O začetkih novega dela Nalpga vzgpjUeUa in uč^tel.ia jc, da vztrajno pdstrmijuje pvire, k\ zavirajo otroka v normalnem in uspešnem razvpju in da pprpaga pri ustvarjanju novih činiteljev in dej[stev, ki pospešujejp in omogočujejo otrokov razvoj. V šoli bo učitelj za to lahko žc iiekaj s.tpril, a vse tp. ne bp niti prpcent tega, ^r r(),p.ra, on k,p; spdpbpn učit^lj storiti. Večinp svojega mladega časa preživi ptifpk na djOrflu, kjer živi v stalni skupnpsti z domačimi. V šoli se otrpk sarno uči, a igra se, ](?, opravlja razna domača dela, spi itd. }- A kako začeti? — se mprda ta ali pni sprašuje. Za uspešen začetek je predvsem potrebno, da n^itelj ppusti dp sedaj morda pri marsikom običajno malpmeščansko \zvišenp stališče nad maso. Radi svpje izobrazbe in svpjih vzg^ojiteljskih sppsobnpsti in dolžjip*ti ippr,a biti učitelj v vsakem oziru *o,ad Uudstvom, a tega Ijudstvp ne sme čutiti kot r\repa,d, ki loči dva b^egpva, a,mpak kpt izvir ppyih sil io ppbudj za splošen dvi^g. Vsak učitelj, — zlasti pa pripadniki, ki sitjp dpvršUi tudi »šplp brezposelnosti«, — sam čuti in doživlja maijerialnp in duševnp, - dub-pvno bedo ioo krizo naših dni in mu zatP korak dp ljudstva ne bp nerpden in n^prijeten, ampak n,otranja pjeja za, pijelpija z izživeto preteklostjo in sprPSrtitev sjl v stvarnejjšem delu. Treba je iti na dpmove z odprto in razumevajoeo duševnostjp in se za z,ačetek zadovoljiti z opazovanji. Vzrokov in prilik za to ima vsak učitelj dovplj. Akp bo prišel v pizke, z gnojnico in gnojcm obdane hiše, — (takt prcvladujejo v mpjem šolskem okolišu) ki v svojih sobah ne kažejp nič manj zanemarjenosti, neznanja in malomarnpsti — s prijaznp besedo do staršev, s primernimi vprašanji o njihovem otrpku in jim nudil dobro besedo in kpristno misel, mu bpdo odprli svoje duše in srca in nudili svpje skrite ranc v lečenjc. Učiteljeve skrbne pči bpdo iiazno motrile stanpvanjske in higienske prilike na domovih, a poznavanje duševnpsti odrasHh in njenih zakonitpsti mu bo omogpčilo spozpavanje in izvajanja novih zaključkov in prodiranje do zadnjih dpmačih vzrokov sedanjega stanja. Ko pride domov, naj zbere svoje misli p opazovanjih in doživetjih ter si jih naj zabeleži. Tudi vsebine ppazoyanj šo^skih otrok v šoli naj si beleži, saj bo s primerjanjem teh in domačih razmer prišel do. npvih ugutovitpv in stvarnih sppzuani iz življenja izročenc mu mladine. Ze ta splpšna op^zovanja bpdo učitelju važen ppmpčnik v uspešnenn uravnavanju ppuka in vzgoje, a vztrajen učitel} sc ne bo zadovpljil samo z njirni, ampak bo po njih šel tudi v detajle in globine činiteljev vaškega življenja. V tem delu ne bp ostal sam, ampak ga. l>o vršil v stalnern stiku s tpvariši, ki orjejp isto ledinp. Prični s tem delom takoj, da bp mpžna z aktivnpstjo vseh stvarna diskusija na našem letošnjem božičnem sestanku. $iv.