PETINDVAJSET LET TOVORNE POSTAJE MOSTE Kakovosten dvig storitev Najbrž v Sloveniji ni občine, kjer bi se zbralo »na kupu« toliko že-lezničarjev, kot prav v naši. Med številnimi tozdi delovnih organizacij ŽG Ljubljana, ki so si v vzhodnem delu našega mesta našli prostor, je tudi Tozd za Iransport Moste. Na to lokadjo ob Kajuhovi cesti se je to-varna železniška postaja preselila iz Šiške pred 25 leti. Vsak dan zapusti ali zavozi na tire železniške tovorne postaje Moste približno 500 vagonov; delavci s sodobno mehanizacijo razložijo 3000 ton raznega blaga na dan, naložijo pa ga 1500 ton. Dejavnost tega 780-članskega kolektiva je namreč razkladanje, prekladanje in nakladanje ko-sovnih pošiljk. Gospodarske te-žave, ki pestijo našo družbo, vplivajo tudi na obseg njihovega dela. Predlani in lani so pretovo-rili manj pošiljk kot prejšnja leta, podatki za letošnja prva dva me-seca pa že kažejo na bolje. »Sicer pa smo se železničarji odločili za kvaliteten prevoz in ne toliko za Naši sogovorniki v Tozdu za transport Moste so bili direktor tega tozda Franc Gaber, pred-sednik koordinacijskega odbora sindikata ŽG Ljubljana. sicer pa vodja kadrovske službe tozda Franr Vrečič, in predsednik osnovne organizacije sindikata v tem lozdu, varnostni inženir Miro Meden. povečanje obsega storitev, saj so naše proge že zdaj skoraj popol-noma izkoriščene.« so razložili naši sogovorniki. Kakovostnejše storitve pomenijo hitrejši in toč-nejši dovoz pošiljk, pravočasno dostavo naročenih vagonov in podobno. Dodali so še, da so na nedavni skupščini jugoslavan- skih železničarjev sprejeli vrsto zamisli ŽG Ljubljana o boljši or-ganizaciji tega prometa; tak pri- mer so kazni za zamude vlakov. Z boljšo disciplino in večjim nadzorom so prav lani na tovorni postaji v Mostah izredno pove-čali varnost. Dolga leta nazaj so vsako letč beležili okoli 50 iztir-jenjvagonov, predlaniso jih leše 28, lani 12. Tudi ryihovi tovor-njaki, ki jih imajo kar precejšnje število, saj industrijskih tirov nima vsaka delovna organizacija, so se v letu 1985 varneje obnašali na cestah kot prej. Irneli so le 26 karambolov, vendar dobro polo-vico ne po svoji krivdi; predlani pa je bilo nesreč kar še enkrat več. Z modernizacijo pa ne postaja delo le varnejše, marveč tudi lažje. Prav v teh dneh je ŽG Ljubljana priključilo nov raču-nalnik, s katerim bo povezan tudi Tozd za transport Moste; tako jim bo vedno na voljo hitra in točna informacija o vagonih in pošiljkah na tirih njihove postaje. Radi pa bi se opremili še z UKV oddajniki; le-ti bi jim med dru-gim omogočali tudi radijsko zvezoznjihovimi kamioni.ki vo-zijo v okolici. Zaradi narave dela je med za-poslenimi v tem tozdu okoli 70 odstotkov nekvalificiranih, polkvalificiranih in kvalificiranih delavcev. Že takoj ob preselitvi na novo lokacijo so poskrbeli za tople obroke hrane. Zdaj lahko vsi tisti, ki prebivajo v samskih domovih, tudi takrat, kadar ne delajo, prihajajo na inalice. ko-sila ali večerje v njihovo menzo. Vsak delavec ima tudi možnost preživeti letni ali zimski dopust v njihovih domovih na morju ali v Kranjski gori. Vsako Ieto poš-ljejo 20 delavcev na rekreativni oddih. Ta skrb za zaposlene je še toliko pomembnejša, ker so osebni dohodki v tem tozdu nizki, nižji kot je povprečje za Slovenijo. Vsako leto 15. aprila, ob obletnici velike železničarske stavke na Zaloški cesti, povabijo na obisk upokojence svojega tozda. Skupaj se udeležijo slove-snosti ob spomeniku. Ob pogosti-tvi, ko je priložnost za pogovor, nanese beseda tudi na nizke po-kojnine nekdanjih delavcev tega železniškega tozda. Pravijo, da ima marsikateri upokojenec ob njih solze v očeh. D. J.