kazalo.p65

167 MODERNA KNJIŽNICA V STIKU Z OTROKI: Izkušnje, razmišljanja, predlogi iz avstrijske perspektive* (Biblos, Dunaj, 53(2004)1, str. 91-102) Brigitte MERSICH Izvleček V znanstvene knjižnice zahaja vedno več otrok; seveda ne zato, da bi jih uporabljali pri znanstvenem delu, ampak kot obiskovalci vodenih ogledov knjižnic ali udeleženci delavnic, udeležujejo se razstav, pa tudi rojstnodnevna praznovanja v prostorih knjižnic niso redkost. Knjižnice morajo zato posebno pozornost nameniti oblikovanju in izvajanju izobraževalnih programov za to pomembno skupino obiskovalcev. Avtorica v prispe- vku podaja nekaj predlogov za pripravo otrokom primernih aktivnosti, ki naj bi jih izvajale tudi znanstvene knjižnice. * (Op. prev.): Delo z otroki je ena najpomembnejših investicij v prihodnost. Uvajanje v svet znanja, odpiranje poti do starih in novih dosežkov je pomemben prispevek v oblikovanju mladih: oni so bodoči odrasli, ki naj samozavestni in s samozavedanjem sebe kot mladih Slovencev stopajo v globalni svet. Pri nas je na področju muzejske pedagogike že čutiti prve uspehe, o drugih »pedago- gikah«, ki jih navaja članek, pa ne moremo izreči enake hvale. V času medijskega razcveta je knjižnična pedagogika prav gotovo tisto polje, ki ima lahko pomembno vlogo pri usmerjanju otrok in mladine, sicer bodo prostor usmerjevalcev zasedli programi, ki niso benevoletni, in informacije, ki so brez intelektualnega zrna, so pleve. Kot je rekel Demokrit, na prazne oltarje se hitro naselijo demoni. Članek Brigitte Mersich posreduje številne izkušnje in zamisli za učinkovito ustvarjanje prisrčne- ga stika med knjižnico in otroci. Prevod je seveda sledil besedi avtorice in je ohranil vse poudarke, vezane na avstrijski prostor in izkušnje pri delu v Avstrijski nacionalni biblioteki na Dunaju. MERSICH, Brigitte: Modern library in contact with children: experiences, ideas, pro- positions from Austrian perspective. Knjižnica, Ljubljana, 48 (2004)4, str. 167-181

RkJQdWJsaXNoZXIy