Ko bom velik, bom... Odločitev, da še leto dni počakamo z uvajanjem usmerjenega izobraževanja, nima svojih korenin samo v še ne dovolj pripravljenih učbe-nikih, programih, sistemov prihodnosti... Korenine so tudi v slabo ali skoraj nepri-pravljenih potrebah tozdov, nepovezanih izvajalcev in uporaboikov v posebnih izo-braževalnih skupnostih usmerjenega izobraževanja. Posledice nepovezanosti se kažejo tudi v predlagani mreži programskih usmeritev, tj. v smereh, ki naj bi jih izvajale posamezne vzgojno-izobra-ževalne organizacije. Tu je bilo in je čutiti zuna-nje interese, ki nimajo dovolj trdnih osnov v gospodarstvu, interese za vsako ceno ohra-niti ali pridobiti »mikavne« usmeritve. Posebno je bilo to čutiti pri predlogih program-skih usmeritev v sedanjih gi-mnazijah (ki imajo svoje ko-renine še v obdobju humani-zma). In bil se je boj za narovoslov-no-matematično usmeritev, druiboslovno-jezikovno, medi-cinsko, kulturološko... smer. Takšen boj je imel svoj odraz tudi pri vpisu v prvi razred srednjih šol. Gimnazijski oddelki so polni do zadnjega mesta, oddelki po-klicnih šol pa »samevajo«. Ob razmišljanju kako naprej, se seveda ustavimo tudi pri name-rah za preobrazbo moščanske gimnazije. Predlagano elektro usmeritev za poklic elektrotehnik - energetik moramo ra/členiti in ugotoviti možnosti za njeno ure-sničitev. Če zanemarimo lokacijo in vzdrževanost zgradbe, se usta- vimo ob njeni opremljenosti in številu kabinetnih učilnic pri izo-braževanju za ta poklic, ob uspo-sobljenosti delavcev in ob nujni povezanosti izvajalcev. Program, ki ga učenci obvladajo v šoiskih klopeh, se nadaljuje v neposredni proizvodnji — v tozdih s področja elektro industrije. To pomeni, da moramo usposobiti delavce v vzgojno-izobraževalnih organi-zacijah, opremiti kabinete in druge prostore in — kar je še po-sebno pomembno — usposobiti tudi delavce v tozdih, kjer učenci nadaljujejo svoj program. Tozda z elektrotehniškirai deli v občini skoraj nimamo, nimamo torej »usmerjene« temeljne organiza-cije, ki bi bila sposobna prevzeti del odgovornosti za izvajanje vžgojno-izobraževalnega pro-grama. Tudi nujnih povezav z množičnimj organizacijami v drugih občinah v Ljubljani danes še ni, kljub zahtevi, da moramo pogoje za pričetek dela 1. sep-tembra 1981 PRIPRAVITI NAJMANJ LETO DNI PREJ. Načrtovani razvoj usmerjenega izobraževanja zato nujno primer-jamo z načrtovanim razvojem go-spodarstva v občini. Toda tu ne najdemo pravih stičnih točk. Zato bi morali zaradi življenjske povezanosti izobraževanja za delo z delom ponovno preveriti predlagano usmeritev in možno-sti za njeno kvalitetno izvajanje. Predlagali smo medicinsko usme-ritev, toda v gradnji je nov medi-cinski center; predlagali smo na-i^voslovno matematično usmeri-tev, kemijsko usraeritev — a ostal^osamljeni. Zato velja na začetku novega iolskega leta — zadajega po sta-rem — skupaj preučiti možnosti in potrebe in skupa) dogovor uve-Ijaviti v Ljubljam. JANEZ LAH