Srednješolski nogometni turnir »CITTA Dl UDINE« »Uvozili« smo pokal Železniško srednjo šolo Ljubljana je Zavod SRS za šolstvo izbral za sodelovanje na medna-rodnem srednješolskem nogometnem turnlrju Citta di Udine. Povabilo smo seveda z vellkim veseljem sprejeli, saj je le malokatera šola po-vabljena na tak tumir. Učitelja telesne vzgoje sta objavila imena več kot 30 kandidatov, ki naj bi nastopili na tumirju. Izbira je bila pestra in zato tudi težka odločitev za trenerja, ki sta morala izbrati samo 16 tekmovalcev. Teh 16 fan-tov ter tovarišica ravnateljica, tovariš predstojnik in učitelja telesne vzgoje smo se v nedeljo 23. 3.1986 ob 15. uri zbrali na železniški postaji, kjer smo poča-kali na vlak iz Beograda. Ob 15.30 je vlak odpeljal proti Trstu. Pot je bila dolga, vsaj zdelo se nam je tako, vendar pa je čas ob prijetnih pogovorih v kupe-jih hitro mineval. Ker je imel vlak ob prihodu v Trst zamudo, nam je vlak za Udine (Videm) ušel. Poča-kali smo na naslednjega, iz Trsta pasporočili v hotel, da pridemo v Udine kasneje. Ob prihodu so nas pri-čakali gostitelji in nas odpeljali v hotel da Vito. Naslednji dan smo si ogiedali mesto Udine, grad, • s katerega je lep razgled po mestu, in eno največjih srednjih tehniških šol, ki ima 3200 učencev; na ma-tični šoli jih je 2.500, ostali pa na dveh podaižničnih šolah. šola ima več usmeritev; aeronavtika, elektro, kovinarstvo in druge. V učilnici aeronavtike smo ob-čudovali nekatera vozila, ki so jih učenci sami skon-struirali in izdelali. Imajo pa tudi razstavljeno ame-riško letalo še iz II. svetovne vojne. Elektro in kovi-narske učilnice in delavnice so zelo velike in mo-derno opremljene. Poleg dveh z računalniško teh- niko specialno opremljenih učilnic so računalniško urejene tudi delavnice. Približno ob 11. uri nas je sprejel župan mesta Udine in drugi najvišji pred-stavniki mesta. PopokJne istega dne nas je že čakala prva preiz-kušnja. Na sporedu je bila nogometna tekma z Av-strijci, v kateri smo zmagali. Po tekmi smo še obiskali muzej, nato pa se odpeljali v hotel. Naslednji dan je bil prost. Dopoldne smo se odpe-Ijali z avtobusom v letoviški kraj Grado in v Aqilejo, kjer so prve naselbine z najstarejšimi spomeniki. Popoldne smo si ogledaii tekmo Avstrija: Italija za 3. mesto. 26. marca ob 10. uri je bil veliki finale, v katerem smo dosegli končno drugo mesto. Po tekmi je bila svečana podelitev pokalov ter priznanj. Tudi mi smo za dtugo doseženo mesto dobili lep pokal in drago-cena darila. Po kratki slovesnosti smo se odpeljali v hotel na poslovilno kosilo, skupajz avstrijskimi in ita-lijanskimi prijatelji ter predstavniki organizatorjev Na vožnji proti domu smo vsi veseli vso pot do Ljubljane obujali spomine na preživete dni v Italiji ter ob vsaki misli na Udine vrgli pogled na pokal. Posta-vili smo ga na tako mesto, da so si ga lahko ogledali tudi cariniki in mejni miličniki. Tudi oni so bili dobre volje, da prinašamo domov zmago. Upam, da smo v Vidmu zapustili lepe vtise na slo-venske učence in da bomo tudi v prihodnje sodelo-vali na tem turnirju. . Darko Sekula ¦""..¦ ' ¦'¦'¦• Lfrazred