Iz njih še bo nekaj Razstavljajo tikovniki amaterji in fotografi iz Centra strokovnih šol V dneh, ko se bližamo praznova-nju Titovega rojslnega dne in Dne-va mladosti. je Beiigrajska galenja odprta vrata mladim hkovnim in fo-tografskim ustvarjalcem \z Bežigra-da. Tokratna mamfestacija, na ka-teri sodeluje 12 mladih bežigrajskih likovnikov amaterjev in prav toliko avtorjev umetniske fotografije, čla-nov fotografskega oddelka Centra strokovmh 5ol, je že drugi tovrstni prikaz dejavnosti mladih Bežigraj-čanov Vse kaže, da bo prireditev postala tradicionalna Posebej je treba pohvaliti prizadevanje or-ganizatorjev razstave, da priteg-nejo k sodelovanju člane fotograt-skega oddelka Centra strokovnih šol, kajti taka akcija omogoča spoznavanje Siršega kroga mladih talentov tudi s podrofija fotografije. Vsa prispela dela. ki jih je bilo mnogo veL, kot jih je razstavljenih, je slrokovno ovrednotil umetrti&ki svet Beiigrajske galerije. v katerem so med drugim ugiedni umetnostni zgodovinar in illan SA2U dr. Emili-l*r{,Gavc, utmtnotni kritik,Fwt$ Zalar, akad slikar Tomai Gorjup in drugi Kai so pokazah letoSnji raz-stavljalci'' Pomudimo se najprej ob fotogralijah dijakov Centra stro-kovnih šol. Že bežen pogled pove, da se je veLina v mnogo več'\i pieri posvetila podajanju vsebine, spo-ročMno in fotografske slike, med-tem ko pogrefiamo občutek za oblikovne vrednote, za -kako« izra-ziti izbram motiv Zopet se srečuje-mo z bistvemmi (esencialniml) vpraSanji \n z vpraSanji obstoja (ek-sistoncialnimi) sodobnega človeka, kotnpr uničevanje naravnega oko-l)a m s tem Človeka. človeški bre-zup ob biolofikem procesu stara-nja, razbrazdan obrai starca kot re-liet življenjskih izkuženj - pretresov in radosti, itd. Mladi bežigrajski likovniki so se predstavili z grafikami in risbami, s kiparskimi deli pa je zastopana li-kovna ustvarjalka Alenka Sotler Če smo trdili, da je v lotografijah dija-kov Centra strokovnih 5ol poudar-jen sporočilni moment na Skodo oblikovnega, potem lahko za grafi-ke trdimo obratno Grafičm listi iz-pnCujejo hoteno zadrževanje ph iskanju odgovarjajočlh oblikovnih lormulacij. struktur in kompozicij. Vse premalo je vsebinske zavzeto- sti m resnega razmišljanja, kaj po-vedati gledatcu Raven tehnfčne izurjenosti gra-fičnih postopkov )e ph razstavljal-cih precej visoka, čeprav pogreža-mo zahtevnejSe tehnike, ki bi prine' sle veČ barvitosti in s tem vefijo možnost izražanja, saj to zda) ostaja le pri črti in pri menjavanju črnih in belih ploskev Ob tem ne moremo prezreti nekaterih talen-tov, ki z obvladovanjem graličnih postopkov in v uspeSnem iskanju reSitev likovnih problemov prese-gajo meje amaterizma Mik Simčifi s študijsko zasnovano risbo ostare-lega moza, v katerem zaznamo kali psihološke karakterizacije in s svo-jimi barvnimi grafikami jesenskih listov predstavlja enega nadarjenih likovnikov. Posebno pozornost pri-tegnejo keramični reliefi z motiviko morskega dna Alenke Sotler. raz-gibane tvorbe Aleša Friedla, lep-Ijenke na meji med znakom in sim-bolom Nives Nastran ali pa poskusi nadrealistične umetnosti Nika Slo-venca. Ob koncu še beseda o otvoritveni svečanosti Muzikalne improvizaci-je avantgardne skupine Zvok sveta so prisotne popeljale v svet likovne umetnosti in s tem omogočile raz-polozenje potrebno za doumevanje tvomosti miade generacije beži-grajskih likovnih amaterjev. BORUT ROVŠNIK