje in prevezovanje na vrhu smeri. Za strokovno vodenje se zahvaljujem Simonu Kurniku in Vesni Novak. V letošnjem letu je postala Vesna Novak Športna plezalka 1. V mesecu marcu bomo imeli ustanovitveni občni zbor, nakar bo sledil začetni tečaj za naziv Pripravnik športnega plezanja. Kasneje bomo poskusili organizirati tudi telovadbo za mlajše. Za prvomajske praznike se načrtuje večdnevni izlet (tabor) v Hrvaško Istro (Rovinj, Umski kanal, ...). Poleti bo sledilo plezanje v domačih plezališčih in mogoče tudi plezanje v Paklenici. Za enkrat so to le načrti, ki pa upam, da jih bomo skupaj z društvom tudi uresničili. Vabljeni vsi, ki vas športno plezanje zanima, da se nam pridružite v Športnem domu v Sevnici pod plezalno steno. Termini plezanja so ob torkih ob 17.00, ob sredah ob 17.30 in ob petkih ob 18.00. Odgovore na vsa vprašanja in vse dodatne informacije dobite na spletu in po elektronski pošti: www.spo-aranea.net, info(Q)spo-aranea.net. Gorazd Šantej MLADINSKI ODSEK □ DELO MO PD LISCA SEVNICA V LETU 2007 Mladinski odsek šteje 15 aktivnih članov, ki se ukvarjamo predvsem z organizacijo različnih izletov in taborov: ^ . vsak mesec organiziramo osnovnošolski planinski izlet za vse sole v občini Sevnica (Anja Žveglič) ^ . ^ ^ . . organizirali bomo osnovnošolski letni tabor, ki bo letos od 14.7. do 22 7. v Kamniški Bistrici (vodja Matic Železnik) . sodelujemo pri oblikovanju 1. maja na Lisci in pri dnevu pohodnistva . organiziramo orientacijsko tekmovanje v Zasavski ligi (Boštjan Pečnik) . znotraj odseka pa smo v poletnem času pripravili tri ture: o pripravljalno turo za OŠ tabor v Kamniški Bistrici; 30.6.2007 (Anja Žveglič) o pohod na Jalovec; 18.8.2007 (Luka Žveglič) o izlet v neznano; 20.10.2007 (Boštjan Pečnik) • organiziramo mladinski tabor • udeležujemo se raznih izobraževanj in izpopolnjevanj OSNOVNOŠOLSKI PLANINSKI IZLETI Osnovnošolski izleti v letu 2006/2007: • 28.10.06; Ratitovec • 18.11.06; Snežnik • 9.12.06; Vremščica • 13.1.07; Gore, Kopitnik • 17.2.07; Kal, Mrzlica . 24.3.07; Koča na Planini Jezero . 21.4.07; Okrešelj . 26.5.07; Čemšeniška planina (srečanje zasavske mladine) Mladinski odsek planinskega društva Lisca Sevnica organizira vsak mesec osnovnošolski planinski izlet ^ za vse osnovne šole v občini Sevnica (OŠ Sevnica^, OŠ Bianca, OŠ Studenec, OŠ Boštanj, OŠ Tržišče, OŠ Šentjanž, OŠ Krmelj). Zaradi velike oddaljenosti med osnovnimi šolami imamo z organizacijo prevozov^ nemalo nevšečnosti. S ponosom lahko rečemo, da smo ponovno oživeli osnovnošolske izlete, saj se vsak mesec pohoda udeleži veliko število šolarjev. Tako se na izlete odpravljamo kar z dvema avtobusoma. Na Ratitovcu je bilo 58 otrok, na Snežniku 64 in na Kopitniku 66 otrok. Decembrski izlet je zaradi slabega vremena odpadel. Drugače pa se zaradi vremena v tem letu ne gre pritoževati. Lahko rečem, da so izleti cenovno zelo ugodni (7 evrov za člana društva), kar pa nam le komaj ali pa sploh ne pokrije stroškov avtobusnih prevozov. Poudarila bi, da smo z dobrim sodelovanjem z mentorji osnovnih šol, dosegli tako visoko udeležbo. Tako se zahvaljujem njim in vsem vodnikom in pomočnikom v mladinskem odseku, ki s svojo mladostjo, igrami in dobro voljo privabijo in obdržijo osnovnošolce. Na koncu naj povabim še vse otroke, ki z veseljem hodijo v hribe, ki se radi oddahnejo v koči, ki pojejo in se zabavajo, da se udeležijo naslednjega izleta. Anja Žveglič PLANINSKI KROŽEK NA OS SAVO KLADNIK SEVNICA V šolskem letu 2006/2007 deluje planinski krožek na razredni in predmetni stopnji. H krožku, ki deluje na razredni stopnji seje prijavilo 32 učencev. Vendar nekateri učenci še med letom povprašujejo po možnostih včlanitev. Učenci izlete opravljajo skupaj z učenci predmetne stopnje. Večina izletov organizira mladinski odsek PD Lisca, ki vsak mesec organizira osnovnošolski planinski izlet za vse šole v občini Sevnica (Anja Žveglič). Mlade planince na izletu vodimo mentorji planinskega krožka ter vodniki PD Lisca Sevnica. Do meseca marca smo v sodelovanju MO PD Lisca opravili že štiri izlete in sicer: ■ 28.10. 2006 - Ratitovec ■ 18.11. 2006 - Snežnik - 13.1. 2007 - Gore, Kopitnik ■ 17.2. 2007 - Kal, Mrzlica Decembrski izlet je zaradi slabega vremena odpadel. V mesecu septembru 2006, pa smo v osnovni šoli organizirali dvodnevni izlet na Lovrenc, za učence predmetne stopnje, kjer smo postavili šotore ter zakurili taborni ogenj. Na izletih učence seznanjamo z različnimi planinskimi vsebinami (vozli, plazovi, bivaki, orientacija, prehrana, obnašanje v gorah...) ter z rastlinstvom in živalstvom ob poteh. Z različnimi igrami v naravi popestrimo in poglobimo druženje med učenci. Poleg planinskih izletov v šoli pripravljamo oglasno desko planincev, razstavljamo slike naših planinskih pohodov na internetnih straneh naše šole ter v šolski avli. Udeležujemo se tudi letnih osnovnošolskih taborov, v lanskem letu se je kar precej učencev odločilo za tabor v Koprivni in tud, letos ucenc, ze rd^;tlfmrpoSami bomo v sod«u z MO PD Lisca organizi.li osnovnošolski letni tabor, ki bo letos od 14.7. do 22.7. 2007 v Kamniški Bistrici (vodja Matic Železnik). Veseli me, da je mladih planincev čedalje več, zanimanje za izjete raste saTme u%nci na šolskih hodnikih »cukajo« za rokave m sprasujejo kdaj bo izlet. -f-grija Tratar ^SN0VN0|0LSKI2^NINSKi™ V mesecu aprilu smo objavili razpis tabora v osnovnih šolah, javnih Ldiiih in na oglasnih deskah. Od tega trenutka naprej so potekale Sene organLcijske priprave na planinski tabor. Potekah so dogovor, pospesene oryd,------^ ^ ^g^^o^ji na osnovnih šolah, pogovori z morebitnimi sponzorji in donatorji, izpolnjevanje javnih razpisov za sofinanciranje projekta, ... Pred samim začetkom tabora smo imeli tri večje sestanke vsi člani vodstva tabora, na katerih smo se dogovorili glede poteka^ in programa tabora, izdelali podroben načrt, si razdelili funkcije, otroke razdelili v WM^gÄ. ^skupine, skupaj s kuharjem izdelali jedilnik, itd. ^upifsmo^hTfno in ostale potrebščine, potrebne za izpeljavo tabora. ^rfvilfsm^oTrevoz hrane in ostalih potrebščin iz Sevnice do Rateč^ V Sbor eTrispela tudi ekipa vodstva tabora, ki je pripravila m ure d a taborni prostor, postavila šotore, pospravila hrano v shrambo, itd. 10 vodnikov in pomočnikov je do četrtka lepo uredilo taborni prostor. PRIHOD OSNOVOŠOLCEV je v Rateče avtobus PnP«'3al 41 otrok in ^ vodstva tabora. Nekateri otroci so prvic preživeli 10 dni v divjmi drugi so bili na planinskem taboru že stari znanci. Najprej jih je vodstvo tabora fepo pozdraX, potem pa so se vsi razporedili po šotorih, si uredil, lezisca in se malo razgledali po tabornem prostoru. Vse smo razporedil, v 6 skupin, katerim so izbrali tudi imena. Vsaka skupina je imela svojega vodnika in pomočnike. Skupine so se predstavile na plakatih, ki smo jih potem pritrdili na oglasno desko. Nato je vsaka skupina napisala in se naučila tudi himno "Kekčevo pesem", ki nas je spremljala vseh 10 dni. Ker je že naslednji dan sledila tura, smo imeli pred večerjo kratko predavanje o planinski opremi in pripravi nahrbtnika. Zvečer smo imeli spoznavni večer, kjer smo se predstavili in malo poigrali. Začeli smo tudi z igrico skriti prijatelj, ki je trajala vse do zadnjega dne. Petek, 7.7.2006 Vstajanje v zgodnjih jutranjih urah in odhod proti dolini, kjer nas je že čakal avtobus, ki nas je odpeljal do jezera Jasna, izhodišča prve ture. Pot do Vitranca se je močno vzpenjala in vidno utrujeni smo prišli na vrh, kjer smo pomalicali ter se razdelili v dve skupini. Prva skupina se je vrnila po poti ob smučišču v Kranjsko Goro, druga skupina pa je nadaljevala pot na Ciprnik in nato v Planico. Po prihodu v tabor je sledilo kosilo, krajši počitek, popoldne pa predstavitev krožkov. Otroci so lahko izbirali med gobarskim, kuharskim, dramskim, novinarskim in ustvarjalnim krožkom. Po večerji je sledil družabni večer ob tabornem ognju. Sobota, 8. 7. 2006 Dan brez ture, a nam ni bilo dolgčas. Razdelili smo se v skupine in se učili in utrjevali osnove orientacije. Imeli smo tudi krajše predavanje o gibanju v gorah in opremi, ki jo potrebujemo za hojo v hribe in gore. Ostanek dopoldneva smo izkoristili za krožke ter prostočasne aktivnosti. Po kosilu je sledilo orienta^cijsko tekmovanje za starejše in iskanje skritega zaklada za mlajše udeležence. Po zaključenem tekmovanju je sledil še razburljiv turnir v namiznem tenisu. Po večerji je potekal veliki kviz, kjer so se posamezne skupine merile v znanju. Ker tudi naslednji dan ni bilo ture, smo si privoščili še otvoritev in predtekmovanje v karaokah. Nedelja, 9.7.2006 Po zajtrku so starejši udeleženci odšli v umetno plezališče v Gozd Martuljek, kjer so pod izkušenim vodstvom spoznali osnove plezanja ter se preizkusili kot pravi plezalci. Ostali so ponovili in utrdili znanje o vozlanju ter odšli v bližnji gozd, kjer so vodniki postavili vrvno ograjo in prikazali tehniko hoje ob ograji. Čas pred obiskom staršev so zapolnili krožki. BEOiA\ I Popoldne je sledilo druženje staršev, otrok in vodstva tabora ob prijetnem vzdušju, hrani in pijači. Pred večerjo je sledila priprava na turo, po večerji pa večerni turnir med dvema ognjema. Ponedeljek, 10.7.2006 Zgodaj zjutraj smo se po zajtrku odpravili na turo. Peš smo se odpravili proti Ratečam, kjer nas je čakal avtobus, ki nas je odpeljal do Ruske kapele pod Vršičem. Od tu smo se začeli vzpenjati proti Vršiču. Prva skupina je odšla na Mojstrovko, druga pa na Vršič. Tudi nazaj do Rateč nas je pripeljal avtobus. Po kosilu je bil čas za počitek, krožke in športne aktivnosti. Pred večerjo smo pripravili še taborni ogenj, a je po večerji padal dež, tako da smo večer preživeli v notranjih prostorih ob glasbi in »zabavi na plaži«. Torek. 11.7.2006 Odšli smo peš v Kranjsko Goro, kjer smo šli na bazen. Kosilo smo imeli na terasi, kjer smo se popoldne tudi malo zadržali. Tam smo igrali odbojko na mivki, skakali na trampolinih in se igrali na igralih, nato pa se popojdne vrnili v tabor. Pred večerjo smo se pripravili na turo. Večer smo preživeli ob prostočasnih dejavnostih in družabnih igrah. Sreda. 12.7.2006 Po zajtrku smo se odpravili v smeri proti Mali Ponci. Cilj ture so bila Vratca pod Malo Ponco. Uspešno in tik pred močnim deževjem smo prišli nazaj v tabor. Popoldan smo utrjevali znanje iz prve pomoči, delali nosila in gledali demonstracije poškodb. Zvečer smo imeli veliki finale v karaokah, ki smo ga ponovno izpeljali v notranjih prostorih, ker je zunaj deževalo. Četrtek. 13.7.2006 Dopoldne smo odšli v »palčkovo deželo«, kjer so udeleženci izdelovali gradove in mostičke iz peska in kamenja. Nekateri udeleženci so si ogledali tudi vrh planiške velikanke. Po kosilu so skupine ponovile^vozle in sledilo je tekmovanje v vozlanju, kasneje pa še tekmovanje v štafetnih igrah. Po krožkih je sledila priprava na turo in večerja. Večer je bil posvečen že težko pričakovanem izboru za MISS in MISTRA tabora. Petek. 14. 7. 2006 Zjutraj je sledila zadnja tura na Tromejo. Po vrnitvi domov nas je že čakalo kosilo. Po kosilu je potekalo delo v skupinah. Vsaka skupina je zbrala vtise s tabora in pripravila zaključno točko za večer. Popoldne so potekale še zadnje dejavnosti v krožkih, večer pa smo preživeli ob tabornem ognju, kjer smo podelili nagrade najuspešnejšim in rajali. ODHOD OSNOVNOŠOLCEV Sobota. 15. 7. 2006 Ogromno dela: čiščenje notranjih prostorov, okolice, podiranje nekaterih šotorov, pomivanje, pakiranje, pobiranje papirčkov, ... Po kosilu odhod z avtobusom proti Sevnici in Podčetrtku ... OSTALE AKTIVNOSTI V desetih dneh se je zgodilo še marsikaj zanimivega, česar se ne da omejiti na dneve in datume. Vsak dan je bila dežurna ena skupina, pomagali so v kuhinji, po obrokih pomili posodo, počistili okolico, ... Igrali smo se "rim žim žim", vsak dan ocenjevali šotore, vsak drugi dan je izšel časopis »Sla(s)tna news«, ki so ga izdelali v novinarskem krožku. Sladkali smo se s sladicami, ki jih je pripravil kuharski krožek. Matic Železnik POROČILO CICIBANOV - PLANINCEV Cicibani - planinci so najmlajši člani PD Lisca Sevnica in so delovali tudi v preteklem letu 2006 v planinski skupinici, ki je štela 21 otrok, v starosti 3 - 6 let v medsebojnem sodelovanju Vrtca Ciciban Sevnica in PD Lisca Sevnica. Pomembno je, da že predšolski otroci spoznavajo svoj domači kraj, svojo bližnjo okolico, okolico našega mesta Sevnice, bližnje vzpetine, griče, hribčke, odnos do narave, gibanja, zdravja... Vse to pa lahko spoznavajo, tako da hodijo v naravo, v gore čim pogosteje in začnejo s tem že, ko so zelo majhni, da postane gorništvo del njihovega življenja in zdrava oblika preživljanja prostega časa v vseh letnih časih. Naša dežela skriva res toliko lepot, čudovitih kotičkov, ki jih skušamo približati tudi cicibanom -planincem. Naše ture se pričnejo na bližnjih Hrastih in sevniškem gradu, ki je v vsakem letnem času prepleten z različnimi vsebinami in aktivnostmi. Nadaljujemo z ostalimi vzpetinami, ki obkrožajo Sevnico: Sv. Rok, Zajčja gora, Lamperče, Lukovec, Žabjek in nam v vsakem letnem času predstavljajo nove izzive... Zaokrožili smo z izletom in obiskom v Kekčevi deželi v Kranjski gori. Za naše poti navkreber je potrebno kar nekaj otrokove kondicije, dobre volje in samopremagovanja, pa tudi upoštevanje skupnih dogovorov in pravil, kar je pomembno za varnost vseh na planinskih izletih. Majhni smo še in skromnih moči, vendar se zavedamo, da smo s hojo po gorah in vzpetinah, z bivanjem v naravi bogatejši za mnogo lepih izkušenj. Znamo opazovati, občudovati in po svojih močeh čuvati okolje -prisluhniti naravi, sebi ter prijateljem. Pri tem ne pozabljamo, da neposredne izkušnje otroci le redko pozabilo. Če lahko damo otrokom eno darilo - jim dajmo navdušenje! Skušajmo jim približati naravo, hojo preko igre in številnih dodatnih aktivnosti, ki naše cici - planinske izlete še popestrijo... Planinska zveza Slovenije je cicibanom - planincem poslala tudi v letu 2006 nagrade za njihov trud in vztrajnost na prehojenih cici - planinskih poteh: - 8 našitkov PZS za 5 opravljenih planinskih izletov - 8 priponk PZS za 8 opravljenih planinski izletov - 17 pesmaric PZS za 12 opravljenih planinskih izletov - 3 dnevnike Mladi planinec za 15 opravljenih planinskih izletov Poleg osnovne dejavnosti - planinskih izletov tekom celega leta v vseh letnih časih smo z otroki izvajali in izpeljali: naravovarstvene delavnosti in ob DNEVU ZEMUE, 21. maja 2006 izvedli že naš tradicionalni EKO DAN, po svojih močeh očistili, pobrali smeti in odpadke ob igrišču, planinskem zavetišču, na Hrastih, v gozdu in jih razvrstili po eko otokih - odlagališčih v Sevnici. Učimo se čuvati, spoštovati in varovati NARAVO, vsak dan, saj imamo samo eno. Širili smo naša planinska znanja na planinski urici, ki smo jo izvedli v Planinskem zavetišču pod Sv. Rokom, 9. maja 2006, kjer nam je planinski vodnik Matic Železnik ob fotografijah, v besedi , sliki in praktično predstavil veliko zanimivosti iz sveta gora, rastlin, živali, planinske opreme, osnove orientacije, približal planinske tabore in še marsikaj... 19. maja 2006 je bil v Sevnici organiziran že DAN POHODNIŠTVA v občini Sevnica z namenom, da bi planinci in vsi, ki imajo radi pohodništvo, spoznavali kraje, ljudi, naravne in kulturne zanimivosti občine Sevnica. Glavni cilj te akcije je širjenje miselnosti tako med mladimi, kot starejšimi, o potrebi po rekreaciji s hojo v zdravem in naravnem okolju ter v družbi prijaznih ljudi ter spoznavanje ljudi in znamenitosti, ki so v našem okolju. Tudi cicibani - planinci -POLŽI iz Vrtca Ciciban Sevnica smo prehodili del poti. Zjutraj smo se najprej zbrali na osrednji prireditvi pri Osnovni šoli Sevnica, odkoder nas je planinska pot vodila na Zajčjo goro do gozdne jase Dovc, kjer so nas čakali izkušeni planinci ter različne zanimive aktivnosti, predstavitve in delavnice. 21. oktobra 2006 smo cici- planinci sodelovali v povorki, kjer smo se predstavili vsi od najmlajših do starejših članov PD Lisca Sevnica na prireditvi - kulturno - turističnem srečanju vseh delujočih društev v občini Sevnica. Naj zaključim s tako resničnim pregovorom Nejca Zaplotnika, znanega, a žal že pokojnega slovenskega alpinista, ljubitelja gora in narave: » Ni najvažnejši CIU ali VRH, ki ga želimo osvojiti, ampak POT - ta naj bo prežeta s sproščenim druženjem, dobrim vzdušjem in smehom.« Vsem želim mnogo lepih POTI in dobre volje! Cveta Fakin DAN POHODNISTVA V OBCINJ SEVNICA Planinsko društvo Lisca - Sevnica je v sodelovanju z Občino Sevnica, šolami v Sevnici, društvi, skavti in Zavodom za gozdove Slovenije ter Turistično zvezo Sevnica, že tretjič organiziralo Dan pohodništva v občini Sevnica. Akcija je vključena v projekt mjadih v Sevnici. V soboto zjutraj so se podali na pot iz Tržišča, Krmelja, Šentjanža, Boštanja in Sevnice, iz Blance pa v ponedeljek. Vodili so jih gozdarji, planinci, skavti, turistični delavci in učitelji ter profesorji. Njihove poti so vodile po spoznavanju sevniških naravnih in kulturnih lepot. Tako so obiskali Kamenško, Leskovec, Kladje, Zajčjo goro, Lisco, Lovrenc, Sv.Rok ... Seveda pa je bil glavni moto pohodništva, druženje na pešpoti in točkah ob poti ter spoznavanju prijatelja, narave, nedvomno dosežen. Gibanje človeka v Naravi je stalnica. Nekoč iz potrebe po preživetju, danes - pa bi lahko rekli - predvsem po polnjenju baterij oz. za iskanje novih energij ali moči. I^orda bi lahko rekli tudi za sprostitev. Pohodništvo, ki je športna in rekreativna aktivnost, ki temelji na hoji, je tudi spoznavanje naravnega okolja ter aktivno doživljanje raznovrstnosti kulturno-etnološkega bogastva pokrajine, na vnaprej določeni, urejeni in označeni trasi. Sevniška občina je zelo raznolika, po večini hribovita in pokrita z gozdovi. Številne poti, ki so speljane po občini, nas opozorijo na različne naravne in kulturne znamenitosti. Dan se je zaključil s sklepom, da se velja čim večkrat podati na pot in potopiti v Gozd in tako se bomo ponovno 25.5.2007. Jože Prah KORAB 2006 11 planincev iz več društev se nas je odzvalo vabilu makedonskih planincev, da obiščemo Korab. Iz PD lisca smo bili štirje. V četrtek 7. septembra zvečer smo se z vlakom odpeljali do Skopja. 9 septembra se je velika množica planincev iz mnogih evropskih držav Popdd^^e^tem^^TJ^^^^ili v podalo na 2764 m visoki Korab iz planinski dom Matke blizu Skopja Makedonske stran, mrmm Na vrhu Za »gasilsko« smo se zbrali Slovenci 10 septembra dopoldan smo si ogledali Skopje V vlaku na poti domov Vinko Seško DOLOMITI 2006 V ponedeljek 24. julija je odšlo 36 planincev na enotedenski planinski tabor v Dolomite. Tabor je bil posvečen 40 letnici naših pohodnih taborov. Utaborili smo se pri jezeru Misurina, od koder smo napravili v petih dneh pet planinskih tur. V petek 28. julija se nam je pridružila še ena skupina, ki je prenočjla v planinski koči Lavaredo pod Trem Cinam. V soboto zvečer smo se družno udeležili slavja ob 40 letnici taborov v našem zavetišču na Slatni. Prvi dan smo se povzpeli po ferati Drugi dan smo obiskali razgledno 2223m na 2788m visok vrh Cima Cadin visoko Monte Piana N.E. _ - • — ------------ '- - —^—•..- 1 Biiii™ .P-^ I. ■ ^B« iV^'i*._«tr.-SK--T'-,• Ji^fc*.' -"^TiTS?!»-"ij^JS^^-S^gg^ Tretji dan smo se povzpeli po ferati Četrti dan smo zopet po ferati na 3154 m na 3237m visok vrh Tofana di visokem vrhu Cima di Mezzo Dentro Peti dan smo zgodaj zjutraj obiskali znamenite Tri Cine V soboto zvečer na Slatni - obujamo spomine na 40 let taborov Vinko Šeško ALBANIJA 2006 V soboto 7. julija nas je 33 planincev z zasavskih planinskih društev odšlo na 13 dnevno potepanje po albanskih hribih. Potovali smo z Vebrovim avtobusom, spali smo v šotorih in v hotelih. V Albaniji smo si pomagali z njihovo organizacijo in vodenjem. Med potjo smo se povzpeli na 3 vrhove in si ogledali pomembnejše turistične zanimivosti, pa tudi za kopanje na čudovitih plažah je ostalo nekaj časa. Prvi dan smo si med potjo ogledali Sarajevo Drugi dan smo šotorili v osrčju Prokletij Tretji dan smo v nekoliko slabšem vremenu prečili območje Jezerc Četrti dan potujemo s kombiji, trajektom in avtobusom v Drač Peti dan potujemo mimo Berata z busom in kombiji do vznožja Tomora Sesti dan gremo na albansko sveto goro Tomori Sedmi dan potujemo iz Berata mimo Gjirokastra v turistično Sarando Osmi dan obiščemo antično mesto Butrint Deveti dan potujemo po slabi cesti ob čudoviti obali do kampa Kaprolli Deseti dan se povzpnemo na goro Čores Enajsti dan smo si ogledali Vloro, Tirano in Krujo Dvanajsti dan smo se na poti domov ogledali vinsko klet v Podgorici Trinajsti dan smo doma - zdravi in zadovoljni Vinko Seško PEVSKA SKUPINA »ENCIJAN« Delo pevske skupine »Encijan« je bilo v preteklem letu kar pestro. V društvu skoraj ni prireditve, katere nebi popestrila s svojim nastopom naša skupina. In prav je tako, saj je bila ustanovljena zato, da popestri delo društva. Poleg rednih vaj, ki jih imamo v zavetišču vsak torek, smo v preteklem letu imeli še trikrat dvodnevne intenzivne vaje, kar skupno znese preko 120 ur na posameznega člana pevske skupine. Nastopali smo na raznih prireditvah našega društva, kakor tudi na prireditvah ostalih društev in organizacij v naši občini; povprečno en nastop na mesec. In kako naprej? Naša pevska skupina prehaja že v peto leto, zato so naši načrti usmerjeni, poleg že tradicionalnih nastopov v organizacijo srečanja pevskih skupin na Lisci, pod imenom »Lisca poje« z željo, da to postane tradicionalno. V okviru Zveze kulturnih organizacij Posavja se bomo udeležili srečanja pevskih skupin v Brežicah, ob občinskem prazniku prirediti samostojni koncert, pripraviti večer božičnih pesmi in pa , če nam bo uspelo izdati tudi CD ploščo. Za poživitev našega dela pa organiziramo v mesecu juniju tridnevni izlet v Beograd in okoliške hribe (AVALA - RAJAC) na katerega vabimo vse člane našega društva. Tone Šeško POROČILO KLUBA ZA VARSTVO NARAVE Klub za varstvo narave je sodeloval pri odločanju v društvu kadar je bila prisotna problematika varstva narave. Poleg dveh inštruktorjev varstva narave je društvo v preteklem letujzobrazilo dva varuha gorske narave. Dobro bi bilo oživiti GORSKO STRAŽO. Komisija za varstvo gorske narave pri PZS je izdala nov učbenik NARAVA V GORSKEN SVETU. v aprilu smo popravili leseno ograjo na Lovrencu in označili prehode do cerkve Udeležili smo se akcije bostanjske šole na rastišču rumenega sleča Pod okriljem KSTM ja pričakujemo razvoj dejavnosti na Lisci, ki bo usklajen z naravovarstvenimi smernicami 25. marca smo organizirali naravovarstveni izlet k izviru Tolminke 11. maja nas je Dušan vodil na zanimivem predelu Sopote 24. junija na naravovarstvenem izletu v Triglavski narodni park __________ - V jesem smo na lisci okoli Tončkovega doma in Jurkove koče odstranili neautohtono drevje in grmovje v skladu z naravovarstvenimi smernicami. Vinko Seško POROČILO KLUBA »AJDA« Klub AJDA ni kar od muh. Pridno se družimo in hodimo na pohode. V lanskem letu smo šli kar 49 krat. Skupina je dokaj velika, 25 nas je. In če povem, da je povprečna dnevna udeležba 12,4 , nam to pove, da se včasih kar dolga kolona pomika po naših hribih. Velikokrat nas je vseh 25, pa še kdo se nam pridruži. Naše poti gredo največkrat po sevniški okolici. Ta je ob vsakem letnem času drugačna, čudovita. Tone nam odkriva vedno nove in nove steze, še nikoli prehojene od planincev -nemarkirane. Poleti pravi: »Nič zato, če je vroče, poznam poti, hodili bomo le po senci«, in res je. Ko pada dež: »tja ne gremo kjer je blato, lahko komu spodrsne«, in spet je res. Najde peščene in kamnite poti. Samo enkrat se je zgodil takšen naliv, da smo se sprehodili le po Sevnici in pristali na kavi pri Jerčki. Tokrat samo dva. Veliko povprečje udeleže je šlo po vodi. A tista dva sta bila kljub temu korenjaka, saj sta se podala z nahrbtniki po Sevnici v največjem nalivu. Ali ni bila to dobra reklama za naše planince. Malo po gasilsko bom rekla: »mi gremo, nič ne vprašamo kaj pada in kje pada, mi gremo«. Tako smo bili: po 5 krat na Lisci in Ledini, po 3 krat na Žabjeku, Jablanci in Križah, 4 krat na Metnem vrhu, po 2 krat: Laze, Lovrenc, Orle, Bohor, Vrh nad Boštanjem, po enkrat pa: Vranje, Gor. Vodale, Studenec, Žigrski vrh , Leskovec, Vel. Kamen, Grašk^ gora. Sv. gora pri Podsredi, Otavnik, Svibno, Čelovnik, Blanški slapovi, Zebnik, Trnovec, Vrbov log, in en krat pri Jerčki. Posamezni člani, pa so se udeleževali tudi ostalih društvenih izletov, ali pa hodili v manjših skupinah v gore. Dva člana sta prehodila tudi »pot spominov«, tj. 35 km okoli Ljubljane. isslilliiil mmmrnm-: nami Res ne hod^o v vLle gore, nas pa pozdravljajo ,z daljave. Največ pohodov so opravili: Strlekar Karlinca - 43, Strlekar Tone - 40, in Te vsIkXr rram ilnovati. Imamo čudovitega kronista in statistika, ki nam"ob ""Sljučku leta na duhovit način prikliče v spomin prijetne Ne smim'pozabiti tudi na našo blagajničarko, ki vse vestno beleži in obres^f^tSMÄ-em pozabiti. Temu zapojemo: .Bog poživi daje pl"bÄr^<<.Ta našo .ožo - brez nje skoraj ne znamo zapeti s pojemr';.irp"ojemo , po tem, ko si na vrhu hriba napolnimo naše Pojemt'na'koncu pa Joža vedno zaključi:«in spet nam je lepo PLANINCI A3DE Tja gremo, kjer spomladi resje zarudi, kjer bregove teloh pobeli . Tja gremo, kjer poletna trava zadiši, in nas cvetic nebroj razveseli. Tja gremo, kjer nam jesen pobarva svet, in listje pod nogami šelesti. Tja gremo, kjer hrib v belino je odet, in ivje v soncu zablesti. Tja gremo - in spet nam je lepo POROČILO ELKINE SKUPINE Tudi v letu 2006 smo redno nadaljevali s svojimi tedenskimi izleti. V juliju in avgustu pa so bili izleti le po dogovoru in manjšo udeležbo, ker je veljal za skupino »dopust«. Kot vedno smo se udeleževali tudi izletov Planinskega društva in organiziranih taborov. Planinskemu društvu smo pomagali pri srečelovu na Lisci za prvi maj. Vsa skupina je sodelovala v čistilni akciji okrog Planinskega doma na Lisci. V septembru smo na Lisci ob piramidi proslavili dvajsetletnico skupine, ki je v letu 1987 pričela z organiziranimi izleti hoditi v gore tedensko. Navzoči smo bili sedanji in nekdanji udeleženci. Prireditev je bila svečana. Hvala vsem, ki se hodili z nami, predvsem pa voznikoma Vinku Šešku in Vinku Govekarju, ki vozita kombi, ter Športni zvezi Sevnica, ki nam kombi posoja. Hvala tudi drugim voznikom osebnih vozil, ki ste nas tudi priložnostno vozili. Seznam izletov Elkine skupine v letu 2006 02.01 Sejmarska pot Dole Sevnica 07.01. Bohor 16.01. Sevniška pot 23.01. Lubnik 30.01. Primož 06.02. Vremščica 13.02. Sevniška planinska pot 18.02. Kopitnik 20.02. Sremič in Libna 26.02. Lisca 28.02. Šmohor 06.03. Bojni k 14.03. Vače - Klenik 20.03. Lisca 27.03. Zbelovo 03.04. Socerb - Osp - Tinjan 10.04. Ostrež 18.04. Veliko Kozje 24.04. Čaven _ Golič 01.05. Lisca 05.05. Po poti okoli Ljubljane - prvi del 06.05. Po poti okoli Ljubljane - drugi del 08.05. Slivnica 13.05. Evropska pešpot 16.05. Lovrenc - Lisca 22.05. Rogla - Črni vrh 29.05. Lisca 05.06. Mala gora 14.06. Lisca 20.06. Nanos iz Unca 26.06. Slančji vrh 28.06. Evropska pešpot 15.07. Telče - Bučka 27.07. Dolomiti 04.09. Lisca Ješivec 11.09. Možic, Slatnik, Lajnar, Dravh na Soriški planini 11.09. Črna prst 18.09. Kum 25.09. Menina planina 02.10. iz Gaberja na Gospodično, Sv. Miklavž Trdinov vrh, Gospodična 09.10. Slemenova špica od Erjavčeve koče 16.10. Velika Planina 24.10. Sv. Peter 30.10. Magdalenska gora in Pugled 06.11. Boč iz Poljčan po strmi poti 13.11. Krempa in Krokar iz Borovca 20.11. Donačka gora - prečenje celega vrha 27.11. Primož 04.12. Lisca. Na Lisci delovna akcija 11.12. Kraški rob, Sočerga, Gradišče Movražka uvala do Movraža, Sv. Kirik. Ob poti bunker, orlovo gnezdo, spodmoli in naravni most 18.12. Lisca - zaključna tura za skupino 26.12. Loka - Lovrenc - Veliko Kozje (organizira PD Radeče) Udeležba na izletih je bila od 7 do 12 planincev. Elka Grilc ČETRTKOVA SKUPINA Četrtkovci smo imeli v letu 2006 51 planinskih izletov. Povprečna udeležba je bila 6 udeležencev, vseh pohodnikov pa je bilo 18. Če je vreme dopuščalo smo šli v visokogorje, sicer pa smo glede na vreme obiskovali gore po vsej Sloveniji, enkrat smo bili v Italiji na Kamnitem Lovcu, večina članov pa je bila tudi na taboru v Albaniji in v Dolomitih. Po 14 letih vodenja skupine sem vodenje predal Lojzu Ruparju, kombi pa bo vozil Lojze Florjančič. Letošnje leto za visokogorje ob četrtkih velikokrat ni bilo ugodno, ko pa je bilo vreme je bilo izjemno lepo ( Tolsti vrh, Viševnik, Mavrinc, Golica, Vodiška planina, Snežnik, Srtuška, Kočna, Rodica, Krn ) Vinko Seško SOBOTNI PLANINSKI IZLETI Vsi sobotni izleti v letu 2006 so bili izvedeni po planu. Razveseljivo je, da je že kar veliko število rednih pohodnikov. Hvala sobotnim pohodnikom, ker ste vzeli tak način planinskega pohodništva za svojega. Hvala vsem vodnikom, ki ste pomagali pri izvedbi tur. Še posebej hvala Darinki in Marjani za zbiranje prijav udeležencev. 14. januarja je bilo 54 planincev na 11. februarja je bilo 47 planincev na Kokoški Poreznu ISs, t 11. marca je bilo 44 planincev na Boču 8. aprila je bilo 51 planincev na Kriški gori in Tolstem vrhu 13. maja je bilo 49 planincev na evropski pešpoti na Mačkovcu 10 in 11. junija je bilo 39 planincev na dvodnevnem izletu na Risnjaku 8. julija je bilo 42 planincev na Stolu 10. avgusta je bilo v slabem vremenu 32 planincev do koče pod Peco 9. septembra je bilo 41 planincev na 14. oktobra je bilo 51 planincev na Debeli peči Črnem vrhu 11. novembra je bilo 39 planincev na Kranjski Rebri in V. Rogatcu 9. decembra je bilo 39 planincev v vetru in dežju na Čavnu in Kuciju Vinko Seško POROČILO PLANINSKE SKUPINE PLANINA Januar: Februar: Marec: April: Maj: Junij: Avgust: September: Oktober: November : December: Vsako sredo Novoletni pohod Lisca Novoletni pohod Bohor Osankarica Planinski večer Šmohor Rudenik - Vrh - Ojstrež Lisca (1. maj) Bohor - jezikova nedelja Oglarska pot po Sevniški plan. poti^ Leskovec - Murnica - Štrasberg tabor Slatna obnova markacij in poti Planina - Njivice po Sevn. plan. poti Malkovec_ Pijana gora - Križe postavitev razgledne table na Sv.Križu Lamperče - Vranje Planina - Lisca - Krakovo ja pohod v bližnjo in daljno okolico Planine. 7 članov 9 članov 5 članov 11 članov 4 člani 18 članov 23 članov 5 članov 4 člani 3 člani 3 člani Ture, ki so bile opravljene v času planinskega tabora v Slatni: Poldašnja špica Planina pod Montažem Višarska planina Kumlehova glava Dovška Baba Srednji vrh Tromeja - Peč Trupejevo poldne Mangartsko sedlo - Mangart Vršič - Sleme Planica - Tamar Program dela PS Planina za leto 2007 Januar: novoletni pohod na Bohor Februar: planinski večer Marec. Smohor Maj: Lisca, Bohor - jezikova nedelja Junij: Pot RTV Ljubljana Julij: Od Stolpa - Stolpa Avgust: tabor Slatna ^ Sredini pohodi in redno vzdrževanje planinskih poti na našem območju. Janja Kolar POROČILO SREDINE SKUPINE V letu 2006 smo opravili preko 50 izletov v razne kraje v Sloveniji. Tako smo prečesali Slovenijo po dolgem in počez. Pohodov se udeležuje povprečno med 8-10 udeležencev. Udeležili smo se Evropohoda ^v Beltincih, kakor tudi zaključnega pohoda v Podsredi. Nekaj članov naše skupine se je udeležilo pohodnega tabora v Albaniji. Polnoštevilno pa smo se udeležili tridnevnega tabora v Italiji in pa tudi proslave na Slatni. V naslednjem letu želimo z našimi pohodi nadaljevati in prispevati k čim večji aktivnosti društva ter krepitvi lastnega telesa. Tone Seško LUNARJI NA GORI OLJKI Na pobudo Društva upokojencev iz Polzele smo bili povabljeni Luniki in Lunarji na 100. LUNOHOD na Goro Oljko. Ob lepem sončnem popoldnevu 6. oktobra se nas je kar 19 "mesečnikov" odpeljalo z avtobusom v Polzelo. Po kratkem kulturnem programu v Polzeli, smo se veselo še z drugimi "mesečniki" podali proti gori Oljki. Dohitela nas je tudi Luna in nas veselo pospremila na vrh Oljke. Ob dobrem kulturnem programu in dobro obloženih mizah, se je veselje potegnilo še v lepo svetlo noč. Ogledali smo si tudi cerkev na gori Oljki. Vsi smo bili zelo presenečeni nad gostoljubnostjo domačinov. Obljubili smo si, da se v prihodnjem letu srečamo ob polni luni na naši Lisci. ■ '-'i .'..l-l J':' i ^ .J - . -m-!»' } ■ , i «..s Marjana CizI OB DVAJSETLETNICI VODENJA MOJE SKUPINE Ko sem se leta 1978 prijavila Planinskemu društvu Lisca Sevnica, da želim postati planinska vodnica, so moji želji ugodili z utemelitvijo - če bo vodila pet let bo kar dobro. Ko sem opravila izpit za planinskega vodnika sem poleg rednega izpopolnjevanja morala letno organizirati in voditi določeno število izletov. Takrat je bila navada, da smo hodili v hribe v glavnem poleti in ob koncu tedna, zato je bilo precej tesno zadostiti obveznostim. Zato sem leta 1987 na zboru Društva upokojencev, s privolitvijo tedanjega odbora, povabila vse, ki želijo hoditi v gore, da ustanovimo planinsko sekcijo, s tem, da bomo hodili v gore med tednom. Takoj na prvem sestanku nas je bilo dvanajst. Dogovorili smo se o opremi in vsem potrebnem za varno hojo ter določili dan hoje. Z rednimi tedenskimi izleti smo pričeli že takoj marca 1987. Od takrat hodimo redno tedensko ne glede na vreme in letni čas. Začeli smo peš, z vlaki, šolskimi ter delavskimi avtobusi. Imeli smo parne in neparne prevoze, sedaj pa javnih prevozov že nekaj let ni več. Ob koncu tedna pa je tudi vlakov premalo. Sedaj nam veliko pomaga Občinska športna zveza Sevnica, ki nam da na razpolago kombi, kadar je prost. Imamo tudi srečo, da smo med planinci dobili tudi šoferja, ki sta nas varno vozila po vsej Sloveniji, po dolgem in počez. Tudi v Avstrijo, Italijo in Hrvaško. Jedro skupine je bilo vseskozi stalno, ki "pa se je v teh letih parkrat obnovilo. Poleg stalnih so z nami hodili tudi številni udeleženci, kadar jim je dopuščal čas i zdravje, ali če je bila tura zanimiva. Veliko so z nami hodili tudi naši vnuki. Sedaj so vnuki zrasli, poletja pa postajajo bolj vroča, zato julija in avgusta ne organiziramo rednih izletov... Hodimo le po dogovoru. Pohvaliti moram, da smo vsi udeleženci na turah spoštovali samovarovanje, tako, da nismo imeli nobene nesreče. To poudarjam zato. ker smo hodili tudi po zahtevnili poteh visokogorja. Nekaj nas je bilo tudi na Triglavu. Do konca leta 2006 je bilo opravljenih 908 samostojnih izletov. V teh letih smo desetkrat prehodili Sevniško in Zasavsko planinsko pot. Trikrat Badjurovo krožno pot, Savinjsko, Šaleško, Haloško, Medvoško transverzalo. Prehodili smo po dnevnih etapah celo pot XIV. Divizije od Sedlarjevega do Rastk oz. do Ljubnega, del Slovenske transverzale, Pot kurirjev in vezistov, krožne poti po Čičariji, Samoborsko krožno pot, nekaj Italijanskih gora in enkrat v Avstriji. Praktično smo prehodili Slovenijo po dolgem in počez. Hodili smo po Poti spominov in tovarištva, že nekaj let celo 35 km v dveh etapah, za kar imamo priznanja. Vsako leto smo dostavili poročilo in seznam izletov Planinskemu društvu Lisca Sevnica in Društvu upokojencev. Omeniti moram tudi dejstvo, da smo bili člani naše skupine vedno aktivni tudi pri udeležbi na organiziranih izletih matičnega društva in rednih izletih v organizaciji sosednjih društev, kjer smo dobili tudi veliko planinskih prijateljev (Litija, Brežice,Radeče idr.) Bili smo tudi vedno aktivni pri prostovoljnem delu v Planinskem društvu Lisca ter vseh prireditvah. Hvala vsem, ki ste nam v teh letih kakorkoli pomagali, pa čeprav samo z vzpodbudami. S tem letom zaključujem z aktivnim vodenjem in organizacijo izletov za skupino. ŠE ENKRAT HVALA VSEM ! Elka Grilc IZLET NA TRIGLAV Nastopil je težko pričakovani 26. in 27.08.2006 ko smo se odpravili na Triglav. Na železniški postaji v Sevnici se nas je zbralo 17. Posebno doživetje je bila že vožnja z vlakom do Jesenic, nato pa s kombiji do Aljaževega doma v Vratih. Tam smo se okrepčali in zagrizli v steno proti Staničevem domu. Vseskozi nas je grelo sonce in pozno popoldan smo prispeli v Staničev dom. Po pauzi in malici smo nadaljevali pot do Kredarice. Na Kredarici smo se namestili po sobah, si ogledali teran in proučili pot na vrh. Po večerji smo preživeli nepozaben večer ob petju in kot se za hribe spodobi, kmalu od^li spat. Po zgornjem zajtrku smo nadaljevali pot proti Triglavu. Na vrhu je sledil krst dveh udeležencev, kot se spodobi za prvih vzpon na Triglav. Pričeli so se zgrinjati temni oblaki, začelo je snežiti, zato smo se spustili proti Planiki. Vreme se hitro spreminja, tako da smo v soncu nadaljevali pot proti Vodnikovem domu in spust vse do Rudnega polja, kjer nas je čakal kombi in nato vožnja z vlakom domov. Sonja Ivnik VINKO SESKO - 70 LET Planinec. Gozdar. Fotograf. Spoznavati in spoštovati Naravo, imeti rad ljudi in z njimi deliti utrinke, ki jih daje Okolje. Kako bi ga lahko bolje predstavili? To je naš Vinko, ki je januarja 2007 dopolnil 70 let. Vinko je z dušo in fotoaparatom začel aktivno in načrtno spoznavati lepote hribov, narave, dreves in gozdov med hojo in smučanjem že v svojih študentskih letih. Njegovo zlatorogovo kraljestvo je bilo in je Krn. Od kočice, ki jo je zgradil s svojimi študentskimi prijatelji, so pogledi proti vrhu Krna, na jutranjo zarjo ob Krnskem jezeru in na rododendrone, nepozabni. to- , -mr^^maa ^^ ^ šestdesetih letih se je aktivno vključil v vT ^^K^m dogajanja v sevniškem planinskem društvu, kjer je aktiviral izletništvo in pohodništvo. Postal je eden prvih planinskih vodnikov v Planinski zvezi Slovenije in inštruktor za varstvo narave. Večkrat je bil predsednik PD Lisca Sevnica, član komisij za izobraževanje in varstvo narave pri PZS in še bi lahko naštevali. Kamorkoli se vključuje, nikoli ni samo član, temveč tisti, ki vedno aktivno posega v dogajanja. Nikoli mu ni žal časa za prostovoljnost. Zato je bil pred leti skupaj z Lojzem Motoretom in Jasmino Marolt odlikovan kot prostovoljec leta v Sloveniji. Vinko rad pove in uči, da morata imeti izletništvo in pohodništvo svoj cilj in biti načrtovana. Rezultat tega njegovega razmišljanja so številni izleti, ki jih organizira. Dolga leta je vodil četrtkovo skupino in bil z njo vsak četrtek v gorah. Skupaj z njim smo tako spoznavali lepote in posebnosti naše domovine ter njene bližnje okolice. Tudi sobotni izleti so se v društvu začeli, ko jih je Vinko vzel za svoje. Danes so postali enostavna stalnica. Vinkov izziv je bil nedvomno Lovrenc. Pot do občinskega zavarovanja tega naravnega spomenika je bila dolga. Izplačalo se je. Tako je Lovrenc s pomladno modrino encijana in rumeno zlatico danes primerno zavarovan za bodoče rodove. Mnogo je razmišljal o Lisci, Jurkovi koči in Tončkovem domu. Še vedno snuje načrte, kako ohraniti polnost življenja, tradicije in prvobitnosti Lisce in objektov na njej. Njegova poslastica pa so nedvomno planinski pohodniški taborL Lepo in vznemirljivo je biti z njim doma in po Evropi od severa do juga. Še preden pridemo domov, že vemo, kam bomo šli naslednje leto. Letos bo to Makedonija. Njegova predavanja v planinskih šolah in tečajih za varuha narave odsevajo njegovo najpomembnejše sporočilo: Imeti naravo rad, jo spoznavati in spoštovati ter vstopati vanjo le kot gost. Težko ga boste srečali brez fotoaparata. Njegove fotografske razstave in projekcije se lahko kosajo z marsikaterim zvenečim imenom. Z njimi nas pogosto bogati v našem Zavetišču in še marsikje. Še vedno je poln novih zamisli in idej. Tako je že realiziral prvi sredin izlet. Na te izlete bodo enkrat mesečno skupaj odhajale vse planinske skupine. V novi skupini Vandrovci pa se bomo z Vinkom na čelu podajali na večdnevne potepe po gorah, kjer bomo doživljali tudi jutranje zarje in sončne zahode. Leta mu nikoli niso delala težav, ker se jim je zmeraj odločno postavljal po robu. S svojo telesno in duševno vitalnostjo je marsikomu zgled discipliniranosti, idealizma, entuziazma, odgovornosti in življenjskega poguma. Ponosni smo, da smo lahko njegovi prijatelji. Iskreno smo mu hvaležni za vse, kar deli z nami. Veseli smo tudi, da smo lahko z njim v zelo lepem, sproščenem večeru praznovali njegov življenjski praznik. Vinku še naprej želimo predvsem obilo zdravja, delavnega elana, veliko lepih doživetij v naravi ter čvrst in varen korak po gorskih poteh. Sevniški planinci PLANINSKO SREČANJE OB RAZGLEDNI TABLI NA LISCI Sevniški planinci smo že peto leto organizirali srečanje ob razgledni tabli na vrhu Lisce, enem najbolj obiskanih vrhov v Posavskem hribovju. Srečujemo se vse od leta 2002, ko je bila na Lisci osrednja prireditev ob mednarodnem letu gora in prvič srečanje slovenskih planincev v novi državi. Letošnje srečanje smo namenili 20. letnici torkove pohodniške skupine in projektu oživitve turistično rekreacijskih dejavnosti na Lisci. Zbralo se je več kot 200 ljubiteljev Lisce. V programu so sodelovali: Planinska pevska skupina Encijan, Vokajna skupina Zefir, Oktet Jurija Dalmatina, Mešani pevski zbor Lisca in Ženski pevski zbor Prepelice. Ni naključje, da je na vrhu pelo veliko pevcev, saj so udeleženci z aplavzom sprejeli predlog Planinskega društva Lisca - Sevnica, da se v bodoče srečujejo na Lisci drugi vikend v mesecu septembru, v nedeljo, pevski zbori iz cele države z naslovom: Lisca poje, s planinskimi pesmimi. V planinskem društvu imamo več pohodniških skupin. Najstarejša je torkova ali Elkina skupina, kot ji pravimo, saj jo vodi planinska vodnica Elka Grilc, ki slavi 20. let rednega zahajanja v gore in je tako opravila skoraj 900 pohodov, kot je v svojem govoru povedala Elka. Elki smo planinci podelili posebno planinsko priznanje. Planinci želimo imeti Lisco lepo in ž[vo, z letošnjem letom imamo v Tončkovem domu nove najemnike. Že v letu 2004 smo organizirali naravovarstveno delavnico o razvoju Lisce, kjer se je zbralo več kot 40 predstavnikov vladnih in nevladnih organizacij iz cele Slovenije. Delavnica je podala veliko perspektivnih idej za razvoj. Na podlagi tega je tudi Občinski svet Občine Sevnica, na pobudo Planinskega društva Lisca -Sevnica in zavoda KŠTM sprejel sklepe za turistično oživitev Lisce. O turistični oživitvi Lisce so smelo spregovorili župan Občine Sevnica g. Kristijan Jane, župan Občine laško g. Jože Rajh in gospa Petra Pozderec direktorica zavoda KŠTM, ki je tudi pripravila osnutke partnerskih pogodb in jih slavnostno predala obema županoma in planincem. Krovna organizacija planincev. Planinska zveza Slovenije, podpira tako srečanje zborov s planinsko pesmijo na Lisci kot projekte za oživitev Lisce, je v svojem nagovoru poudaril podpredsednik Planinske zveze Slovenije g. Uroš Vidovič. V Jurkovi koči je Ljubo Motore pripravil foto razstavo z naslovom: Lisca iz zraka. Srečanje pa se je zaključilo s pesmijo v Tončkovem domu na Lisci. In kako v letu 2007? Želimo, da presežemo meje treh občin (Sevnica, Laško in Radeče) in se srečamo na Lisci 9.9.2007 z naslovom LISCA POJE. Povabili bomo vse pevske zbore in pevske skupine, ki prepevajo o planinstvu, gorništvu ali Naravi. Ta dan se bomo srečali tudi vsi zasavski in posavski planinci. Jože Prah LUNEKI Ko sonce zaide in dan se konča Luna postane kraljica neba Po želji, da naša telesa ohranjamo, da si s hojo krepimo dušo in telo, a dnevi so prepolni vsakdanjosti, zato tudi zmanjka časa za rekreacijo. Tako je nastala ideja, ki jo je podal Jože Radej iz Sevnice, da bi lahko hodili peš ob polni luni, ker je dovolj svetlo. Ideja je padla na plodna tla in že smo se prvo polno luno aprila leta 2001 podali peš na Lisco; bilo nas je pet. Bila je čudovita noč, luna nas je s polnim sijajom očarala in vabila v njeno družbo. Bilo je prvič, bilo je prelepo, saj bi lahko sodili do jutra in zato smo se dogovorili, da gremo naslednji mesec zopet. Hodili smo vsaki mesec, z nami jih je začelo hoditi vedno več in uživali smo čar lunine luči. V maju 2006 pa smo v Tončkovem domu na Lisci proslavili 5- obletnico pohodov ob polni luni; bilo nas je okoli 70 "Lunekov". Zapela nam je pevska skupina Encijan, predsednik Prah Jože pa nam je povedal v nagovoru veliko o Luni. Planinsko pa smo tudi poročili nova najemnika Tončkovega doma, kajti čez teden sta uradno sklenila zakonsko zvezo. Imeli smo tudi harmonikarje, da smo se lahko zavrteli in se zabavali do zgodnjih jutranjih ur, ter polni lepih spominov odšli domov. Z pohodi nadaljujemo, da si naberemo dovolj moči, da lahko premagujemo včasih turobne dneve vsakdanjika. Lunina noč ima svojo moč Darinka Avguštin ___BETLEHEMSKA LUC - LUC MIRU kolikor daješ toliko dobiš 17. decembra 2006 nas je nekaj sevniških planincev in skavtov iz župnijske cerkve v Sevnici odneslo prižgano svečo na Lisco. Na pot smo se podali ob 14 uri in pešačili do Šmarja, kjer smo zavili proti Zajčji Gori. Tu so nas že pričakali s pijačo in željo, da si prižgejo plamen miru. Na Ledini so tudi čakali in nas z dobrim pecivom in čajem in z veseljem prižgali svečke. Pot nas je vodila skozi Zleteče, kjer nam Stane Možič vsako leto pripravi narezek z domačimi dobrotami za malico, pa tudi za žejo poskrbi. Tudi tukaj vaščani z veseljem kupijo sveče in jih prižgejo, da jih potem ponesejo v svoje domove, kjer jim plamen krasi vse do Svetega večera. Že stoji nekaj hiš ob poti na Lisco, kjer so nas tudi pričakovali ter prižgali luč, ki prihaja iz Betlehema in nato ponesli v svoje domove. Na Lisci so sl