OŠ DRAGOMELJ http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRoJEgjwrGJp7h30tGya_4DcFD__5nH4jWeFYVCKgcaPQgy5hnx PUBLIKACIJA 2013/14 V naši šoli ucenci pridobivajo http://www.childrens-drawings-and-paintings.com/gallery2/kdraw_childrens_drawings_and_painting_homepage_highlight01.jpg vrednote, uporabno znanje, spretnosti in navade drawing of children http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSlYdbV-c39IMIFSdLEg5kYlWZxgsB_C-5acu3lM7WpWl8Kq-az na sodoben, privlacen in zabaven nacin. (vizija OŠ Dragomelj) KAZALO KAZALO ................................................................................................................................................................ 2 PODATKI O ŠOLI ................................................................................................................................................ 3 ŠOLSKI KOLEDAR 2013/14 ............................................................................................................................. 5 ŠOLSKI ZVONEC ................................................................................................................................................ 6 ŠOLSKI PREVOZ ................................................................................................................................................ 6 SODELOVANJE S STARŠI ............................................................................................................................... 7 UCITELJI ............................................................................................................................................................... 9 PREDMETNIK .................................................................................................................................................... 11 IZBIRNI PREDMETI .......................................................................................................................................... 13 POUK V MANJŠIH UCNIH SKUPINAH ......................................................................................................... 14 DODATNI IN DOPOLNILNI POUK ................................................................................................................. 14 INTERESNE DEJAVNOSTI ............................................................................................................................. 15 ORGANIZACIJA DRUGIH DEJAVNOSTI ..................................................................................................... 18 NARAVOSLOVNI, KULTURNI, ŠPORTNI IN TEHNIŠKI DNEVI TER EKSKURZIJE ........................... 18 TEKMOVANJA ................................................................................................................................................... 19 ŠOLSKA PREHRANA ...................................................................................................................................... 20 ŠOLSKA KNJIŽNICA ........................................................................................................................................ 21 UCBENIŠKI SKLAD .......................................................................................................................................... 21 NAJBOLJŠI UCENCI ........................................................................................................................................ 22 HIŠNI RED .......................................................................................................................................................... 23 PRAVILA ŠOLSKEGA REDA ......................................................................................................................... 26 VZGOJNI NACRT .............................................................................................................................................. 31 Publikacijo pripravila Jasna Medved http://www.fas.usda.gov/excredits/foodaid/ffe/gfe/moldova/images/large/YeclifasCarolina.jpg http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTfRnFDuILLRCqpYxi4sI5ERyhMAVeYwh2JOe6ozlxsUMBTeUS-zw Stock image of 'broken heart abstract concept- isolatedpainted children naive drawing' PODATKI O ŠOLI OSNOVNA ŠOLA DRAGOMELJ Dragomelj 180, 1230 Domžale .01/5 890 810 .01/5 890 819 Ravnateljica Metka Murn Pomocnica ravnateljice Jasna Medved Poslovna sekretarka Tjaša Klopcic Racunovodkinja Marjana Butala Centa .01/5 890 812 Svetovalna služba Vojka Kovacic .01/5 890 813 Knjižnicarka Karmen Pavlic .01/5 890 815 Vodja šolske prehrane Sonja Kracman Hišnik Igor Dolinšek Kuhar Jernej Rebolj Cistilke Anica Erklavec Mari Grmovšek Sonja Pogacar Helena Prašnikar Štefka Svetlin Spletna stran: http://www.osdragomelj.si e-pošta: tajnistvo@osdragomelj.si Podracun pri UJP: 01223 - 6000000204 Maticna številka: 2197197 Davcna številka: 88530264 Šolski okoliš Naši ucenci so iz naslednjih naselij: . Bišce, . Dragomelj, . Mala Loka, . Pšata, . Šentpavel pri Domžalah, . Šentjakob ob Savi in . Podgorica pri Crnucah. Ustanovitelj Ustanoviteljici šole sta Obcina Domžale in Mestna obcina Ljubljana (Odlok o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega zavoda Osnovne šole Dragomelj, Uradni list št. 25, 09. 03. 2006, in št. 51, 08. 06. 2007). Strokovni organi šole so uciteljski zbor, oddelcni uciteljski zbori, strokovni aktivi in razredniki. Organizacija dela V šoli je zaposlenih 51 oseb, od teh 41 pedagoških delavcev. Dve pedagoški delavki prihajata k nam poucevat z OŠ Janka Modra, Dol pri Ljubljani, po ena delavka pa z OŠ 27. julij, Kamnik, OŠ Moravce, OŠ Roje, Domžale, Zavoda Janeza Levca, Ljubljana in Zavoda za slepo in slabovidno mladino, Ljubljana. Našo šolo v tem šolskem letu obiskuje 354 ucencev v 16 oddelkih. Podaljšano bivanje poteka za ucence od 1. do 5. razreda v 8 skupinah. V vseh razredih (1.–9.) poteka pouk po programu 9-letne OŠ. Pouk poteka v eni izmeni – samo dopoldne. ŠOLSKI KOLEDAR 2013/14 Pouk se je pricel v ponedeljek, 02. 09. 2013, in se bo koncal v torek, 24. 06. 2014 (za devetošolce v petek, 13. 06. 2014) Ocenjevalni obdobji se zakljucita: . 31. 01. 2014 (1. ocenjevalno obdobje) . 13. 06. 2014 (2. ocenjevalno obdobje za ucence 9. razreda) . 24. 06. 2014 (2. ocenjevalno obdobje za ucence 1.-8. razreda) Pocitnice: . 28. 10. 2013–01. 11. 2013 – jesenske . 25. 12. 2013–01. 01. 2014 – novoletne . 17. 02. 2014–21. 02. 2014 – zimske . 28. 04. 2014–02. 05. 2014 – prvomajske Praznik, ki ni zajet v pocitnice: . 21. 04. 2014 – velikonocni ponedeljek Nacionalno preverjanje znanja (NPZ) bo potekalo za ucence 6. in 9. razreda po naslednjem razporedu: Datum Predmet 06. 05. 2014 matematika (6. in 9. r.) 08. 05. 2014 slovenšcina (6. in 9. r.) 12. 05. 2014 anglešcina (6. r.) glasbena umetnost (9. r.) ŠOLSKI ZVONEC Ura Cas predura 07:30–08:15 1. ura 08:20–09:05 2. ura 09:10–09:55 3. ura 10:25–11:10 4. ura 11:15–12:00 5. ura 12:05–12:50 6. ura 12:55–13:40 7. ura 14:00–14:45 8. ura 14:50–15:35 Jutranje varstvo od 6:20 do 8:20 Oddelki podaljšanega bivanja od 12:00 do 17:00 Rekreativni odmor 10:10–10.25 1.–5. razred 09:55–10:10 6.–9. razred Cas obrokov Obrok Cas zajtrk 7.20 dopoldanska malica 09:05 1.–3. razred 09:55 4.–5. razred 10:10 6.–9. razred kosilo od 12:00 do 14:00 pop. malica 14:50 ŠOLSKI PREVOZ Šolski prevoz je organiziran za otroke iz Bišc ter Podgorice in Šentjakoba. 1. vožnja 2. vožnja V šolo Bišce 07:20 08:00 Šentjakob 07:05 07:45 Iz šole (Bišce in šentjakob) 13:15 14:05 SODELOVANJE S STARŠI Roditeljski sestanki: . 1. roditeljski sestanek: torek, sreda in cetrtek, 10., 11. in 12. 09. 2013, . 2. in 3. roditeljski sestanek, datume vam bodo posredovali razredniki oddelkov Ce bo potrebno, bomo organizirali še 4. roditeljski sestanek. O morebitnem datumu le-tega vas bomo pravocasno obvestili. Roditeljski sestanki bodo tudi za oddelke OPB-ja. Skupne govorilne ure praviloma potekajo tretjo sredo v mesecu, in sicer: . 16. oktobra . 20. novembra . 18. decembra . 15. januarja . 12. februarja . 19. marca . 16. aprila . 21. maja . junija – ce bo potrebno Ucitelji – nerazredniki na predmetni stopnji in ucitelji podaljšanega bivanja so v casu skupnih govorilnih ur dosegljivi od 16:30 do 18:00. Vsi ucitelji imajo enkrat tedensko tudi dopoldansko govorilno uro, za katero se predhodno dogovorite najmanj en dan prej do 10. ure po telefonu. 5 890 810, po faksu 5 890 819 ali po e-pošti tajnistvo@osdragomelj.si. V casu pouka prostih dni ni govorilnih ur. Starše vabimo tudi k drugim oblikam sodelovanja s šolo: . ogledu dneva odprtih vrat; . aktivnemu vkljucevanju v tehniške, kulturne, naravoslovne in športne dneve ter ekskurzije in raziskovalne dejavnosti; . sponzorstvu in donatorstvu razlicnim dejavnostim šole, . obisku prireditev. Govorilne ure MESECNE TEDENSKE DOPOLDANSKE Prostor Prostor P T S C P BICANIN B019 B019 11:15-12:00 BREGAR A015 A015 09:10-09:55 DACAR POVALEJ B010 B010 11:15-12:00 DOKL B016 B016 08:20-09:05 DRAGAN B009 B015 12:05-12:50 EZGETA KOŠNIK B005 B005 09:10-09:55 GAŠPAR B014 B013 10:25-11:10 GRAD B007 A108 07:30-8:15 GRUDEN A108 PO DOGOVORU HORVAT B013 B013 12:05-12:50 HRIBAR B008 A108 11:15-12:00 HUDOKLIN B105 B104 09:10-09:55 JANEŽ B106 B012 10:25-11:10 JERINA A113 A113 07:00-07:45 KETE B110 B013 11:15-12:00 KOCIJAN B020 B020 09:10-09:55 KOVACIC B109 B109 PO DOGOVORU KRACMAN B107 B111 09:10-09:55 LOJEVEC B001 B001 07:30-08:15 LOVŠE VEBER B008 A108 12:05-12:50 MEDVED A103 A103 11:15-12:00 MILHARCIC A108 PO DOGOVORU MODER B001 B001 07:30-08:15 OBLAK B001 PO DOGOVORU PAVLIC A115 A115 09:10-09:55 POGACAR B021 B021 09:10-09:55 POLANC B008 A108 12:05-12:50 PUGELJ B111 B111 08:20-09:05 PUIZDAR B012 B020 09:10-09:55 RAZTRESEN A108 PO DOGOVORU ŠAFARIC SELJAK B109 A015 11:15-12:00 ŠKULJ B103 B103 11:15-12:00 ŠPORN B102 B103 10:25-11:10 ŠUM B117 B020 11:15-12:00 VISENJAK B011 A108 07:30-08:20 VLAHINJA A108 PO DOGOVORU VRHOVEC B104 B104 11:15-12:00 VUKAŠINOVIC B001 B013 10:25-11:10 ZADNIKAR A108 PO DOGOVORU ZAVRL B017 B017 10:25-11:10 ZVER B007 A015 11:15-12:00 UCITELJI Razredniki, maticne ucilnice in nadomestni razredniki Oddelek Razrednik Ucilnica Nadomestni razrednik 1.a Suzana MODER B001 Tanja LOJEVEC 1.b Tanja LOVŠE VEBER B008 Danijela POLANC 2.a Mojca GRAD B007 Alenka DRAGAN 2.b Alenka DRAGAN B009 Mojca GRAD 3.a Petra DACAR POVALEJ B010 Gabrijela VISENJAK 3.b Gabrijela VISENJAK B011 Petra DACAR POVALEJ 4.a Martina POGACAR B021 Nadica BICANIN 4.b Nadica BICANIN B019 Martina POGACAR 5.a Marija DOKL B016 Vojka ZAVRL 5.b Vojka ZAVRL B017 Marija DOKL 6.a Mateja PUIZDAR B012 Sonja KRACMAN 7.a Mojca ŠPORN B102 Jasna MEDVED 7.b Primož GAŠPAR B014 Ivica JANEŽ 8.a Nataša ŠAFARIC SELJAK B109 Vojka KOVACIC 8.b Nina KETE B110 Livija HORVAT 9.a Danijel HUDOKLIN B105 Iztok BREGAR Pedagoški delavci Ime in priimek Poucuje Nadica BICANIN RAP 4.b, GUM 5.b Iztok BREGAR ŠPO: 4., 5., 6.F,7.F,8.Fa,9.F,ŠZZ Petra DACAR POVALEJ RAP 3.a, TJA 8N Marija DOKL RAP 5.a Alenka DRAGAN RAP 2.b Danijela EZGETA KOŠNIK DSP Primož GAŠPAR DKE 7., ZGO 7., 8. Mojca GRAD RAP 2.a Darja GRUDEN DSP Livija HORVAT SLJ: 6N.,7a,8.,9. Ime in priimek Poucuje Jasmina HRIBAR OPB 1B, ŠPO 3.a Danijel HUDOKLIN MAT:6.a,7.b,8.N,9.N;TIT: 7.,8., ELE Ivica JANEŽ SLJ: 6.,7.b,8.a,9., GKL Peter JERINA UBE,MME,ROM Nina KETE GEO 6.,7.,8.,9. Natalija KOCIJAN TJA 4.a,5.a,6.aN,7.a,8.a, 9.N, NI1,NI2,NI3 Vojka KOVACIC DSP Sonja KRACMAN NAR 6,7.,BIO 8.,9.,GOS 6., SPH Tanja LOJEVEC RAP2 1.a Tanja LOVŠE VEBER RAP 1.b, TJA 7N Mateja MILHARCIC DSP Jasna MEDVED GUM 5.a, 6. - 9., ANI Suzana MODER RAP 1.a Damijana OBLAK DSP Karmen PAVLIC DKE 8., ZGO 6.a, 9.a Martina POGACAR RAP 4.a Danijela POLANC RAP2 1.b Gordana PUGELJ LUM 6. - 9. Mateja PUIZDAR TJA 4.b,5.b,6.a,7.b,8.b, 9.N Katja RAZTRESEN DSP Nataša ŠAFARIC SELJAK ŠPO: 6.D,7.Da,8.D,9.D.,ŠSP, IŠP Jasna ŠKULJ FIZ 8., 9., MAT 7.N, 8.N Mojca ŠPORN MAT: 6N,7.a,8.N,9.N;TIT 6.,OGL Metka ŠUM OPB, SLJ 7., 8. Gabrijela VISENJAK RAP 3.b Kaja VLAHINJA DSP Romana VRHOVEC KEM 8., 9.,POK Daša VUKAŠINOVIC OPB 1A Petra ZADNIKAR DSP Vojka ZAVRL RAP 5.b Primož ZVER OPB, ŠPO 7 Db, 8 Fb PREDMETNIK 1. do 5. razred PREDMET RAZRED 1. 2. 3. 4. 5. T L T L T L T L T L Slovenšcina 6 210 7 245 7 245 5 175 5 175 Anglešcina 2 70 3 105 Likovna umetnost 2 70 2 70 2 70 2 70 2 70 Glasbena umetnost 2 70 2 70 2 70 1,5 52,5 1,5 52,5 Družba 2 70 3 105 Naravoslovje in tehnika 3 105 3 105 Spoznavanje okolja 3 105 3 105 3 105 Matematika 4 140 4 140 5 175 5 175 4 140 Gospodinjstvo 1 35 Šport 3 105 3 105 3 105 3 105 3 105 Kulturni dnevi 4 dni 4 dni 4 dni 3 dni 3 dni Naravoslovni dnevi 3 dni 3 dni 3 dni 3 dni 3 dni Športni dnevi 5 dni 5 dni 5 dni 5 dni 5 dni Tehniški dnevi 3 dni 3 dni 3 dni 4 dni 4 dni Število predmetov 6 6 6 8 9 Tedensko ur pouka 20 21 22 23,5 25,5 Tednov pouka 35 35 35 35 35 6. do 9. razred PREDMET RAZRED 6. 7. 8. 9. T L T L T L T L Slovenšcina 5 175 4 140 3,5 122,5 4,5 144 Anglešcina 4 140 4 140 3 105 3 96 Likovna umetnost 1 35 1 35 1 35 1 32 Glasbena umetnost 1 35 1 35 1 35 1 32 Zgodovina 1 35 2 70 2 70 2 64 Geografija 1 35 2 70 1,5 52,5 2 64 Domovinska in državljanska kultura in etika 1 35 1 35 Naravoslovje 2 70 3 105 Biologija 1,5 52,5 2 64 Kemija 2 70 2 64 Fizika 2 70 2 64 Matematika 4 140 4 140 4 140 4 128 Tehnika in tehnologija 2 70 1 35 1 35 Gospodinjstvo 1,5 52,5 Šport 3 105 2 70 2 70 2 64 Izbirni predmeti 2 2 2 Kulturni dnevi 3 dni 3 dni 3 dni 3 dni Naravoslovni dnevi 3 dni 3 dni 3 dni 3 dni Športni dnevi 5 dni 5 dni 5 dni 5 dni Tehniški dnevi 4 dni 4 dni 4 dni 4 dni Število predmetov 11 12/13 15/16 13/14 Tedensko ur pouka 25,5 27 27,5 27,5 Tednov pouka 35 35 35 32 IZBIRNI PREDMETI V 7., 8. in 9. razredu izvajamo v skladu z Zakonom o osnovni šoli poleg obveznih predmetov tudi pouk izbirnih predmetov. Ucenci imajo možnost izbrati dve uri pouka izbirnih predmetov tedensko, lahko pa tudi tri ure, ce s tem soglašajo njihovi starši. 7. RAZRED Predmet Ucitelj Nemšcina 1 Natalija KOCIJAN Ansambelska igra Jasna MEDVED Gledališki klub Ivica JANEŽ Urejanje besedil Peter JERINA Obdelava gradiv – les Mojca ŠPORN Šport za zdravje Iztok BREGAR 8. RAZRED Predmet Ucitelj Nemšcina 2 Natalija KOCIJAN Ansambelska igra Jasna MEDVED Multimedija Peter JERINA Poskusi v kemiji Romana VRHOVEC Elektrotehnika Danijel HUDOKLIN Sodobna priprava hrane Sonja KRACMAN Šport za sprostitev Nataša ŠAFARIC SELJAK 9. RAZRED Predmet Ucitelj Nemšcina 3 Natalija KOCIJAN Ansambelska igra Jasna MEDVED Racunalniška omrežja Peter JERINA Elektrotehnika Danijel HUDOKLIN Sodobna priprava hrane Sonja KRACMAN Izbrani šport Nataša ŠAFARIC SELJAK POUK V MANJŠIH UCNIH SKUPINAH V 6. in 7. razredu se pri slovenšcini, matematiki in pri anglešcini pouk v obsegu najvec ene cetrtine ur, namenjenim tem predmetom, organizira v manjših ucnih skupinah. V 8. in 9. razredu se pri slovenšcini, matematiki in anglešcini pouk vse leto organizira z razporeditvijo ucencev v manjše ucne skupine. DODATNI IN DOPOLNILNI POUK Dodatni pouk je namenjen ucencem, ki se želijo seznaniti z izbrano snovjo na zahtevnejši ravni. Dopolnilni pouk je namenjen ucencem, ki imajo zaradi odsotnosti ali iz kateregakoli drugega razloga težave s snovjo dolocenega predmeta. Udeležba pri dodatnem in dopolnilnem pouku je prostovoljna. Ucenec, ki se vkljuci vanju, pa ju je dolžan redno obiskovati. Ce bo ucenec dopolnilni ali dodatni pouk prenehal obiskovati, ste starši o tem dolžni predhodno pisno obvestiti razrednika. Dopolnilni in dodatni pouk potekata pred rednim poukom oz. po njem. INTERESNE DEJAVNOSTI Organizirane so oz. bodo v skladu z interesi ucencev v casu pred poukom ali po njem. Ce bo za posamezno dejavnost premalo zanimanja, je v tekocem šolskem letu ne bomo izvajali. Ucenci naj se prijavijo na posamezno dejavnost po posvetu s starši. Naše izkušnje kažejo, da ucenci izberejo prevec dejavnosti in so zato pogosto preutrujeni. Starše zato prosimo, da svetujete svojim otrokom pri izbiri dejavnosti. Dejavnost Mentor Razred KULTURNO-UMETNIŠKO PODROCJE Bralna znacka razrednicarke Karmen Pavlic 1.–5. Bralna znacka Ivica Janež Livija Horvat Metka Šum Karmen Pavlic 6.–9. Eko bralna znacka razrednicarke Karmen Pavlic 1.–5. Anglešcina Petra Dacar Povalej Tanja Lovše Veber 1.–3. Angleška. bralna znacka Mateja Puizdar 4.–9. Nemška bralna znacka Natalija Kocijan 8.–9. Zvezdice ustvarjalnosti Ivica Janež 6.–9. Ustvarjalne delavnice Suzana Moder 1. Bralne urice Tanja Lojevec 1. Likovne delavnice Alenka Dragan 2.-3. Gledališki krožek Martina Pogacar 4.-5. Vesela šola Karmen Pavlic 4.-9. Dejavnost Mentor Razred Šola za razmišljanje Vojka Kovacic 6.-7. Otroški pevski zbor Mojca Grad 1.–2. Otroški pevski zbor Martina Pogacar 3.–5. Mladinski pevski zbor Jasna Medved 6.–9. Orffova skupina Jasna Medved 6.–9. Skupine flavtic Jasna Medved 1.–9. POLJUDNOZNANSTVENO PODROCJE Poizkusi Danijela Polanc 1. Raketno modelarstvo Danijel Hudoklin 6.-7. Ladijsko modelarstvo Danijel Hudoklin 8.–9. Tehnicne delavnice Mojca Šporn 6.–9. Šivalnice Mojca Šporn 6.–9. Prva pomoc Sonja Kracman 7.–9. Logika Jasna Škulj 1.-5. Naravoslovni krožek Gabrijela Visenjak 2.-3. ŠPORTNO PODROCJE Krpan Nataša Šafaric Seljak 6. Nogomet NK Domžale, Mile Spasic 1.-9. Košarka KK Helios 1.-9. Atletika AK Domžale 4.-9. Žogarija Primož Zver 1.-5. Pohodniški krožek Daša Vukašinovic 1.-7. Dejavnost Mentor Razred Zlati soncek Alenka Dragan Mojca Grad Jasmina Hribar Gabrijela Visenjak 1.–3. Odbojka deklice Gregor Orel 4.–9. Odbojka decki Matjaž Brajer 4.–9. Namizni tenis Iztok Bregar David Orešnik 1.–9. Atletika AK As Domžale 4.-9. Taborniki Društvo tabornikov Rod Heroj Vitez, Ljubljana Crnuce 7.-8. Ples (placljiva dejavnost) PŠ Miki 1.-9. Judo (placljiva dejavnost) JK Golovec 1.-9. Ritmika (placljiva dejavnost) SRD Gazela 2.-9. Tenis (placljiva dejavnost) NET sport 1.-4. ORGANIZACIJA DRUGIH DEJAVNOSTI Šola v naravi Poletna šola v naravi je za ucence 5. razreda potekala v Savudriji od 02. do 06. 09. 2013. Zimska šola v naravi bo za ucence 6. razreda potekala v domu CŠOD Planika na Pohorju od 24. do 28. 02. 2014. Dnevi dejavnosti, izvedeni na taborih V sodelovanju s Centrom šolskih in obšolskih dejavnosti bomo izvedli naslednje tabore: Razred Termin Dom CŠOD 1. 05.–07. 05. 2014 Dom Jurcek V Kocevju 4. 17.–21. 03. 2014 Dom Fara ob Kolpi v obcini Kostel 7. 14.–18. 04. 2014 Dom Breženka v Fiesi 7.–9. (ŠSP) 18.-20. 04. 2014 Dom Breženka v Fiesi (Domove si lahko ogledate na spletnih straneh CŠOD http://www.csod.si) Kolesarski tecaji in izpiti Kolesarski tecaj in izpit za vožnjo s kolesom bodo lahko opravljali ucenci 5. razreda. NARAVOSLOVNI, KULTURNI, ŠPORTNI IN TEHNIŠKI DNEVI TER EKSKURZIJE Starši boste o posamezni dejavnosti (kulturni, športni, naravoslovni in tehniški dnevi ter ekskurzije) obvešceni pravocasno med šolskim letom. Starši sporocite odsotnost svojih otrok na dnevih dejavnosti po telefonu 5 890 810 ali faksu 5 890 819 vsaj dva dni pred dejavnostjo oz. najkasneje na dan dejavnosti do 8. ure zjutraj. V kolikor odsotnost ne bo javljena oz. bo neopravicena, bomo ucencu oz. staršem zaracunali stroške prevoza. TEKMOVANJA Predvidoma bomo sodelovali na naslednjih tekmovanjih: Vrsta tekmovanja Razred Bralna znacka, ekološka bralna znacka, pravljicni palcek 1.-9. Angleška bralna znacka 3.-9 Nemška bralna znacka 8.-9. Tekmovanje za Cankarjevo priznanje 3.-9. Tekmovanje iz angleškega jezika, IATEFL 8. Tekmovanje iz angleškega jezika, Zavod RS za šolstvo 9. Tekmovanje iz zgodovine 8.-9. Tekmovanje iz geografije 8.-9. Tekmovanje Cici Vesela šola 1.-3. Tekmovanje Vesela šola 4.-9. Male sive celice 7.-9. Ekokviz 6.-9. Tekmovanje iz znanja logike 7.-9. Tekmovanje iz znanja astronomije 8.-9. Vegovo priznanje - Matematicni kenguru 1.-9. Tekmovanje za Preglovo priznanje iz kemije 8.-9. Tekmovanje za Proteusovo priznanje iz biologije 8.-9. Tekmovanje za Stefanovo priznanje iz fizike 8.-9. Tekmovanje mladih tehnikov 6.-9. Športna tekmovanja 1.-9. Znam za vec 1.-2. Bober 4.-9. Kaj veš o prometu 6.-9. S tocnimi termini posameznih tekmovanj na šolskem, regijskem in državnem nivoju bodo ucence seznanili mentorji. ŠOLSKA PREHRANA V kuhinji vrtca Racman za naše ucence pripravljajo zajtrk, malico, kosilo in popoldansko malico. V primeru odsotnosti ucenca starši odjavijo prehrano za dolocen cas oz. za cas odsotnosti ucenca. Prehrana se odjavi pri poslovni sekretarki na telefon 5 890 810, po faksu 5 890 819 ali po e-pošti tajnistvo@osdragomelj.si. Ce je bila odjava prehrane podana do 10. ure zjutraj, velja odjava z naslednjim dnem oz. z dnem, ki ga doloci oseba, ki je podala odjavo. Ce obrok ni pravocasno odjavljen, starši placajo polno ceno obroka. Prispevek za šolsko prehrano je potrebno placati v roku (Zakon o šolski prehrani, Pravila o šolski prehrani). ŠOLSKA KNJIŽNICA V šolski knjižnici si lahko izposojate knjižno gradivo, pregledujete revije, pripravljate referate, obiskujete priložnostne razstave, rešujete knjižne uganke in še marsikaj. Clani šolske knjižnice so vsi ucenci in zaposleni. Clanarine ni. Uporabniki knjižnice morajo spoštovati pravila vedenja v skladu s poslovnikom šolske knjižnice. Knjižno gradivo si clani lahko izposodijo za dobo 14 dni. Uporabniki so dolžni odgovorno in skrbno ravnati z izposojenim gradivom. Poškodovano ali izgubljeno gradivo mora uporabnik praviloma nadomestiti z novim ali nadomestnim. URNIK ŠOLSKE KNJIŽNICE Dan Ura PO 09:55-14:00 TO 09:55–10:25 12:00-14:00 SR 09:55-14:00 CE 09:55–10:25 13:00-14:00 PE 07:30–10:25 12:00-13:00 UCBENIŠKI SKLAD Ucenci si lahko v šoli sposodite ucbenike iz ucbeniškega sklada. Izposoja je brezplacna. Za šolsko leto 2013/14 ste oddali prijavnice v prvi polovici junija 2013. NAJBOLJŠI UCENCI Ucenci naše šole so bili v preteklem šolskem letu uspešni na razlicnih podrocjih. Dosegli so odlicne rezultate na šolskem, obcinskem in državnem nivoju ter se trudili za cim boljši uspeh, spoštovali drugacnost, bili prijazni in pripravljeni pomagati. Sprejema pri županu Obcine Domžale so se udeležili štirje devetošolci: Zala Bohar, Miša Kokalj, Kristina Pavovec in Aiken Podgorski. Sprejema pri županu mestne obcine Ljubljana sta se udeležila dva devetošolca: Marcel Levstek in Matej Tušar. HIŠNI RED Hišni red, v skladu z 31. a clenom Zakona o osnovni šoli, doloca: . obmocje šole in površine, ki sodijo v šolski prostor, . poslovni cas in uradne ure, . uporabo šolskega prostora, . organizacijo nadzora, . ukrepe za zagotavljanje varnosti, vzdrževanje reda in cistoce ter drugo. OBMOCJE ŠOLE Šolski okoliš doloca uredba o šolskem okolišu in zajema naselja Bišce, Dragomelj, Mala Loka, Pšata, Šentpavel pri Domžalah, Šentjakob ob Savi in Podgorica pri Crnucah. Obmocje šole predstavljajo: zgradba šole, šolsko igrišce, šolsko parkirišce, šolsko dvorišce ter zunanje travnate in druge površine ob šolski zgradbi. POSLOVNI CAS IN URADNE URE POUK: a) jutranje varstvo se pricne ob 6:20 in traja do zacetka pouka; b) pouk se pricne ob 8:20 (predure ob 7:30) in konca ob 14:45; c) podaljšano bivanje se pricne ob 12:00 in se konca ob 17:00. TAJNIŠTVO: a) tajništvo ima poslovni cas od 7:00 do 15:00, uradne ure so od 7:00 do 14:00; b) racunovodstvo ima poslovni cas od 7:00 do 15:00, uradne ure so od 7:00 do 14:00. STROKOVNE SLUŽBE: Za individualne razgovore s svetovalno službo se starši dogovorijo po telefonu. KNJIŽNICA: Knjižnicarka ima poslovni cas od 7:30 do 14:30. Knjižnica je odprta po urniku, ki je objavljen na vratih knjižnice. KUHINJA Zajtrk: ob 7:20 Malica: . 1–3. razred: 9:05–9:25 . 4–5. razred: 9:55–10:10 . 6–9. razred: 10:10–10:25 Rekreativni odmor: . 1–5. razred: 10:10–10:25 . 6–9. razred: 9:55-10:10 Kosilo je od 5. šolske ure dalje (od 12:00 do 14:00). Popoldanska malica je ob 14:50. CISTILKE Cistilke so na šoli navzoce od 6:00 do 21:00. VZDRŽEVALEC Vzdrževalec ima gibljiv delovni cas v okviru osemurnega delovnika, in sicer od 6:00 do 20:00. Vsi zaposleni so po dogovoru in v posebnih primerih na voljo staršem tudi izven svojega poslovnega casa. Govorilne ure so vsako leto opredeljene v letnem delovnem nacrtu; enkrat mesecno so govorilne ure v popoldanskem casu, vsak teden pa so govorilne ure tudi dopoldan. Starše in druge uporabnike obvešcamo prek spletne strani, oglasne deske, s publikacijo in pisnimi obvestili. Šolska stavba je po 17. uri praviloma zaklenjena. UPORABA ŠOLSKEGA PROSTORA IN ORGANIZACIJA NADZORA NAMEN UPORABE ŠOLSKEGA PROSTORA: a) za pouk, b) za druge dejavnosti šole, c) za oddajo prostorov in telovadnice zunanjim uporabnikom. AVDIOVIZUALNA SREDSTVA V ŠOLI: V šoli je kakršna koli uporaba avdiovizualnih sredstev prepovedana. Uporaba avdiovizualnih sredstev je prepovedana tudi v casu odmorov in drugih dejavnosti, ki jih organizira šola. V primeru nujnega telefonskega klica domov se ucenec o tem lahko dogovori z uciteljem in klic opravi v tajništvu šole. V primeru, da ucenec v šolo prinese avdiovizualno sredstvo, zanj tudi v celoti odgovarja, šola pa šteje, da ga ima ucenec v šoli z vednostjo staršev. Ce ucenec avdiovizualna sredstva uporablja in ovira šolsko delo (to velja tudi na dnevih dejavnosti in na ekskurzijah), mu ga ucitelj zacasno odvzame. Ucitelj ucencu odvzame avdiovizualno sredstvo tudi, ce ga kakor koli uporablja v prostorih in na obmocju šole. Odvzeti predmet ucitelj preda vodstvu šole, kjer ga lahko prevzamejo ucencevi starši. Šola za poškodovane, izgubljene ali odtujene predmete ne odgovarja. SKLENITEV POGODBE Z NAJEMNIKI ŠOLE: Za najemnike prostorov veljajo pravila, ki so dolocena v najemni pogodbi. Z najemniki šola sklene ustrezne pogodbe, ki opredeljujejo obnašanje v prostorih, varovanje prostorov in opreme ter druge obveznosti. NADZOR IZVAJAJO: a) ucitelji in drugi zaposleni, b) dežurni ucitelji, c) dežurni ucenci. UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE VARNOSTI VARNOST PRI DELU IN POUKU: a) ucitelj poskrbi za varno in nemoteno delo; b) ucitelj poskrbi za pripravo delovnih strojev in površin; c) ucitelj poskrbi za varne pripomocke in njihovo varno uporabo pri pouku; d) periodicno izobraževanje delavcev šole o prvi pomoci. VARNOST MED ODMORI: a) za varnost med odmori poskrbimo vsi udeleženci vzgojno-izobraževalnega procesa, b) dežurni ucenec javi dežurnemu ucitelju ali komurkoli od zaposlenih nepravilnosti, ki jih opazi na šoli. UKREPANJE OB POŠKODBAH: a) ob poškodbah ucitelj poskrbi za varnost poškodovanca in vseh udeležencev; b) ucitelj oskrbi poškodovanca; c) obvesti starše in poklice reševalno službo (112), ce je potrebno; d) obvesti tajništvo, vodstvo šole; e) ucitelj izpolni porocilo o poškodbi. VZDRŽEVANJE REDA IN CISTOCE UCENCI a) v šolo pridejo 10 minut pred zacetkom pouka; b) vsak posameznik skrbi za osebno higieno; c) v šolskem poslopju so ucenci v copatih; preobujejo se v garderobi; d) v telovadnici so ucenci obleceni in obuti v športno opremo (hlace, majica, obutev z nedrsecim podplatom); e) vsak oddelek skrbi za maticno ucilnico; f) po uri ucenci mirno zapustijo ucilnico; g) med odmori se ucenci mirno pripravijo na pouk; h) reditelj v vsakem oddelku poskrbi za cistoco, v dogovoru z uciteljem pripravi pripomocke za pouk, sporoci odsotnost sošolcev; i) v jedilnici ucenci mirno pojedo in pospravijo za seboj; j) po pouku gredo ucenci takoj domov ali v OPB. PREHRANJEVANJE: a) pred uživanjem hrane si ucenci umijejo roke; b) ucenci skrbijo za kulturno prehranjevanje in spoštljiv odnos do hrane; c) prizadevamo si, da med jedjo molcimo; d) ucenci za seboj pospravijo; e) iz jedilnice ne nosijo hrane; f) za red in cistoco skrbijo dežurni ucenci posameznih oddelkov in dežurni ucitelji. ŠOLSKI PROSTOR: a) vsak posameznik poskrbi za cisto okolje; smeti se loceno odlagajo v koše; b) ucenci s cistilnimi akcijami skrbijo za cisto okolico šole; c) vsi skrbimo za odgovoren odnos do naravnega okolja; d) ucenci z zbiralnimi akcijami poskrbijo za odvoz papirja; e) ucenci z zbiralnimi akcijami zbirajo stare baterije in drug odpadni material. REDNO DELO IN VZDRŽEVANJE: a) ucitelji poskrbijo za cistoco v ucilnicah; b) ucitelji in ucenci skrbijo za varcno rabo vode, elektricne energije, toaletnih brisac in papirja; c) ucitelji poskrbijo za varno uporabo pripomockov; d) ucitelji poskrbijo za to, da se ne dela nacrtna škoda na inventarju; e) cistilke redno skrbijo za cistoco v ucilnicah in drugih prostorih; f) vzdrževalec opravlja redna dela v okviru vzdrževanja in manjša popravila. POSLEDICE NEUPOŠTEVANJA HIŠNEGA REDA Postopek ob kršenju hišnega reda in šolskih pravil je opredeljen v šolskih pravilih pri vzgojnih ukrepih šole. PRAVILA ŠOLSKEGA REDA Na podlagi 60.e clena Zakona o osnovni šoli in na osnovi vzgojnega nacrta šola v pravilih šolskega reda natancneje opredeli: I. dolžnosti in odgovornosti ucencev, II. nacine zagotavljanja varnosti, III. pravila obnašanja in ravnanja, IV. vzgojne ukrepe za posamezne kršitve pravil, V. organiziranost ucencev, VI. opravicevanje odsotnosti in sodelovanje pri zagotavljanju zdravstvenega varstva ucencev. I. DOLŽNOSTI IN ODGOVORNOSTI UCENCEV . Ucenci, delavci šole in obiskovalci so dolžni tvorno prispevati k: . uresnicevanju ciljev in programov šole, . urejenosti, cistoci, disciplini in prijetnemu pocutju na šoli, . varnosti udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa, . preprecevanju škode. . Ucenci so dolžni upoštevati navodila oziroma opozorila razrednikov, dežurnih uciteljev in ostalih delavcev šole. . Ucenci so dolžni k pouku in drugim oblikam vzgojno-izobraževalnega dela prinašati predpisana oziroma zahtevana ucila in ucne pripomocke. . Med in nad ucenci ni dovoljena nobena oblika nasilja. Ucenci ne smejo ogrožati sebe in drugih ucencev. II. NACINI ZAGOTAVLJANJA VARNOSTI Dežurstva uciteljev Naloge dežurnih uciteljev: . skrb za red in disciplino ter varnost ucencev v skupnih prostorih šole, . nadzor nad vedenjem v garderobi, . preprecevanje nedovoljenih odhodov s šolskega obmocja, . opozarjanje na nevarnosti in pomanjkljivosti, . nadzor nad delom dežurnih ucencev in posredovanje dodatnih navodil ter nalog dežurnim ucencem. Ucitelji dežurajo po razporedu, ki ga pripravlja vodstvo šole. Vsi ucitelji skrbijo za red, nadzor, preprecevanje konfliktov… III. PRAVILA OBNAŠANJA IN RAVNANJA Organizacija vzgojno-izobraževalnega dela . Vzgojno-izobraževalno delo poteka v skladu z urnikom, šolskim koledarjem in letnim delovnim nacrtom. . Vhod za ucence (pri mozaiku) je po pricetku 1. in do konca 4. ure pouka zaklenjen. Za zaklepanje in odklepanje skrbi hišnik. . Obiskovalci šole med 7. in 15. uro vstopajo skozi vrata z domofonom. Za njihovo odpiranje skrbi tajnica oz. dežurni ucenec. . V casu govorilnih ur ali roditeljskih sestankov so odklenjena vrata pri mozaiku. . Izvajalci vzgojno-izobraževalnega dela morajo poskrbeti, da so ucilnice takoj po zacetku ure odprte. . V ucilnico lahko ucenci vstopijo šele, ko jo je zapustil celotni oddelek, ki je imel pouk pred tem. . Po pricetku šolske ure morajo biti ucenci v ucilnici, v svojih klopeh. Na klopeh morajo imeti pripravljene šolske potrebšcine za predmet, ki je na urniku. . V primeru, da ucitelja 5 minut po pricetku ure ni v ucilnici, predsednik oddelka oz. reditelj o tem nemudoma obvesti vodstvo šole. . Potrebšcine za posamezni predmet ucenci pospravijo po tem, ko ucitelj konca s poukom. . Izvajalci so dolžni vzgojno-izobraževalno delo koncati dovolj zgodaj, da ucenci niso prikrajšani za odmor in se lahko pravocasno pripravijo na zacetek naslednje ucne ure. . Oddelki ucilnic ne smejo zapušcati pred koncem ucne ure. Zapustijo jih lahko, ko jim ucitelj to dovoli. . Po koncani uri ucitelj poskrbi za urejenost ucilnice. Splošna pravila vedenja ucencev v šoli . Ucenci se morajo primerno,kulturno obnašati. . Za gibanje v prostorih šole so obvezni šolski copati. V copate se ucenci preobujejo ob vstopu v šolo. . Namerno ali iz malomarnosti povzroceno škodo mora povzrocitelj poravnati. . V šoli nima nihce pravice kratiti lastninske pravice ucencev (oblacila, obutev, dežniki, šolske potrebšcine, denar, nakit …) in jim njihove predmete odvzeti ali skriti. . Šola ne odgovarja za dragocenejše predmete ucencev (denar, ure, zlatnina, mobiteli, video igrice, AV-sredstva, igrace …), ki niso nujno potrebni pri ucno-vzgojnem delu – prinašanje takih predmetov v šolo ni zaželeno in je na lastno odgovornost. . Med poukom ni dovoljeno jesti, piti, žveciti žvecilnih gumijev ali drugace motiti njegovega poteka. . V šoli in njeni okolici ni dovoljeno kaditi, uživati alkohola in drugih drog ter metati petard. Prav tako je prepovedano prinašanje teh stvari v šolo ali njeno okolico. . Ucencem v šoli ni dovoljeno pisati po šolski opremi z nobenim pisalom, niti s korekturnimi sredstvi (»edigs«), »gravirati« napisov s šestili in drugimi ostrimi predmeti. . V casu vzgojno-izobraževalnega dela in med odmori ni dovoljeno posedovanje ali uporaba telefonov in drugih avdiovizualnih naprav v prostorih šole in izven nje. Prihod v šolo in odhod domov . Ucenci in izvajalci vzgojno-izobraževalnih programov morajo priti v šolo pravocasno. . Ob vstopu si ucenci temeljito ocistijo cevlje, se preobujejo v copate, v garderobo, doloceno za njihov oddelek, odložijo obutev, dežnike, oblacila in predmete, ki ne sodijo k pouku. . Takoj po koncanem pouku oz. dejavnosti ali kosilu morajo ucenci zapustiti šolski prostor. . Zadrževanje v šoli po koncanem pouku ali dejavnosti ucencem ni dovoljeno (izjema so ucenci vozaci). . Zaradi higienskih razlogov in motenja pedagoškega procesa starši ne vstopajo v ucilnice. Posebnosti pri športni vzgoji . V garderobe športne vzgoje vstopijo ucenci po tem, ko jih je zapustil ves prejšnji oddelek, in tam pocakajo ucitelja. . Ucenec, ki po bolezni še ne sme telovaditi, mora predložiti pisno opravicilo staršev oz. zdravniško opravicilo, ce je opravicen športne vzgoje vec kot tri dni. . Ucenci so k uram športne vzgoje dolžni prinašati vso zahtevano športno opremo. . Med urami športne vzgoje ucenci zaradi varnosti odložijo ves nakit (ure, verižice, vecje uhane, prstane …) in ga shranijo v kabinetu uciteljev športne vzgoje. . Zaradi zdravstvenih in estetskih razlogov je zaželeno, da so dekleta cim manj nalicena in primerno urejena za izvajanje pouka športne vzgoje. . Ucenci, ki imajo popoldansko športno interesno dejavnost, morajo vso športno opremo prinesti s seboj – od doma. Malice in kosila ucencev . V jedilnici malicajo ucenci oddelkov, ki jih glede na število sedežev v jedilnici doloci vodja prehrane ob zacetku šolskega leta. . Reditelji oddelkov pravocasno pripravijo jedilnico. . Ucitelji po koncani 2. uri ucence pospremijo do jedilnice, preverijo delo rediteljev in odidejo iz jedilnice šele, ko ucenci jedo. . Pri kosilu ucenci uporabljajo jedilni pribor in ne motijo drug drugega. Po kosilu pospravijo vsak svojo mizo in pladenj odnesejo na za to doloceno mesto. . Dežurni ucitelji pazijo na splošni red in kulturno uživanje hrane, ob koncu malice pa nadzorujejo reditelje, ki morajo zapustiti urejeno in snažno jedilnico po tem, ko je vsak ucenec za seboj pospravil prostor, kjer je malical. Uporaba kolesarnice . Ucenci kolo, ki ga shranijo v kolesarnici, obvezno zaklenejo; odklenejo ga šele, ko gredo domov. . V casu pouka in odmorov nista dovoljena vožnja s kolesom in posojanje koles drugim ucencem. . Ce pride v kolesarnici do nepravilnosti, je potrebno takoj obvestiti vodstvo šole. Vzdrževanje prostorov in okolice šole . Po koncani ucni uri oz. drugi obliki vzgojno-izobraževalnega dela izvajalec, skupaj z ucenci, poskrbi za urejenost in osnovno cistoco prostora, kjer je potekalo vzgojno-izobraževalno delo. Oddelek, ki ima v ucilnici v posameznem dnevu pouk zadnji, jo je dolžan urediti še posebej natancno. . O vseh poškodbah inventarja šole in o morebitnih nevarnostih za zdravje in življenje udeležencev vzgojno-izobraževalnega procesa je potrebno nemudoma obvestiti vodstvo šole. Dežurstvo ucencev . Dežurstvo traja od 8:00 do 13:50, ko vecina ucencev konca s poukom. Dežurajo tisti ucenci 6., 7., 8. in 9. razreda, ki jih dolocijo razredniki. . Razredniki naredijo razpored dežurstva in ga oddajo vodstvu šole. . V primeru dni dejavnosti razrednik dežurnega ucenca poskrbi, da bo dežural ucenec iz drugega oddelka ali razreda. . Ce se mora dežurni ucenec zaradi pisnega ocenjevanja znanja udeležiti pouka, se mora o zamenjavi dogovoriti z ucitelji oz. razrednikom. . Samovoljna menjava dežurstva ni dovoljena. Nadomešcanje dežurnega ucenca je dovoljeno z vednostjo razrednikov, ki skrbijo za razporejanje ucencev in dežurstvo. . Dežurni ucenec odpre vrata in prijazno sprejme vse obiskovalce šole. Pozdravi, vpraša po imenu in priimku, ju vpiše na list dežurstva in obiskovalca pospremi do želene osebe. Na list dežurstva vpiše tudi ucence, ki so zaradi obveznosti (zdravnik …) zapustili šolo oz. se vrnili v šolo v casu pouka. . Opozarja ucence, da po uporabi zapirajo vodo in izklapljajo razsvetljavo. . Opozarja ucence, da ni dovoljeno množicno zbiranje pri dežurnem ucencu. . Poskrbi, da oddelki dobijo sporocila, ki jih pripravijo ucitelji oz. vodstvo šole. . Obvešca ucitelje in vodstvo šole o nepravilnostih, ki niso v skladu z dogovorom o hišnem redu. . Pomaga pri razdelitvi malic ucencem 1. triade (za ucence 1.a malico dostavi v ucilnico B001) Primerno oblacenje V šoli moramo biti primerno obleceni – tako iz zdravstvenega vidika kot ustanovi primerno. IV. VZGOJNI UKREPI ZA POSAMEZNE KRŠITVE PRAVIL IN VZGOJNI OPOMINI Vzgojne ukrepe šola izvede, kadar ucenec krši svoje dolžnosti, dolocene z zakonom ter drugimi predpisi in akti šole. Z vzgojnimi ukrepi ni mogoce omejiti pravic ucencev (5.–13. clen in 50.–57. clen zakona). 1. Razgovor z razrednikom ali z uciteljem, ce gre za kršitev, za katero je potrebno podrobnejše pojasnilo ucencu. 2. Razgovor s svetovalno službo, ce gre za veckratno kršitev. 3. Opravicilo, ce je ugotovljeno, da je ucenec kršil moralne norme, pravila šolskega reda, oziroma užalil drugega ucenca ali delavca šole. 4. Obvestilo staršem, ce se ucenec ni držal dogovorov ali je kršil pravila šole in vabilo na razgovor. 5. Delam in pomagam; pride v poštev pri tistih ucencih, ki so prekršek storili namenoma in pri katerih bi ta vzgojna oblika po oceni pedagoških delavcev bila ucinkovita (dodatno delo v oddelku, priprava jedilnice; izven casa pouka pomoc v knjižnici, hišniku ali jedilnici). 6. Vecja pozornost ucencevemu vedenju v casu odmora. Nadzor je potreben pri ponavljajocih kršitvah. Ucencu se lahko izrece vzgojni opomin, kadar krši dolžnosti in odgovornosti, dolocene z zakonom, drugimi predpisi, akti šole, in ko vzgojne dejavnosti oziroma vzgojni ukrepi ob predhodnih kršitvah niso dosegli namena. Vrste in dolocanje vzgojnih opominov podrobneje predpisuje Pravilnik o vzgojnih opominih v osnovni šoli. V. ORGANIZIRANOST UCENCEV Rediteljska dolžnost Oddelek ima 2 ali 3 reditelje, ki jih doloci razrednik. Reditelji se tedensko menjajo in opravljajo predvsem naslednje naloge: . redno skrbijo za cistoco ucilnice oz. druge prostore, v katerih je potekalo vzgojno-izobraževalno delo, . seznanjajo ucitelje z odsotnostjo ucencev, . po koncani uri ocistijo tablo, poberejo smeti oz. odpadke in uredijo ucilnico, . pomagajo pri razdeljevanju malice, . prezracijo ucilnice, . pazijo, da med odmori ne prihaja do poškodb šolske lastnine in kraj, . javijo ucitelju oz. razredniku nepravilnosti, poškodbe in nevarnosti. Rediteljem pri opravljanju njihovih nalog pomagajo vsi ucenci oddelka. Opravljanje rediteljskih dolžnosti je za vse ucence obvezno. VII. OPRAVICEVANJE ODSOTNOSTI IN SODELOVANJE PRI ZAGOTAVLJANJU ZDRAVSTVENEGA VARSTVA UCENCEV Zagotavljanje zdravstvenega varstva ucencev Ucenci imajo v casu osnovnošolskega izobraževanja redne sistematske preglede v ZD Domžale in ZD Crnuce. Odsotnost ucencev in zapušcanje šole med odmori . Ucenec, ki zamudi pouk, se ucitelju opravici in mu svojo zamudo pojasni. Ucitelj zamudo vpiše v dnevnik oddelka, razrednik pa zamudo opravici oz. je ne opravici. . Odsotnost ucenca od posamezne ure pouka dovoli ucitelj, ki uro pouka izvaja. . Do pet dni odsotnosti, praviloma v strnjeni obliki, starši predhodno najavijo vsaj pet delovnih dni pred odsotnostjo. Prošnjo vložijo v tajništvo oz. oddajo razredniku. Odsotnost odobri ravnateljica. . Odsotnost ucenca od pouka opravicuje njegov razrednik. Zamujanje zaradi prepoznega vstajanja praviloma obravnava kot neopravicen izostanek. . Vsako opraviceno odsotnost ucenca v petih dneh po koncani odsotnosti v pisni obliki z lastnorocnim podpisom opravicijo starši. . Med poukom in odmori ucenci brez dovoljenja ne smejo zapušcati prostora, kjer se odvija vzgojno-izobraževalni proces. . Ob predložitvi pisnega dovoljenja staršev lahko razrednik dovoli odhod iz šole. V odsotnosti razrednika lahko odhod dovoli nadomestni razrednik oziroma clan razrednega uciteljskega zbora. . V primeru ucenceve nenadne slabosti lahko ucenec zapusti šolski prostor le v spremstvu odrasle osebe (starši, skrbniki, stari starši …). . Ucenci lahko odidejo iz OPB-ja le ob pisnem obvestilu staršev ali v njihovem spremstvu. Starši se v ucilnicah OPB-ja ne zadržujejo, ampak pocakajo svojega otroka pred vrati. VZGOJNI NACRT Živimo v casu, ko nam znanje nudi vedno vec možnosti za osebnostni razvoj in preživetje. Ob tem pa je izredno pomembna vzgoja otrok in mladostnikov, ki vodi k strpnemu in kakovostnemu sobivanju ljudi z drugimi in naravnim okoljem. Z vzgojnim nacrtom šola na osnovi zakonsko dolocenih ciljev s sodelovanjem ucencev, staršev in zaposlenih opredeli nacine vzgojnega delovanja šole in vzajemnega sodelovanja s starši ter njihovo vkljucevanje v uresnicevanje vzgojnega nacrta – dogovor o usklajenem delovanju in poenotenju razlicnosti. Z vzgojnim nacrtom šola opredeli: 1. Doseganje in uresnicevanje ciljev in vrednot. 2. Vzgojne dejavnosti. 3. Oblike vzajemnega sodelovanja s starši. 4. Uresnicevanje in spremljanje izvajanja vzgojnega nacrta. ZAKONSKA OSNOVA VZGOJNEGA NACRTA 1. Konvencija o otrokovih pravicah (OZN, sprejela Generalna skupšcina, 1989). 2. Bela knjiga o vzgoji in izobraževanju v Republiki Sloveniji (izdalo MŠŠ, 1995). 3. Izhodišca kurikularne prenove (pripravil NKS, 1997). 4. ZOFVI (2. clen – cilji vzgoje in izobraževanja). 5. ZOŠ (2. clen). 1. DOSEGANJE IN URESNICEVANJE VZGOJNIH CILJEV Z vzgojnim nacrtom želi šola doseci cilje in vrednote iz 2. clena Zakona o osnovni šoli. Na tem mestu omenjamo le najpomembnejši cilj, ki zajema vseh sedem vzgojnih ciljev osnovnošolskega izobraževanja: spodbujamo skladen telesni, spoznavni, custveni, moralni, duhovni in socialni razvoj ucencev. Pri oblikovanju vzgojnega nacrta upoštevamo predpisano zakonodajo in izhajamo iz vizije naše šole: V naši šoli ucenci pridobivajo vrednote, uporabno znanje, spretnosti in navade na sodoben, privlacen in zabaven nacin. Starši, ucenci in ucitelji smo iz nabora vrednot izbrali naslednje, za katere menimo, da so za nas najpomembnejše: . spoštovanje, . pozitivni odnos do sebe, dela in okolja, . varnost. Na podlagi analize vprašalnikov smo izbrali prevladujoce aktivnosti, z uresnicevanjem katerih se želimo v prihodnjem letu cim bolj približati vrednotam, ki smo si jih izbrali kot prednostne. SPOŠTOVANJE UCITELJI in UCENCI . Vedenje v jedilnici. . Pozorni smo na lepo obnašanje. . Primerno komuniciramo. . Upoštevamo ucitelje, jih poslušamo. . Pozdravljamo in odzdravljamo. . Imamo pravilen odnos do hrane. . Sprejemamo drugacnost. . Upoštevamo pravila lepega vedenja. . Smo strpni. . Aktivno poslušamo. . Vikamo uciteljice, tudi na razredni stopnji. . Povabimo sošolce in ostale otroke v igro. . Ne govorimo grdih besed. . Med seboj si pomagamo. . Se ne smejimo, ce sošolec ne zna. . Sošolcem ne jemljemo stvari brez dovoljenja. . Med seboj se ne žalimo. . Ne prekinjamo oz. ne motimo ure. STARŠI . Otroci vsak dan na list napišejo, ali so v tekocem dnevu spoštovali starše, brate, sestre, sošolce, starejše … . Obišcemo starejše osebe v domacem kraju. . Obišcemo šole za otroke s posebnimi potrebami. . Pojemo toliko hrane, kot si jo vzamemo na krožnik. . Z lastnim vzgledom pomagamo do spoštljivega ravnanjem s soljudmi, hrano, stvarmi, naravo … . Poudarjamo enkratnost posameznika (svojega otroka). . Razvijamo samospoštovanja otrok, da bodo lahko spoštovali druge. . Vzpodbujamo medsebojno pomoc. . Pozdravljamo ostale na sprehodu. . Spodbujamo otroke pri uporabi besed, kot so prosim, hvala, dober tek, dober dan, nasvidenje, oprostite … . Pogovarjamo se z otroki o upoštevanju želja ostalih, pravilih in spoštovanju razlicnih kultur, narodnosti in verstev … . Pogovarjamo se o bontonu. POZITIVEN ODNOS DO DELA, SEBE IN OKOLICE UCITELJI in UCENCI . Imamo pravilen odnos do hrane. . Pomagamo hišniku pri urejanje okolice šole. . Odpadke odlagamo v koše za smeti. . Redno delamo domace naloge. . Spoštujemo svojo in tujo lastnino. . Pazimo na šolsko pohištvo. . Dosledno locujemo odpadke. . Pazimo na zašcitene rastline. . Zbiramo plasticne pokrovcke in star papir. . Skrbimo za cistoco na stranišcu. . Tocno prihajamo k pouku. . Pomagamo sošolcem in jih spodbujamo, ce imajo težave. . Redno, po urniku, pripravljamo šolske potrebšcine. . Poslušamo pri pouku. STARŠI . Otroci sami skrbijo za red v sobi. . Samostojno skrbijo za hišne ljubljencke. . Locujemo odpadke. . Preverjamo redno delo domacih nalog. . Pomagamo starejši osebi v domacem kraju. . Potrudimo se za skupne sprehode vsaj 3-krat na teden. . Skrbimo za pravilno prehrano. . Vsak dan se zvecer pogovorimo o lepem dogodku, ki se nam je zgodil ta dan. . Dosledno pospravljamo za seboj. . Skrbimo za osebno higieno. . Izdelamo urnik dela v družini in zadolžitev za vse družinske clane. . Vzpodbujamo otroke k vztrajanju pri dejavnostih, ki so si jih izbrali. . Preverjamo sprotno ucenje nove ucne . Lepo se vedemo v jedilnici. . Ubogamo uciteljico. . Svoje stvari pospravljamo za seboj. Skrbimo za osebno urejenost. snovi. . Zvecer pripravimo šolske potrebšcine za naslednji dan. VARNOST UCITELJI in UCENCI . V šoli poskrbimo za varno gibanje. . Upoštevamo pravila hišnega in šolskega reda. . Starejši ucenci skrbimo za mlajše. . Ne tekamo po šolskih hodnikih. . Na stolih sedimo mirno in se ne gugamo. . Tuje stvari pustimo in se jih ne dotikamo. . Izogibamo se prerivanju in pretepanju. . Pri vožnji s kolesom oz. rolerji poskrbimo za svojo varnost (celada, šcitniki). . Upoštevamo prometne predpise. STARŠI . Pred šolo parkiramo na parkirišcu in ne na plocniku ali avtobusni postaji. . Redno pripenjamo otroke z varnostim pasom. . Pri vožnji upoštevamo prometne predpise in smo otrokom dober zgled. . Z otroki se pogovorimo o previdnosti pred neznanci, ki otroke vabijo v avtomobile, jim nudijo cokolado … . Poskrbimo za uporabo kresnicke v prometu. . Zmerno uživamo zdravila. . Med vožnjo se pogovarjamo o pomenu prometne signalizacije. . Z otroki se pogovarjamo ob domacem delu: kuhanju, stikih z orodjem … 2. VZGOJNE DEJAVNOSTI a) PROAKTIVNE IN PREVENTIVNE VZGOJNE DEJAVNOSTI Šola šolsko delo in življenje organizira tako, da se bodo otroci pocutili varne, da bodo prevzemali odgovornost za svoje vedenje in sprejemali omejitve, ki jih postavlja življenje v skupnosti. Posebno pozornost namenja oblikovanju dobrih medosebnih odnosov, solidarnosti in skrbi za vrstnike. Naloga razrednika je, da skrbno spremlja razred in dogajanje med ucenci in da se ucinkovito odziva na probleme razreda ter posameznikov v njem. Pri reševanju težjih problemov k sodelovanju povabi šolsko svetovalno službo. Šola izvaja tudi tematsko usmerjene vzgojne dejavnosti, in sicer v okviru ur oddelcne skupnosti, dni dejavnosti ali kot posebni šolski projekt. Šola izvaja preventivne dejavnosti za preprecevanje zasvojenosti, nasilništva, kajenja in drugih nezaželenih vedenjskih vzorcev. Šola spodbuja razvijanje vrednot, kot so strpnost, komunikacija, solidarnost, skrb za okolje in posameznika, vrstniška pomoc in solidarnost v konkretni šolski situaciji. Spodbuja tudi vse oblike povezovanja, sodelovanja in vkljucevanja staršev v delo šole. Starši se lahko vkljucujejo v delavnice, delovne akcije, razstave, izlete, tekmovanja, dneve dejavnosti in prireditve. Posebno pozornost bo šola posvecala spoštovanju, pozitivnemu odnosu do dela, sebe in okolice ter varnosti. b) SVETOVANJE IN USMERJANJE Svetovanje in usmerjanje je namenjeno ucencem in staršem. Šolska svetovalna služba je na voljo pri reševanju problemov, ki so povezani z razvojem ucencev, njihovim šolskim delom, odnosi z vrstniki in odraslimi. Usmerjanje in svetovanje se izvaja v okviru ur oddelcne skupnosti, pogovornih ur, ob sprotnem reševanju problemov. Poleg svetovalne službe ga izvajajo tudi drugi strokovni delavci šole. V primeru, da strokovni delavec presodi, da otrok potrebuje dalj casa trajajoce spremljanje in svetovanje v okviru šole, se lahko s starši dogovori za termine, v katerih ta proces poteka. Cilji svetovanja in usmerjanja so: . razvijati pozitivno samopodobo, . razmišljati in presojati o vedenju in ravnanju samega sebe in drugih, . razvijati ustrezne strategije za reševanje konfliktov in problemov, . organizirati lastno delo za vecjo ucinkovitost. Ce strokovni delavec presodi, da se pri otroku pojavljajo težave in oblike vedenja, ki jih šolska obravnava ne more izboljšati in odpraviti, staršem predlaga obravnavo v zunanjih ustanovah. c) RESTITUCIJA Restitucija je oblika vzgojnega ukrepanja, ki omogoca ucencu, ki je s svojim ravnanjem povzrocil materialno ali moralno škodo drugemu, skupini ali šoli, da to popravi. Ucenec se v postopku restitucije sooci s posledicami svojega ravnanja, sprejme odgovornost za takšno ravnanje in poišce nacine, s katerimi svojo napako popravi oziroma se z oškodovancem dogovori za nacine poravnave. V nasprotju s kaznovanjem poudarja pozitivno reševanje problemov. Temeljna nacela restitucije: . Poravnava je smiselno povezana s povzroceno psihološko, socialno ali materialno škodo. . Zahteva odlocitev in napor tistega, ki je škodo povzrocil. . Oškodovanec obliko poravnave sprejme kot primerno nadomestilo povzrocene škode. . Spodbuja pozitivno vedenje, ne obrambnih vedenj, kot sta kritika in kazen, ter poudarja vrednote. . Ucenec ustvarjalno rešuje problem. Povzrocitelj škode se mora potruditi, da poišce rešitev, ki jo oškodovanec sprejme kot primerno nadomestilo povzrocene škode. Strokovni delavci spodbujajo, usmerjajo in spremljajo proces restitucije v sodelovanju s starši. O nacinu spremljave ucinkovitosti restitucije se dogovorijo vsi udeleženi v skladu z nacelom individualizacije. d) MEDIACIJA Da bi uspešno reševali konflikte med ucenci in ustvarili pozitivno klimo, bo šola uvedla mediacijo, ki predstavlja nacin mirnega, konstruktivnega in dogovornega nacina reševanja konfliktov ter sporov med ucenci. Z mediacijo želimo zmanjšati psihicno trpljenje prizadetih, oživljati konstruktivno komunikacijo, izboljšati sodelovanje, krepiti odgovornost in samospoštovanje, razvijati pogajalske sposobnosti in ucence usposabljati za samostojno reševanje konfliktov. e) POHVALE, PRIZNANJA, NAGRADE Pomemben element vzgojnega delovanja šole so pohvale ucencem. Za uspešno in prizadevno delo v šoli ucenci ali skupine ucencev prejmejo pohvale (ustne ali pisne), priznanja in nagrade. f) VZGOJNI UKREPI Vzgojni ukrepi se uporabljajo, kadar ucenec krši pravila šolskega in hišnega reda in so bile predhodno že izvedene druge vzgojne dejavnosti. Vzgojni ukrepi so: . Ukinitev nekaterih pravic, ki so povezane s pridobljenimi statusi ucencev (npr. ukinitev statusa športnika ali kulturnika). . Opravljanje neopravljenih obveznosti izven pouka (v dogovoru s starši). . Zacasen odvzem predmetov ali naprav, s katerimi ucenec ogroža varnost in onemogoca nemoteno izvedbo pouka. Predmet prevzamejo starši v šoli. . Zadržanje ucenca na razgovoru po pouku v soglasju s starši. . Odstranitev ucenca od pouka in napotitev k svetovalni službi ali prostemu ucitelju, kadar onemogoca izvajanje pouka kljub opozorilom. . Razgovor z razrednikom ali z uciteljem, ce gre za kršitev, za katero je potrebno podrobnejše pojasnilo ucencu. . Razgovor s svetovalno službo, ce gre za veckratno kršitev. . Opravicilo, ce je ugotovljeno, da je ucenec kršil moralne norme, pravila šolskega reda, oziroma užalil drugega ucenca ali delavca šole. . Obvestilo staršem, ce se ucenec ni držal dogovorov ali je kršil pravila šole in vabilo na razgovor. . Delam in pomagam; pride v poštev pri tistih ucencih, ki so prekršek storili namenoma in pri katerih bi ta vzgojna oblika po oceni pedagoških delavcev bila ucinkovita (dodatno delo v oddelku, priprava jedilnice; izven casa pouka pomoc v knjižnici, hišniku ali jedilnici). . Vecja pozornost ucencevemu vedenju v casu odmora. Nadzor je potreben pri ponavljajocih kršitvah. . Drugi ustrezni ukrepi, dogovorjeni s svetovalno službo. Ukrepi niso v naprej doloceni, potrebno jih je smiselno povezati s povzroceno škodo. g) VZGOJNI OPOMINI Vzgojni opomini so administrativni ukrepi, ki jih je s Pravilnikom o vzgojnih opominih v osnovni šoli predpisal minister. Le-ta doloca postopek in nacin izrekanja, obvestilo ucencu in staršem, pripravo individualiziranega nacrta. Po izrecenem tretjem vzgojnem opominu lahko šola ucenca prešola na drugo šolo brez soglasja staršev. 3. OBLIKE VZAJEMNEGA SODELOVANJA ŠOLE S STARŠI Starši in šola vzajemno sodelujemo pri oblikovanju življenja in dela šole. Vzgoja in izobraževanje vkljucujeta vse nas, zato moramo še bolj široko odpreti vrata naših ucilnic, da bodo vanje na povabilo vstopili starši in prostovoljci kot zavezniki in zaupanja vredni partnerji. 1. INDIVIDUALNE OBLIKE SODELOVANJA S STARŠI: . govorilne ure, razgovori z razrednikom ali drugim uciteljem, . razgovori s svetovalno službo, . pogovori z ravnateljico, . obisk razrednika ali svetovalne službe na domu v posebnih primerih, . sodelovanje staršev pri reševanju vzgojne problematike posameznika, skupine, . vkljucevanje staršev pri poklicnem svetovanju in usmerjanju, . sodelovanje staršev kot zunanjih mentorjev pri izvajanju interesnih dejavnosti ter pripravi in izvedbi dni dejavnosti. 2. SKUPINSKE OBLIKE SODELOVANJA S STARŠI: . roditeljski sestanki (informativni ali izobraževalni), . svet staršev, . okrogle mize, . tematske delavnice, . kulturne prireditve, . predavanja. . Šola bo starše obvešcala o dogodkih, ki zadevajo njihovega otroka, ustno, po telefonu ali pisno. Starši so dolžni posredovati telefonsko številko, na kateri so vedno dosegljivi. Po telefonu, kot nujno obvestilo, bomo starše obvestili o dogodkih, ki zadevajo: . bolezen ali poškodbo njihovega otroka, . vecjo materialno škodo, . težje kršitve pravil šolskega reda, ki posredno ali neposredno zadevajo njihovega otroka. 4. URESNICEVANJE IN SPREMLJANJE IZVAJANJA VZGOJNEGA NACRTA Vzgojni nacrt Osnovne šole Dragomelj je temeljni dokument za delo na vzgojnem podrocju. Z njegovo realizacijo bomo uresnicevali cilje iz 2. clena ZOŠ. Naloge bomo med letom dopolnjevali s sklepi strokovnih organov šole, z okrožnicami in navodili Ministrstva za šolstvo in šport in Zavoda RS za šolstvo ter s sklepi ustanovitelja. Za realizacijo vzgojnega nacrta so odgovorni vsi delavci šole, ucenci in starši. Vsak strokovni delavec, starš ali ucenec ima možnost predlaganja sprememb. O vsakem predlogu bo razpravljal tim za pripravo vzgojnega nacrta, ki se bo sestajal vsaj enkrat letno oz. veckrat, ce bo potrebno.