Na podlagi 147. člsna ustave SR Slovenije in 579. člena zakona o združenem delu (Ur. list SFRJ, št. 53-76) so Skupščina SR Slo-venije in njen izvršni svet, Skupščine občin, Skupščina mesta Ljubljane in Skupščina obalne skupnosti, Predsedstvo SR Slove-nije, Ustavno sodišče SR Slovenije, redna sodišča, sodišča zdru-ženega dela, javna tožilstva, javna pravobranilstva in organi za kaznovanje prekrškov, družbeni pravobranilci samoupravljanja, Zveza komunistov Slovenije, Socialistična zveza delovnega Ijud-stva Slovenije, Zveza sindikatov Slovenije, Zveza združenj borcev NOV Slovenije, Zveza socialistične mladine Slovenije in Zveza rezervnih vojaških starešin Slovenije, Gospodarska zbornica Slo-venije, Zadružna zveza Slovenije, izobraževalne skupnosti, razi-skovalne skupnosti, kulturne skupnosti, skupnosti socialnega varstva, skupnosti otroškega varstva in Zveza skupnosti otro-škega varstva pri SR Slovenije, skupnosti socialnega skrbstva, Skupnost pokojninskega in invalidskega zavarovanja v SR Slove-niji in njene enote, Skupnost starostnega zavarovanja kmetov v SR Sloveniji, telesnokulturne skupnosti, skupnosti zazaposlova-nje in Zveza skupnosti za zaposlovanje SR Slovenije, stanovanj-ske skupnosti Slovenije ter Skupnost slovenskih občin sklenili DRUŽBENI DOGOVOR o pridobivanju sredstev za osebno in skupno porabo ter o skupnih osnovah in merilih za določanje osebnih dohod-kov in drugih osebnih prejemkov dele-gatov ter voljenih in imenovanih funk-cionarjev V.člen S tem družbenim dogovorom udeleženci zagotavljajo in uskla-jujejo samoupravno urejanje pravice do osebnega dohodka in drugih osebnih prejemkov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev, ki opravljajo funkcije pri udeležencih. V ta namen določajo načela za opredelitev funkcij, na katere se ta družbeni dogovor nanaša, način pridobivanja sredstev za osebno in skupno porabo, skupne osnove in merila za družbeno vrednotenje funkcij in zahtevnosti dela na njih ter druge skupne osnove in me-rila za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov. 2. člen ...':¦'¦ ' Delegati ter voljeni in imenovani funkcionarji, ki opravljajo funk-cije, na katere se nanaša ta družbeni dogovor, imajo pravico do osebnega dohodka v skladu z načelom delitve po delu po osnovah in merilih, ki jih določijo udeleženci tega družbenega dogovora v svojih splošnih aktih v skladu z medsebojnimi samoupravnimi sporazumi in tem družbenim dogovorom. Pravicodo drugih oseb-nih prejemkov imajo po samoupravnih splošnih aktih delovnih skupnosti organov, organizacij in skupnosti, v katerih opravljajo funkcijo, če ni s predpisi ali s splošnimi akti udeležencev v skladu s predpisi drugače določeno. Oelegati v skupščinah družbenopolitičnih skupnosti in samou-pravnih interesnih skupnostih, ki so v delovnem razmerju v te-meljni organizaciji združenega dela ali delovni skupnosti in le del delovnega časa opravljajo funkcijo v skupščini družbenopolitične skupnosti oziroma samoupravne interesne skupnosti, obdržijo v tem času vse pravice in obveznosti iz delovnega razmerja v te-meljni organizaciji združenega dela oziroma delovni skupnosti. Udeleženci tega družbenega dogovora se bodo zavzemali za to, da temeljne organizacije združenega dela in delovne skupnosti zagotavljajo tem delegatom pogoje za opravljanje funkcije ter pra-vico do nadomestila osebnega dohodka in povračila stroškov v skladu s 191. členom zakona o delovnih razmerjih (Ur. list SRS, št. 24-77). 3. člen Sredstva za osebne dohodke delegatov ter voljenih in imeno-vanih funkcionarjev se pridobivajo oziroma določajo primerno na-čelom svobodne menjave dela. Pri tem se upošteva družbeno ovrednotenje funkcij in zahtevnosti dela na njih, predvideni obseg dela in nalog, minulo delo in planirana rast osebnih dohodkov v skladu z rastjo družbene produktivnosti dela in drugimi kazalci, določenimi v letni resoluciji o politiki izvajanja družbenega plana SR Slovenije. Sredstva za prispevke in davke, ki se plačujejo iz sredstev za osebne dohodke, in sredstva za druge osebne prejemke se dolo-čajo na podlagi predpisov in samoupravnih splošnih aktov, ki ve-Ijajo za delavce delovnih skupnosti organov, organizacij in skup-nosti, v katerih delegati ter voljeni in imenovani funkcionarji oprav-Ijajo funkcijo. 4. člen Pri družbenem vrednotenju funkcij in zahtevnosti dela na njih ter določanju osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkovdelega-tov in voljenih funkcionarjev bodo udeleženci upoštevali: — da je postopek kadrovanja delavcev na te funkcije družbeno dogovorjen in temelji na demokratično dogovorjenih načelih ka-drovske politike; — da se v postopku za izbiro kandidatov za te funkcije prever-jajo njihove dosedanje družbenopolitične aktivnosti in izkušnje, njihove delovne, strokovne in moralnopolitične kvalitete ter zau-oanje delovnih Ijudi in občanov, — da velja za nosilce teh funkcij načelo rotacije oziroma ree-lekcije, da je njihovo delo stalno izpostavljeno oceni javnosti in da je pod nadzorom delovnih Ijudi in občanov kot tudi organov, v ka-terih delajo oziroma katerim odgovarjajo za svoje delo. Pri družbenem vrednotenju funkcij in zahtevnosti dela na njih ter določanju osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov imeno-vanih funkcionarjev bodo udeleženci upoštevali, da je tudi posto-pek kadrovanja delavcev na te funkcije družbeno dogovbrjen ter da sta učinkovitost in uspešnost njihovega dela izpostavljena predvsem oceni organov, v katerih delajo oziroma katerim odgo-varjajo za svoje delo. 5. člen Pri družbenem vrednotenju funkcij in zahtevnosti dela na njih bodo udeleženci, upoštevajoč določbe 4. člena, uporabljali le-te skupne osnove in merila: — družbenopolitična vloga, pomen in odgovornost funkcije, — zahtevnost del in nalog, — obseg del in nalog. 6. člen Udeleženci bodo zagotovili enotno uporabo skupnih osnov in meril iz 4. in 5. člena: — z medsebojnimi samoupravnimi sporazumi o skupnih osno-vah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev, ki jih bodo sklenili istovrstni organi, organizacije in skupnosti; — z medsebojnim sodelovanjem ter z medsebojnim preverja-njem in usklajevanjem vrednotenja posameznih funkcij med ude-leženci različnih samoupravnih sporazumov in drugimi udeleženci tega družbenega dogovora, ki ne sklepajo samoupravnih spora-zumov po prvi alinei tega člena. 7. člen V samoupravnih sporazumih iz prve alinee 6. člena bodo udele-ženci podrobneje razčlenili skupne osnove in merila iz 4. in 5. člena, upoštevajoč naloge, ki jih imajo ti organi, organizacije in skupnosti. Pri tem bodo upoštevali tudi družbenoekonomsko ra-zvitost in druge posebnosti območja oziroma dejavnosti. Posamezne funkcije bodo udeleženci razvrstili v skupine. Pri določanju razmerij med funkcijami v republiki, občini in posebni družbenopolitični skupnosti ter regiji bodo upoštevali tudi po-sebna merila za posamezna območja, kot so: gospodarsko so-cialna struktura, geopolitični položaj, velikost območja in druga. Udeleženci družbenega dogovora, ki ne sklepajo samouprav-nih sporazumov po prvi alinei 6. člena, bodo ta vprašanja uredili v svojih splošnih aktih. 8. člen V samoupravnih sporazumih iz prve alinee 6. člena bodo udele-ženci določili tudi postopek preverjanja in usklajevanja vrednote-nja posameznih funkcij po drugi alinei 6. člena. V občinah in po-sebnih družbenopolitičnih skupnostih ter regijah bodo ustanovili koordinacijske odbore, sestavljene iz delegatov udeležencev teh samoupravnih sporazumov, ki bodo obravnavali predloge za us-kladitev in dajali o njih svoja mnenja. V republiki bo to funkcijo opravljala komisija za spremljanje izvajanja tega družbenega do-govora. 9. člen V samoupravnih sporazumih iz prve alinee 6. člena in splošnih aktih iz tretjega odstavka 7. člena bodo udeleženci z medsebojnim sodelovanjem in usklajevanjem v smislu druge alinee 6. člena in 8. člena določili najodgovornejšo funkcijo in jo ovrednotili z ustrez-nim zneskom. Ta znesek je izhodišče za ovrednotenje ostalih funkcij po osnovah in merilih iz 4. in 5. člena tega družbenega do-govora. 10. člen Pri določanju osebnega dohodka delegatov ter voljenih in ime-novanih funkcionarjev bodo udeleženci upoštevali ovrednotenje iunkcije, ki jo delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar opravlja. Če voljeni ali imenovani funkcionar uspešno opravlja delo, tako kot je bilo predvideno v postopku za izvolitev oziroma imenovanje ter v skladu z osnovami in merili iz 4. in 5. člena, se njegov osebni dohodek določi v znesku, s katerim je ovrednotena funkcija. Če je delo funkcionarja uspešnejše ali manj uspešno, se mu osebni dohodek poveča ali zmanjša po merilih in po postopku, do-ločenih v samoupravnem sporazumu oziroma v splošnem aktu udeleženca. Tako ugotovljeni osebni dohodek funkcionarja se poveča za odstotek, s katerim se vrednoti njegova delovna doba, kot to do-loča samoupravni splošni akt delovne skupnosti organa, organi-zacije ali skupnosti, v kateri opravljajo funkcijo. 11. člen Funkcionarju, ki je v zadnjih šestih ali dvanajstih mesecih pred izvolitvijo ali imenovanjem na funkcijo prejemal višji osebni doho-dek, kot mu pripada po tem družbenem dogovoru oziroma sa-moupravnem sporazumu in splošnem aktu udeleženca, se osebni dohodek lahko posebej določi. 12. člen Voljenemu ali imenovanemu funkcionarju, ki neprofesionalno opravlja funkcijo iz 4. člena tega družbenega dogovora, se lahko prizna za opravljeno delo nagrada. Višina nagrade je odvisna od vrednotenja funkcije ter obsega in kvalitete opravljenega dela, vendar v enem letu ne more presegati dvojnega zneska popreč-nega mesečnega osebnega dohodka v SR Sloveniji v preteklem letu. Voljeni ali imenovani funkcionar iz prvega odstavka tega člena lahko izjemoma prejema nadomestilo za opravljanje funkdje v skladu z obsegom in kvaliteto opravljenega dela, vendar največ do 25 % zneska, s katerim je ovrednotena funkcija. Udeleženci bodo v medsebojnih samoupravnih sporazumih in svojih splošnih aktih podrobneje opredelili merila za določanje nadomestila iz drugega odstavka tega člena. '¦'¦'<' 13. člen ' ¦ .- < Da se zagotovi usklajena rast osebnih dohodkov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev z ekonomskimi gibanji v re-publiki, se znesek, s katerim je ovrednotena funkcija, usklajuje ob koncu vsakega polletja za nazaj, pri čemer se upošteva rast druž-bene produktivnosti dela in gibanje osebnih dohodkov v gospo-darstvu v SR Sloveniji. •; 14. člen V.7 Če ni z zakonom ali z drugim splošnim aktom drugače določe-no, ima delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar, ki je v delovnem razmerju ali opravlja samostojno dejavnost in le del de-lovnega časa opravlja funkcijo, pravico do povračila izgubljenega osebnega dohodka in drugih osebnih prejemkov za čas, ko oprav-Ija funkcijo. Delegat oziroma voljeni ali imenovanim funkcionar, ki opravlja samostojno dejavnost, ima pravico do povračila izgubljenega osebnega dohodka v višini poprečnega osebnega dohodka de-lavcev ustreznega poklica v SR Sloveniji, ki se ugotovi po podatkih Zavoda SR Slovenije za statistiko. Udeleženci družbenega dogovora bodo v medsebojnih samou-pravnih sporazumih in svojih splošnih aktih podrobneje doiočili primere in pogoje, ko ima delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar pravico do povračila, ter merila za določanje višine po-vračila. 15. čien ' '¦': ; '.•'..., Delegati ter voljeni in imenovani funkcionarji imajo pravico do drugih osebnih prejemkov oziroma povračil v primerih in v višini, kot je to določeno v samoupravnih splošnih aktih delovnih skup-nosti organov, organizacij in skupnosti, v katerih opravljajo funkci-jo. 16. člen Če delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar predstavlja organ, organizacijo oziroma skupost, se mu priznajo stroški za prenočevanje v celoti na podlagi računa. Udeleženci bodo v svojih splošnih aktih opredelili, kdaj delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar predstavlja organ, orga-nizacijo oziroma skupnost. 17. člen Udeleženci tega družbenega dogovora bodo iz sredstev za os6bno in skupno porabo delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev združevali sredstva za stanovanjsko izgradnjo, izo-braževanje in druge skupne potrebe v višini, kot je to določeno v samoupravnih sporazumih o združevanju sredstev, ki so jih spre-jele delovne skupnosti organov, organizacij in skupnosti, v katerih delegati ter voljeni in imenovani funkcionarji opravljajo funkcijo. 18. člen Delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar, ki prejema osebni dohcdek po 10. členu tega družbenega dogovora, ima pravico do osebnega dohodka še šest mesecev, v izjemnih prime-rih pa eno leto po prenehanju mandata, če ni z zakonom drugače določeno. Udeleženci bodo v medsebojnih samoupravnih sporazumih in svojih splošnih aktih natančneje določili pogoje, pod katerimi ima delegat oziroma voljeni ali imenovani funkcionar pravico do oseb-nega dohodka po prenehanju mandata. 19. člen Udeleženci družbenega dogovora se zavezujejo, da ne bodo izplačevali nobenih osebnih prejemkov na račun materialnih stro-škov in sredstev skupne porabe, ki niso določeni s tem družbenim dogovorom, z medsebojnimi samoupravnimi sporazumi in sploš-nimi akti udeležencev ter s samoupravnimi splošnimi akti delovnih skupnosti organov, organizacij in skupnosti, v katerih delegati ter voljeni in irnenovani funkcionarji opravljajo funkcijo. 20. člen . Udeleženci družbenega dogovora ustanovijo komisijo za spremljanje izvajanja družbenega dogovora. Komisijo za spremljanje izvajanja družbenega dogovora se-stavljajo delegati, ki jih delegirajo udeleženci posameznih samou-pravnih sporazumov iz prve alinee 6. člena tega družbenega do-govora in udeleženci, ki ne sklepajo medsebojnih samoupravnih sporazumov. Vsaka skupina udeležencev, ki sklepajo medsebojni samoupravni sporazum in vsak udeleženec, ki ne sklepa samou-pravnega sporazuma, delegira po enega delegata. Komisija izvoli predsednika in njegovega namestnika iz vrst de-legatov. Sestaja se po potrebi, najmanj pa dvakrat letno. Seje komisije sklicuje predsednik na lastno pobudo ali na pobudo ude-ležencev družbenega dogovo. a. Naloge komisije za spremljanje izvajanja družbenega dogovora so predvsem: — spremlja izvajanje tega družbenega dogovora in po potrebi predlaga udeležencem ustrezne ukrepe za njegovo izvajanje, — pripravlja predloge za spremembe in dopolnitve družbe-nega dogovora, — daje predloge in mnenja za določitev in ovrednotenje najod-govornejše funkcije ter za uskladitev zneskov, s katerimi se vred-notijo ostale funkcije, v smislu 9. člena tega družbenega dogovo ra, — daje priporočila in mnenja v zvezi z uporabo 10. člena tega družbenega dogovora, — obravnava predloge in daje mnenja za usklajevanje medse-bojnih samoupravnih sporazumov in splošnih aktov udeležencev z določbami tega družbnega dogovra, — daje predloge za usklajevanje zneskov, s katerimi so ovred-notene funkcije, z rastjo družbene produktivnosti dela in gibanjem osebnih dohodkov v gospodarstvu v smislu 13. člena tega druž-benega dogovora. Komisija sprejme poslovnik, s katerim uredi način svojega dela. 21. člen Če komisija za spremljanje izvajanja družbenega dogovora pri obravnavanju in usklajevanju posameznih vprašanj ne doseže soglasja, o tem obvesti udeležence družber.ega dogovora. Ude-leženci se zavezujejo, da bodo vprašanja, o katerih ni doseženo soglasje, obravnavali in o njih sklepali. Udeleženci družbenega dogovora se zavezujejo, da bodo ko-misiji za izvajanje njenih nalog dali na razpolago potrebne splošne akte in vse potrebne podatke. 22. člen Ta družbeni dogovor je sklenjen med udeleženci, ki ga podpiše-jo, ko ga podpiše večina udeležencev, uporabljati pa se začne z dnem objave v Uradnem listu SR Slovenije. Za udeležence, ki podpišejo ta družbeni dogovor po njegovi ob-javi v Uradnem listu SR Slovenije, velja družbeni dogovor od dneva, ko ga podpišejo. Družbeni dogovor podpišejo za udeležence njihovi pooblaščeni predstavniki. 23. člen Udeleženci se zavezujejo, da bodo v treh mesecih od dneva za-četka uporabe tega družbenega dogovora sklenili medsebojne samoupravne sporazume iz prve alinee 6. člena tega družbene-ga dogovora in uskladili svoje splošne akte s temi samoupravnimi spOrazumi in družbenim dogovorom. Pobudniki za sklenitev med-sebojnih samoupravnih sporazumov bodo: — Skupščina SR Slovenije in njen izvršni svet za sklenitev sa-moupravnega sporazuma med skupščinami družbenopolitičnih siupnosti, — Vrhovno sodišče SR Slovenije za sklenitev samoupravnega sporazuma med pravosodnimi organi, — Družbeni pravobranilec samoupravljanja SR Slovenije za sklenitev samoupravnega sporazuma med družbenimi pravobra-nilci samoupravljanja, — Republiški organi družbenopolitičnih organizacij za skleni-tev samoupravnega sporazuma med uslreznimi organizacijami v republiki, občinah in posebnih družbenopolitičnih skupnostih, — Republiške samoupravne skupnosti in zveze samoupravnih interesnih skupnosti za sklenitev samoupravnih sporazumov med ustreznimi samoupravnimi interesnimi skupnostmi. Ko se začnejo uporabljati sarnoupravni sporazumi in splošni akti udeležencev iz prvega odstavkatega člena, nehajo veljati se-danji dmžbeni dogovori o osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov delegatom, voljenim in imenovanim funkcionarjem. 1 24. člen Ktemu družbenemu dogovoru lahko pristopijo tudi udeleženci, ki ga niso sklenili, če veljajo za njihove voljene in imenovane funk-cionarje določbe 4. člena tega družbenega dogovora in se ne mo-rejo vključiti v ustrezne samoupravne sporazume, ki jih sklepajo delavci v temeljnih organizacijah združenega dela in delovnih skupnostih. Za udeleženca, ki pristopi k temu družbenemu dogovoru, velja družbeni dogovor od dneva, ko ga podpiše njegov pooblaščeni predstavnik. , . • 25. člen Za spremembe in dopolnitve tega družbenega dogovora velje enak postopek kot za njegovo sklenitev. obraztožitev predloga družbenega dogovora o pridobiva-nju sredstev za osebno in skupno porabo ter o skupnih osnovah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejem-kov delegatov ter voljenih in imenovanih funkdonarjev z dne 11.7.1978 1. Predlog je pripravljen na podlagi osnutka z dne 4. 4.1978 in pripomb udeležencev k temu osnutku. Med osnutkom in predlo-gom ni bistvenih vsebinskih razlik. 2. Namen družbenega dogovora je, da se zagotovi usklajeno samoupravno urejanje pravice do osebnega dohodka in drugih osebnih prejemkov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcio-narjev, ki opravljajo funkcije pri udeležencih. V ta namen je po-trebno, da se z družbenim dogovorom določijo načela za opredeli-tev funkcij, na katere se nanaša družbeni dogovor, način pridobi-vanja sredstev za osebno in skupno porabo, skupne osnove in merila za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejem-kov. Uporabo skupnih načel ter osnov in meril, določenih z družbe-nim dogovorom, naj bi udeleženci zagotovili: — z medsebojnimi samoupravnimi sporazumi o skupnih osno-vah in merilih za določanje osebnih dohodkov in drugih osebnih prejemkov delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev, ki bi jih sklenili istovrstni organi, organizacije in skupnosti; — z medsebojnim sodelovanjem ter z medsebojnim preverja-njem in usklajevar.jem vrednotenja posameznih funkcij med ude-leženci različnih samoupravnih sporazumov in drugimi udeleženci družbenega dogovora, ki nesklepajo medsebojnih samoupravnih sporazumov. Predlog družbenega dogovora predvideva, da sklenejo med-sebojne samoupravne sporazume: — Skupščina SR Slovenije in njen izvršni svet, skupščine občin in skupščine posebnih družbenopolitičnih skupnosti; — pravosodni organi; — družbeni pravobranilci samoupravljanja; — istovrstne družbenopolitične organizacije v republiki, obči-nah in posebnih družbenopolitičnih skupnosti; — istovrstne samoupravne interesne skupnosti v republiki, občinah in posebnih družbenopolitičnih skupnostih ter regijah. Glede na svojo vlogo in položaj ter odgovornost za stanje v SR Sloveniji je vključen kot udeleženec družbenega dogovora in sa-moupravnega sporazuma msd skupščinami družbenopolitičnih skupnosti tudi izvršni svet Skupščine SR Slovenije. Udeleženci, ki ne sklepajo samoupravnih sporazumov (Pred-sedstvo SR Slovenije, Ustavno sodišče SR Slovenije, Gospodar-ska zbornica SR Slovenije, Zadružna zveza Slovenije in Skupnost slovenskih občin) zagotovijo uporabo skupnih načel ter osnov in meril, določenih z družbenim dogovorom, neposredno s svojimi splošnimi akti. Medsebojno sodelovanje ter medsebojno preverjanje in uskla-jevanje vrednotenja posameznih funkcij med udeleženci različnih samoupravnih sporazumov in drugimi udeleženci družbenega dogovora, ki ne sklepajo samoupravnih sporazumov, naj bi se v občinah in posebnih družbenopolitičnih skupnostih ter regijah za-gotovilo preko koordinacijskih odborov udeležencev različnih sa-moupravnih sporazumov, v republiki pa preko komisije za sprem-Ijanje izvajanja družbenega dogovora. 3. Funkcije, na katere se nanaša družbeni dogovor, so načelno opredeljene v 4. členu predloga. V medsebojnih samoupravnih sporazumih in svojih splošnih aktih naj bi udeleženci določili funk-cije, ki pridejo v poštev po teh načellh, in jih razvrstili glede na družbenopolitično vlogo, pomen in odgovomost, zahtevhost ter obseg del in nalog. Pri določanju razmerij med funkcijami v repu-bliki, občinah in posebnih družbenopolitičnih skupnosti ter regijah bi upoštevali tudi posebna merila za posamezna območja, kot so: gospodarsko-socialna struktura, geopolitični položaj, velikoist območja in druga. Zaradi usklajenega vrednotenja funkcij je potrebno, da udelo-ženci družbenega dogovora skupno določijo in ovrednotijo najo< j-govornejšo funkcijo, katere ovrednotenje bo izhodišče za ovred-notenje ostalih funkcij v posameznih samoupravnih ozirorna splošnih aktih. Delavcem na funkcijah, za katere ne velja opredelitev v 4. čle nu predloga, se določijo osebni dohodki po samoupravnih splošnih aktih delovnih skupnosti organov, organizacij in skupnosti, v ka te-rih delajo. 4. V medsebojnih samoupravnih sporazumih in svojih sploš ;nih aktih naj bi udeleženci določili tudi merila in postopek za ugot av-Ijanje uspešnosti dela in določanje osebnega dohodka gledei na uspešnost dela funkcionarja, upoštevajoč specifičnost posamiez-nih funkcij kot tudi specifičnost dela v posameznih organih, oiga-nizacijah oziroma skupnostih. Kot merilo za določanje osebnega dohodka iz minulega delf i naj bi se, dokler ni drugih meril, upoštevala delovna doba funkcio nar-ja, in sicer tako, kot to določa samoupravni splošni akt delovne skupnosti organa, organizacije oziroma skupnosti, v kateri fiunk-cionar opravlja funkcijo. 5. Zneski, s katerimi bodo ovrednotene funkcije, naj bi so us-klajevali z rastjo družbene produktivnosti dela in gibanjem o seb-nih dohodkov v gospodarstvu v SR Sloveniji ob koncu vsaikega polletja za nazaj. Predloge za uskladitev bi dajala komisi.ja za spremljanje izvajanja družbenega dogovora. 6. Drugi osebni prejemki delegatov ter voljenih in imenovanih funkcionarjev naj bi se določali po samoupravnih splošnih aktih delovnih skupnosti organov, organizacij in skupnosti, v kiaterih opravljajo funkcijo. Predlog družbenega dogovora predvideva iz-jemo le za povračilo stroškov prenočevanja za primer, kadar funk-cionar predstavlja organ, organizacijo oziroma skupnost. 7. Delegatu v skupščini družbenopolitične skupnosti ozir< ama v samoupravnr interesni skupnosti, ki je v delovnem razmerji j v te-meljni organizaciji združenega dela ali v delovni skupnosttip He del delovnega časa opravlja funkcijo v skupščini družbenopolitične skupnosti oziroma v samoupravni interesni skupnosti, je v smislu 191. člena zakona o delovnih razmerjih (Ur. list SRS, št. ; 24-77) dolžna zagotoviti nadomestilo osebnega dohodka za čas, ko opravlja funkcijo, in povračilo stroškov v zvezi z opravljanjem funkcije temeljna organizacija združenega dela oziroma clelovna skupnost. V vseh drugih primerih morajo delegatom ter voljienim in imenovanim funkcionarjem, ki so v delovnem razmerju a.lii oprav-Ijajo samostojno dejavnost in le del delovnega časa opravljajo funkcijo, zagotoviti povračilo izgubljenega osebnega dolhodka in povračilo stroškov v zvezi z opravljanjem funkcije orgarn, organi-zacije oziroma skupnosti, v katerih opravljajo funkcijo. Predlog družbenega dogovora predvideva, da se funkcionarju, ki neprofesionalno opravlja funkcijo, lahko prizna za opravljeno delo nagrada, izjemoma pa tudi mesečno nadomestilo ;z:a oprav-Ijanje funkcije. Višina nagrade oziroma višina nadomest ila sta od-visni od ovrednotenja f unkcije ter obsega in kvalitete opr avljenega dela. Višina nagrade v enem letu ne more presegati dvojnega zneska poprečnega mesečnega osebnega dohodka v S5R Slove-niji v preteklem letu, višina nadomestila pa je omejensi na največ 25 % zneska, s katerim je ovrednotena funkcija. 8. Družbeni dogovor bo sklenjen med udeleženci, ki ga bodo podpisali, koga bopodpisala večinaudeležencev. Uporabljati se bo začel z dnem objave v Uradnem listu SR Slovenijia. Udeležen-ci, ki bodo podpisali družbeni dogovor, bodo v treh mesecih od njegove objave dolžni skleniti medsebojne samoupravne spora-zume in uskladiti svoje splošne akte s temi samoupi -avnimi spora-zumi in družbenim dogovorom. Za udeležence, ki bodo podpisali družbeni dogo< /or šele po nje-govi objavi, bo družbeni dogovor veljal od dneva p odpisa. K druž-benemu dogovoru bodo lahko pristopili tudi drugi udeleženci pod pogoji, določenimi v 24. členu predloga. ;