CESTNI U OKROG MESTA Peljali se bomo leta 2000 8 km bežigrajskega dela ceste bo večinoma do 6 m globoko vkopanih v zemljo - javna razprava do 10. septembra Ljubljanski urbanistični za-vod in cestna republiŠka skup-nost sta te dni v vseh petih Ijubljanskih občinah -razgrni-li« zemljevide, ki zgovorno pri-čajo, kje so vodni rezervati. za-zidljive površine in kako pote-ka začrtana trasa avtomobil-ske cestne obvoznice v oblike Crke U okoli Ijubijanskega me-sta. Priprave za gradnjo prvega dela - izmed šestrh - Ijubljan-ske obvoznice so v teku, zanjo je Mednarodna banka že tudt zagotovila posojilo. Gre za za-hodni del obvoznice od Celov-Ske ceste do Brezovice ali do deteljice pri Dolgem mostu, ki naj bi jo začeli graditi - če bo vse po sreči - že leiošnjo je-sen. Dogradili jo bodo - spet po naČrtu do leta 1980. Podob-no dolgo naj bi gradili tudi vseh ostalih pet odsekov, ki pridejo na vrsto po termin-skem in finančnem planu v na-slednjem obdobju. Toda pojdi-mo lepo po vrsti. Celotna avto-mobilska obvoznica bo Ljub-Ijano zares obkrožila šete leta 2000. kakor kažejo danaSnje prognoze in nič prej. Tako ob-voznica kot priključki, za kate-re še teče urbanistična in bo začela potekati javna razprava. Po sredi je desetletnt cestni program mesta Ljubljane, ki ga skušamo realizirati v Čim krajšem času Mestna obvoz-nica bo v resnici prava avto-mobilska cesta z dvema loče-nima pasovoma za dvosmerni promet, od prave avtoceste se bo ločevals le po tem^ da na njej ne bodo pobirali cestnine. Etapno gradnjo Ijubljanske obvoznice narekujejo pred-vsem finance, kakor pravijo predsednik republiške skup-nosti za ceste inž Lojze Blen-kuš in drugi predstavniki »ce-starjev«. Kakor kažejo promet-ni tokovi. bodo morali najprej zgraditi zahodni def obvozni-ce, zatem južni in šele potem severozahodni, to je bežigraj-ski odsek. Cez dve leti naj bi torej zaho-dnemu delo obvoznice sledila gradnja južnega dela do Do-lenjske ceste. To je tako ime-novano koleno Črke U, ki so ga načrtovalci nesli na skrajno mejo smotrnosti, Obvoznica se namreč tu izogne črnim grad-njam. ki jih prav ta čas skušajo prebarvati v bele - skratka le-galizirati, potekala pa bo po mehkih barjanskih tleh, zato bodo podobno zahievne te-hnične težave kot na odseku Dolgi most-Vrhnika, na cest, kii je v gradnji. Bežigrajski odsek Ijubljan-ske obvoznice je, kakor pravijo načrtovalci, kamen spotike, zakaj trasa se nlkakor ni mogla izogniti vsem najboljšim kmečkim površinam v Sentja-kobu, Podgorici in v Polju. Bi-stveni problem predslavija še neposredna bližina stanovanj-skih sosesk. Na bežigrajskem odseku, dolge kakih osem ki-lometrov, bo trasa skoraj v ce-toti vkopana do $est metrov globoko v savski prod, spričo česar bodo samo tu izkopali okoli milijon kubikov gramoza in mivke. prepotrebnega grad-benega materiala ne samo za cesto in cestne objekte, tem-ve€ Se za kaj drugega. To je vsekakor kapital, ki ga je ob ceni za cesto vredno upoSte-vati. Razervatov pitne vode ob-voznica ne bo ogrožala, saj jo bodo podobno kot cesto Vr-hnika-Postojna pošteno zašči-tili. Gre za posebne loviice ne samo meteorne vode, temveč tudi olja, ki bi se utegnilo razli-ti ob nesrečno prevrnjeni avto-mobilski cisterni. Nikakor pa se naŠ del obvoz-nice ne more izogniti skoraj strnjenim stanovanjskim nase-Ijem, kot so BS-3, kjer bo pote-kala tik ob robu in na prikljuČ-ku štajerske avtoceste z mo-stom čez Savo črnim tomačev-skim naseljem, kjer se bo ta priključek zlil z obvoznico nad tomačevsko gramoznico. Kori-dor za obvoznico pri nas je re-zerviran. padla bo le siavba nekdanje KS Posavje. Zdaj je še prezgodaj, da bi govorili. ker je gradnja tega odseka po-maknjena na leto 81/82. Če ne morda že kaj kasneje, kar je vse odvisno od mednarodnih posoji) In iastnih finančnih sredstev. Vkopana cesta za Bežigra-dom pomeni protihrupno za-ščito, ki je nedvomno velike vrednosti za stanovanjska na-selja, ki stoje ob njej. vendar bo zato dražja - to odmišljamo z naČrtovalci m gradbeniki vred gramozno zlato jamo, k) jo vsaj v debati vrednostno podcenjujejo. tn javna razprava o Ijubljan-skih obvozntcah U sistema. Trajala bo 60 dni, k©r je «pad-la« v obdobje poletnih počit-nic. Toda nič zato, kaj je Šeste-deset dnl proti 21 letom, koli-kor jih po današnjih predvide-vanjih še preostane. preden se bomo v eni sapi zares lahko zapeljali okrog Ljubtjane po dograjeni avtomobilski obvoz-nici. Če se bo dinarju za ceste kaj bolje godilo v prihodnjem cestnem obdobju, se potemta-kem tudi kaj prej lahko nadeja-mo dograditvi Ijubljanske ob-voznice, sicer pa - kot že reče-no. Zda) je torej 6asa na pre-tek, da se kot občani - na osnovi začrtane obvoznice -odločimo, ali nas začrtana tra-sa kaj moti ali ne in kaj nas-ploh mislimo o Ijubljanskem cestnem vozlišfiu, ki ga vsak dan preizkušamo na lastni ko-ži. Do 10- septembra je torej fias. da pridemo na dan s svoji-mi pomisleki. predlogi in do-polniii, kar zadeva predlagani načrt, medtem ko so finance in njihova moč časovno pač zna-ne - do leta 2000. J.O.