podgorsek.pdf

9 9 UDK IN OTROCI Mojiceja Podgoršek Oddano: 20. 11. 2007 – Sprejeto: 15. 1. 2008 Strokovni članek UDK 025.4UDC UDK 37:26/27-052-053.2 Izvleček Poznavanje Univerzalne decimalne klasifikacije je danes zelo zaželeno, saj uporaba vrstilcev UDK kot iskalne strategije vodi k relevantnejšim zadetkom. Poleg tega je poizvedovanje po točno določenih informacijah brez UDK precej oteženo, če že ne nemogoče. UDK je v vzajemnem katalogu zelo slabo izkoriščena. Klasifikacijska ozna- ka zelo redko služi kot iskalno orodje v računalniškem okolju, saj uporabnikom umet- ni jezik, v katerem je zapisana, ni razumljiv. Raziskave kažejo, da je uporabnikov, ki se poslužujejo tovrstnega iskanja, in ne prihajajo iz knjižničarske stroke, le okrog 2 %. Zastavlja se vprašanje, kako UDK uporabiti kot učinkovito orodje. Odgovor bi lahko iskali v izobraževanju učencev za uporabo klasifikacijske oznake kot iskalnega orodja. Učence bi namreč lahko že v osnovni šoli motivirali, da bi si s pomočjo ustrezne spomin- ske tehnike zapomnili vseh devet glavnih skupin UDK in jim tako približali klasi- fikacijo. Pri tem ne gre za učenje na pamet, ampak zgolj za učinkovitejšo rabo spomi- na in uspešen priklic informacij, ko jih potrebujejo. Ključne besede : Univerzalna decimalna klasifikacija, otroci, učenci, izobraževanje uporabnikov Professional article UDC 025.4UDC UDC 37:26/27-052-053.2 Abstract Knowing Universal decimal classification is highly desirable nowadays if not a neces- sity, since the use of UDC number as a search strategy leads to more relevant hits. Besides, searching for a particular piece of information without UDC would be very PODGORŠEK, Mojiceja. UDC and children. Knjižnica, Ljubljana, 52(2008)1, p. 99-119

RkJQdWJsaXNoZXIy