no! K d o r ve k a i i c b i 1 o . ne bo nristal na t a k o Deklaraciio. k d o r 1 e trpel i n videl drusre trpeti. bo odklonil vsak noskus obnavliai-iia novega trplienja. Tovarištvu. ki bodp imelo opravka z Deklaraciio. nonavliam priporočilo za premišljevanie te. Ne daite pa se motrti ne logičnenui filozofiraniu nekaterih prevnetili deklarantov! Anton Germek. Kaj pa je tebe treba bilo ali učiteljska Deklaracija. V tri dele ie danes razdelieno učitelistvo. organizirano v UJU: Deklaranti. tradicionalci. nevtralci Prvi so deklaraciio ustvarili. drugi so proti. tretii pa se za stvar dovoli ne zanimaio in stoie ob strani Te vrstp pišem v pomislek sledniim in tudi nrvim tovariško svetalem trezno razmišlianie o novorojenem detetu. Deklaraciia sama izgleda kot orlentalska preproga: od katere strani io pogledaš. povsod ima druge niianse. Ta liiiba Deklaracija ima H členov in tovariš Ločniškar io stavlia za par — majnišk! Deklaraciii Prvi člen nravi. da iina vse učitelistvo skupnp d u h o v n e interese. Ako bi bilo to res. bi ne bilo Slomškove zveze in UJU. ampak samo ena izmea obeh. Posebno se povdaria v niei d e p o 1 i t i z a c i i o šolstva. Kako nai se to zgodi. teea Deklaraciia np pove in kar pove. ie edino trditev. »da sTtiemo v tetn slučaiu računati le nase in vidi danes edini resni protiutež ¦pogubnim strankarskim vplivom na šolstvo v danavski organizacii. ki zastoroa mnenje vsega učiteljstva in samo strogo varuie nevtralnost .na vjjc strani. Olasom Deklaraciie bn naša stanovska organizaciia in tisti. ki so organizirani v nki. strogo varovala nevtralnost — na drugi strani bodo pa oolitične strankp irt tisti. ki niso oreanizirani tako delali. da bo niim orav in dobro Stvai ie taka. da imaio v vseh ustavnib državab politične stranke. te pa v svojih progr'amih tudi solsko vpraš a n i e. Ne vem. kie nai dobimo učitelji tisto moč in vollv. dn ločimo šolstvo iz programa političnili strank. Kdor to rrnsli. si dela prazne iluzije. Preteklost nam ipove. da so imele šolo in učiteltstvo žc različne strankp v rokah. to ie v praksi tudi danes in bode najbrže tudi v prihodnie Ako bi danes dobila SLS zopet vpliv na šolo m učitelistvo. bi se godile stvan. ki bi ne b:le liube ueiteljstvu naprednega lnišlienia Toda glasom Deklaraciie bi organizaciia ne smela eanitt- s prstom, ker čleti III. točke 5. pravi dobesedTio: »Vzgojno orosvetna vprašania in zadeve. v kolikor (!) se smatra oreanizaclja noklicana. da iih rešuie. se nai obravna\ra v okviru onih načel. na kaWe lahKo pristanejo v s i č 1 a n i. ne da bi iprišli v načelne konflikte s svo.io vestio(!) in svetovnim nazoroin (!)¦¦ V točki 4. istega čleiia pa pravi: »da n.p stne oreanizaciia propagirati nobenlli idej (!) in teženi (!). ne kulturno-političn:h, nc socialno-političnih. ne drueih (!). ki bi nasprotovale prepričanju enega dela članstva. ali ki bi ustvarile načelnc nomisleke proti vstopn v oreanizaci.lo.« Cemu nam bo potem organizacija ako u č i t e 1 j i ne bomo smeli obravnavati naših najvažnejših vzgoino pros v e t n i h v p f a š a ,n j in zadev, ako bomo lnorali molčati n kulturnoni o 1 t i č n f h in s o c i a 1 n d - ri o 1 tičnib vprašaniih. Alj si bomo nadeli varuštvo v teh vitalnih zadevah. Kaj nam bodo v oreanizaciii prosvetni in druei podobni odseki?! Tako ukleniti se ne damo. varuštva smn se otresli že dav-