SLOVENSKA ŽUPNIJA SV. GREGORIJA VELIKEGA | ST. GREGORY THE GREAT SLOVENIAN CHURCH 35/57 Številka - Number / Leto - Year 29. 8. 2021 22. NEDELJA MED LETOM 22ND SUNDAY IN ORDINARY TIME Fr. Drago Gačnik, SDB ŽUPNIK - PASTOR NASLOV - ADDRESS 125 Centennial Pkwy N. Hamilton, ON L8E 1H8 PHONE: 905-561-5971 CELL: 905-520-2014 E-MAIL gregory_sdb@ stgregoryhamilton.ca WEB PAGE www.carantha.com HALL RENTALS CELL: 905-518-6159 E-MAIL hallrental@ stgregoryhamilton.ca Božje zapovedi in človeški predpisi Nič lažjega ni, kot postaviti v nasprotje postavo in svobodo, življenje po veri in vero, dejanja in milost. Že Pavel se je prepiral s tistimi, ki so si v bistvu domišljali, da se lahko človek odreši sam, kakor da odrešenje ni v prvi vrsti dar Boga. Tudi Jezus odklanja togo vernost, ki je le v izpolnjevanje predpisov. Božja beseda nam danes daje posrečen poskus, kako naj povežemo predpise zakonov s duhom srca. V prvem berilu danes slišimo, v usta Mojzesa položene besede, kot ta stoji na pragu obljubljene dežele. Tora - svetopisemska Postava, ni predstavljena kot grmada predpisov, temveč kot izraz srečanja med voljo Boga, ki je »blizu«, ter radostno pripadnostjo človekove svobodne volje. Prav ta, božja volja, je »svetilka mojim nogam in luč na moji stezi« (v.105). Kdor brez predsodkov prisluhne tej besedi, se sreča s pričujočnostjo Boga, ki rešuje. Gospoda naj ne bi iskati v nekih oddaljenih nebesih, ampak v Postavi, ki jo je podaril svojemu ljudstvu. Sprejetje »Postave in naredb, ki nas jih On uči,« pomeni odkritje bližine Boga v srčiki človekovega obstoja. Čudovito je retorično vprašanje, s katerim se konča prvo berilo: »In kateri veliki narod ima tako pravične zakone in odloke, kakor je vsa ta postava, ki jo danes dajem pred vas?« Podobno povezanost med bivanjem, ki ima verski temelj in vsakdanjim življenjem nakazuje Jakobovo pismo. V njem govori o duhovnosti, ki nima trdnih tal in postane samo izpolnjevanje predpisov, brez duha. Jakob predlaga odprto in celovito sprejemanje besede, ki jo je v nas vsadil Bog, »Oče luči«. Sprejemanje, ki ni le površno in nestalno poslušanje, ampak vsakodnevno dejavno sodelovanje v odnosu do »sirot in vdov» in v prizadevanju za ohranjanje in razvijanje osebnega dostojanstva. V teh VESTNIK 2021 | vrsticah jasno in razločno odmevajo Jezusove besede: »Ne tisti, ki mi pravi: Gospod, Gospod, ampak tisti, ki izpolnjuje voljo mojega Očeta v nebesih, tisti bo prišel v božje kraljestvo ...« (Mt 22ND SUNDAY IN ORDINARY TIME 7,21). Response: Prav to enako sporočilo je v temelju Jezusovega ostrega spopada s tiste vrste judovsko prakso, ki je vsa osredinjena na legalistično pokorščino, kot da je ta sama po sebi vir odrešenja. V evangeljskem odlomku slišimo kako Jezus napade zelo stroge predpise glede obredne čistosti in kot primer predstavi t.i. »umivanje rok« v svet namen: to umivanje je bilo prvotno nekakšen simboličen poziv k skrbi za čistost srca in življenja. »V nedolžnosti si umivam roke, da smem hoditi okrog tvojega oltarja, o Gospod,« pravi molivec v 26. psalmu. Iz tega zunanjega znamenja pa se je izcimila prava obsedenost: zgolj zunanja dolžnost, ki je polagoma povozila vsakršno prizadevanje za čistost srca in svetost življenja. Jezus s kančkom sarkazma postavlja te predpise, ki jih označi kot »človeško izročilo«, v nasprotje z »zapovedjo Boga«. V drugem delu se Jezusov govor giblje na področju pozitivnega - prehod k »srcu«, ki v biblični govorici pomeni čutenje in vest, temeljne osebne odločitve ter njihov prevod v prakso. Torej ni v prvi vrsti odločilno to, kako dovršeno je nekdo oblečen in kako dognane so njegove ceremonije; vse to so zunanjosti. Jezus torej vabi Cerkev, naj ne odvrže plašča postave, temveč naj ga razprostre čez vse našteto, posebej čez dejanja, ki jih prinaša življenjski vsakdan z našimi odločitvami. Človekova zvestoba božji besedi mora biti v nenehni sveži, ustvarjalni povezavi s »srcem«, to je z bivanjem samim. Zato je nedeljsko obhajanje evharistije ne le izpolnitev predpisa ampak naj se raztegne na življenje celega tedna. Apostol Pavel je za veliko noč spodbujal kristjane v Korintu: »Praznujmo, pa ne s starim kvasom hudobije in zla, ampak z nekvašenim kruhom iskrenosti in resnice« (1 Kor 5,8). Lord, who may abide in your tent. First Reading Deuteronomy 4:1-2. 6-8 The laws of God are a sign of God’s presence and offer us God’s life. Second Reading James 1:17-18. 21-22. 27 Goodness is all gift, because all goodness comes from God as a gift. Gospel Mark 7:1-8. 14-15. 21-23 The Gospel is concerned with uncovering what is hidden, especially the secrets of the human heart. “Their hearts are far from me.” Illustration There are some signs which we share with the other animals. Cries of pain, or sighs of pleasure, which are a bit like the purring of a cat, are examples. Some physical signs belong to human beings alone: waving our hand, shaking hands, nodding in agreement. Some signs seem more natural than others, so smiling means the same thing all over the world. Other signs are clearly invented, such as the warning sign for radiation, or red for stop and green for go in traffic lights. We can see the use of these signs, but sometimes the signs seem to be for their own sake and it is hard to see what they are signifying. This is the case with the huge range of symbols, the dietary rules and the elaborate rules for worship in the Jewish world, a world that Jesus was very familiar with. What was the point of these rules and signs? The book of Deuteronomy answers this quite simply. They are signs that God had given the peo(Prim. Oznanjevalec 2006-2007, št. 1) ple of Israel so that they would be near to God. Many of the practices seem strange, but they were 314 | VESTNIK 2021 meant to be strange, unique to Israel, so that by obeying them, the people would retain its identity: an identity which was quite simply being the people of God. Before we start criticising the ancient Jews, we might consider how many symbols we use in our life to mark out the many tribes to which we belong. To be human is to be a symbolic being. Gospel Teaching The Old Testament allowed signs but not images. What is the difference between a sign and an image? An image may be a sign, like a traffic sign, but it is not the resemblance that makes it a sign. It is the fact that the sign points to something other than itself that makes it a sign. All the signs of the Old Testament, however odd and demanding they might seem, pointed to God. With the coming of Christ, the signs became irrelevant, because he himself in his humanity was the greatest sign of all, a sign that pointed to God. The humanity of Christ, his human words, human actions and his human birth and death are all one great sign which reveals the presence of God. So the many signs by which Judaism lived became irrelevant. Instead we have Christ. Since his humanity is perceptible to our senses, we use images to represent his humanity. At the same time, Christ is risen into a world beyond our imagi- nation, so we use signs in the sacraments to make the presence of both his humanity and his divinity visible and indeed tangible to us. We can imagine Christ in his earthly life but the resurrection stories make it clear that we can’t quite imagine the risen Christ except inasmuch as he allows himself to be seen as an ordinary human being. This does not mean that the criticism of the Jews in the Gospel does not apply to us. We can use the sacraments while our hearts are far from God, or we can pray and preach but not really allow God to be close. The unclean heart is the heart that does not allow God to enter. Application If the humanity of Christ is the prime sign of the presence of God through the incarnation, then our common humanity is the sign of the humanity of Christ. We know his humanity through the humanity of others, especially in their suffering. As the Second Vatican Council’s Pastoral Constitution on the Church in the Modern World, Gaudium et Spes, says, “For, by his incarnation, he, the Son of God, has in a certain way united himself with each individual” (22). The sacraments are teaching us to recognise God in our humanity, so that we may see that humanity as it is in God. The sacraments enable us to be nearer to God than the old symbolic life could, because it is God that we touch in touching the humanity of Christ, receiving that humanity into ourselves and with it the divinity. The well-lived sacramental life makes every life precious to us, because every life is an image of God. This is true by nature since God made us in God’s own image as rational beings. Yet it is even more true by the fact of the incarnation, as we are shaped in the image of Christ. VESTNIK 2021 | 315 DRUŠTVO SV. JOŽEFA - BALINANJE Društvo sv. Jožefa prireja tradicionalno balinanje v soboto, 18. septembra 2021, s pričetkom ob 10. uri dopoldne. Letos se društvo zavzema, da bo ta dan veselo druženje, predvsem pa bo poskrbljeno za varnost nastopajočih igralcev in gledalcev. Tekmovalo bo največ 8 ekip, vsaka ekipa s štirimi igralci. Pogostitev bo potekala zunaj na prostem in sicer poenostavljeno z kranjsko klobaso, žemljo in pijačo. Cena na igralca je $10.- v kar je vključena tudi pogostitev, za ostale pa je cena pogostitve $5.Rezervacije za ekipe in za pogostitev sprejemata Frank Novak na številki 905-561-1944 ali Peter Novak na številki 905-928-9984. Odbor društva sv. Jožefa vas vljudno vabi. St Joseph’s Society will be hosting their Annual Bocce Tournament on Saturday September 18th, 10:00 a.m. This year, the tournament will have a simple and safe approach to ensure everyone will have a good time. A maximum of 8 teams of 4 will be allowed, to be followed by an outdoor lunch. The lunch will include a “kranjska klobasa” on a bun and a beverage. Bocce players cost is $10 with lunch included. Anyone wishing to join for lunch only is $5. To reserve a team or lunch only, please contact Frank Novak 905-561-1944 or Peter Novak 905-928-9984. 316 | VESTNIK 2021 SLOVENSKI PARK MEMBERS ONLY - COVID FRIENDLY SUMMER EVENT LABOUR DAY HOLIDAY LONG WKND Fri Sept. 3 - Mon Sept. 6 Balinca Tournament - please contact Frank at: Frank.Skerl@FirstGroup.com Breakfast - please contact Heidi at: fitrumohrs@gmail.com Movie Night (still accepting movie requests) - please contact Kristina and Travis at: kajin10@hotmail.com at: travisoblackwell@gmail.com Karaoke - please contact Kristina and Travis at: kajin10@hotmail.com and travisoblackwell@gmail.com Holy Mass with Father Drago -new readers and choir always welcome please contact Mary Ann at: m_demsar@hotmail.com Sunday BBQ Lunch - Roast Pork and Roast Chicken - please prepay and preorder Kristina & Johnny at: johnnyhocevar6@gmail.com 50/50 Draw: $5 for one ticket or 5 tickets for $20. Support your Covid Cart - Be Generous Swimming, Tennis, Basketball, Volleyball, Balinca: Fun in the Sun for everyone! And don't forget to check out our Beehive courtesy of Slovensko kanadsko čebelarsko društvo / Slovenia Canadian Beekeeping Association To those who have fulfilled Membership Obligation Volunteer Hours this year - THANK YOU. To those who have not - please contact Danny to sign up for the Long Wknd : ddemsar1@gmail.com or 905 330 3460 VESTNIK 2021 | 317 O BVESTILA - A NNOUNCEMENTS ČIŠČENJE CERKVE - CLEANING OF THE CHURCH Sept. 11, 2021 Sept. 25, 2021 Gosgnach Jožica Vegelj and team DAROVI - DONATIONS Oltarnemu društvu so darovali: - $70 starši prvoobhajancev za rože - $50 Marija Žvan v spomin na vse pokojne Za gradbeni sklad so darovali: - $150 Michael in Marija Fabina - $100 Steve in Diane Lovrenčec - $400 Chelsea in Cameron Wielhouwer - $200 Margaret Žagar v spomin na pok. Matthew Kennedy Društvo sv. Jožefa je darovalo $1000 za potrebe naše cerkve. Hvala vsem za vaše darove. Bog vam stoterno povrni vašo dobroto. PRVI PETEK Ta teden že stopamo v mesec september in v petek je prvi petek. Zvečer ob 6h bo priložnost za sveto spoved in molitev pred Najsvetejšim ob 7h pa sveta maša. VEČNA LUČ V mesecu septembru bo večna luč svetila za pokojnega Alojzija Slobodnika po namenu hčerke Mary Hode z družino. POKOJNI - FUNERAL Ta teden je Bog poklical k sebi dve naši faranki. V četrtek, 26. avgusta je umrla Ann Louise Božnar v svojem 77 letu. Pokojna bo ležala v Smith's Funeral Home on 454 Highway #8 v ponedeljek od 3h do 7h. Pogrebna 318 | VESTNIK 2021 maša za pokojno bo v torek, 31. avgusta v naši cerkvi ob 10h dopoldne in nato pogreb na Gate of Heaven pokopališču. Iskreno sožalje možu Johnu, sestri Joan in otrokoma Allanu in Moniki z družinama. Pokojni Ann pa večni mir in pokoj. V petek, 27. avgusta pa je po krajši bolezni umrla Magda Udovč. Zaenkrat vemo samo, da bo pogrebna maša v sredo, 1. septembra ob 10h dopoldne v naši cerkvi. Gospod daj ji večni mir in pokoj in večna luč naj ji sveti. GOD ZAVETNIKA NAŠE CERKVE - 3. SEPTEMBER GREGOR VELIKI (OK.540-604) Za Leonom I. je Gregor I. drugi in edini papež, ki mu je zgodovina prisodila naslov Veliki. Zaslužil si ga je, ker je modro vodil krmilo Kristusove Cerkve v času, ko je stari vek prehajal v srednjega. Bil je prvi papež iz vrst zahodnega meništva, zato je mogel benediktinskemu redu naložiti dolžnost misijonarjenja med novimi evropskimi poganskimi narodi. Zapustil je globoke duhovne spise, preuredil je bogoslužje in petje (gregorijanski koral), kar je vse imelo stoletno veljavo. Rodil se je v Rimu okoli leta 540 v patricijski (plemiški) družini. Svojo rojstno hišo je kasneje Gregor predelal v benediktinski samostan. Njegovi spisi pričajo, da si je pridobil temeljito izobrazbo. Med leti 572–574 je bil na visokem mestu z naslovom rimski prefekt: bil je na čelu mestne uprave in o svojem delu je poročal cesarskemu namestniku v Raveni. Že leta 574 ali vsaj 575 se je odpovedal službi in svetu. S podedovanim premoženjem je ustanovil šest benediktinskih samostanov na Siciliji in enega v Rimu, v svoji rojstni hiši. Kar mu je ostalo premoženja, ga je razdelil med reveže, potem pa se je pridružil menihom v domači hiši, vendar jim ni maral biti predstojnik. Po petih ali šestih letih bivanja v samostanu ga je tedanji papež Pelagij II. posvetil v diakona in ga kot svojega zastopnika poslal na carigrajski dvor. Leta 586 se je vrnil v Rim. Po smrti papeža Pelagija leta 590 so ga enoglasno izvolili za njegovega naslednika. Gregor se je na vse mogoče načine otepal tega bremena, toda zaman: 3. septembra leta 590 so ga posvetili za rimskega škofa. Papeževo zaupanje v božjo pomoč pa je dopolnjevala budna človeška pozornost za velike in majhne priložnosti, ki naj sprožijo dela ljubezni in usmiljenja do trpečih. V štirinajstih letih svojega papeževanja je znal modro vpletati drobne stvari v velike načrte za blagor vesoljne Cerkve. Njegovo največje in najbolj osebno delo pa je bilo misijonsko delo na Britanskem otoku. Za misijonarje izbral benediktince, ki jim je naročal, naj poganskih svetišč ne rušijo, temveč jih spreminjajo v krščanske cerkve. Priporočal je blago misijonsko metodo, ki so jo uporabljali blagovestniki tudi med našimi slovenskimi predniki. Njegovo življenje se je izteklo 12. marca 604. Do pokoncilske preureditve koledarja je bil njegov god 12. marca, po novem obhajamo njegov god 3. septembra, na spominski dan njegove posvetitve za rimskega škofa. Gregor Veliki velja za zavetnika učenjakov, učiteljev, šolarjev, glasbenikov (koralno petje). † † 22. NEDELJA MED LETOM † 22ND SUNDAY IN † ORDINARY TIME † † 29. AVGUST † MUČENIŠTVO JANEZA † KRSTNIKA † † †† DON BOSCO It’s been 560 days since the Slovenian Parish community did this … … Keep the date Sunday September 26 open! V tem tednu so naslednje obletnice smrti faranov, ki so zapisani v naših knjigah: Lobo Zorko Pelcar Glavač Zver Šporer Lyn Lynessa Alojz Paula Viktor John Elizabeth August 31, 2016 September 1, 2005 September 4, 2018 September 4, 2020 September 5, 1972 September 5, 1995 Za žive in rajne župljane 10:00 A.M. - - - - - - - - Darinka Ferletič, obl. Milan in Sandy Ferletič Pok. starši in Darinka Ferletič, obl. Julija Sagadin z družino Katarina in Franc Kapušin Tony in Antonetta Irma Dorenčec Ignac in Gabriela Robačer Ana Ferenčak Matilda Prša Lojze Prilesnik Jože in Magda Razpotnik Frank Verdinšek Steve Vincec Slavka Mramor Mož z družino Slavko Slobodnik, obl. Žena Olga z družino Pepi Kolmanič Družina Kolmanič Pokojni člani društva Bled 12:00 NOON Maša pri društvu Bled SVETE MAŠE - MASS TIMES: Monday to Friday: 7:00 P.M., Saturday: 5:30 P.M. (Slovenian-Sunday Mass); Sunday: 10:00 A.M. (Slovenian-English - For the time of Covid-19 it is only one Mass on Sundays) - KRSTI / BAPTISMS: For an appointment, call one month before. POROKE / MARRIAGE: For an appointment, call one year before the wedding date. SPOVED / CONFESSIONS: First Friday of the month 6 -7:00 P.M. (or by appointment) BOLNIKI - Sporočite, če je kdo bolan ali v bolnišnici, da ga obiščemo. You are welcome to call for a personal conversation with your priest – please call for an appointment. Tel: 905561-5971. VESTNIK 2021 | 319 Od 30. 8. 2021 Do 05. 9. 2021 PONEDELJEK - MONDAY 30. AVGUST, Feliks, muč. TOREK - TUESDAY 31. AVGUST Pavlin, škof SREDA - WEDNESDAY 1. SEPTEMBER SVETE MAŠE - MASSES † Veronika Čurič † Ricky Resijan † † † † † † † † † ČETRTEK - THURSDAY † 2. SEPTEMBER, Marjeta, dev. † † PRVI PETEK - FIRST FRIDAY † † 3. SEPTEMBER † Gregor Veliki, pp-muč. Egidij (Tilen), opat SOBOTA - SATURDAY 4. SEPTEMBER Rozalija (Zalka), devica Irma, devica † † † † †† † † †† † † † † 23. NEDELJA MED LETOM † † 23RD SUNDAY IN † ORDINARY TIME † 5. SEPTEMBER † †† MATI TEREZIJA, REDOVNICA † †† † † 320 | VESTNIK 2021 Ann Božnar Lynessa Lobo Lynessa Lobo Ignac Horvat Ignac Horvat Ignac Horvat Magda Udovč Po namenu Za zdravje Annie Kozlar, obl. Alojz Zorko, obl. Gabriel Sequeira Katarina Mujdrica Martin Simončič Viktor Glavač Ignac Horvat Ignac Horvat Na čast Kristusove krvi Viktor Glavač, obl Viktor Glavač, obl. Štefan Kričaj Štefan Kričaj Ignac in Marija Horvat Mary Hochevar Ivan Petek Matija in Terezija Sobočan Martin Simončič Za žive in rajne župljane Franc Čater (Slo) Ignac Horvat Vsi pokojni prijatelji Katarina in Frank Kapušin Katarina in Frank Kapušin Frank Saje Ante Čule Elizabeta Farkaš Pok. člani društva Slov. Park Ivan Cimermančič Pokojni bratje in sestre Slavka Mramor Janez Adamič 7:00 P.M. Olga Čulig Marija Korošec z družino 10:00 A.M. Pogrebna maša 7:00 P.M. Mother Savine 10:00 A.M. 7:00 P.M. 7:00 P.M. 7:00 P.M. 5:30 P.M. 10:00 A.M. 1:00 P.M. Jožica Novak z družino Cecilija Sobočan Društvo sv. Jožefa (1) Rozina Horvat (Kitchener) Pogrebna maša Jožica Vegelj CWL - KŽZ Cecilija Sobočan Milan in Sandy Ferletič Daughter Sin Martin & Bernardina Mujdrica Žena Kathy Marija Hočevar Majda Lukežič Marija Korošec z družino Ana Tadić Žena Olga z družino Matej Glavač z družino Frances Stegne Family Struna (Toronto) Olga Hanc z družino Hči Mia Goodfellow Alojz in Agata Sarjaš Cecilija Sobočan Milan in Mary Vučko --------Zlatko Berkovič Martin H. Družina Horvat Olga Čulig Olga Slobodnik z družino Žena z družino Družina Čule Prijateljica Maša pri društvu Slovenski Park Ludvik Hočevar Ludvik Hočevar Družina Mramor Lorie Mramor z družino