Omejene cene vodijo v izgubo Traglčna železniška nesreča v Divači julija lani, ko je Izgubilo življenje 33 Ijudi, očitno ni bila dovolj težak opomin, ki bi vzbudil širšo družbeno pozornost in skrb za varnostne razmere na železnici. ; Po divaški tragediji se je sprožil plaz razprav o varnosti na železnici. O omenjeni pro-blematiki so na široko sklepa-li in določali ukrepe tudi v najvišiih republiških telesih. vendar pa na železnici ugota-vljajo, da so na fronti prizade-vanj za boljšo varnost na tirih ostali slejkoprej osamljeni. Diametralno nasprotno usodo doživlja sklep, da je treba za- gotoviti možnosti za nemote-no gospodarjenje ter za načr-tovan razvoj in posodobitev železniških zmogljivosti, kar je temeljni pogoj za izboljša-nje varnosti na železnici. Do poslabšanja gospodar-skega položaja železnice je pripeljala izredno omejevalna politika cen družbenopolitič-ne skupnosti, zaradi katere so bili železničaiji po polovici le-ta ob 1,8 milijarde dinarjev -približno tolikšna bo tudi pol-letna izguba - računajoč pri tem, da bi naj cene železni-ških prevozov rasle za 5,6' od-stotkov hitreje od splošne ra-sti cen. Žal so v tem času za-beležili let 16-odstotno rast. Tudi letni plan investicij je uresničen le 26-odstotno, srednjeročni program 1981-85 pa 46-odstotno. Sla-bo se uresničujejo tudi načrti za obnovo in posodobitev zmogljivosti, saj je na primer ogroženo celo normalno teko-če vzdrževanje. Janez Kukovica