DOGODEK V GLASBENI ŠOLI V prostorih glasbene šole Moste-Polje je bil koncert do-bitnikov nagrad in pohval na republiškem tekmovanju učen-cev glasbenih šol. Občinstvu so se predstavili mladi glasbeniki, ki so zastopali moščansko glasbeno šolo: Marko Cimerman, Suzana Češarek, Marino Cešek, Mateja Haller, Zlatko Zarnik in Rista Nestorovič. Nekaj več o tekmovanju samem ter o problemih in načrtih naše glasbene šole nam je pove-dal ravnatelj glasbene šole Janez Triller: »Po vseh republikah so bila najprej republiška tekmovanja. Prvonagrajenci s tega tekmova-nja bodo zastopaii našo repu-bliko nazveznem tekmovanju, ki bo lelos v Skopju. Republiškega tekmovanja se je letos udeležilo 92 učencev iz 14 od skupaj 46 glasbenih šol v Sloveniji. Naša šola se je tekmovanja to pot udeležila prvič, prijavili pa smo šest učencev. Vsi so dosegli lepe uspehe in nam dali spodbudo, da se bomo tekmovanja v prihodnje redno udeleževali. Namen tekmovanja pa ni samo izbira udeležencev za zvezno tekmovanje, temveč je to tudi neke vrste pregled najbolj-ših dosežkov glasbenih šol Slo-venije. Prisotna pa je tudi stimu-lacija za večji dotok učencev v vrste profesionalcev. Glasbene šole so vzgojne in izobraževalne institucije. To tekmovanje — kakor tudi zvezno bolj poudarja izobraževalni moment.« Za vsemi uspehi, ki jih že dolga leta dosega moščanska glasbena šola, pa so seveda skrite tudi prenekalere težave. O teh je Janez Triller dejal: »Najbolj nas tarejo kadrovske in prostorske težave. Glasbena prosvela je manj vabljiva kot prosveta nasploh in težko do-bimo zadovoljivo število dobrih pedagogov. Vsi se raje odločajo za sodelovanje v orkestrih in podobno. Ta problem rešujemo z vzgajanjem lastnih učencev za pedagoško delo. Prostorski pro-blemi so pereči predvsem v Polju, kjer za 200 otrok ni zado-sti prostorov in še za te grozi, da jih bomo morali vrniti delovni organizaciji, ki narn jih je odsto-pila. Pri reševanju te probrema-tike pričakujemo širšo družbeno pomoč, kajti naša šola je edina profesionalna kulturna vzgoj-noučna institucija v občini. To se pozna na vseh prireditvah, pro-slavah itn., kjer koli smo navzoči. Srednjeročni načrt do leta 1980 predvideva znatno poveča-nje števila učencev na šoli, in sicer kar na 873. Danes jih je dobrih 500, čeprav bi po ključu, ki ga je osvojila MIS Ljubljana, morali že Ietos imeti 730 učencev ali 11,8% vseh šoloobveznih otrok v občini. V načrtovanje infrastrukture bi bilo treba vključiti tudi po-trebne dodatne prostore. Čeprav smo se trudili, da bi tudi glasbeno šolstvo prišlo v program samo-prispevka, nam to ni uspelo. Za glasbeno šolstvo še vedno ni pravega vsesplošnega razume-vanja. Nekateri imajo glasbene šole za nepotrebne, za razmeta-vanje denarja. Rešitev te pro-blematike vidijo v ukinitvi glas-benih šol.« Težav, ki tarejo glasbeno šolo Moste-Polje, res ni kriv kolektiv. Za njih delo jim gre vse prizna-nje in ga je vrednotiti enako kot vsako drugo, saj znatno prispeva k pozitivnemu razvoju človeka že v njegovi otroški dobi. Marsi-komu glasba ni samo konjiček, ampak najde v njej smisel svo-jega življenja. Glasba bolj ali manj spremlja vsakogar od nas vse življenje. Zato je nujno posvečati tej zvrsti kulture tudi v naši občini več posluha (ki ga nekaterim odločujočim v občini manjka) in denarnih sredstev. Tudi s tem bomo bogatili našo družbo in aktivno sodelovali pri kreaciji dobrega človeka in so-cialističnega delavca, za kar si vsi prizadevamo. Saj GLASBA NE POZNA MEJA! - - . ...Matjaž Povše