KRALJEVINA JUGOSLAVIJA OPRAVA ZA ZAŠTITU Razred 49 (3) INDUSTRISKE SVOJINE Izdan 1. Januara 1932. PATENTNI SPIS ST. 8549 Fried. Krupp Aktiengesellschafl, Essen, Nemčija. Gred, os, čep ali pod., na kateri je s fiksnim sedežem tcfio razporejeno pesto ali pod. Prijava z dne 17. januarja 1931. Velja od 1. aprila 1931 Zahtevana prvenstvenapravica z dne 21. januarja 1930. (Nemčija). Znano je da se trajna trdnost kovin izvanredno zviša s tem, da se površinsko stiskajo. Nadalje je znano, da je trdnost gredi in osi in vrtečih se teles vobče, ki so obremenjena na torzijo in, ali na upogib, najbolj ogrožena tam, kjer je s fiksnim sedežem togo razporejeno pesto ali pod., t. j. telo, ki je opremljeno z odgovarjajočo izvrtino. Izum temelji na teh dveh spoznanjih in obstoja v tem, da se obdelovalna snov gredi ali pod, zgosti potom površin skega stiskanja vsaj pod pestom in neposredno zraven. Na risbi je izum kot primer pojasnjen na kolesju za železniška gonilna vozila, pri katerem je razmeroma blizu enega kolesa nameščeno zobato kolo. Z A je označena os, z a1 njen osni čep, z B eno kolo kolesja in s C zobato kolo. Kakor je označeno z ojačenimi mejnimi črtami osi A, je obdelovalna snov osi'zgoščena potom vtiskavajočega poliranja pod pestoma in neposredno zraven, tedaj tudi v celem območju med obema kolesoma B in C. Na isti način kot os se more tudi izvrtina pest koles B in C pred njihovo pričvrstitvijo na os površinsko stiskati, Ker je pri opisani konstrukciji os med obema kolesoma posebno ogrožena, se z izumom opasnost preloma zmanjša z najenostavnejšimi sredstvi. Površinsko stiskanje sedeža pesta ima pri isti predna-petosti napram običajni konstrukciji na-daljno prednost, da je sedež koles na osi bistveno čvrstejši. Ta prednost se stopnjuje s površinskim stiskanjem izvrtin pest. Patentni zahtevi: 1. Gred, os, čep ali pod., na kateri je s fiksnim sedežem togo razporejeno pesto ali pod., označena s tem, da se obdelovalna snov gredi ali pod., zgosti potom površinskega stiskanja vsaj pod pestom in neposredno zraven. 2. Gred ali pod. po zahtevu 1.), na kateri sta razporejeni dve kolesi precej tesno eno poleg drugega, zlasti kolesje za železniška gonilna vozila, pri katerem razmeroma blizu enega kolesa se sedi zobato kolo, označena s tem, da obdelovalna snov zgosti v celem območju med obema kolesoma (B in C). 3. Konstrukcija z gredjo ali pod. po zahtevu 1., označena s tem, da se izvrtina pesta ali pod. površinsko stiska. Din, lo. ■ ■ . ■ ■ ■ ' ‘ ■ ■ Adpeten t broj 8549.